התחברות

צפייה בגרסה מלאה : Article: זול, ידני, 4X4: סובארו XV מול דאצ'יה דאסטר במבחן השוואתי



דרור ברלי
28-04-15, 08:02
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3540-%D7%96%D7%95%D7%9C-%D7%99%D7%93%D7%A0%D7%99-4X4-%D7%A1%D7%95%D7%91%D7%90%D7%A8%D7%95-XV-%D7%9E%D7%95%D7%9C-%D7%93%D7%90%D7%A6-%D7%99%D7%94-%D7%93%D7%90%D7%A1%D7%98%D7%A8-%D7%91%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F-%D7%94%D7%A9%D7%95%D7%95%D7%90%D7%AA%D7% 99

דור אריאל
28-04-15, 10:48
תודה דרור
כתבה יפה ומועילה

GodsFather
28-04-15, 15:43
כתבה נהדרת.

מפתיע אותי הפער בנתוני צריכת הדלק בין היצרן למבחן בפועל. ועוד עם גיר רגיל ולא אוטומט כשהאחרון אמור להיות זללן יותר...

מיכה100
28-04-15, 16:50
מבחן מעולה - שאפו!

דרור ברלי
28-04-15, 18:33
במכוניות סובארו המיובאות לישראל אין היום גירים אוטומטיים-פלנטריים וגם לא רובוטיים כפולי מצמד. מי שרוצה סובארו "אוטומטית", מקבל גיר רציף. הגיר הרציף הוא חיה מיוחדת, לטוב ולרע, ולא כל אחד אוהב אותו. אני למשל, ממש לא אוהב. מין הסתם אני בעד גיר ידני בכל מצב, בכל רכב ועם כל מנוע, אבל אם מוכרחים "אוטומט", אעדיף גיר פלנטרי מקובל או רובוטי כפול מצמדים, רק לא רציף. אבל זה רק אני.

נתוני צריכת הדלק הרשמיים של ה-XV 1.6 עם גיר רציף טובים משל ה-XV עם אותו מנוע והגיר הנכון.
יהיה מעניין להשוות את צריכת הדלק בפועל בשתי מכוניות כאלה - אחת רציפה והשנייה ידנית, אני ממש לא בטוח שבחיים האמיתיים הגיר הרציף יהיה תמיד חסכוני יותר.

בכל מקרה, XV זו מכונית נהדרת עם בעיה אחת קריטית - מנוע ה-1.6 ליטר קצת קטן עליה. יחסי ההעברה שלה בפירוש ארוכים מדי - ע"מ להחמיא לצריכת הדלק בתנאים אידיאליים כגון שיוט ארוך בהילוך הגבוה בעומס מינימלי, אבל בחיים האמיתיים ובוודאי תחת עומס - היא דורשת בחישה בלתי פוסקת בהילוכים ולחיצה בלי בושה על המצערת. זה מתבטא בצריכת הדלק.

לגבי צריכת הדלק במבחן דרכים השוואתי: כל מבחן הוא חיה בפני עצמה. במקרה הזה, רוב המבחן התבצע בשטח והמכוניות עבדו די קשה, גם זה מתבטא בצריכת דלק ממוצעת גבוהה יחסית בשתיהן - ולכן גם טרחנו למדוד צריכה גם בתנאים קרובים לאידיאליים. אבל מה שחשוב במבחן השוואתי זה הפער ביניהן ולא ביחס לנתוני היצרן.

GodsFather
28-04-15, 18:38
אתה משווה דיזל לבנזין אם כך... לא ממש תפוחים לתפוחים

הדסופה
28-04-15, 19:00
השוואה בין תפוחים לתפוחים היא לא מעניינת. בסוף תמיד יוצא ששניהם תפוחים.
צריך להשוות מה שיש

nirs
28-04-15, 19:07
מבחינתי ה- XV 1.6 היא מעומדת מובילה לאוטו ליסינג הבא שלי.
תעשה עבודה יפה ליד הדיפנדר....

דרור ברלי
28-04-15, 20:19
אתה משווה דיזל לבנזין אם כך... לא ממש תפוחים לתפוחים


אני משווה שתי מכוניות בגודל ומחיר דומה עד זהה, עם ייעוד זהה, לייאאוט מכני דומה/זהה - זה כן תפוחים לתפוחים. אולי הכי מבחן תפוחים מול תפוחים שעשינו אי פעם.
ואם אחת מהן עם מנוע דיזל חסכוני בלי להתפשר על ביצועים? זה בהחלט לטובתה.

GodsFather
28-04-15, 20:40
מסכים

Guyz
28-04-15, 21:26
כתבה נהדרת.

מפתיע אותי הפער בנתוני צריכת הדלק בין היצרן למבחן בפועל. ועוד עם גיר רגיל ולא אוטומט כשהאחרון אמור להיות זללן יותר...

למה מפתיע?
היצרן בודק בתנאי מעבדה, בלי מזגן ובמישור.
המבחן היה בתנאים שונים לחלוטין, הגיוני שיהיה פער גדול.

אני אשמח לנהוג ברכב שצורך 1:12.5 בתנאים הללו, רוב הפרייבטים היום עושים את זה בנסיעה בכביש בינעירוני משולב עם עירוני

דור אריאל
28-04-15, 21:37
דרור,
האם 2 הרכבים באים עם צמיגי כביש או 50/50 ?

קונסטון
28-04-15, 22:17
תודה דרור
אז מה עם הדגם של ה 90 אלפי ש"ח? זה בנזין?......אם בעל יכולות דומות למה שתיארת אולם עם בנזין ופחות 40 אלף ש"ח. אם הייתי מחפש קבוצה זו הייתי שוקל זאת

דרור ברלי
28-04-15, 22:56
שתי המכוניות מגיעות עם צמיגי כביש M+S.
צמיג "בוץ ושלג" זה לא באמת צמיג שטח ואפילו לא 50:50 (AT). זה צמיג כביש נטו, רק עם חריצים מעט יותר רחבים, שמנקזים מעט יותר טוב את הרפש שנמצא על כבישים מושלגים.

ראיתי באירופה דאסטרים עם צמיגים גדולים יותר בחתך גבוה יותר.


יש שלושה דגמי דאסטר בישראל:

1.2 ליטר טורבו-בנזין, 120 כ"ס, ידני, 2X4
1.5 ליטר טורבו-דיזל, 109 כ"ס, ידני, 2X4
1.5 ליטר טורבו-דיזל, 109 כ"ס, ידני, 4X4

שלושתם מגיעים בשתי רמות גימור.

הדגם הזול ביותר (בנזין, 89,900 שקל) הוא לא 4X4 ולכן "לא מעניין אותנו" בג'יפולוג. כרגע לא מיובא לישראל דאסטר 4X4 עם מנוע בנזין וגם אין לדאצ'יה גירים אוטומטיים בכלל.

קונסטון
28-04-15, 23:10
"..... לא 4X4 ולכן "לא מעניין אותנו" בג'יפולוג"
ברור...עכשיו המספרים הסתדרו

boazgutman
29-04-15, 10:39
מעניין אך מתמחרים ביד 2 את הדאציה???
כמה ירידת ערך יש לאור "איכות " החומרים?

דרור ברלי
29-04-15, 12:08
מעניין אך מתמחרים ביד 2 את הדאציה???
כמה ירידת ערך יש לאור "איכות " החומרים?

למי אכפת מה חושב יד 2? המחירון הקובע זה לוי יצחק.
לגבי איכות, הכל יחסי בחיים, אתה יודע.
בהשוואה לסופה או דיפנדר, הדאסטר מרגיש כמו מרצדס.
בהשוואה לסובארו XV הדאסטר מרגיש כמו רנו מדור קודם. לא מדהים, אבל גם לא כזה נורא, אלה רק הסטנדרטים של רכב חדש שהשתנו מאוד בשנים האחרונות.

איך תהיה ירידת הערך? קטונתי מלהתנבא. הכי קל לקבוע שכמו בישראל - "לא יפני, לא שומר שוק". אבל אם דאסטר יתגלה כרכב אמין ואין סיבה שלא - אולי יהיו הפתעות.

eysham
29-04-15, 13:00
תראו איך סקודה ממותגת היום לעומת איך שהיא הייתה לפני 10-15 שנה. שמיים וארץ.

אני רק מאחל לדאצ'יה (ולמי שקנה כזו) שיהיו מקרה דומה.

cgp
03-05-15, 11:58
אחלה כתבה ,כתובים הדברים שמענינים אותו, ואשכרה עושה חשק....

דרור אברם
04-05-15, 03:29
דרור
איך היית ממקם את הדאסטר ביחס לגראנד ויטארה בת שנתיים שלוש?
באופן אישי אני מאוד אוהב דיזלים. אבל, כפי שהגדיר מישהו במבחן של הדאסטר
פרדיגמת הקיום הכלכלית אומרת שבהתחשב שהמדובר ברכב יחיד בבית,
הרי שמי שישתמש בעיקר ברכב תהייה האישה ובכביש.
בהתחשב בכך עולה השאלה מלמעלה.
תודה
דרור

דרור ברלי
04-05-15, 09:31
רכב יומיומי לאישה זה בעיה.
באמת בלי שוביניזם - לא משנה כמה האוטו טוב, האישה שלך מוכנה לנהוג ברכב ידני?....


ביחס לגראנד ויטארה - בשימוש היומיומי על כביש, הדאסטר הרבה יותר חסכוני. אם הגראנד ויטארה (2.4 ליטר, בנזין, אוטומט, שתיין) עושה בממוצע 8 ק"מ לליטר, הדאסטר יעשה 14-16 בממוצע. זה פער עצום. הדאסטר מעט פחות מרווח, אבל נוחות הנסיעה הרבה יותר טובה. הפער באיכות החומרים והגימור לטובת הויטארה מזכיר את הפער בצריכת הדלק לטובת הדאסטר....
בשטח (אם זה חשוב) הדאסטר יאתגר מאוד את הגראנד ויטארה. עד כדי כך.

ושוב - הכל חוזר לאותו עניין בסיסי ובחיי שבלי טיפת שוביניזם: גיר ידני ואישה ישראלית זה כמעט כמו שני קוים מקבילים שלא נפגשים.

נמרוד
04-05-15, 10:13
דרור אתה כזה ניאנדרטל...

98177

asafk
04-05-15, 13:29
אוי ואבוי! נשים נוהגות בידני! זה הגברים שלהן שלא רוצים שהן יחזיקו ביד מוט... הילוכים.
אני מכיר כמה נשים שנוהגות בידני ויותר טוב ממה שהרבה גברים נוהגים באוטומטי.
וחוץ מזה נשים הן פרקטיות וכשהן מבינות שידני חוסך דלק פתאום אין שום בעיה.

אסף.

דרור אברם
04-05-15, 17:22
תודה על התשובה.
חוק הכלים השלובים - אם היא תהייה מרוצה, גם אתה תהייה מרוצה.
הדאסטר מאוד מדבר אלי, אבל הוא יהיה רלוונטי רק בתור רכב שני בבית בעוד כך וכך שנים.
חושב גם על פאגרו באותו הסכום, אבל אין לי כל ידע טכני ומלחיץ אותי להיכנס לסרט של תקלה
במפלצת שכזאת.
מדבריך אני מבין שאם האישה משתכנעת לגיר רגיל אין סיבה להעדיף את הסוזוקי על הדאסטר?

klam
04-05-15, 17:31
שים לב - זה גיר רגיל דיזל! ("עושה רעש של מונית"...)

דרור אברם
04-05-15, 17:48
באופן אישי "חולה" על הרעש הזה, אבל מרבית הזמן מי שתשתמש ברכב זאת האישה
כי אני על קטנוע ולא מתכוון לעלות על רכב ביום יום.
כלכלית גדול עלי להחזיק רכב נוסף שישמש רק לטיול פעם בחודש ואני מחפש את הפיתרון לכך.
בעולם הדו"ג הגיעו למצב שהכלים נעשו חזקים ומתוחכמים מדי וכיום יש מעין "חזרה ליסודות",
כלים זולים ומהנים שמאפשרים כניסה של דם חדש לענף שהתחיל לגסוס.
כשאני מסתכל על הדאסטר אני רואה מעין מקבילה לכניסה רכה לתחום שמושך אותי מזמן, אבל מרתיע אותי
בהוצאות.

דרור ברלי
04-05-15, 17:52
איך אני אוהב את הפוליטיקלי-קורקט....
זה לא קשור אם הן נוהגות טוב או לא.
בישראל נשים מעדיפות אוטומט באופן גורף. יש עובדות ומספרים. תבדקו.
אחוז הנשים שמעדיפות גיר ידני הוא חד-ספרתי.

ולא עוזרים כל ההסברים על צריכת דלק ואמינות ועלויות ושליטה טובה יותר.
האוטו צריך לשמש אותן מנקודה א' לנקודה ב' ותו לא. ואם השימוש היומיומי הוא עירוני, הן באמת פרקטיות עד הסוף.

לשאלתך - בדאסטר יש הרבה מאוד קסם. אוטו חדש, מרווח, משפחתי, מאוד נוח, מצוין בשטח - במעט כסף, יחסית.
אבל אם זה רכב לאישה, אתה באמת צריך להיות סגור על זה שהיא תהיה מוכנה לחיות עם גיר ידני ומנוע דיזל (כן, הטירטור הזה...).
תעבוד עליה חזק בנושא העלויות השוטפות - מרכיב החיסכון בדלק משמעותי מאוד לטובת הדאסטר בהשוואה לגראנד ויטארה או כל ג'יפון/קרוסאובר אחר.

asafk
04-05-15, 17:59
זה לא פוליטיקלי קורקט. תן לה ידני היא תנהג בידני. אם כבר פטרונות אז עד הסוף. ״האוטו הזה בא רק ידני אין מה לעשות״. תתייחס אליה כאילו היא לא יכולה להעביר הילוכים ואתה כן, היא לא תסתדר עם ההילוכים.
וזה, כמובן, חוץ מכמה נשים ששנינו מכירים שאפילו מביעות העדפה, ומעדיפות ידני.

אסף.

דרור ברלי
04-05-15, 19:09
אלה כמה נשים בודדות שרק אני ואתה מכירים. ו...זהו.

רוב הנשים, אוטו שבא רק ידני הן פשוט לא רוצות. נקודה.
תנחית עליהן אוטו ידני "זה מה יש, תסתדרי", הן יבעטו אותך ביחד עם האוטו.
מה לעשות, נתוני מכירות רכב חדש בישראל לא משקרים.

אני מקווה שדאצ'יה יצליחו לשנות משהו עם הדאסטר, אבל גם מבטיח לך שברגע שיביאו דגמי בנזין-אוטומטיים, כל הנשים האלה לא יסתכלו בכלל על דיזל-ידני.

yarivd
13-05-15, 11:29
האם צולם בנחל דישון? אם כן, האם שני הרכבים עברו אותו בקלות?

דרור ברלי
13-05-15, 11:38
צולם בנחל ציפורי.
עברו בקלות. כמובן בזהירות הנדרשת. בכל זאת אלה מכוניות נמוכות יחסית לרכבי שטח מקובלים.

למיטב ידיעתי הדישון עדיין סגור ע"י רשט"ג לתנועת כלי רכב - למעט טיולי טרקטורונים מאורגנים כאלה ואחרים...
לדעתי סובארו XV ודאצ'יה דאסטר יכולים לעבור את המסלול הזה לכל אורכו. שוב - בזהירות, אבל יעברו. כמובן - תיאורטית. בפועל אסור.

yarivd
13-05-15, 14:28
תודה דרור על התשובה המיידית.

דרך אגב, הבנתי מכאן (http://www.shvilim.co.il/Articles.asp?id=556&sq=%E7%E9%F4%E5%F9%20%E1%E2%E5%E2%EC) (בתגובות מתחת לכתבה) שחלק מהמסלול בדישון פתוח.


צולם בנחל ציפורי.
עברו בקלות. כמובן בזהירות הנדרשת. בכל זאת אלה מכוניות נמוכות יחסית לרכבי שטח מקובלים.

למיטב ידיעתי הדישון עדיין סגור ע"י רשט"ג לתנועת כלי רכב - למעט טיולי טרקטורונים מאורגנים כאלה ואחרים...
לדעתי סובארו XV ודאצ'יה דאסטר יכולים לעבור את המסלול הזה לכל אורכו. שוב - בזהירות, אבל יעברו. כמובן - תיאורטית. בפועל אסור.

yossgal
01-06-15, 11:42
אני לקראת רכישה של הדאסטר 4/4 דיזל . ראיתי שהזרועות של המתלים האחוריים )אם אני מכנה אותן נכון( נראות עדינות ביחס ליכולות של הרכב הזה.אני צודק?אני מתכנן שימוש שטח ברמת שבילי קקל פלוס
מה שנקרא שטח קל ונגיעות מבינוני...

איל מ
01-06-15, 15:02
דרור, תסלח לי שאני סוטה מהנושא אבל אתה גם קשקשן וגם שוביניסט.
הנתונים הסטטיסטים אומרים שרוב הישראלים מעדיפים אוטומט בלי קשר לנשים או לא.
ובסופו של דבר אם התקבלה החלטה על ידני האשה תסתדר איתו.
לדוגמה,
אשתי נהגה על ידני רק בשיעורי נהיגה.
כשהגיע הדיפנדר היא "נאלצה" לחיות עם זה כי מה לעשות, יש רק ידני.
בפרייבט הראשון שהיה רק שלה כבר לא היה אכפת לה ידני או אוטומט (ואכן קיבלה ידני).
עכשיו אין לי בעיה שתכתוב גם שנשים הן טיפשות ולא יוצלחות בכלום, אם זאת דעתך זאת זכותך (לא רומז, מקצין בכוונה) רק אל תכתוב ליד זה שאתה לא שוביניסט (שאגב השימוש במילה הזו הוא לא נכון אבל מילא, כך כולם עושים).
בקיצור, עניין של הרגל נטו.

עריכה:
אני כן אסייג ואומר, שכשקונים רכב שעוד מישהו אמור לנהוג בו, צריך להתייעץ עמו כדי לדעת אם הוא מוכן לנהוג בידני.

IlanHadar
01-06-15, 18:34
אני מבין שזה הכיוון של רכבי שטח היום וזה מה יש, רכב שטח אחד אמיתי זול זה רק הג'ימיני ולא כולם מוכנים כזה.

לאחר ש XV התלווה אלינו לטיול האחרון אני רק יכול להגיד שמי שיורד איתו לשטח לבד ללא ליווי של 4X4 אמיתי שלא יתפלא שזה יגמר בנזקים או גרוע מזה.

ה XV אכן מפתיע בקטעים אבל ברגע שצריך מהלך מתלה, ובגלל שאין, היכן ששני גלגלים שלו עולים באוויר, בהצלבה במעלה קליל (שריר בצפון במקרה הזה), המשחק נגמר, זהו, נאדה, קפוט, אין תנועה קדימה, רק עם רצועה מחוברת לרנגלר.

את הדסטר לא ראיתי בשטח עדיין, יתכן ואולי המצב טוב יותר בגלל התיבה הידנית (בהנחה שהקלץ יעמוד בזה).

לראות כאלה מככבים כאן במאמר ובכל שביל בשטח רק גורם לי לחבק חזק יותר את המפלצת המוצצת שלי.

רני דקל
01-06-15, 19:06
אני מבין שזה הכיוון של רכבי שטח היום וזה מה יש, רכב שטח אחד אמיתי זול זה רק הג'ימיני ולא כולם מוכנים כזה.

לאחר ש XV התלווה אלינו לטיול האחרון אני רק יכול להגיד שמי שיורד איתו לשטח לבד ללא ליווי של 4X4 אמיתי שלא יתפלא שזה יגמר בנזקים או גרוע מזה.

ה XV אכן מפתיע בקטעים אבל ברגע שצריך מהלך מתלה, ובגלל שאין, היכן ששני גלגלים שלו עולים באוויר, בהצלבה במעלה קליל (שריר בצפון במקרה הזה), המשחק נגמר, זהו, נאדה, קפוט, אין תנועה קדימה, רק עם רצועה מחוברת לרנגלר.

את הדסטר לא ראיתי בשטח עדיין, יתכן ואולי המצב טוב יותר בגלל התיבה הידנית (בהנחה שהקלץ יעמוד בזה).

לראות כאלה מככבים כאן במאמר ובכל שביל בשטח רק גורם לי לחבק חזק יותר את המפלצת המוצצת שלי.
הדאסטר הוא אופרה אחרת מהXV בשטח. הכל שם מרגיש "בנוי" לשטח, ביחס לג'יפון כמובן: זוויות המרכב, הראשון הקצרצר , כיול המתלים, הנעילה של הדיפ' המרכזי. לדעתי האישית זו אחלה מכונית ולו היה אחד כזה בבעלותי לא הייתי חושב פעמים אם לצאת איתו לטיולים "בינוניים".

GodsFather
01-06-15, 21:15
בינוני,קל,קשה, ראנץ כפול...

בשביל להגדיר נכון אתגר, עדיף לדבר במסלולים / שטחים ספציפיים. כך אפשר יהיה לדעת מהי רמת העבירות אליה מיוחסת ההגדרה שלכם.

דרור ברלי
02-06-15, 11:26
דרור, תסלח לי שאני סוטה מהנושא אבל אתה גם קשקשן וגם שוביניסט.
הנתונים הסטטיסטים אומרים שרוב הישראלים מעדיפים אוטומט בלי קשר לנשים או לא.
ובסופו של דבר אם התקבלה החלטה על ידני האשה תסתדר איתו.

אהבתי. "התקבלה החלטה על ידני והאשה תסתדר איתו".
מי קיבל את ההחלטה?.....
אם ההחלטה התקבלה ע"י שני בני הזוג, סימן שלאותה אשה לא אכפת איזה גיר, וברור שהיא תסתדר איתו.
אבל אם אתה החלטת על רכב שמוצא חן רק בעיניך, עם גיר ידני שמוצא חן רק בעיניך, ואני אגדיל ואוסיף אולי גם בצבע מסוים שרק בעיניך הוא מגניב, והיא זאת שצריכה "להסתדר עם זה" - מעניין כמה זמן זה יחזיק מעמד.... ובסוף אני כאן השוביניסט?....:rolleyes:

לדוגמה,
אשתי נהגה על ידני רק בשיעורי נהיגה.
כשהגיע הדיפנדר היא "נאלצה" לחיות עם זה כי מה לעשות, יש רק ידני.

זה כבר עוד יותר קורע. "הגיע הדיפנדר"...
הדיפנדר/סופה/סיקס/היילקס ושאר רכבי שטח ידניים בסגנון הזה לא מגיעים לבד. אלה אנחנו הגברים שמביאים אותם. ואשריך שזכית באישה שמפרגנת לך את הכיף הזה והסכימה לחיות עם זה ולנהוג ברכב כזה, כי רוב הנשים, מה לעשות, טיפוסים הרבה יותר פרקטיים מאיתנו ולא מתאים להן כזה טרקטור. ועוד ידני.

גם אני, כשהבאתי את הסופה הראשונה ב-1999, עשיתי את זה אחרי שאשתי דאז הסכימה לרכישה הזו והיא התניידה ברכב משלה (אמנם קטן וידני, אבל היא חיה עם זה בכיף כי זה היה באמת אוטו כייפי שהתאים לצרכים שלנו אז כמו כפפה) וגם אז נאלצתי להתפשר על סופה סגורה עם מזגן. העובדה שתוך כמה ימים מצאתי את עצמי נוהג רק באוטו שלה כי היא לא הסכימה לרדת מההגה של הג'יפ, זה סיפור אחר.

בפרייבט הראשון שהיה רק שלה כבר לא היה אכפת לה ידני או אוטומט (ואכן קיבלה ידני).
עכשיו אין לי בעיה שתכתוב גם שנשים הן טיפשות ולא יוצלחות בכלום, אם זאת דעתך זאת זכותך (לא רומז, מקצין בכוונה) רק אל תכתוב ליד זה שאתה לא שוביניסט (שאגב השימוש במילה הזו הוא לא נכון אבל מילא, כך כולם עושים).
בקיצור, עניין של הרגל נטו.

אני לא אמרתי שטויות כאלה ולא, אני לא אנסה להתגונן בתגובות בנוסח "אני לא גזען, יש לי המון חברים ערבים"......
אבל לדעתי, להבדיל מאיתנו הגברים, שבהרבה מקרים בוחרים רכב מהבטן וההחלטה שלנו היא רגשית (כי אין שום הצדקה פרקטית לנסוע בדיפנדר או סופה או היילקס ובטח לא סיקס...), רוב הנשים הן פרקטיות נטו ואני לא יודע אם לייחס את הקביעה זו ל"שוביניזם" שלי או שזו מחמאה לנשים. אני אישית לא אוהב גירים אוטומטיים אבל גיר אוטומטי זו בחירה פרקטית כי עבור מי שנוסע בעיר ובפקקים ומוביל קניות וילדים ממקום למקום (וברוב המקרים זו האשה, ככה זה בכל מקום) זה פשוט יותר נוח. נקודה. זה מתבקש כשהאוטו הוא רק כלי תחבורה נטו והנהיגה היא פקטור משני. לטעמי מי שבאמת אוהב לנהוג, יעדיף ידני אבל זו רק דעתי - מי שאוטומט זה הכיף שלו - זכותו.

עריכה:
אני כן אסייג ואומר, שכשקונים רכב שעוד מישהו אמור לנהוג בו, צריך להתייעץ עמו כדי לדעת אם הוא מוכן לנהוג בידני.

סוף-סוף אתה חוזר למציאות. רכב יחיד במשפחה צריך להתאים לצרכי המשפחה ולשני בני הזוג שנוהגים בו. כשיגיעו דגמי דאסטר 4X4 עם מנוע בנזין ודגם אוטומטי אתה תראה את מספרי המסירות ותבין לבד.
במקרה של ה-XV הנתונים מדברים בעד עצמם. יש דגם ידני והוא אוטו טוב וזול, אבל הרוב המוחלט של המכירות הן של האוטומטי.




ולעניין דאסטר - אם גימור פשוט וזול לא מטריד אתכם, זה אוטו אדיר - למי שמוכן לחיות עם גיר ידני. דווקא כי הוא נוח ושימושי וחסכוני. יכולות השטח שלו הן רק בונוס גדול. אם הייתי צריך לשקול רכישת רכב משפחתי חדש - זה היה מועמד רציני.
איך הוא בשטח? הכי טוב בקטגוריה שלו. נקודה.
אבל קחו דברים בפרופורציות. זה הג'יפון/קרוסאובר הכי עביר בשוק. אבל זה רק ג'יפון/קרוסאובר ולא רכב שטח אמיתי. בהשוואת עבירות ראש בראש מול כלים כמו גרנד ויטארה וגרנד צ'רוקי סטנדרטיים, הוא יגרום לכמה אנשים כאן לכמה הפתעות, אבל ברור שאין כאן יכולות של ג'ימני או רנגלר או לנדקרוזר.
מצד שני - ג'ימני זה לא אוטו למשפחה אלא צעצוע מגניב לרווקים/ות/זוגות, רנגלר ולנדקרוזר חדשים כבר יקרים פי 2/פי 3 מדאסטר.

אבל שוב - קצת פרופורציות.

גיא
29-10-15, 12:57
תודה דרור שסגרת לי את הפינה של ההתלבטות :)

-->