צפייה בגרסה מלאה : חצי נחמה
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4651088,00.html
לא בטוח, שים לב שעכשיו אתה לא תוכל ללכת למכון טסטים אחר אם נכשלת בראשון או שהם עושים לך בעיות. אתה הופך להיות שבוי של המכון טסטים.
מנוולי משרד התחבורע לא הפכו פתאום להיות צדיקים.
כשהם זורקים לך גזר, תצפה תמיד גם לזאפטה בראש מהמקל.
הם גם מודעים היטב לכל הטריקים והשטיקים של מעבר מבחן רישוי, מכירים לעומק את תופעת המאכערים (שהלא הם בעצמם יצרו אותה), יודעים בדיוק איך כל העסק עובד ואני מרשה לעצמי לנחש שהשיטה בנויה כפי שבנויה על מנת לקיים את המאכערים. פה ושם עושים "מבצע" ולוכדים כמה דגי רקק שהעבירו טסטים סגורים, אבל המאכערים הגדולים והכבדים - אלה שמסייעים להעלות לכביש כלי רכב מסוכנים באמת (לאחר תאונות וכו'), או שמעורבים בתעשיית זיופי רשיונות הנהיגה, ממשיכים לשגשג. אל תתפלא אם יש שם למעלה כמה פקידונים שעושים הכנסה יפה מהצד מכל תעשיית השחיתות והריקבון הזו.
לא צריך להיות אפילו בוגר בי"ס יסודי כדי להבין שאין שום קשר בין מבחן הרישוי השנתי לבין בטיחות.
המטרה הראשונה של המבחן הזה היא משילות באמצעות טירטור האזרח. אתה נאלץ להקדיש לעניין הזה לפחות שעה-שעתיים פעם בשנה (במקרה הטוב, שלא פרייבט חדיש שאין בו כל ליקוי) ועד ימים שלמים ברציפות בהכנות ובהוצאות כספיות לקראת האירוע החצי-שנתי הטראומטי (במקרה של רכב שטח ישן ומשופר). מבחן הרישוי השנתי זו תזכורת - שלא תשכח חלילה מי בעל הבית כאן ועל פיו של מי יישקו דברים.
כמובן שלכל דעה צריכים להיות נימוקים - ובכן, שים לב על מה מכשילים - הקפדה עיקשת על קטנות ועל זוטות. סחיטת כספים על מבחנים חוזרים ושטויות כמו מדבקות זוהרות ולוחיות רישוי חדשות. הכל "כספים קטנים" שמצטברים לסכומים גדולים. ומה עם בטיחות?.... מומחי בטיחות מהעולם פשוט מתפוצצים מצחוק מהמדבקות הזוהרות שלנו. ממש כמו עם הווסטים הזוהרים וקסדות האופניים - מישהו שמקורב לצלחת השילטון עושה מתעשיית הזוהרים/מנצנצים הזו בוחטות גדולות במשך שנים ארוכות ומעניין מי הפוליטיקאים שמקבלים ממנו מעטפות מתחת לשולחן.
המטרה השנייה של מבחן הרישוי היאלגרום לבעל הרכב לשפוך כספים בכל שנה לכבוד מעבר הטסט - פשוט על מנת להניע את הכלכלה. ההוצאה הממוצעת על תיקונים (נחוצים ולא נחוצים) של כלי רכב ממוצע בגלל טסט שנתי, היא בסכום ממוצע של ארבע ספרות - אלה סכומים שנתחי המע"מ והמסים מתוכם הם נכבדים ביותר. תחשוב כמה המדינה מרוויחה מזה.
אחרי כל זה, לפחות תיחסך מהמורדים-מהכביש ההגעה הפיזית למשרד הרישוי. מקום מתועב. להגיע לשם ולבזבז שם זמן זה באמת עונש.
מומחי בטיחות מהעולם פשוט מתפוצצים מצחוק מהמדבקות הזוהרות שלנו. ממש כמו עם הווסטים הזוהרים וקסדות האופניים - מישהו שמקורב לצלחת השילטון עושה מתעשיית הזוהרים/מנצנצים הזו בוחטות גדולות במשך שנים ארוכות ומעניין מי הפוליטיקאים שמקבלים ממנו מעטפות מתחת לשולחן.
המטרה השנייה של מבחן הרישוי היאלגרום לבעל הרכב לשפוך כספים בכל שנה לכבוד מעבר הטסט - פשוט על מנת להניע את הכלכלה. ההוצאה הממוצעת על תיקונים (נחוצים ולא נחוצים) של כלי רכב ממוצע בגלל טסט שנתי, היא בסכום ממוצע של ארבע ספרות - אלה סכומים שנתחי המע"מ והמסים מתוכם הם נכבדים ביותר. תחשוב כמה המדינה מרוויחה מזה.
פסים זוהרים וווסטים....זה מה מטריד אותך?
תחשוב כמה כסף מבוזבז הולך על תפוחי בגה, בול ג'וינטס, בושינגים, בלמים ומי יודע מה עוד.
אין כול צורך בהחלפות האלה.
כמה עובדות: בארה'ב אין כול טסט ברוב המדינות, באילה שיש קשה מאד להכשל. אפילו אס תכשל אז באמת הרכב לא צריך להיות על הכביש.
פעם כימעט וניכשלתי (בטקסס) כי היה חסר אום בגלגל, הבוחן הלך ומצא אום, הרכיב אותו והעביר את הטסט- בלי לקחת כסף על האום או העבודה.
הרוב הנכבד של הרכבים בארה'ב, אפילו כאלה בני מעל ל15 שנה עדיין מסתובבים עם תפוחי בגה, בול ג'וינטס, ובושינגים מקוריים מהמפעל-פשוט כי אין צורך להחליף אותם, הנה רק עכשיו החלפתי בדודג' רפידות קדמיות, המקוריות החזיקו 140000 ק'מ ו14 שנה, כול השאר מקורי ואין כול צורך להחליף דבר.
עכשייו יבואו המנפנפי ידיים ויגידו שגישה כזאת תפגע בבטיחות...באמת?
מישהו רוצה להסתכל על אחוזי התאונות בין ארה'ב לישראל?
לא צריך להיות גאון הדור כדי לגלות שבישראל יש יותר תאונות בכול פרימטר אפשרי, וגם לא כדי להבין שאין כול קשר בין הטסט לבטיחות.
אבל כמובן שזה לא ישתנה לעולם, אם יפטרו מכול התעשיה הזאת כמה יהיו מובטלים? מה יעשו המעכרים? כמה קסף יפסיד משרד האוצר?
And the band plays on.
חנן-ג'יפולוג
29-04-15, 07:38
בלי קשר לזה שאני מסכים איתך...
יחסית למספר הנפשות , אתם בארה"ב נהרגים יותר מאיתנו בת.ד.
נכון, יש פרמטרים נוספים, נסועה, רמת מינוע וכו', אבל בסוף אתם נהרגים יותר.
ההשוואה לא נכונה בגלל הצורה שהמידע נאסף ומפורסם
nhtsa מפרסם שנתית את הסטטיסטיקה של תאונות דרכים אבל זה לא רק תאונות דרכים כמו שאתה מכיר.
תאונות אופניים-בפנים
תאונות רכבות-בפנים
אדם התאבד, קפץ מבניין ונפל על רכב-בפנים
הבנתה את הרעיון. לכן אי אפשר להשוות תפוחים לתפוזים.
התחלנו עוד פעם?
אין נתונים שמראים שמצב תאונות הדרכים בישראל גרוע במיוחד. להיפך, מצבנו סביר ואף טוב יחסית לרוב המדינות בעולם, ויותר טוב לפי כל פרמטר שנמדד מארה"ב, למשל. היינו כבר בדיון הזה - http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/89847-%D7%90%D7%AA%D7%A8-%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%A9%D7%94%D7%95%D7%A7%D7%9D-%D7%9C%D7%A6%D7%95%D7%A8%D7%9A-%D7%9E%D7%A0%D7%99%D7%A2%D7%AA-%D7%AA%D7%90%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8-%D7%AA%D7%A8%D7%91%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A0%D7%94%D7%99%D7%92%D7%94-%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C/page7?p=618221&viewfull=1#post618221
פה אנחנו דופקים את עצמנו - משכנעים אחד את השני שאנחנו "במלחמה" מול תאונות הדרכים, ולכן כל הצעדים כשרים - לרבות צעדים שפוגעים בזכויות הפרט והקניין שלנו.
המלחמה הזאת תהיה נצחית - כי לעולם לא ננצח. אם מצבנו, סטטיסטית, טוב כמעט כמו במדינות המפותחות והמתקדמות ביותר בעולם, אז כמה כבר אפשר להשתפר? זה מצדיק משכורות ועבודה אינסופית לכל המוסדות והארגונים, הממשלתיים וחוץ ממשלתיים, שמתפרנסים מ"מלחמה" בתאונות הדרכים.
* תיקון - המספרים כן ירדו, דרמטית, בעוד כמה עשרות שנים, כשאנשים כבר לא ינהגו.
boaz avrahami
29-04-15, 08:53
אז שמישהו ימצא כבר עבודה לאבואב....התאב פרסום הדביק הזה
אל תהיו שאננים. בינתיים בשנה האחרונה אנחנו עדים למגמת עלייה דרמטית במספר התאונות וההרוגים, זה למרות העלייה באכיפה וההחמרה בטסטים....
האפסים ממשרד התחבורע, המשטרע ו"אור ירוק" מתפתלים בכסאותיהם ומסבירים שצריך עוד ועוד אכיפה ואז המספרים אולי יירדו. זה ממש מרתק לראות איך למרות שהשיטות וה"פתרונות" שלהם כושלים שוב ושוב, הם ממשיכים לדבוק בהם כאחוזי אמוק. זה כל כך שקוף שהבטיחות והתאונות לא מעניינות אותם, אלא רק איך לסחוט כספים מהציבור.
אז אבואב לא צריך לדאוג.
מבחינתו הוא מסודר - יהיו לו עוד הרבה קדנציות של איומים ונפנופי ידיים.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.