התחברות

צפייה בגרסה מלאה : off-topic - שאלה כללית בקשר למכונאות, ונזק שגרם מוסך



MRL
30-04-15, 16:58
הי, ברשותי רכב חדש יחסית, עדיין באחריות. כשבוע לאחר טיפול נדלקה נורית השמן. בדרך למוסך הרכב כבה. נהג הגרר שהגיע התעקש לעלות על הגרר בנהיגה, גם אחרי שהרכב כבה פעמיים תו"כ הניסיונות.


כשהגעתי למוסך מסתבר שהאטם של פילטר השמן (רכיב מקורי) נקרע, ובעצם לא נשאר שמן במנוע. שמו פילטר חדש, מילאו שמן, והמנוע כרגע עובד כרגיל (כמו חדש).


השאלות -
1 - ייתכן שנגרם נזק למנוע שיבוא לידי ביטוי בעתיד?
2 - האם זה תקלה כזו היא דבר סביר או שמדובר במחדל של המוסך?

תודה!

איל מ
30-04-15, 17:13
לא כתבת איזה רכב אז ההתייחסות תהיה כללית.
עקרונית יש חיישנים ברכב שגורמים לו להכבות כשלחץ השמן יורד ולכן ייתכן שלא נגרם נזק. עם זאת הרבה פעמים הרכב עובד בלחץ נמוך לפני שזה קורה דבר שבהחלט גורם לבלאי ולנזק ומכאן שאין לדעת אם וכמה בלאי נגרם למנוע
לגבי התקלה עצמה, בהחלט יכול להיות שהגומיה שאוטמת את הפילטר נצבטה בעת ההרכבה כתוצאה מכך שלא מרחו עליה שמן, או שלא ישבה טוב.
שוב, הכל תיאורטי בהנתן בכך שלא ציינת פרטים ספציפיים.

חנן-ג'יפולוג
30-04-15, 17:49
באיזה רכב המנוע כבה כשלחץ השמן נמוך?

איל מ
30-04-15, 17:53
דיפנדר בנזין v8 3.5 קרבורטור ( אם לא מנתקים חיישן)
אם זה קיים במנוע שמקורו מסוף שנות השישים אני מניח שקיים גם ברכבים מודרניים

חנן-ג'יפולוג
30-04-15, 17:54
טוב, למדתי. לא יצא לי להתקל בזה, חוץ מבגנרטורים.

אמיר ב.א
30-04-15, 18:06
לגבי איזה נזק יכול להגרם מדבר כזה :

א) יתכן שכלום.

ב) יכול להגיע עד לראש מנוע ויותר מזה . מניסיון.


הייתי מוודא במקומך עם מישהו שמאוד מתמצא - או מוסך אחר לא תלוי שלא ניגרם נזק למנוע בגלל נסיעה בלי שמן ,
מספיק לפעמים כמה מטרים במאמץ בלי שמן , בשביל לסדוק את הראש. שוב - אני אומר את זה מניסיון.

אין יותר מידי מידע , אבל בגדול זה נישמע כמו פשלה של המוסך ,
האטם של הפילטר שמן לא ניקרע סתם ככה.
תנסה לספק יותר מידע ואפשר יהיה יותר לעזור לך (תמונות וכו)

amit1
30-04-15, 18:16
הכי חשוב, קח שמאי רכב לכתיבת דו"ח למקרה ש....

polar bear
30-04-15, 19:57
גם בפורד אקונולין. אבל הוא ממש לא הניע, כלום.

נדב ש.
01-05-15, 19:48
גם בטרופר דיזל, מתחת לחצי מכמות השמן במנוע הוא ייכבה.

shmulikbg
01-05-15, 20:32
אתם מתכוונים לגובה ולא ללחץ שמן.
אם אכן קיימת הגנה כזו במנוע המדובר, אז מן הסתם היא מנעה נזק.
הבעיה אם אין הגנה כזו והמנוע כבה לבד.

wonderd
02-05-15, 13:13
לא הבנתי דבר אחד - אם נגמר השמן - לאן הוא הלך? אמורים להיות כמה ליטרים טובים של שמן במנוע, יש נזילה מתחת לאוטו שלא ראית?

MRL
02-05-15, 18:28
תודה רבה לכל העונים!
מדובר בסוזוקי ספלאש בן שנתיים.

והשאלה היא - האם למרות שכרגע אין שום נזק (וכרגע אכן אין), האם ייתכן שנגרם נזק שיבוא לידי ביטוי בעתיד? נניח, חיי מנוע מקוצרים משמעותית? המנוע כבה תו"כ נסיעה, תחת מאמץ, מספר פעמים.

שוב תודה!

חנן-ג'יפולוג
02-05-15, 18:58
בהחלט נגרם נזק. אם תפתח מיסבי טלטל וקרנק, ותרים גל זיזים, אתה תראה אותו.

MRL
02-05-15, 21:45
בהחלט נגרם נזק. אם תפתח מיסבי טלטל וקרנק, ותרים גל זיזים, אתה תראה אותו.

חנן, תודה רבה לתגובה.
מה הנזק שאראה? ומה משמעותו?

חנן-ג'יפולוג
02-05-15, 21:56
http://imageshack.com/a/img661/7453/XlyIo4.png

http://imageshack.com/a/img538/6799/XOGlSu.png

http://imageshack.com/a/img673/294/SxuNRy.png

דפיקות מנוע או נפילת לחץ שמן שתגרום לבלאי מנוע מואץ.

polar bear
02-05-15, 22:02
לא, לא גובה שמן, לחץ שמן. כשכבה לי המנוע היה לי שמן עד הסוף, אלא היתה פריצה של איזה צינור לחץ, והמנוע כבה בלי אפשרות לתת סטרסטר אפילו, ברמה כזו שבהתחלה חשבתי שזו בכלל בעיה חשמלית.

אמיר ב.א
02-05-15, 22:20
MRL - מכיוון שאתה לא מתמצא בצד הטכני , עדיף שתלך למישהו שכן מתמצא בזה ,
כמו שנאמר , לערב גם שמאי - אם חשוב לך בעיות שיגיעו בעתיד ...

אתה אומר "לא ניגרם כרגע נזק" - זה פשוט בגלל שהרכב נוסע.

לידיעתך , אפשר במקרים מסויימים גם לסוע תקופה מסויימת עם סדק בראש מנוע, בלי יותר מידי תופעות לוואי שאתה תשים לב אליהן.

כמו שחנן הראה - יש שחיקה במייסבים וכו - דברים שאתה לא מודע אליהם.

-->