ניר ל
08-09-05, 09:29
סיפור המקרה -
קניתי את הרכב ובבדיקת מפלס שמן היה קצת חסר, למרות שבדו"ח מוסך שיש בידי דווח על החלפת פילטר ושמן (לשמן סינטטי בעלות של 260 ש"ח לגלון ) לא הרגשתי בטוח להוסיף שמן סינטטי כי אני פרנואיד בנושא מוסכים ועירבוב של סינטטי במינראלי הוא ממש לא רצוי...
בקיצור - החלפתי פילטר (בריטפרט מג'קי) ומילאתי שמן חצי סינטטי WOLF 10/40בעלות 60 ש"ח ל 5 ליטר.
התחלתי להבחין בכך שבעת התנעת בוקר לאחר עמידה של מספר ימים, לוקח 4 שניות לנורת לחץ שמן להיכבות ונשמעות נקישות מרימים, אחרי שלחץ השמן מתייצב הנקישות נחלשות אבל עדיין נשמעות למשך מספר דקות בנסיעה עד שהמנוע מגיע לטמפ' עבודה.
כיוון שלא הספקתי ממש לנסוע עם הרכב לפני כן, אני לא זוכר מה היה לפני הטיפול (לקח מיידי - אם זה אפשרי מומלץ לנסוע ולהכיר את הרכב לפני שנוגעים במשהו...).
ג'קי (אוטו-מיני) צייד אותי בפילטר חדש on the house והמליץ לי דבר ראשון להחליף פילטר כדי לוודא שהפילטר הקודם לא פגום, (בפילטר קיים שסתום אל חזור שמונע מהשמן לחזור מהקו לתוך הקרטר, אם הוא דפוק זה יגרום לתופעה של נפילת לחץ בהתנעה עד לשאיבה חוזרת).
אורי זהר (מוסך נאמן) הציע לי בנוסף לבצע שטיפה עדינה בפלאש ושגם לא יזיק לפתוח אגן שמן ולבדוק את המצב.החלפה לסוג שמן אחר אף היא הומלצה.
בסיכומו של דבר - פירקתי אגן שמן, ניקיתי אותו ממשקעים, ניקיתי את צינור האיסוף , אטמתי את החיבור שלו, החלפתי פילטר, החלפתי שמן לסינטטי מלא 5/40 של MOLI בעלות 120 ש"ח ל 5 ליטר.
התוצאה - אחרי עמידה של מספר ימים, נשמע תקתוק מרימים למשך 1.5 שניות בהתנעה עד שנורת השמן נכבית, התקתוק משתתק לגמרי לאחר מכן, בהתנעות שלא אחרי עמידה ממושכת הנורה נכבית מיד לאחר התנעה.
מה שמעיד על כך שעדיין יש חזרה של שמן מהקו (מאיפה לעזאזל ?) אבל בכמות מינורית, או שהשמן החדש פשוט זורם הרבה יותר טוב ובונה לחץ יותר מהר, או שהפילטר היה דפוק או שהשד יודע מה...
קניתי את הרכב ובבדיקת מפלס שמן היה קצת חסר, למרות שבדו"ח מוסך שיש בידי דווח על החלפת פילטר ושמן (לשמן סינטטי בעלות של 260 ש"ח לגלון ) לא הרגשתי בטוח להוסיף שמן סינטטי כי אני פרנואיד בנושא מוסכים ועירבוב של סינטטי במינראלי הוא ממש לא רצוי...
בקיצור - החלפתי פילטר (בריטפרט מג'קי) ומילאתי שמן חצי סינטטי WOLF 10/40בעלות 60 ש"ח ל 5 ליטר.
התחלתי להבחין בכך שבעת התנעת בוקר לאחר עמידה של מספר ימים, לוקח 4 שניות לנורת לחץ שמן להיכבות ונשמעות נקישות מרימים, אחרי שלחץ השמן מתייצב הנקישות נחלשות אבל עדיין נשמעות למשך מספר דקות בנסיעה עד שהמנוע מגיע לטמפ' עבודה.
כיוון שלא הספקתי ממש לנסוע עם הרכב לפני כן, אני לא זוכר מה היה לפני הטיפול (לקח מיידי - אם זה אפשרי מומלץ לנסוע ולהכיר את הרכב לפני שנוגעים במשהו...).
ג'קי (אוטו-מיני) צייד אותי בפילטר חדש on the house והמליץ לי דבר ראשון להחליף פילטר כדי לוודא שהפילטר הקודם לא פגום, (בפילטר קיים שסתום אל חזור שמונע מהשמן לחזור מהקו לתוך הקרטר, אם הוא דפוק זה יגרום לתופעה של נפילת לחץ בהתנעה עד לשאיבה חוזרת).
אורי זהר (מוסך נאמן) הציע לי בנוסף לבצע שטיפה עדינה בפלאש ושגם לא יזיק לפתוח אגן שמן ולבדוק את המצב.החלפה לסוג שמן אחר אף היא הומלצה.
בסיכומו של דבר - פירקתי אגן שמן, ניקיתי אותו ממשקעים, ניקיתי את צינור האיסוף , אטמתי את החיבור שלו, החלפתי פילטר, החלפתי שמן לסינטטי מלא 5/40 של MOLI בעלות 120 ש"ח ל 5 ליטר.
התוצאה - אחרי עמידה של מספר ימים, נשמע תקתוק מרימים למשך 1.5 שניות בהתנעה עד שנורת השמן נכבית, התקתוק משתתק לגמרי לאחר מכן, בהתנעות שלא אחרי עמידה ממושכת הנורה נכבית מיד לאחר התנעה.
מה שמעיד על כך שעדיין יש חזרה של שמן מהקו (מאיפה לעזאזל ?) אבל בכמות מינורית, או שהשמן החדש פשוט זורם הרבה יותר טוב ובונה לחץ יותר מהר, או שהפילטר היה דפוק או שהשד יודע מה...