PDA

צפייה בגרסה מלאה : Article: פרויקט: סרן אחורי דנה 60 לגראנד צ'רוקי ZJ



הילד
26-04-15, 07:00
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3549-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%98-%D7%A1%D7%A8%D7%9F-%D7%90%D7%97%D7%95%D7%A8%D7%99-%D7%93%D7%A0%D7%94-60-%D7%9C%D7%92%D7%A8%D7%90%D7%A0%D7%93-%D7%A6-%D7%A8%D7%95%D7%A7%D7%99-ZJ?

boaz avrahami
26-04-15, 08:07
אחלה כתבה. מעורר השראה!

3 שאלות ברשותך.

1. מה עשית עם ה ABS (ואיך במידה ועשית)?

2. למה בחרת ב 60 והאם הוא עדיף על ה 44 של הסופה?

3. האם נזקקת לשינוי יחסי העברה באחד הסרנים?

נמרוד
26-04-15, 09:10
פרויקט נהדר, פשוט ולעניין. אני שנים מתכנן לעשות את אותו דבר ל35 בצ'רוקי שלי, שזה מצד אחד הרבה יותר קל - כולה שתי תושבות של קפיצי עלה לרתך. הבעייה תמיד הייתה שבשיטת ההעתקה כמו שאתה ביצעת צריך להעמיד את הרכב ולפרק את הסרן הישן מול החדש. יש לי את המקום והכלים אבל אצלי מדובר על עבודה בערבים מה שאומר שהרכב יעמוד תקופה ארוכה, וזה לא הסתדר עד היום.

אבל לך תדע, עכשיו הזמן (של הצ'רוקי) מתפנה, וכל מה שצריך זה שהסרן התורם יפול לידיים...

בכל מקרה - מעורר השראה, בונה בטחון שאפשר לעשות לבד עם כלים בסיסיים, תודה!

דרור ברלי
26-04-15, 09:58
פרויקט יפה, כתוב היטב. שאפו!

אבל רצוי להזכיר שאחרי החלפת הסרן האחורי, עדיין נשארים עם נקודת תורפה בדמות הסרן הקדמי.
דנה 30 קדמי הוא לטעמי סרן טוב, מספיק חזק ל-31 גם בנהיגה לא עדינה, אבל יש לו את המגבלות שלו - אם רוצים גלגל גדול יותר - 33 למשל, כבר מומלץ להחליף את כל תכולת הסרן (יחסי העברה, ציריות, צלבים) . גם אחרי החלפה יקרה לציריות כרומולי עם צלבים חזקים, עדיין נשארים עם קורונה ופיניון קטנים ודווקא ביחסי ההעברה הנמוכים מהמקורי שנדרשים לגלגל 33 ומעלה, הם קטנים וחלשים יותר מהקורונה-פיניון ביחס המקורי. אז קחו בחשבון...

כך שהצמיג המקסימלי שאפשר לבנות עליו אחרי החלפת סרן אחורי כפי שמתוארת כאן הוא 33, ולשנות לחלוטין את צורת הנהיגה - או להשקיע כסף בסרן דנה 44 או 60 קדמי עם כל השינויים שצריך לבצע בהם (והם רבים) כדי שיתאימו לסופה/צ'רוקי/גרנד צ'רוקי. אם בונים ג'יפ עם גלגלים גדולים יותר מ-33 למטרת עבירות רצינית, אולי שווה להשקיע בסרן דנה 60 קדמי בנוי מיצרנים אמריקאים מתמחים ששמותיהם פורטו בכתבה. תכינו חבילת כסף גדולה. 5 ספרות.

לגבי סרן אחורי: דנה 44 אכן מספיק חזק לדרישות שלנו ולכאורה עדיף על ה-60 עבור גלגלים עד 33 כולל (ואולי גם 35) בגלל שהוא קל יותר ובגלל מרווח גחון עדיף מתחת לביצה. אבל...

דנה 44 סופה נדיר יותר ועל כן גם יקר יותר. לעומתו דנה 60 סופה הוא סרן נפוץ, זמין וזול יחסית - והוא חזק ביותר. למרות המשקל וגודל הביצה, זה הסרן הכי טוב שיש לג'יפים. אז נכון שהביצה העצומה שלו מגרדת מדי פעם את הסלעים. בעיה שלהם.

boaz avrahami
26-04-15, 10:47
בעיה שלהם עד שהגלגל באוויר ואז הבעיה היא שלנו

shmil
26-04-15, 10:52
כל הכבוד, כבר מזמן לא היה כאן פרויקט בנייה מכובד....

דרור ברלי
26-04-15, 10:57
בעיה שלהם עד שהגלגל באוויר ואז הבעיה היא שלנו

הביצה הענקית נתקעת על אבן.
רוורס קטן.
שוב קדימה עם קצת יותר גז.
האבן נשברה.
ממשיכים.

GodsFather
26-04-15, 11:21
פרויקט יפה מאד.

יריב קלר ברוך
26-04-15, 11:29
עבודה מדהימה
לדעתי מתאים 44 כי אני בצירוקי עם צמיג 35 ורגל עצבנית וזה מספק את הסחורה .
מצד שני עם דנה 60 אפשר לעלות עד גלגל 40

תמיר .א.
26-04-15, 13:41
עבודה מקצועית ויפה.

האם כל ההשקעה הזו כדאית ? הרכב יעבור טסט ? מי יאשר מידות צימיגים כאילו ? מי מאשר שינויים כאילו ? פתאום הכל מותר פה ?

נמרוד
26-04-15, 13:46
בואו נשאיר את שאלות הקיטבג הקבועות במקום הטבעי שלהן - בקיטבג.

תעמיד פנים שהכתבה באנגלית באתר אמריקאי. אי אפשר להרוס כל דיון ולהכניס לתוכו את משרד הרישוי.

דרור ברלי
26-04-15, 14:34
אי אפשר להרוס כל דיון ולהכניס לתוכו את משרד הרישוי.


זה משרד הרישוי שמתעקש להיכנס לנו לחיים ולהרוס אותם....

מידות הצמיגים - עניין ישן. כולנו יודעים מה אומר החוק,
כולם כאן ילדים גדולים, כל אחד יעשה את החשבון שלו.

עוזי5555
26-04-15, 15:10
אחלה כתבה , נהניתי 😃

הילד
26-04-15, 17:16
תודה לכולם -
עכשיו תשובות -
בועז - כאמור אני מתעסק עם הברזל - כל מה שמעבר לא ממש מעניין אותי אבל בכל זאת :
1 - אין צורך בABS (הסבר בהמשך)
2 - שיקולים של חוזק. נכון שה60 יותר כבד אבל עדיין ה44 פחות חזק
3 - כמובן ששונו בהתאם לקידמי שגם שם כבר לא ממש מקוריים

נמרוד -
לא חייבים להשבית את הרכב , אתה יכול להשיג בנוסף ל60 או ל44 סרן35 מקורי נוסף (אפילו בהשאלה ) לעבוד איתו ולהחזיר למשאיל את הסרן שלך . (עכשיו זה אפילו עוד יותר פשוט הא? ;) )

דרור -
לקבל שאפו ממישהו שאני שומע את הקול שלו כשאני קורא את מה שהוא כותב זה כבוד גדול , אז שוב תודה גדולה גם לך (למרות שנעשתה הגהה ע"י העורך :p )

תמיר א. -
אין שום בעיה לאשר את כל מה שאתה רוצה לעשות ברכב . אם אתה עושה נכון , אתה קופץ בקטנה לחולון, מסלול 1 או 2 אני כבר לא ממש זוכר, מחייך לבוחן , מסביר יפה מה השינוי שעשית ובתמורה מקבל ממנו ארבעה ח' (חותמת חיוך ו ח"ח על הביצוע) משם אתה ניגש לחלון של הפקידה (שגם על הפרצוף שלה מרוח חיוך מקסים) היא מוסרת לך את הרישיון החדש ובקול מתוק אומרת "נסיעה טובה, אל תשכח לקחת סוכריה בדרך החוצה". כל הסיפור אורך משהו כמו 20 עד 35 דקות אבל אל תתפוס אותי במילה כי שמעתי גם על חברה שניתקעו שם יום שלם והיו צריכים לחזור שוב כי החותמת של מי מהמשרדים בדרך לרשיון המיוחל לא היתה מספיק ברורה , אה וגם נגמרו הסוכריות ביציאה , והפקידה המתוקה שלחה את אמא שלה הגרושה והמתוסכלת לעבוד במקומה (כי בדיוק היה לה יום של פיות). קרה גם שהבוחן אכל משהו מקולקל בבוקר ולא היה לו זמן להקשיב לצרכים של האזרח כי הוא כל הזמן חשב על זה שהוא צריך ללכת לשירותים (שאגב , נמצאים בדיוק מעל המסלול) ואם הוא בכל זאת היה סובלני ובכל זאת חתם אז זו היתה החותמת האדומה, זאת שמבטלת לחלוטין את רשיון הרכב ושמעכשיו מבחינתו הרכב שלך שווה ערך במשקל למחיר הברזל (פחות הפלסטיקה כמובן) ואז אתה כבר לא ממש מחייך
אבל אל דאגה , הכל כאן חוקי למהדרין מן המהדרין. תבדוק את התקנות בחוק הספורט המוטורי .
שם מותר לך להעלות באוב רכב (כל רכב) ולבנות אותו מחדש כראות עינייך ובסוף מגיע בוחן (לא כמו זה שבסיפור הקודם) נותן ריג'קטים או מחייך (הפעם באמת) והולך להכין לך את המספרים החדשים (לא מדיוק ברכב מיצור סידרתי אבל את הרעיון אני מניח שהבנו) ולמה אני לא מעלה את כל הפרוייקט לכאן ? כי הוא פרוייקט בין חברים , רעיוני , ניסיוני ובכלל אנחנו בודקים היתכנות. אני מניח שאם יצא מזה משהו בסוף , אז תהיה עוד כתבה.
בכל מקרה , ההצעה של נמרוד הייתה הרבה יותר קצרה וקולעת מההסבר הארוך שלי , אני פשוט רציתי יותר לדייק.

galdanieli
26-04-15, 19:46
זכיתי לראות חלק מהעשייה שבכתבה. אין ספק- מרשים מאוד! מדובר במקצוען/אומן.

גלדיאטור
26-04-15, 21:10
מצוין

snirjeepdreamer
27-04-15, 00:06
איזה כיף לקרוא שוב כתבה עם 100% ברזל :cool:

מאיר רוטברג
28-04-15, 09:56
אהבתי, שאפו ענק

16-05-15, 11:54
במילה אחת אלוף👌

omri_t
21-05-15, 16:41
יפה מאוד!

-->