צפייה בגרסה מלאה : אחת ולתמיד: לנדקרוזר או פאג'רו
חפרתי וחפרתי ואני לא מצליח להגיע להחלטה.
אני מחפש רכב 7 מושבים.
ביום יום אשתי תסע איתו כ-30 ק"מ.
פעם בחודש בערך נסיעות לצפון.
ומדי חודשים-שלושה טיול שטח או עם הילדים, או רק גברים.
ופה הבעיה.
החברים שאיתם אני מטייל נוהגים ב:
JK מוגבה 3.5"
סילברדו סטנדרטי
ראם מוגבה
ZJ מוגבה 4" ונעול היטב
וליברטי מוגבה.
אנחנו מטיילים במדבר ובצפון ובהחלט עושים גם מסלולים מאתגרים.
תקציב: 130,000 +/-
אני חשבתי על לנד קרוזר אבל המצב ביד2 הזוי וחוץ מזה כרכב יומיומי עם ילדים שיש לו רק 2 כריות אויר, זה קצת מלחיץ.
פאג'רו....מה באמת היכולות שטח שלו לעומת הלנדקרוזר?
הגבהות ומיגונים מתוכננים לכל רכב שאקנה.
מבקש את עזרתכם בתקוה למצוא משהו בהקדם.
הלנדקרוזר יהיה טוב יותר בשטח. אבל מבחינת מחיר עדיף לך לקנות פג'רו בשנתון גבוה יותר. גם ככה הוא יהיה יותר עביר מהליברטי כך שתוכל לטייל בכיף עם החברים.
הרכב ש"מעכב" את הקבוצה שלכם בתרחישי עבירות זה הסילברדו הסטנדרטי.
אז גם עם פאג'רו אתה יכול להיות שקט.
כמו בכל דבר בחיים, אין אמת אחת.
יש כאלו שעבורם הטיוטה טובה יותר ויש כאלו שהפג׳רו.
אני בחרתי בפג׳רו כיוון שהייתי צריך רכב דיזל גדול ומרווח ובהשוואה של ערך לכסף מול הטויוטה, לדעתי הפג׳רו עדיף.
מבחינת עבירות, אני מוכרח לציין שהופתעתי לטובה. זה לא הצירוקי שהיה לי קודם, אבל אני לא מרגיש שאני מעכב את הקבוצה בה אני מטייל (לא בגלל הרכב בכל אופן :). )
כרכב יום יומי הפג׳רו נוח מרווח ומהנה מאוד, הוא הפך להיות הרכב העיקרי שלנו .
על הכביש, בשבילים ודרכי עפר יש לו יתרון מול הטויוטה ובעצם מול די הרבה רכבי שטח אחרים.
בשטח טכני מורגש מהלך המתלים הקצרצר שלו, אבל אז משתמשים בנעילה...
לכל מי שיאמר שאין לו סרנים חיים בכלל , מסתבר שיש לזה גם יתרון... מרווח הגחון במרכז הרכב לאורכו גבוה מאוד יחסית לבעלי הסרנים החיים וכבר יצא לי להתקל במקרים בהם בירכתי על כך ;)
לסיכום, סרטון קצר של העליה למשלט 21:
http://youtu.be/gtm4MpxwBU4
הרכב ש"מעכב" את הקבוצה שלכם בתרחישי עבירות זה הסילברדו הסטנדרטי.
אז גם עם פאג'רו אתה יכול להיות שקט.
הסילברדו לא מעכב אף אחד, הוא פשוט לא דופק חשבון ונוגח הכל (נהג חוליגן).
אני חייב לומר שהסילברדו (בגלל החוליגניות), הראם והליברטי בערך עובדים אותו הדבר. לכל אחד יש את היתרונות והחסרונות שלו כמובן.
האם פאג'רו מ-2008 ומעלה בעל נעילה נשלטת? או שזה מוגבל החלקה?
מה לא לצפות לעלות במדבר עם פאג'רו מוגבה? (בלי עבודות מעצ)
- - - Updated - - -
דרך אגב,
לבנזין יש מקום למיכל גז ושעדין אפשר לפתוח את המושבים מאחורה?
כי אם כן, אולי זה פתרון אדיר מבחינת החסכון בהוצאות.
מה ההגבהה המקסימלית שאפשר לשים על הפאג'רו?
פג׳רו מגביהים בד״כ ב 2״
זה מאפשר הכנסת צמיגים 265/75/16 ( 32״)
(זה לדגם עד 2006, תוודא שזה נכון גם לדגם החדש יותר)
כשהכסאות בשורה השלישית פתוחים לא נותר מקום לגז לדעתי.
למיטב ידיעתי, יש נעילה אחורית מלאה וגם הגבלת החלקה שעובדת גם על הקיומיים, שוב, כדאי לוודא זאת.
מה לא לעלות?
אני לא חושב שהאוטו נחות ביחס לליברטי ובטח לא ביחס לסילברדו.
אישית, לא נראה לי שאשאף לטפס את הזיק. מצד שני, גם לא חשבתי שאגיע איתו למשלט עד שנזרקה הכפפה...
חפרתי וחפרתי ואני לא מצליח להגיע להחלטה.
אני מחפש רכב 7 מושבים.
ביום יום אשתי תסע איתו כ-30 ק"מ.
פעם בחודש בערך נסיעות לצפון.
ומדי חודשים-שלושה טיול שטח או עם הילדים, או רק גברים.
ופה הבעיה.
החברים שאיתם אני מטייל נוהגים ב:
JK מוגבה 3.5"
סילברדו סטנדרטי
ראם מוגבה
ZJ מוגבה 4" ונעול היטב
וליברטי מוגבה.
אנחנו מטיילים במדבר ובצפון ובהחלט עושים גם מסלולים מאתגרים.
תקציב: 130,000 +/-
אני חשבתי על לנד קרוזר אבל המצב ביד2 הזוי וחוץ מזה כרכב יומיומי עם ילדים שיש לו רק 2 כריות אויר, זה קצת מלחיץ.
פאג'רו....מה באמת היכולות שטח שלו לעומת הלנדקרוזר?
הגבהות ומיגונים מתוכננים לכל רכב שאקנה.
מבקש את עזרתכם בתקוה למצוא משהו בהקדם.
לאחר ההודעה הזאת מאוד ממליץ לך לחשוב שנית על אופציה של שתי רכבים
רכב משפחתי ליום יום ורכב שטח
אני עשיתי את אותה הטעות לפני חודש וחצי שקניתי רכב.
מתי שה 4x4 יושבת אפילו קלות ביום שבת בערב אתה תשבית את המשפחה שלך עד שהרכב יטופל אפילו שאתה יודע לטפל
לדעתי זה יהיה לך יותר זול כלכלית.
הסילברדו לא מעכב אף אחד, הוא פשוט לא דופק חשבון ונוגח הכל (נהג חוליגן).
כלומר, הוא יהיה הראשון לשבור ולעכב את כולכם או לסיים לכם טיול איפה שהוא באמצע. ככה זה עובד. סטטיסטית. אני מהמר על שבירת מוטות היגוי בתור התחלה.... הוא גם בעל הפוטנציאל הגבוה ביותר להיתקע וכשזה יקרה (זה לא שאלה של "אם" אלא של "מתי") רק רכב דומה בגודל ובמשקל כמו הראם יוכל לחלץ אותו....
אל תפחד מפאג'רו.
bezzat,
המשחבה הראשונה שלי היתה שני רכבים, אבל אני לא מוצא רכב שבעה מושבים שיראה נורמיל ויהיה אמין כדי שלפחות מהרכב הזה לא אצטרך לסבול.
דרור,
למרות שאני מאוד אוהב את המראה של הפאג'רו החדשים (2008 ומעלה) הניסיון שלי עד היום היה רק עם רכבים עם לפחות סרן חי אחד ושלדת סולם.
אני בהחלט מודע למה שצ'ירוקי מהדגמים הקודמים מסוגל לאחר שיפורים, אבל איכשהו, נראה לי שהמיצובישי משמעותית עדין יותר. אני טועה?
לכן אני נוטה חזק ללנד קרוזר.
נ.ב.
דרור,
אני מאוד מערי את ההודעות שלך ונהנה לקרוא אותן בשרשורים אחרים. תודה.
וכמובן תודה לכל מי שמגיב :-)
אני היום עם גרנד ויטרה 2011
הייתה לי את אותה מחשבה כמו שלך
כל פעם שאני יוצע לטיול אני חושב פעמיים מה יקרה לרכב וחושב על היום למחרת איך אישתי תיסע לעבודה, מי יביא את הילדים מהחוגים וכ"ו
לדעתי אם תקציב 130 אלף וכדי להנות בטיול אתה חייב שתי רכבים
בהצלחה.
הפאג'רו לא כזה "עדין". הוא אולי פחות עביר ועם פוטנציאל שיפורים קטן יותר מהגרנד צ'רוקי וגם פחות מסיבי מהלנדקרוזר, אבל הוא לא פראייר. זה עדיין רכב מצויין, נוח ואמין שיספק את הסחורה.
אם חשוב לך רק שטח, אז הלנדקרוזר מתאים קצת יותר, ללא ספק. הוא גם יקר יותר ועל האיכויות שלו אין ויכוח.
בכל טיול סביר לא תהיה נחות עם פג׳רו.
לגבי שלדת סולם, מתלים נפרדים וכו׳: גפ״ס הוא בעל שלדה אחודה ומתלים נפרדים, להאמר מתלים נפרדים, אלו 2 דוגמאות לרכבי שטח טהורים בעלי מתלים נפרדים.
בזמנו הייתה לי שיחה דומה עם אחד מחברי הפורום שחשש ממעבר לרכב ללא סרן חי קדמי, אם תשאל אותו היום, הוא לא מצטער על המעבר.
הנעילה משפרת את העבירות משמעותית.
אני אסתכן בסקילה ואציין שהפג׳רו לא משמעותית עדין יותר מצירוקי דור קודם. לפחות ב xj, שבירת ציריה אחורית לרכב נעול הייתה דבר שבשגרה, לשמחתי, בפג׳רו לא זה המצב :)
ההשוואה בינהם אינה ממש במקום אבל אני לא חושב שהפג׳רו צריך להתבייש.
בטיול פסח האחרון , עשינו את המצלעות, מסלול יפה ודי מאתגר, במדרגה המפורסמת פתאום משום מקום צצו 3 כלי רכב, אחד מהם היה קינג די סטנדרטי, עם צמיגים רגילים ואפילו ללא הגבהה מינימלית, קרה לו משהו? לא... עם מכוון סבלני וטוב עבר הכל ללא פגע.
כך שכנראה לרוב המסלולים שיש בארץ לא יהיה הבדל מהותי בין שני הרכבים הללו.
הג'פ"ס קל, בעל בסיס גלגלים קצרצר, קוטר גלגל גדול וזוויות מרכב מעולות.
ההאמר ענקי וכבד, אבל עם צמיגים גדולים באמת, פורטלים, מרווח גחון עצום וזוויות עוד יותר טובות...
חשוב מאוד - שניהם נטולי פלסטיקים.
והכי חשוב - הנהג לא משלם את התיקונים שלהם.... לפחות לא מיידית/ישירות מהכיס שלו.
צ'רוקי XJ שובר ציריות רק עם הסרן האחורי המקורי החלש (דנה 35).
עם סרן אחורי דנה 44 הוא לא ישבור כלום.
ועדיין הפאג'רו רכב מצויין וזו לא תהיה טעות לבחור בו.
דרור,
ההבדל ברור, הזכרתי אותם על מנת להראות שלא נכון לשלול רכב שטח כיוון שהוא ללא סרנים חיים.
נהפוכו.
מתלים נפרדים שמתוכננים לשטח ובנויים נכון עושים עבודה מצויינת.
יהיה להם יתרון מובנה בנהיגת שטח מהירה והם לא יהיו נחותים משמעותית או בכלל גם בתרחישי עבירות קשה יותר.
בסופו של דבר כל רכב הוא פשרה. הבעיה היא בשנים האחרונות הפשרה כבר לא רק נוטה בבירור לטובת כביש אלא שרכבי הכביש-שטח המודרניים הם למעשה רכבי כביש נטו לכל דבר ועניין.
אישית, מה שמפריע לי ברכבי הכביש-שטח המודרניים זה לפי הסדר:
1. צמיגי כביש בחתך נמוך שלא מתאימים לשטח וללא חלופות AT או MT.
2. מרווח גחון וזוויות מרכב גרועים
3. מרכבים אחודים ללא שילדה
4. מורכבות גבוהה, עודף באלקטרוניקה מיותרת וסבירות גבוהה ביותר לתקלות פתאומיות שלנהג אין שום סיכוי להתמודד איתן או להתגבר עליהן בשטח
5. עודף בפלסטיקים שבירים
אלה כלים שמיועדים לנסוע מהר, נוח ובטוח על הכביש אבל לא מתאימים לשטח בכלל.
זו לא רק שאלה של "עובר או לא עובר", אלא איך עובר ומה רמת הבטחון והשקט הנפשי של הנהג בזמן נסיעה בשטח. מה עוזרים כל הנוחות והפינוקים אם הנהג כל הזמן מפחד לשבור משהו יקר או סתם לקרוע צמיג?......
מה ההבדל ביכולות השטח בין הקינג לפאג'רו החדש?
אני לא חושב שיש הבדל משמעותי למעט העובדה של חדש מנוע חזק יותר משמעותית.
למיטב ידיעתי, בדגם הפשוט של החדש הצמיג על חישוק 16" - זהה לקינג.
יתרון של החדש זו מערכת בקרת יציבות
אני לא חושב שיש הבדל משמעותי למעט העובדה של חדש מנוע חזק יותר משמעותית.
למיטב ידיעתי, בדגם הפשוט של החדש הצמיג על חישוק 16" - זהה לקינג.
יתרון של החדש זו מערכת בקרת יציבות
יש גם נעילה חלקית קדימה טרקשן קונטרול
מומלץ לראות מה נהג טוב יכול לעבור עם פאגרו כמעט סטנדרטי (לדברי מעלה הסרטון רק הוחלף מחשב מנוע להעלאת ההספק)
סרטון קצר
https://www.youtube.com/watch?v=AKezHe_0uF0
https://www.youtube.com/watch?v=AKezHe_0uF0
סרטון ארוך
https://www.youtube.com/watch?v=QDk5PIbD-PM
https://www.youtube.com/watch?v=QDk5PIbD-PM
יש בסרט המון חיתוכים (טיפה מאבד אחיזה ועוברים לאתגר אחר)... נראה לי שהיתה סיבה שההילקס עלה קודם..
sent from my WJ
מומלץ לראות מה נהג טוב יכול לעבור עם פאגרו כמעט סטנדרטי (לדברי מעלה הסרטון רק הוחלף מחשב מנוע להעלאת ההספק)
נהג לא משהו, וביצועים שלא הייתי מתגאה בהם..
דווקא כוח זה לא מה שחסר לו.
מה שחסר, ומאד בולט זה צמיגי שטח.
אין לו איך לתרגם את הכוח לאחיזה.
תראה איך רכבים חלשים בהרבה, אבל עם צמיגי שטח עולים בלי דרמה סביבו.
מה שמזכיר מייד, כמובן, את הפרסומת של פירלי עם קארל לואיס...
אסף.
לפני מספר שנים הייתי בדיוק באותה החלטה. החלטתי ללכת על רכב שלישי במשפחה (סיקס כמובן) ושני רכבי ליומיום. הרבה יותר כלכלי ופי מיליון יותר מהנה בשטח. חלון למטה ואתה חלק מהנוף ולא הצופה בו...תחשוב על זה. 99697
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
יהודה, תגיד ת'אמת... הסיקס שלך כבר יותר סופה מסיקס [emoji6]
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.