PDA

צפייה בגרסה מלאה : מהלכי מתלה בסופה



ש01
11-04-15, 13:29
סופי שלנו סטנדרטית לחלוטין, למעט צמיגי 31.
לפני כ 4 שנים החלפתי קפיצים ובולמים (ללא הגבהה) - סט של פרוקומפ.
בטיולים אנחנו אוהבים מסלולים טכניים, אבל לא מחפשים לשבור את הרכב ונוסעים לאט, שקול ותחת בקרה.

הבעייה - יותר מידי פעמים אני מוצא עצמי במצב של גלגל באוויר, גם במקומות שלכאורה הדבר לא אמור לקרות.
פעם אמרתי שהדבר נובע מבחירת נתיב לא נכונה אבל לאחרונה החלו מחשבות שיש בעייה עם מהלכי המתלה.
הדבר נובע גם מכך שרכבים אחרים איתם אנחנו מטיילים לא מגיעים לאותם המצבים (XL7, לנדקרוזר, סילוורדו ו-FJ).

אשמח לדעתם של מבינים ובעלי ניסיון בנושא,
האם באמת לסופה יש בעייה של מהלכי מתלה?
כיצד ניתן לשפר?

תודה,

עידו

דרור ברלי
11-04-15, 15:12
לקפיצים המקוריים של תע"ר יש אכן בעיה של מהלכי מתלה.
קפיצים מעט יותר ארוכים וגמישים, מביאים איתם מהלכים ארוכים והרבה יותר ממכובדים.
חבל שלא שאלת אותי כשנפגשנו באבו-טריפה, הייתי מראה לך כמה מהלך אפשר להוציא מסופה.

yoni_0000
11-04-15, 15:14
בגדול אתה צריך לבדוק מה מגביל לך את המהלך. הרכבת מנגנון ניתוק למוט מייצב יכול לעשות פלאים, בעלות די זניחה.
תנסה לנתק אותו מקדימה (2 ברגים..) ותמתח מתלים.. אם זה מספיק, מעולה! עכשיו רק צריך להרכיב מנגנון לניתוק מהיר שלא ידרוש התעסקות עם כלי עבודה.

ש01
11-04-15, 15:27
לקפיצים המקוריים של תע"ר יש אכן בעיה של מהלכי מתלה.
קפיצים מעט יותר ארוכים וגמישים, מביאים איתם מהלכים ארוכים והרבה יותר ממכובדים.
חבל שלא שאלת אותי כשנפגשנו באבו-טריפה, הייתי מראה לך כמה מהלך אפשר להוציא מסופה.

נפגשנו בדיוק אחרי נדנוד מפחיד בנקודה שבה הדבר לא היה אמור לקרות...
לקח עוד קצת נסיעה והרבה תחקירים פנימיים להפנים שאינני מבין משהו.

לגבי מוט מייצב, קראתי מספר שרשורים ישנים ויצאתי מעט מבולבל.
הבנתי שהניתוק משפר מהלכי אך בעייתי בשפצ"ים?

yoni_0000
11-04-15, 15:33
זה תלוי סיטואציה.. יש מקומות שעדיף שיהיה מחובר, אבל ב99% מהזמן אתה לא צריך אותו בשטח והוא רק מפריע...
יש לי מנגנון ניתוק כבר קרוב לשנתיים ועוד לא יצא מצב שהייתי צריך לחבר אותו בשביל לעבור קטע מסויים.

דרור ברלי
11-04-15, 16:34
כשאין מהלך וגלגלים ממתנתקים מהקרקע ומתנופפים באוויר, מגיעים הנידנודים המפחידים.
בסופה עם קפיצים טובים בעלי מהלך ארוך, אין נידנודים בכלל. המרכב נשאר מאוזן כל הזמן.

מאוד מומלץ להתקין קיט ניתוק מהיר למוט המייצב (קנוי או מתוצרת עצמית) ולנתק בשטח. תגלה עולם חדש של מהלך מתלה טוב, נוחות נסיעה עדיפה משמעותית ואחיזת גלגלים משופרת בשטח.

כשמסיימים את הטיול וחוזרים לכביש, מחברים בחזרה וזהו.

תבוא פעם, תעשה סיבוב ותחליט מה הלאה.

סופת המדבר
11-04-15, 16:52
תראה סופה על סט קפיצים סטנדרטי מתנהגת בערך כמו בובקט
אבל תבדוק בכל מקרה אולי הבולמים שלך בכלל קצרים מידי
ותעשה את ה''שיטה'' של הניתוק מוט מייצב ותראה את ההבדל

איל מ
11-04-15, 19:02
קחו בחשבון שאני מקליט את כל הנכתב כאן כתחמושת לשרשור טויוטה-לנדרובר-ג'יפ הבא.
;):p:cool:
סתם... צוחקים.
חג שמח לכולם.

ש01
11-04-15, 19:05
תודה לכולם,
סופי אמורה להיכנס בימים הקרובים ל"טיפול הארכת חיים" שעיקרו פחחות משקמת.
נראה שנבחן החלפת בולמים/סט קפיצים (אין ספק שלא עשיתי מספיק שעורים לפני הפעם הקודמת) ואתקין ניתוק מהיר למוט המייצב.
חוצמזה בתכנון גם נעילה אחורית.

בנוסף, היות ואינני מטייל לבד, נראה שאחדל מהמנהג לקחת 2 גלגלי ספייר ולהקטין כך את המשקל על הגג.

דרור ברלי
11-04-15, 21:24
תקבע מראש מה השימוש שאתה מייעד לג'יפ. האם זה ריצת שבילים מהירה, האם אתה נוסע לבד או מקסימום עם עוד נוסע, או טיולים כשהאוטו עמוס בכל המשפחה + ציוד או שבכלל אתה מחפש הרבה עבירות טכנית - ובהתאם לזה שקפיצאי רציני יבנה לך סט קפיצים או יתאים לך סט מיובא בספציפיקציה הנכונה.

נוחות נסיעה זה פקטור חשוב כמו מהלך מתלה או אפילו יותר. רכב שמיועד להיות עמוס לטיול צריך להיות קשיח במידה, כדי שהקפיצים לא ישקעו תחת העומס. בכל מקרה, הקפיצים צריכים להיות ארוכים מהמקוריים על מנת לאפשר מהלך טוב יותר, וכמובן - לא לשכוח בולמים מתאימים לסט הקפיצים, למשקלים המתוכננים ולאופי השימוש בג'יפ, ורצוי לא להתקמצן על איכותם.

סט מתלים טוב ומתוכנן נכון ייתן לך הרבה כיף מהג'יפ לאורך שנים רבות.

נעילה אחורית - כמובן. השיפור הכי משמעותי לעבירות וגם לאמינות - פשוט כי זה מה שמאפשר לך לזחול בניחותא במקום להתחרע על הגז. ייתכן שבהמשך תרצה גם נעילה קדמית - חכה עם זה. תתחיל עם נעילה אוטומטית מאחור (דטרויט או לוקרייט/נו-סליפ וכו') ותראה מה הלאה. אם תגלה שרמת העבירות בטיולים שלך עלתה, נעילה קדמית תהיה השלב הבא ואז גם תגיע ההתלבטות - אוטומטית או נשלטת, עם כל היתרונות והחסרונות והדיונים שהיו כאן בנושא הזה.

-->