PDA

צפייה בגרסה מלאה : צנור עודפים לדלק וביטול צינור אויר לסעפת.



אודי ברג
06-09-05, 18:33
בגיפ שלי בוטל על ידי אחד הבעלים הקודמים צינור עודפים של הדלק (מחדיר עודפים למיכל הדלק) מוסכניק של גיפים טוען שאין צורך בנ"ל ויש בעיות שנובעות מחזרת דלק בגלל לחץ במיכל הדלק וזו הסיבה שביטלו צינור העודפים.
האם הוא צודק ומה לעשות?
גם צינור המעביר אויר חם לסעפת בוטל ולטענת אותו מוסכניק אין בו צורך . אביגדור טען שצינור זה לסעפת ישפר ניצולת הדלק , מה נכון ולמה בוטל צינור זה?
דבר אחרון , מישהוא יודע מה הטלפון או הכתובת של ל.כ. מראשון לציון?
תודה על העזרה.

חנן-ג'יפולוג
06-09-05, 18:42
אין בעייה לעבוד ללא צינור עודפי דלק.


גם צינור המעביר אויר חם לסעפת בוטל ולטענת אותו מוסכניק אין בו צורך .

לא ברור למה אתה מתכוון? אתה מתכוון לצינור מים שמגיע לסעפת ומחמם אותה לטובת איוד משופר של הדלק בתנאי סביבה קרים, או לEGR שמעביר גזי פליטה מהאגזוז אל סעפת היניקה לטובת הורדת טמפ' בתא השריפה והורדת פליטת גזי NOX לאוויר (זיהום אוויר) ?

ערן המסוקס
06-09-05, 19:16
לא נשמע לי בריא במיוחד למשאבה לעבוד ללא צינור עודפים חזרה למיכל. אצלי הצינור מחובר עם הפילטר המפצל מהמתכת, חזרה למיכל ואין שום בעיות. אני לא רואה סיבה לבעיות במצב כזה. אין שום לחצים במיכל הדלק, מה גם שהעודפים שמגיעים למיכל הדלק הם אותם עודפים שנשאבו ממנו לפני כמה רגעים!?

אם אתה מתכוון לצינור מים שמחובר לסעפת היניקה, לדעתי כדאי כן לחבר אותו לסירקולציה של המערכת. אני מאמין שבחורף הוא יספק עבודה טובה יותר של המנוע וצריכת דלק טובה יותר. יורגש בעיקר כאשר המנוע עדיין לא הגיע לטמפרטורת עבודה מלאה.

AvigdorAharon
06-09-05, 22:29
אתה מתכוון לצינור מים שמגיע לסעפת ומחמם אותה לטובת איוד משופר של הדלק
כן


אין בעייה לעבוד ללא צינור עודפי דלק.
אין בעיה זה נכון, עובדה שזה עובד כך אצל אודי. השאלה מה כדאי לעשות? לחבר מסנן מתאים עם שתי יציאות ולהתחבר לצינור העודפים (שכבר קיים) או להישאר במתכונת הנוכחית?
כמו כן לא הבנתי את הסיבה:

ויש בעיות שנובעות מחזרת דלק בגלל לחץ במיכל הדלק
מישהו יכול לשפוך קצת אור? אילו לחצים? האם הם לא נפלטים ע"י הנשם?

אביגדור

שלומי
06-09-05, 22:47
ל.כ - 089242913

six 4 life
07-09-05, 00:38
אודי ואביגדור

לא סתם מבטלים צינור עודפים.
זה טוב שזה מחובר, זה טוב כשזה עובד ואפילו יכול לעזור בצריכת הדלק בצורה מזערית.

אבל בדרך כלל כשמישהו מבטל את אותו צינור- זה מסיבה מסויימת.
בין אם יש בו נזילה, בין אם הוא סתום, ובין עוד כמה וכמה סיבות.

בקיצור-
אם אתם ממש רוצים לנסות- תחברו אותו ותסעו ככה קצת. אם יש נזילה, תראו תוך כמה דקות שהרכב עובד.

אצלי יש נזילה מאותו צינור
ולכן אני נוסע איתו מבוטל כבר שנתיים.

לא רואה צורך להשקיע בצינור עודפים חדש.

-ארז-

AvigdorAharon
07-09-05, 07:17
אבל בדרך כלל כשמישהו מבטל את אותו צינור- זה מסיבה מסויימת.
בין אם יש בו נזילה, בין אם הוא סתום, ובין עוד כמה וכמה סיבות.
כמו:
1. סתם עצלנות
2. חסכון של 15 ש"ח כל טיפול (מחירים של יאנוביץ' לפני כחודש)
3. השלם את החסר...

אם מערכת הדלק תוכננה כך, כנראה שזה חשוב.
אין לי מושג מה קורה למנוע בנסיעה ללא הצינור אך תחשוב מה קורה עם עודף הדלק שהמשאבה מזרימה והקרבורטור לא משתמש...

אביגדור

ערן המסוקס
07-09-05, 07:42
מה שכנראה קורה הוא שהשסתום בקרבורטור עוצר את הזרימה המיותרת ומשאבת הדלק ממשיכה לדחוף דלק לאן שאי אפשר.. אני מעריך שזה מקצר את החיים שלה בכך וכך שנים.

ניר ל
07-09-05, 09:29
מה שכנראה קורה הוא שהשסתום בקרבורטור עוצר את הזרימה המיותרת ומשאבת הדלק ממשיכה לדחוף דלק לאן שאי אפשר.. אני מעריך שזה מקצר את החיים שלה בכך וכך שנים.

המשאבה שלי חיה ככה כבר 20 שנה, אז ממה אתה מודאג ? בדגמים מוקדמים של CJ לא היה קיים צינור עודפי דלק והמשאבה היתה אותה משאבה, אף אחד לא ישקיע בתכנון וייצור של כלי רכב סכום מסויים של כסף כדי להאריך חיים של חלף שעלותו היא פחותה מסכום זה ושמשך חייו כך או אחרת הוא שנים רבות הרבה מעבר למשך החיים המתוכנן של הרכב כולו.
הסיבות לקיומם של מערכות כאלו ואחרות במקור היו אילוצים שקשורים לתקנות זיהום אוויר באותן שנים שבהן יוצר הדגם, ישנה מערכת מורכבת ויקרה שתפקידה לטפל באדי הדלק כדי שלא יפלטו לאטמוספירה, היא לא מוסיפה שום דבר לתפקוד המנוע ולחסכון בדלק, לא נתקלתי בארץ אפילו בסיקס אחד עם מערכת שלמה, תקנות זיהום אוויר בארץ לגבי רכב משנתון כזה לא דורשות ולא ידרשו את קיומה, אין שום צורך מעשי במערכות האלה, גם הנושא של חימום הסעפת הוא שולי, הוא לא מעניין בכלל כשמדובר בטמפ' סביבה שמאפיינת את מדינת ישראל. שמע למוסכניק שלך - הוא צודק לחלוטין !

ערן המסוקס
07-09-05, 15:55
סיקס יסע גם בלי קרבורטור. אז מה?
יש לך מידע לגבי כך שמערכת חימום הדלק אינה עוזרת לכלום ומיותרת?

ניר ל
07-09-05, 17:53
סיקס יסע גם בלי קרבורטור. אז מה?
יש לך מידע לגבי כך שמערכת חימום הדלק אינה עוזרת לכלום ומיותרת?

הסיקס שלי יסע בקרוב בלי קרבורטור וזה משום שהוא יקבל מערכת הזרקה ...
לגבי מערכת החימום - אתמול כאשר הוצאנו מהמחסן סעפת יניקה ספייר לצורך תכנון מתאם, הבחין חנן בגוף חימום חשמלי שקיים בתחתית הסעפת - מסתבר שגם כזה דבר יש במקור לפחות בחלק מהסעפות...
בוא נחשוב לרגע - כדי שיהיה אפקט כלשהו לחימום הסעפת באמצעות מי הקירור, הם צריכים להתחמם בעצמם ע"י המנוע, זה לא קורה מיד אחרי ההתנעה אלא כעבור זמן. כשהמנוע בטמפ' עבודה, הסעפת מתחממת ממילא כי היא מחוברת לראש המנוע וסמוכה לסעפת הפליטה שחמה הרבה יותר מהמנוע וגם מתחממת באופן די מיידי. אם היו מספרים לי שמעברי המים בסעפת נועדו לקרר אותה ולא להיפך, זה היה נשמע לי הרבה יותר הגיוני.
אנחנו גם יודעים שאוויר חם מכיל פחות מולקולולת חמצן פר יחידת נפח - אז למה לחמם אותו ?
אם לטענתך מנוע הג'יפ שלך קופא במהלך הלילה כתוצאה ממזג האוויר הסוער בב"ש, עד כדי התעבות אדי הדלק על דפנות סעפת היניקה - המלצתי לך היא לחבר את גוף החימום החשמלי שיחמם את אדי הדלק בצורה מהירה ויעילה יותר ...

ערן המסוקס
07-09-05, 19:54
גוף החימום מחובר.. הוא עוזר מאוד כאשר המנוע עדיין קר. מרגישים זאת בצורה מוחשית. אבל אחרי כן, בחורף הדלק צריך חימום לדעתי, אפילו בישראל..
בוא נגיד שבעניין כווני מנוע ופעולת מנוע תקינה אני דיי בקיא...(וגם צנוע)

UNIX
08-09-05, 00:59
גם אצלי יש את החוט הנ"ל בתחתית הסעפת אבל כמובן שהוא לא מחובר לכלום .
לגבי הסעפת , אני באמת חושב שהמים נועדו לקרר אותה ואכן הסידור הנ"ל אצלי כמו במקור .
אגב במערכת ההזרקה אתה תהיה חייב לעבוד עם צינור העודפים .
בהצלחה , אני שמח שיש עוד אנשים שרוצים הזרקה , זה עולם אחר לגמרי .

ערן המסוקס
08-09-05, 08:15
אגב, גוף החימום מחובר יחד עם חיישן חום בתוך מעברי המים בסעפת הפליטה. כאשר טמפרטורת המים בסעפת מגיעה לרמה מסויימת גוף החימום מפסיק לעבוד. זה מסביר בבהירות שתפקיד המים הוא לחמם את הסעפת.

בחורף קשה למנועים הללו להגיע לטמפרטורות עבודה סבירות גם ככה..

איציק - 4X6ZH
08-09-05, 09:37
אתה נסחפים למערכות מורכבות וחשובות .
נכון אפשר לבטל
נכון הרכב נוסע בכל מצב
נכון הרכב אוכל דלק כל הזמן
אבל יש עוד הרבה סיבות ולא רק זיהום אויר לשילוב מערכות אלה במנוע .
*********
למשל אותו גוף חימום שמזלזלים בו . אינו מיועד לזיהום אויר .
הוא בא לתת תשובה לדלק שקופא בבסיס סעפת היניקה מתחת לקרבורטור .
בנקודה הזאת מהירות זרימת האויר היא גבוה ( בגלל הסיבוב החד ) ולכן הטמפרטורה יורדת
רכב שנמצא במקום קר ( כמו רמת הגולן ) יזייף ויעבוד לא יציב . עד עד.... שכל תא המנוע יתחמם
וגם אז כאשר המנוע יכנס לעומס מלא ( מצערת פתוחה ) יש סיכוי לקבלת קרח בסעפת .
לכן נמצא שם גוף החימום שיודע להתנתק כאשר הטמפרטורה עולה .
********
במנועי הזרקת דלק יש בעיות אחרות .
********
איציק

-->