PDA

צפייה בגרסה מלאה : גיר רציף -מה זה ?



דידין
05-04-15, 08:59
התעניינתי ברכב חדיש .
המוכרת החתיכה אמרה לי
" זה רכב עם גיר רציף ו 7 הילוכים"
אמרתי לה "איך גיר רציף שזה "אינסוף הילוכים" מתקשר עם 7 הילוכים" ?

שאלה את המומחה הבכיר- ההוא קישקש לי תשובה שלא הבנתי ולא רוצה לחזור עליה מפאת כבודו.

אז אולי מישהו יסביר לי איך לגיר רציף יש 7 הילוכים (או יותר)
כמו כן האם רכב שטח "אפקטיבי" עם גיר רציף ?

lizard
05-04-15, 09:03
לא יודע על איזה אוטו מדובר אבל אצלנו במיצובישי יש גיר רציף ואם אתה מעביר הילוכים ידנית אז יש רק שבע

שולץ האיום
05-04-15, 09:38
באופן כללי ובניגוד לגיר רובוטי, לא אמור להיות בעיה בשטח.
בגיר זה החסרון הוא בדכ רמת הרעש

תמיר .א.
05-04-15, 09:51
במצב אוטומט, הגיר הרציף עובד כטבעו.
במצב ידני, הגיר הרציף עובר ל7 מצבים מתוכנתים מראש, הוא לא יהיה רציף במצב ידני.

kobiarava
05-04-15, 10:06
ההסבר הוא, שבגיר רציף אכן יש אינסוף הילוכים, אבל במעבר למצב שליטה ידנית מחשב הגיר מחלק את הטווח למס' ההילוכים שהוגדרו בו, שהם למעשה הילוכים וירטואלים, לכן באותו הרכב בגירסאות שונות עם אותו הגיר יכול גם להיות מס' הילוכים שונה.
לעניין גיר רציף(cvt), אני יכול להוסיף שכשהם עובדים, הם נוסעים טוב מאוד, לפחות בכביש. אני נוסע על ניסאן עם גיר רציף כבר 70k ק"מ, הגיר מתנהג הרבה יותר טוב, חלק, חסכוני וחזק מגיר אוטומטי רגיל, אחרי שלומדים לעבוד איתו גם אין שום הצדקה לעבור למצב הידני (אפילו בכבישים מפותלים, עליות קשות), והגיר לא דורש שום תשומת לב מיוחדת למעט החלפת השמן שנדרשת בתדירות גבוהה יותר, אצלי זה כל 30k.

קובי

דידין
05-04-15, 11:20
תודה
אם לתמצת,לגיר ישנם שני מצבים.
הראשון-רציף
השני-אוטומט "רגיל" עם הילוכים שעוברים באופן אוטומטי כמו בגיר רגיל(אוטומטי)?

kobiarava
05-04-15, 11:58
לא, יש לו מצב רציף- האוטומטי, ומצב ידני-טיפטרוניק, שבו יש את ההילוכים המדוברים

קובי

דידין
05-04-15, 13:53
הבנתי - תודה וחג שמח

דרור ברלי
05-04-15, 14:14
וזה גם קקה בשטח. מתחמם מהר מאוד תחת מאמץ.
למעט ברכבי סובארו, שם במקום חגורה יש שרשרת.
כשהוא מתחמם - הרכב לא ייסע.
ואז תכין קפה ותחכה שהגיר יתקרר.

לדעתי האישית - ממש לא להיט.

IlanHadar
05-04-15, 15:00
וגם הדרך הטובה ביותר לנתק כל קשר ליניארי בין מנוע לגלגלים, זה לא לחובבי נהיגה.

דרור ברלי
05-04-15, 16:14
רע לנהיגה, רע לשטח, מיותר.

דידין
05-04-15, 18:46
כשהיו הסובארו ג'אסטי עם גיר רציף - היו מוסיפים להם אבקת חשמל :)

דרור ברלי
05-04-15, 19:45
בגדול, זה דומה לוריאטור שיש בקטנועים ובסייד-ביי-סיידים.
לטובת חיסכון בדלק, הוא מתוכנת לעבור מהר ליחס ההעברה הגבוה ולגרום למנוע להסתובב בסל"ד נמוך.

כשרוצים ביצועים, פשוט נותנים בגז. הרצועה/שרשרת עוברת ליחס נמוך יותר והמנוע מעלה סל"ד.
תיאורטית, הרכב יכול להגיע למהירותו המירבית גם ברוורס.... ככה זה היה בגירים הרציפים הראשונים (דאף, ג'אסטי ECVT, פיאט אונו, בכולם הוא היה כישלון מוחץ) אני מרשה לעצמי לנחש שכיום היצרנים דואגים להגביל את האפשרות הנלוזה הזו, אבל ליתר ביטחון, אל תנסו בבקשה....

בשטח, תחת מאמץ, נגיד בעליה ארוכה או בחולות, כל העסק מתחמם ומתחיל להחליק ואז הרכב מתקשה לנסוע.

נתקלנו בזה בג'יפ קומפאס/פטריוט, במיצובישי אאוטלנדר דור קודם, בניסאן קשקאי...
בניסאן ג'וק למשל, הכל בסדר עד שבא לכם לנהוג בו "ספורטיבי" בכביש מפותל עם רצף פניות, ואז הגיר "משתגע" ומשגע את המנוע, הרכב, הנהג....
בקיצור - לא להיט.

בסובארו המודרניות (לא בג'אסטי...) הגיר הזה עובד טוב יותר.

יש לגיר הזה יתרון בחיסכון בדלק כל עוד נוהגים רגוע. אבל ברגע שקצת לוחצים, הוא מעלה את צריכת הדלק בהשוואה לגיר אוטומטי מקובל. בכל מבחני הדרכים, היכן שנוהגים לעתים בצורה אגרסיבית, צריכת הדלק של מכוניות עם גיר רציף תמיד גבוהה יותר.

SharonEden
06-04-15, 00:05
הגיר הזה עובד מצוין בקטנועים.
יש למישהו מושג מדוע במכוניות זה לא עובד באותה איכות?
אני יודע שבעבר הייתה בעיה של עמידות הרצועה.
משום מה האפליקציה של זה במכוניות לא כזו פשוטה למרות שנראה שזה אמור להיות אותו הדבר, רק יותר גדול.

רמי גלבוע
06-04-15, 00:46
ה'שבעה הילוכים' הם אמנם תיכנות של הגיר שייקפוץ בין 7 יחסי העברה קבועים מראש, כדי לתת לנהג תחושה של גיר אמיתי, ולא הצליל המתייפח של הרציפים הפשוטים יותר. זה עובד ככה גם בנהיגה רגילה ללא ניסיון להעלאת הילוכים ידנית. חסכוני בייצור ובנהיגה רגועה, לא כייף בנהיגה ספורטיבית, או קרובה לזה.

GodsFather
06-04-15, 11:11
דרור, בפורסטר שלקחתי מהסוכנות למבחן, הגיר תפקד מעולה בכביש, תגובת מצערת מעולה, ממש תחושה של נסיעה ברצועת הכוח של המנוע כל הזמן. לוחץ, עוקף, חוזר, לוחץ, חוצה בין רכבים, ממשיך... אגרסיבי באופי הנהיגה אבל הרכב הגיב בלי היסוס וכמובן שזה הולך יחד עם כל המבנה של הרכב. לא התנהגות יפה בכביש מצד הנהג אני מודה אבל...בעצם אין אבל...

לא יודע אם זה היה מקרי או שזה בגלל השידרוג של הגיר לעומת הדגמים הקודמים.

בוודאות התחושה יותר טוב מהפורסטר הקודם שלקחתי בשנת 2009-2010 (דור אחד אחורה אם אני זוכר נכון).

לגבי השטח - יש כפתור שאמור להגביל את הגיר מלהשתגע, שוב לפחות בסובארו... טוב או לא, אני לא יודע כי לא בחנתי לעומק... סומך עליך.

-->