צפייה בגרסה מלאה : ריינג רובר משופר...
שוב רכב מאוד מעניין ומאוד משופר
מנוע בנזין מקורי
סרנים דנה 44 קדימה +אחורה
קפיצי אולדמן על בולמי בילשטין קוייל אובר 14 אינץ
הסרן האחורי נלקח אחורה והמרחק בין הסרנים גדל ל104 אינץ
צמיגי MTR 35
בידלוק
יחס העברה בסרן 4.56
יחס העברה בטרנספר 6.6
חיתוך כנפיים
ועוד ...הרכב נוסע ביום יום על הכביש.....
http://www.pirate4x4.com/forum/attachment.php?s=&postid=1745221
http://www.pirate4x4.com/forum/attachment.php?s=&postid=1745232
אני אכניס עוד מעט תמונות מזמן הבניה של הרכב....
בתמונה אנחנו רואים כיצד הורחק הסרן...לקפיץ נעשתה תושבת שמחוברת על התושבת המקורית בסרן...
לבולם הוכן מאריך ...
התמונות הבאות הם מהתקופה שלפני הקוייל אובר...
http://imgsrv.pic4u.co.il/badd766d6d11a8b8614ad186fe6787f0020000.a spx
http://imgsrv.pic4u.co.il/badd76b80d8f8a41b04850bd94b4e0e0020000.a spx
מאחורה יש מהלך מצוין
http://student.fortlewis.edu/~alway/imagesway/adam_way_3.jpg
מבחינת הסרן האחורי ,מוטות הרדיוס הוארכו וכמובן בדרך גם חוזקו(נקודת תורפה ידוע של הל"ר)
הדרייבשפט הוארך וגם הותקן על הזרוע A מאריך.
המתלה הקדמי מצוין גם הוא(שוב התמונות לפני הקוייל אובר..)
http://student.fortlewis.edu/~alway/imagesway/adam_way_1.jpg
כאן ניתן לראות גם את הסגירה המצוינת מאחורה וגם את הפתיחה מקדימה
http://student.fortlewis.edu/~alway/imagesway/adam_way_2.jpg
גם מקדימה קיבלו סגירה מצוינת...דבר שגרם לנזקים כאשר עברו לצמיג 35...הכנף התעקמה(לא נורא הם חתכו אותה ומאז אין בעיה)
http://student.fortlewis.edu/~alway/imagesway/hill.jpg
הסגירה הקדמית במבט מקרוב....
http://student.fortlewis.edu/~alway/imagesway/wayspringcompressed.jpg
כאמור הפתיחה הקדמית מצוינת גם...מבט מקרוב....
http://student.fortlewis.edu/~alway/imagesway/rockwarefrontmounts.jpg
בהמשך לפיתוח הרכב הוחלט על מעבר לסרני דנה 44 ק+א
היתרון הברור...רחבים יותר וחלקי החילוף נפוצים יותר(מבחינת החוזק הם לא הוסיפו דבר מכיוון שכבר בסרנים המקוריים הוחלפו הציריות למחוזקות)
הסרנים בחצר לפי ההתאמות....
http://student.fortlewis.edu/~alway/picsforflcalwayweb/dana44aspurchased.jpg
אחרי התקנת ההסבה לדיסק!
http://student.fortlewis.edu/~alway/picsforflcalwayweb/dana44stageoneentireaxle.jpg
ריתוח תושבת קפיץ ותושבות למוטות רדיוס קדמיים,המתלה הוא מסוג 3 LINK
http://student.fortlewis.edu/~alway/picsforflcalwayweb/driverssideviewfromfront.jpg
זו התושבת שמחליפה למעשה את המוט הדיוס המקורי אשר תופס את הסרן ב2 נקודות...כאן התושבת תתפוס את הסרן והמוט החדש יתחבר רק בנקודה אחת,הדבר יאפשר מהלך מתלה גדול בהרבה מהמקורי.
http://student.fortlewis.edu/~alway/picsforflcalwayweb/mount.jpg
http://student.fortlewis.edu/~alway/picsforflcalwayweb/mounts.jpg
http://student.fortlewis.edu/~alway/picsforflcalwayweb/mountingbeforewelding.jpg
http://student.fortlewis.edu/~alway/picsforflcalwayweb/sideviewofdriverside.jpg
ארז.
יש לך במקרה מידע על שיטות הריתוך והאלקטרודות שהוא משתמש בהם לריתוך לסרנים?
האם היא עובד עם רתכת רגילה (אלקטרונית לצורך העניין), CO או ארגון? מהתמונות נראה שהוא מרתך עם ארגון. מעניין אותי עניין הריתוך.
חוץ מזה, הבחור עובד מדהים.
אורי טל
מוט ההיגוי שעכשיו עבר קדימה(חסרון...אבל ככה הוא מגיע בדנה 44)המוט נעשה מהולובר(צינור חלול בעל דופן מאוד עבה)36 מ"מ
המוט מתחבר לסרן בעזרת תפוחים(מיסבי קצה)
http://student.fortlewis.edu/~alway/picsforflcalwayweb/passsidedraglinkheim.jpg
http://student.fortlewis.edu/~alway/picsforflcalwayweb/sphericalrodenddriverside.jpg
http://student.fortlewis.edu/~alway/picsforflcalwayweb/sphericalrodendspassengerside.jpg
ככה נראה הסרן אחרי כל ההתקנות....
שמו לב לכמה פרטים..
1 המוט רדיוס הקדמי...מורכב עליו צינור דק עבור הנשם ומצדו השני עבור צינור הARB
2 באמצע תוכלו לראות את המוט האמצעי של מתלה ה3 LINK
3 הבאפ סטופ הוחלף לכזה הגדול יותר ובעל יכולת ספיגה גדולה יותר
בשלב זה הבולמים מקדימה ומאחורה בעלי מהלך של 12"
http://student.fortlewis.edu/~alway/imagesway/axlebracketsd44.jpg
http://student.fortlewis.edu/~alway/imagesway/axlesided44.jpg
התושבת של הציר המרכזי(3LINK)
http://student.fortlewis.edu/~alway/imagesway/centerlinkbracing.jpg
מוט פנהרד המותאם להגבהה של הרכב ולסרן החדש
http://student.fortlewis.edu/~alway/imagesway/panhardrod.jpg
האם אנחנו מרוצים מהתוצאות?
אממ...לפי התמונה מאוד....
http://student.fortlewis.edu/~alway/imagesway/aztecflexthree.jpg
שלב הבאה:
התקנת קפיצי הייבך על בולמי KING קוייל אובר 16"
פגוש אחורי עם מתקון לציוד ומיגון לפינות הרכב
לוח שעונים חדש
עבודה מ ד ה י מ ה!
http://student.fortlewis.edu/~alway/imagesway/Rangeroverheavilymodified.jpg
הבולמים הארוכים יוצאים מחוץ לגוף הרכב מקדימה והותכנה מערכת סבוכה ויפה של צינורות המשמשים כתושבת לבולם,במקרה שרוצים לפתוח מכסה מנוע-2 פינים והדבר אפשרי.
מבט מקרוב על הקוייל אובר הקדמי
http://student.fortlewis.edu/~alway/imagesway/moabcoiloverrover.jpg
מהצד
http://student.fortlewis.edu/~alway/imagesway/moabcoiloverrover.jpg
התושבת הקדמית
http://student.fortlewis.edu/~alway/imagesway/moabcoiloverroverhood.jpg
מלמעלה
http://student.fortlewis.edu/~alway/imagesway/moabcoiloverroverhoodmount.jpg
http://student.fortlewis.edu/~alway/imagesway/moabcoiloverrovershockmounttwo.jpg
לוח השעונים החדש
http://student.fortlewis.edu/~alway/imagesway/moabcoiloverroverdash.jpg
תושבות הבולם האחורית-שימו לב גם הכנף הפנימית יוצרה מחדש שתתאים לצמיג הגדול
http://student.fortlewis.edu/~alway/imagesway/moabcoiloverroverinside.jpg
הכנף החדשה מבחוץ
http://student.fortlewis.edu/~alway/imagesway/moabcoiloverroverinnerfender.jpg
הפגוש האחורי עם המתקן לגריקנים וציוד
http://student.fortlewis.edu/~alway/imagesway/moabcoiloverrovertirecarrier.jpg
מוני דיסקו
24-07-03, 16:39
אכן עבודה מדהימה ומעוררת קנאה.
אבל יש לי כמה הערות:
1. החלפה לסרנים של 44. האומנם הרווחת חלקי חילוף זמנים?. דנה 44 מקדימה הוא בכלל לא מצוי במקומותינו (קרי בארץ) וממש לא בטוח שהחלפים שלו יהיו יותר זמנים משל ה ל"ר. מאחור אכן 44 רווח אבל שוב מה הרווחת?. ציריות מחוזקות כמעת אף פעם לא נשברות. מיסבים עולים אותו כסף. הקיס בשני הסרנים מוחלף. אם תהרוס את הסרן תוכל אולי להשיג יותר בזול, אבל עם כול עבודות ההתאמה לא בטוח שזה יהיה שווה ( החלפה לדיסק וכו).
אם היתה מחליף לדנה 60 ו70 קדימה ואחורה כדי להכניס גלגלי 42 בהחלט היתי מבין את ההמרה (פשוט אין ברירה) אבל בשביל 35 הסרנים הרגלים עם חיזוקים בהחלט מספקים והם גם נותנים מרווח הרבה יותר גדול מדנה 44.
2. הסידור של מוט הרדיוס מקדימה נראה לי בעיתי. אחד הסיבות שמוט הרדיוס המקורי מחובר עם שני ברגים לסרן הוא כדי למנוע סיבסוב של הסרן סביב צירו (מה שנקרא בלעז AXEL WRAP ) אם תחבר עם בורג אחד כמו שתואר תווצר בעיה.
סך הכול אני ממש מקנה בבחור. לעשות שינוי כזה ברכב זה ממש כיף. הבעיה שנראה לי שהוא השקיע את זמנו מרצו וכספו באופן הלא נכון. יש הרבה חברה שמסתובבים עם גלגלי 35 ויותר על הסרנים הרגלים (שאותם חיזקו כמובן). אלו ששינו מעל 35 (37 ו 42) הרכיבו סרנים הרבה יותר חזקים מדנה 44.
האם הבחור ישראלי?
מוני שים לב לתושבות של המוט רדיוס הקדמי
הם תופסות את הסרן בנקודות שהמוט המקורי תפס רק שעכשיו למוט עצמו יש אפשרות "לפול" יותר"
כמו כן נוסף ציר מרכזי אפשר מאפשר תנועה של פתיחה וסגירה אבל לא של סבסוב
מוני דיסקו
24-07-03, 16:54
בזמן שכתבתי הוספת את התמונות שמראות את המוט הנוסף :(
זה אכן פותר חלק מהבעיה אבל לא את כולה. אני עדין חושב שהסרן יכול להסתובב במידה מסוימת (תנועה סיבובית וקלפי מטה).
פתרון מושלם יהיה להתקין את אותו מבנה שעשו בציר האחורי. מה דעתך נמרוד.
אגב האם שיפרו גם את נקודות החיבור של מוט הרדיוס. הבושנגים המקורים ממש לא נותנים חופש לפעולה. האם הרכיבו שם צירים? עושים את זנ ב TJ כידוע לך :lol:
2. הסידור של מוט הרדיוס מקדימה נראה לי בעיתי. אחד הסיבות שמוט הרדיוס המקורי מחובר עם שני ברגים לסרן הוא כדי למנוע סיבסוב של הסרן סביב צירו (מה שנקרא בלעז AXEL WRAP ) אם תחבר עם בורג אחד כמו שתואר תווצר בעיה.
האם הבחור ישראלי?
כן מוני, הבחור ישראלי. זה אני!
טוב, עכשיו לחלק הרציני... שים לב שנוסף מוט רדיוס נוסף, שלישי, באמצע הסרן, שמחובר מתחת למרכז הסרן. שלושת המוטות האלו ביחד מחליפים את שני המוטות הרגילים שמחוברים כל אחד בשתי נקודות לסרן. החיבור הרביעי, שחייב להיות, הוא מוט הפנהרד. שים לב להבדלים בין מוטות הרדיוס המקוריים, שהם יציקות בעלות צורה מסובכת, לבין שלושת מוטות הרדיוס החדשים, שהם סתם מוטות עגולים. מישהו יכול להסביר את זה? (חידה הנדסית...).
מוני דיסקו
24-07-03, 17:08
כן מוני, הבחור ישראלי. זה אני!
טוב, עכשיו לחלק הרציני... שים לב שנוסף מוט רדיוס נוסף, שלישי, באמצע הסרן, שמחובר מתחת למרכז הסרן. שלושת המוטות האלו ביחד מחליפים את שני המוטות הרגילים שמחוברים כל אחד בשתי נקודות לסרן. החיבור הרביעי, שחייב להיות, הוא מוט הפנהרד. שים לב להבדלים בין מוטות הרדיוס המקוריים, שהם יציקות בעלות צורה מסובכת, לבין שלושת מוטות הרדיוס החדשים, שהם סתם מוטות עגולים. מישהו יכול להסביר את זה? (חידה הנדסית...).
נמרוד ... הית רוצה :twisted:
פשוט קוותי שאולי ניתן לפגוש את האקזמפלר וללמוד ממנו משהו :cry:
כן, אני יודע שאני תמים.
אחרי שארז שם את התמונה ראיתי את המוט הנוסף. זה אכן עוזר אבל האם זה מספיק?
לא עדיף היה לחבר את המוט הזה ישירות לסרן? מה עוזרת הזרוע שרותכה לסרן?
במבט צד, יש זרוע בין המוטות לציר שעליו המומנט פועל (ציר הסרן). המומנט הנוצר, מכפלה של אורך הזרוע בכוח הלחיצה או מתיחה במוט הרדיוס, הוא הראקציה למומנט של הסרן. זה לא יותר טוב או פחות טוב מסידור 4 לינק כמו שיש לכם מאחורה, או מסידור 3 לינק שיש לכם במקור מקדימה שבו זרועות הרדיוס נתונות גם בכפיפה והן לוקחות את הראקציה למומנט של הסרן לבד.
GodsFather
18-06-07, 00:52
יש מצב לראות את התמונות של הפרויקט הזה ?
זה מצלמה נסתרת או מה ? איפה בדיוק התמונות ?
אני רואה רק ריבועים עם X אדום בפנים .....
זה מלפני 4 שנים. הרבה שרתים ותמונות עברו מאז. אבל בהחלט נשמע משהו מעניין.
ארז, בחיאת , תכניס את התמונות בחזרה ...
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.