PDA

צפייה בגרסה מלאה : סידור ארגז טנדר - התייעצות עקב חוסר במקום



amir_shai
10-04-15, 14:10
יש לי היילקס אשר משמש אותי כרכב ליום יום וטיולים. הוא אינו רכב עבודה ונקנה עבור טיולים.
נקנה לפני כשלוש שנים ללא סגירה אחורית. לאחר בירורים החלטתי ללכת על סגירה בגובה הארגז שתהיה פריקה ותאפשר לי גמישות מלאה במידה וארצה להוביל משהו.
זו הסגירה שתכננתי ובניתי בפרוג'יפ:
9747597476
סגירת המכסה העליון נועל את דלת הארגז המקורית שבאה ללא נעילה.

כבר בטיול הארוך הראשון הרגשתי בחוסר מקום. עם הזמן נקנה עוד ציוד (אוהל גדול יותר, שולחן ...) והגענו למצב של מחסור במקום מאד ברור.

ביום יום וגם בטיולים קצרים (ללא לינה בשטח) הסגירה הנוכחית משרתת אותי באופן מעולה. מאד נוח, נראה טוב (בעיני), צריכת דלק אופטימלית (הסגירה קלה ולפי מה שקראתי צורה זו נותנת את הצריכה הטובה ביותר), נגישות נוחה לכל חלק מהארגז ...

ההתלבטות היא איך ממשיכים מכאן.

אפשרות אחת היא להחליף את הסגירה הנוכחית בסגירה סטנדרטית בגובה הקבינה (למרות ההשקעה בסגירה הנוכחית ולמרות שאני אוהב אותה).
החסרונות:
-הוצאה כספית גדולה?
-פחות גמישות שכן סגירה כזאת לא מפרקים ולכן לא מאפשרת להוביל דברים גדולים (מאז שקניתי את הרכב הובלתי פעם אחת משהו כזה - שולחן פינג פונג - כך שאני לא בטוח שזה חשוב).
-צריכת דלק גבוה יותר ביום יום (משקל, התנגדות).
-גישה בעייתית באריזה לטיול. איך מגיעים לחלק האחורי? אולי בונים כל מני מגירות ופלטפורמות נשלפות? עוד המון כסף, משקל …
-צריך לחתוך את הסבכה שמגינה על החלון כלומר לחתוך חלק מהארגז של הרכב.

אפשרות נוספת היא לבנות ארגז שמתחבר למכסה של הסגירה הנוכחית שיורכב רק כאשר יוצאים לטיול. הארגז יכול להגיע לגובה הקבינה ואף לעבור אותו.
בעיות:
-איך פותחים את מכסה הסגירה כאשר הארגז מורכב עליו ועוד עמוס? צריך מנגנון הרמה הרבה יותר מאסיבי ממה שיש עכשיו.
-הארגז שמתחבר לא יכול להיות לכל אורך ארגז הטנדר כי צריך לאפשר למכסה הסגירה להיפתח.
-איפה מאכסנים ארגז כזה כאשר לא בשימוש? לא בטוח שאשתי תאפשר לדבר כזה לעמוד בחצר. אולי אפשר לבנות משהו שמתפרק לפלטות?
-איך מחברים ארגז כזה למכסה?
-האם המכסה יחזיק את העומס? (ישנה מסגרת מתכת פנימית לחיזוק המכסה)

אשמח לשמוע רעיונות, דעות, עצות, ניסיון שיש לאחרים …

תודה מראש וחג שמח,
שי

OFF-RoaD
10-04-15, 14:47
תפור תיק מסיבי, בסגנון תיק גג, ובמידות המכסה הקיים, שבתוכו תאחסן את הציוד עם הנפח הרב ביותר והמשקל הקל ביותר (בגדים, מזרונים שקי שינה וכו')

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

amir_shai
10-04-15, 20:49
תפור תיק מסיבי, בסגנון תיק גג, ובמידות המכסה הקיים, שבתוכו תאחסן את הציוד עם הנפח הרב ביותר והמשקל הקל ביותר (בגדים, מזרונים שקי שינה וכו')

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

מעדיף משהו ננעל ולא תיק כך שיהיה אפשר להשאיר את הרכב בלי השגחה.
אומנם כל דבר ניתן לפרוץ אבל תיק זה כבר סיפור אחר.
(למשל את הארגז כבר ניסו לפרוץ)

רכס חיים
11-04-15, 06:37
תחליף רכב.

amir_shai
11-04-15, 14:46
תחליף רכב.

תודה :-)
אני חושב שדיון על בחירת רכב אחר הוא לשרשור נפרד. בכל מקרה כרגע אני לא מסכים עם זה וכן חושב שהיתרונות של היילקס גדולים מהחסרונות.
דווקא ממך ציפיתי להצעה יותר בכיוון של בניית תוספת כלשהיא ...

amit1
11-04-15, 15:47
במידה ואתה נשאר עם המבנה הקיים בחן 2 אופציות:
שק משמשונית מולחמת שימוקם על 2/3 החלק האחורי של המכסה הקיים
או כנ"ל מאלומניום/פיברגלס
בנוסף הייתי שוקל ברצינות להחליף לארגז סטנדרטי בתצורת חברת חשמל, לא סקסי אבל שימושי....
או לעצב מחדש את הארגז מעל לגלגלים כדי להרוויח משטח העמסה גדול ולשפר את זווית הנטישה.

רכס חיים
11-04-15, 16:13
ארגז אוסטרלי פותר את כל הבעיה.

amit1
11-04-15, 20:31
חיים צודק. ארגז אוסטראלי בהיילקס (ובכל טנדר) זה שיפור משמעותי ..."ארגז מעל לגלגלים"

דניאל מאירי
11-04-15, 22:26
היי שי. קודם כל הרכב נראה פגז.
ובעיניי זהו רכב הטיולים המושלם.
לא חזק בלתת עצות אבל יכול לתאר מה קורה אצלי כאחד שגם מחזיק היילקס רק לטיולים.
קניתי אותו עם ארגז בגובה הרכב כי כך הוא נמכר במכרזים של מינהל הרכב.
לקחתי מחבר ארגז כלים מתכתי וחיברתי אותו לרצפת הארגז בחלק האחורי כך שיהיה לי קל להוציא ממנו מה שאני צריך.
חזרנו אתמול מטיול בדרום.
העמסתי בו מכל טוב כמו שולחן וכיסאות פלסטיק, מנגל, אוהל, שקי שינה ומזרונים, 4 שמיכות פוך ומה לא, וזה עוד לפני החברים ששואלים אם יש מקום לצידנית של זה ובוסטר של ההוא.
אז אולי זה יוכל לעבוד גם אצלך ?
דניאלhttp://images.tapatalk-cdn.com/15/04/11/bffdddff74600c2e90511933a7a4d2a3.jpg


Sent from my Vigo

GodsFather
12-04-15, 10:13
יש גגונים בעלי סגירה, דמוי צדפה. הם קלים יחסית, ננעלים כאמור, אווירודינאמים. תוכל לחבר אחד כזה לסגירה שעשית ולפרק כשאתה לא צריך. זול זה לא, אבל זה משהו שאפשר לקחת גם לרכב הבא / פרייבט.

amir_shai
12-04-15, 10:44
היי שי. קודם כל הרכב נראה פגז.
ובעיניי זהו רכב הטיולים המושלם.
לא חזק בלתת עצות אבל יכול לתאר מה קורה אצלי כאחד שגם מחזיק היילקס רק לטיולים.
קניתי אותו עם ארגז בגובה הרכב כי כך הוא נמכר במכרזים של מינהל הרכב.
לקחתי מחבר ארגז כלים מתכתי וחיברתי אותו לרצפת הארגז בחלק האחורי כך שיהיה לי קל להוציא ממנו מה שאני צריך.
חזרנו אתמול מטיול בדרום.
העמסתי בו מכל טוב כמו שולחן וכיסאות פלסטיק, מנגל, אוהל, שקי שינה ומזרונים, 4 שמיכות פוך ומה לא, וזה עוד לפני החברים ששואלים אם יש מקום לצידנית של זה ובוסטר של ההוא.
אז אולי זה יוכל לעבוד גם אצלך ?
דניאלhttp://images.tapatalk-cdn.com/15/04/11/bffdddff74600c2e90511933a7a4d2a3.jpg


Sent from my Vigo

עם כל הצער בדבר החלפת הסגירה שיש לי אני חושב שאתה צודק שחופה מלאה בגובה הקבינה זה הכיוון.

תודה,
שי

- - - Updated - - -


יש גגונים בעלי סגירה, דמוי צדפה. הם קלים יחסית, ננעלים כאמור, אווירודינאמים. תוכל לחבר אחד כזה לסגירה שעשית ולפרק כשאתה לא צריך. זול זה לא, אבל זה משהו שאפשר לקחת גם לרכב הבא / פרייבט.

חשבתי על הכיוון הזה.
הבעיה היא איך לפתוח את המכסה של הארגז כאשר הצדפה מורכבת ועמוסה בציוד?

תודה,
שי

GodsFather
12-04-15, 11:02
מיקום נכון של הצדפה יאפשר פתיחה, אולי לא כמו שיש לך היום אבל עדיין יאפשר.

אופציה נוספת היא כמובן יכולת שינוע של הצדפה על גבי המשטח בעזרת מסילות. יותר מורכב אבל אפשרי. הכל שאלה של מחיר ורמת הפשרה.

לדעתי לא חייב מסילות, אפשר להסתדר עם הצדפה AS-IS. קח בחשבון שיש מצב שתצטרך לחזק את הבוכנות של המשטח כדי שיוכלו לשאת את המשקל הנוסף.

אומי5
12-04-15, 14:53
יש לי רעיון מעניין, נראה אם אצליח לתאר אותו במילים.

על הארגז הקיים אתה מחבר מתקן שמורכב מ4 חלקים (בשלב זה).
שניים מקבילים הם דופן בגובה שבין המכסה הארגז הקיים לבין גג הקבינה. הדפנות חצויות באמצע הגובה עם ציר שמתקפל לכיוון מרכז הארגז. דפנות אלו עומדות לאורך הארגז.
חלק שלישי מחבר את שתי השפות עליונות של הדפנות האלו ויוצר גג(מחובר בציר לשפות העליונות) החלק הרביעי הוא דלת אחורית שמחוברת עם ציר ל"גג" כאשר במצב מקופל היא נמצאת מעל הגג ובמצב פתוח עושה סיבוב של 270 מעלות כדי לסגור את הארגז.
אפשר למצוא דרך לחלק חמישי שיסגור את הצד הקדמי של הארגז (צד החלון ) אולי פלטה שעולה מבפנים, ויכולה גם לתת חלק מהתמיכה בגג.
אתה מקבל ארגז קבוע על הרכב, נפתח ונסגר לפי צורך, ואם יהיה מספיק רחוק מהחלון לא יפריע לפתיחה של הארגז הקיים.

ד ו ר ו ן
12-04-15, 22:46
זה הפתרון שלי לבעיית סידור הארגז:

דיגום ארגז טנדר לטיולים (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/79736-דיגום-ארגז-טנדר-לטיולים/page6?p=630472#post630472)
תסתכל על רשימת הציוד, ותבין כמה נכנס וכמה זה נגיש.

בהתייחס לכיסוי שכבר יש לך, נראה לי שאם אתה רוצה לשמור עליו, הפתרון הכי פשוט הוא לארגן צ'ימיגג או תיק בסגנון, ולהכניס אליו את כל הציוד הקל שלא חייבים במשך היום.
כך, תוכל בעצירות להזיז אותו יחסית בקלות, וכיחידה אחת מעל הכיסוי כדי לגשת לציוד הפנימי.

אחרת, זה אומר לוותר על המכסה היפה הזה.
אני לא חושה שבאמת אפשר להשאיר טנדר עמוס לבד חונה, זה פשוט מזמין חיטוט או גניבה, כך שאותי לפחות הסוגיה של לסגור את הארגז לא הייתה מגבלה.

מה שכן,
אין לי בעיה בכל רגע, וזה המצב ביום-יום, לפרק את הדיגום ואריזה די קומפקטית במחסן, ולהיות מסוגל לנצל את הארגז לדברים אחרים.

amir_shai
13-04-15, 20:46
מיקום נכון של הצדפה יאפשר פתיחה, אולי לא כמו שיש לך היום אבל עדיין יאפשר.

אופציה נוספת היא כמובן יכולת שינוע של הצדפה על גבי המשטח בעזרת מסילות. יותר מורכב אבל אפשרי. הכל שאלה של מחיר ורמת הפשרה.

לדעתי לא חייב מסילות, אפשר להסתדר עם הצדפה AS-IS. קח בחשבון שיש מצב שתצטרך לחזק את הבוכנות של המשטח כדי שיוכלו לשאת את המשקל הנוסף.

הסתכלתי קצת ונראה לי יקר ולא נותן מספיק שיפור במקום.
תודה,
שי

- - - Updated - - -


יש לי רעיון מעניין, נראה אם אצליח לתאר אותו במילים.

על הארגז הקיים אתה מחבר מתקן שמורכב מ4 חלקים (בשלב זה).
שניים מקבילים הם דופן בגובה שבין המכסה הארגז הקיים לבין גג הקבינה. הדפנות חצויות באמצע הגובה עם ציר שמתקפל לכיוון מרכז הארגז. דפנות אלו עומדות לאורך הארגז.
חלק שלישי מחבר את שתי השפות עליונות של הדפנות האלו ויוצר גג(מחובר בציר לשפות העליונות) החלק הרביעי הוא דלת אחורית שמחוברת עם ציר ל"גג" כאשר במצב מקופל היא נמצאת מעל הגג ובמצב פתוח עושה סיבוב של 270 מעלות כדי לסגור את הארגז.
אפשר למצוא דרך לחלק חמישי שיסגור את הצד הקדמי של הארגז (צד החלון ) אולי פלטה שעולה מבפנים, ויכולה גם לתת חלק מהתמיכה בגג.
אתה מקבל ארגז קבוע על הרכב, נפתח ונסגר לפי צורך, ואם יהיה מספיק רחוק מהחלון לא יפריע לפתיחה של הארגז הקיים.

:-)
מעניין אם דבר כזה יהיה יציב ...

תודה,
שי

- - - Updated - - -


זה הפתרון שלי לבעיית סידור הארגז:

דיגום ארגז טנדר לטיולים (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/79736-דיגום-ארגז-טנדר-לטיולים/page6?p=630472#post630472)
תסתכל על רשימת הציוד, ותבין כמה נכנס וכמה זה נגיש.

בהתייחס לכיסוי שכבר יש לך, נראה לי שאם אתה רוצה לשמור עליו, הפתרון הכי פשוט הוא לארגן צ'ימיגג או תיק בסגנון, ולהכניס אליו את כל הציוד הקל שלא חייבים במשך היום.
כך, תוכל בעצירות להזיז אותו יחסית בקלות, וכיחידה אחת מעל הכיסוי כדי לגשת לציוד הפנימי.

אחרת, זה אומר לוותר על המכסה היפה הזה.
אני לא חושה שבאמת אפשר להשאיר טנדר עמוס לבד חונה, זה פשוט מזמין חיטוט או גניבה, כך שאותי לפחות הסוגיה של לסגור את הארגז לא הייתה מגבלה.

מה שכן,
אין לי בעיה בכל רגע, וזה המצב ביום-יום, לפרק את הדיגום ואריזה די קומפקטית במחסן, ולהיות מסוגל לנצל את הארגז לדברים אחרים.

יפה מאד איך שסידרת.
איך אתם יוצאים לטיול רגלי (אפילו קצר) ללא שומר לרכב?

אני לא רואה הבדל בין טנדר עם סגירה נעולה לבין כל רכב גדול אחר שסגור מאחור. זה אותו הסיכון אבל אם נעול לפחות מרחיק את אותם גנבים שלא יפרצו בכח.

תודה,
שי

ד ו ר ו ן
13-04-15, 22:45
בשטח זה לא רלוונטי, מנסיון ארוך שנים בדרום לפחות.
אם ירצו, ארגז נעול לא מרתיע, בייחוד כשיודעים שהלכת למסלול רגלי.

איכשהו תמיד יש את מי שלא בא לו ללכת, ונשאר באזור הרכבים.

-->