צפייה בגרסה מלאה : סמוראי ארוך - ללכת עם הראש או הלב?
כבר כמה חודשים שאני מחפש סוזוקי ג'ימיני או סמוראי,
לפני כמה ימים נכנס סמוראי ארוך ליד 2 ואפשר להגיד שהתאהבתי.
השאלה היא האם לקחת את הסיכון וללכת על כלי בן 27 שנה או לחכות לסמוראי/ג'ימיני הכי חדשים שאני יוכל למצוא.
אם כבר סמוראי- לך על ארוך.
גימני חדש זה משהו אחר אין מקום להשוואה.
אז ככה, בתור בעלים של סמוראי ארוך בעבר ושל ג'ימני בעתיד:
הג'ימני יותר טוב כמעט בכל מובן:
נסיעת כביש - חד משמעית הג'ימני
כרכבים סטנדרטים בשטח - חד משמעית הג'ימני
ברמה של רכב טיולים פשוטים ולא אתגרי עבירות - הג'ימני לוקח.
גם בעלות אחזקה וכו' - אמנם לסמוראי החלקים יותר זולים, אבל כבר פחות נפוצים ורכב בן 27 תמיד יהיה פחות אמין מרכב צעיר יותר ב12 שנים לפחות.
וכאן מגיע האבל...
אם אתה מתכנן לבנות רכב לצמיגי 31 ומעלה, או לשטח קשה עבירות אקסטרים, או שאתה רוצה רכב פתוח, או רכב בלי חשמל - אלו היתרונות של הסמוראי הארוך. הוא פשוט בסיס יותר מגניב(!) לשיפורים ולבנות מפלצת.
אז ככה, בתור בעלים של סמוראי ארוך בעבר ושל ג'ימני בעתיד:
אני מבין שבשעורי לשון שיחקת כדורגל .... ;)
רענן
אני מבין שבשעורי לשון שיחקת כדורגל .... ;)
רענן
הווה הוא בזבוז זמן מבחינתי ;)
תודה לעונים!
מה שאני צריך מהאוטו זה שאני יוכל לנסוע איתו למדבר או לצפון לטיול של יומיים שלוש בלי שהוא יאכזב אותי.
אני לא מתכנן לבנות אותו כרכב עבירות אלא כרכב טיולים, הגבהה נעילה וצמיגי 100% שטח ולא יותר מזה.
כמובן שמעדיף פתוח (הרגשה של רכב שטח אמיתי).
אם אתה רוצה פתוח , אז פתרת לך את הדילמה, סמוראי !
רענן
היו בהתחלה גם ג'ימני פתוחים לא?
אפשר לספור על יד אחת את הג'ימנים הפתוחים בארצנו לצערי.
רובם היו רכבי פרסום של רד בול וכדומה.
הם משנתון 2002 בערך וכולם עם מעל ל200 אלף קמ.
חוצמזה שגם מאוד נדיר למצוא אחד כזה..וחיפשתי המון זמן :/
אם אמינות היא פקטור חשוב ואתה לא מתכוון לפרק את הרכב לגורמים ולבנות אותו מחדש סמוראי ארוך הוא לא בשבילך
אם אמינות היא פקטור חשוב ואתה לא מתכוון לפרק את הרכב לגורמים ולבנות אותו מחדש סמוראי ארוך הוא לא בשבילך
זה נכון לכל רכב ישן
הירשפלד יובל
12-04-15, 18:25
צחי , אולי לא התעללתי בשלי מספיק או לא מיציתי/ניסיתי למצות את כל יכולותיו. אבל התענוג שברישוי ל :1+5 ונפח המטען מאחור ועל הגג שירת אותי
בעבר באמונה ,וגם היום כשהוא מתחת לבית בלא שכשלו אצלו הרבה דברים (88 להזכירך ). היום שיש לי VIGO 2005 שהדיפרינציאל הקדמי צריך לקבל
פקודה חשמלית בנוסף למכנית , כל יום הוא מאבד פונקציה אחרת , ושקע לי בחולות שהסמוראי שט עליהם , אני מתגעגע / מוקיר ומעריך את הפשטות המכנית של הסמוראי. נכון שהוא לסגפנים.
סמוראי ארוך פתוח הוא ג׳יפ טיולים פרימיטיבי, פשוט ומפגר. באותה נשימה, זה מה שג׳יפ טיולים אמור להיות.
אמינות? תדאג לזה והוא יהיה אמין. תסמוך על אחרים והוא לא יהיה.
נוחות? כן, בשטח הוא יכול להיות נוח מבחינת איכות הנסיעה. אבל כל שאר ה creature comforts ... לא בשביל זה אלוהים המציא ג׳יפים.
זה גם נוסע יותר לאט בכביש.
ועושה שני טסטים בשנה עד שיהיה אספנות ואז זה רק טסט אחד ועוד בדיקת חורף, אבל אסור לנסוע בבקרים בימי השבוע.
מה אני מנסה לומר? שהמחיר כבד. אבל בסוף, בשטח, כל ה״מס״ ששילמת כל יום, מוליד כיף שאין באף רכב שהוא לא ג׳יפ פתוח. וזה שאני קורא לסמוראי ג׳יפ זה מחמאה וגם זה רק בגלל שהדגם הארוך מצליח לשחזר איזושהי איכות ג׳יפאית נדירה וחמקמקה.
אסף.
מוני אורבך
13-04-15, 08:21
אם אתה שואל סימן שסמוראי הוא לא בשבילך...
רק אנשים עם הרבה מאוד נחישות ומוטיבציה יכולים לחיות עם גיפ פתוח.
נסיעת כביש היא עונש, ולמרחקים ארוכים (מעל 100 קילומטר) עינוי סיני.
גם נסיעת שטח היא לא קלה אבל אם אתה אוהב פתוח יש תמורה בעד האגרה.
דוגמה פשוטה שעברה עלי בחג האחרון.
יום ראשון לטיול חום אימים 37 מעלות !! בגיפ פתוח אתה מוריד שמשה ומנסה להתקרר.
בגיפ סגור אתה פשוט סוגר חלונות ומפעיל מזגן.
למחרת התקררות דרסטית, הטמפרטורות צנחו ל 18 מעלות.
גיפ פתוח אתה פשוט סובל מהקור ונהנה מהאוויר
בסגור אתה פשוט מתעלם..
בסוף ארבעה ימי טיול צריך לנסוע הביתה, מרחק של 350 קילומטר.
גיפ פתוח אתה סובל מהרעש מהדפיקות ומהרוח, בסגור אתה פשוט מפעיל את המערכת ונהנה מהשקט..
אני מקווה שהבנת את הרעיון.
רק נחישות עם הרבה אמביציה (ועדיף גם גיל צעיר) מאפשרים חיים משוטפים עם בגיפ פתוח.
אבל אם יש לך את זה, גן העדן של הגיפאים.
GodsFather
13-04-15, 09:30
נסעת על הכלי שהתאהבת בו ? או הכלים האחרים שאתה רוצה?
תסע קצת, תשווה בתחושה ואז תקרא שוב את כל מה שאמרו לך פה.
ג'יפ סגפני זו חוויה. ג'יפ מפנק זה.....
תודה לכל העונים,
בסוף הלכתי עם הלב וקניתי סמוראי ארוך בתול לגמרי עם 190 אלף ק"מ אמתיים ומנוע חדש.
בנתים מרוצה מהאוטו עד הגג, פשוט כיף של אוטו(אני נהנה גם בכביש).
תתחדש! כיף לקרוא.
ועכשיו... אל תהרוס אותו בשיפורים מוגזמים. תשתדל להשאיר אותו צנוע וכך להנה ממנו הכי הרבה.
אסף.
GodsFather
20-04-15, 21:12
נהדר. מברוק.
תמונות ולשטח.
DOROBO אתה מוזמן ליצור קשר לגבי המעבר מסטנדרטי למשופר
תתחדש
נועם
תודה לכולם!
מבחינת שיפורים אני יודע מה היעוד של האוטו והשיפורים יהיו בהתאם - רכב טיולים ולא עבירות
ולכן לא יהיו שיפורים קיצוניים (הגבהה 2 אינצ' נעילה אחורית וצמיגי שטח).
GodsFather
25-04-15, 22:17
קסם
חכה עם הנעילה וצמיגי השטח. תגביה ותתחיל לטייל ורק אז תדע מה אתה עוד צריך.
שלום חברים,
אחרי חודש של הנאה בעיקר עם הסמו וכמה תקלות קטנות שבפעם הראשונה סידרתי בעצמי (התחושה ממכרת).
התאהבתי באוטו רשמית (בקפיצות, בגב הכואב אחרי נסיעה ארוכה ובעיקר בכיף בשטח)
אבל יש משהו מרכזי שאני מוטרד ממנו והוא החלודה בבודי.
אני רוצה לטפל בעניין במהרה לפני שמתחילים רקבונות וחורים בבודי.
חוץ מלפרק את הבודי ולעשות פחחות (גם זה יבוא בהמשך ביחד עם הכסף)
יש איזושהי עזרה ראשונה שאפשר לעשות כדי שהמצב לא יחמיר?
תודה לעונים!
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.