PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפת קפיץ לארוך יותר ללא החלפת הבולם



יואב פולס
28-04-15, 16:05
אהלן,
שאלה תיאורטית,
נניח שיש לי רכב שטח נמוך מדי לטעמי >> מחפש הגבהה במינימום עלות.
ספייסרים לא.
נניח שהבולמים חדשים, סטנדרטיים, והקפיצים גם.
נניח שאני מרכיב קפיץ ארוך יותר ב 1.5-2.0 אינץ' , אבל משאיר את הבולם הקיים.
מן הסתם יכולם השיכוך שלו תרד, כי הוא יעבוד לא על כל הטווח שהוא יכול אלא רק על חלק.
ואם הקפיץ החדש היה ארוך רק ב 1.0'' ולא ב 2.0'', זה משנה את התמונה משמעותית?
ו...חוצמזה מה יקרה?

נמרוד
28-04-15, 16:12
אני מנחש שאתה מדבר על מתלה קדמי של טויוטה לנדקרוזר?

יואב פולס
28-04-15, 17:03
אחורי דווקא. יותר פשוט. קפיץ בנפרד מהבולם ולא קוילאובר.
אבל גם למתלה קדמי יכול להיות מעניין לצורך הדיון.

ukiuki
28-04-15, 17:13
במתלה קדמי מהלך המיתלה לא משתנה בעקבות החלפת הקפיץ (רק נקודת האיזון שלו משתנה) ולכן אין צורך להחליף לבולם ארוך יותר
גם במתלה אחורי בעיקרון אם אתה לא מתקין דרופקיט ומשאיר את הזרועות המגבילות את הסרן (מוט מייצב, פנהרט) עצם החלפת הקפיץ לא משנה כלום מבחינת מהלך נמתלה, ולכן גם שם אין צורך להחליף לבולם ארוך יותר. יותר מכך החלפה לבולם ארוך יותר יכולה להגביל את מהלך המתלה בסגירה.

YoavR
28-04-15, 19:58
לגבי המתלה האחורי - לא מדוייק.
סידור של קפיץ שנותן הגבהה של 4 - 5 ס״מ מלווה בבולם מתאים יתן מהלך גדול מהמקורי בס״מ בודדים. כל עוד נשארים עם הבולמים המקוריים, נשארים עם אותו מהלך.


Sent from my iPhone using Tapatalk

יואב פולס
28-04-15, 20:14
יואבR,
אני לא שואל על מהלך מתלה יותר גדול מהקיים.
אני שואל על בודי יותר גבוה מהקרקע, בלי להחליף בולם.
יואב

ד ו ר ו ן
28-04-15, 20:35
לגבי המתלה האחורי - לא מדוייק.
סידור של קפיץ שנותן הגבהה של 4 - 5 ס״מ מלווה בבולם מתאים יתן מהלך גדול מהמקורי בס״מ בודדים. כל עוד נשארים עם הבולמים המקוריים, נשארים עם אותו מהלך.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אם לדייק עוד יותר,
צריך לבדוק מה מגביל את המהלך של המתלה, הבולם או זרועות ומרכיב אחר.

יואב,
יכול השיכוך לא תרד, כי הבולם שלך הוא לא בולם בייפאס עם שיכוך משתנה כתלות במהלך.

מה שצריך להדאיג אותך זה מצב בו בפתיחה הקפיץ הארוך יותר פותח בטריקה את הבולם, וגורם לו או לתושבות נזק.

talw
28-04-15, 21:35
אם אני מבין את השאלה שלך נכון ,אז את גובה המרכב יחסית לאורך הקפיץ החדש(בעל אותו קבוע כמו הישן) תקבע הגאומטריה בה הוא נמצא יחסית למתלה/גלגל.
1.זווית התקנה יחסית למהלך הורטיקלי של הגלגל/מתלה.
2.היחס של המנוף על הקפיץ שנוצר בין אורך המתלה למיקום הקפיץ עליו. -(קשור יותר למתלה הקדמי).
פשוט יותר-אם אחרי התחשבות בכל הגורמים שהוזכרו הגענו לחישוב מקדם שעל כל אינטש שבו הקפיץ נלחץ המרכב מתרומם בחצי אינטש,אז אם תרכיב קפיץ (או ספייסר....)ארוך יותר בשני אינטש מהמקור המרכב יתרומם אינטש אחד.

asafk
28-04-15, 22:05
הדבר היחיד שאתה מפסיד הוא מהלך מתלה, וגם זה לא המון.
תלוי גם איזה קפיץ זה - קפיץ הגבהה עם אותו קבוע אבל גבוה יותר, או קפיץ לעומס גבוה מהמקורי אבל באותו אורך (וכיוון שאין עומס הרכב יושב גבוה יותר).
יכולת השיכוך של הבולם לא תשתנה בהרבה, ממילא קבוע הריסון הוא קבוע כמעט לכל אורך המהלך.
הבעיה האמיתית היא שהקפיץ "דרוך" גם כשהמתלה פתוח. קצת יותר כוחות לשלדה (ולבולם שגובל את מהלך הפתיחה) בפתיחה מלאה בהצלבה, לא משהו גדול במיוחד.

אסף.

-->