התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בעיית התנעה מוזרה בפג'ו 206 1.4



אדי
01-05-15, 10:13
שלום,

ברשותנו פג'ו 206 1.4 ידני, 2003, ובשבועות האחרונים לרכב יש בעיות התנעה מוזרות.

קצת היסטוריה על התקלה:

לפני כחודשיים בוטל הקודן עקב תקלה בלוח המקשים.
מספר שבועות לאחר מכן הרכב לא הניע והוחלף חיישן קראנק.
לפני מספר שבועות, לאחר שהרכב לא נסע במשך כיומיים לא הניע הרכב, לא התגלתה בעיה כלשהי והרכב הניע לאחר שנבדקו הפיוזים (ייתכן וההכנסה וההוצאה שלהם השפיעה, אולי בעיית מגעים ...).
כשבוע-שבועיים לאחר מכן שוב אותה הבעיה, יש סטרטר אבל הרכב לא מניע, הרכב נגרר לחשמלאי רכב ובירידה מהגרר כבר הניע בעצמו ללא כל בעיה. לא נמצאה בעיה כלשהי ע"י החשמלאי.
לפני כשבועיים, לאחר יומיים ללא נסיעה הרכב שוב לא הניע (יש סטרטר), במקרה הייתי לידו, ניסיתי להניע בדחיפה והרכב הניע (שזה בכלל מוזר, כי אין קשר ישיר ...).
לאחר נסיעה קצרה של כ-10 דקות, כיביתי את הרכב למשך כשעתיים וכשניסיתי להניעו שוב - לא הניע (גם לא בדחיפה).
בבוקר למחרת הרכב עדיין לא הניע, מבדיקה ראשונית הכל היה נראה תקין, אבל לא הגיע דלק לחליל ההזרקה. לאחר מספר נסיונות, משחק בקונקטורים של משאבת הדלק, מכות עדינות לשחרורה ובדיקה כללית של הפיוזים הרכב פתאום הניע. הרכב נבדק שוב ע"י החשמלאי שהרים ידיים.
יום למחרת, הרכב שוב לא מניע בבוקר, לא מגיע דלק וחוץ מזה הכל נראה בסדר. היה לי קצת זמן פנוי והחלטתי לנסות לראות אם אני מזהה משהו מוזר, ניתקתי מצבר, פירקתי את קופסת הפיוזים ואת המעגל המודפס שמתחתיה.
המעגל בסך הכל נראה תקין מלבד אחד הממסרים, בבדיקה ידנית של הממסר עושה רושם שהוא תקין.
הרכבתי הכל בחזרה, חיברתי מצבר והרכב הניע. ניסינו את מזלנו במוסך אחר, הרכב שהה אצלו יומיים והוא לא מצא אף תקלה.
לאחר מספר ימים הרכב לא הניע באחד הערבים ובצהרי היום למחרת הניע כרגיל (לא היה שום ניסיון תיקון/בדיקה). מאז התקלה לא חזרה.


יש למישהו רעיונות מה יכולה להיות הבעיה? בדיקות שכדאי לבצע?

תודה,
אדי

אמיר ב.א
01-05-15, 11:02
היה לי מקרה דומה לפני כמה שנים ,

בסוף אחת מנעלי הכבל במסלול שנותן + למשאבת הזרקה הייתה קצת משוחררת.

מעיכה עם פלייר של הנעל כבל זה כל מה שהיה צריך.

לקח לי הרבה זמן לעלות על זה וטיפ מיורמי מגבע.

asafk
01-05-15, 11:23
קודי תקלה הורדת? זה יעזור.
תקלה ידועה ב206 היא בית הפיוזים עצמו (המעגל של הקופסה בתא המנוע). חלק מעצבן.
נשמע כמו בעיית חיווט אקראית, לך לאורך החוטים. אבל תתחיל בכל מה שקשור לאימובילייזר שפורק. יכול מאוד להיות שאחד המגעים לא הודק כהלכה.

אסף.

shmulikbg
01-05-15, 18:40
כמו שאסף כתב, לך עם קו הזנת החשמל למשאבה.
ייתכן ובוצע רק ניתוק חלקי של מערכת ההגנה, וישנו
עדיין רכיב כלשהו על קו החשמל של הספקת הדלק.

asypeer
02-05-15, 08:49
מאוד מזכיר לי משהו שקרה לי, לבדוק שהגישור שבוצע על המשאבה במקום הניתוק של האימובלייזר תקין.


Sent from my Ass

רפי לין
02-05-15, 13:48
כשהרכב לא מניע, בדוק אם יש ניצוץ חשמלי למצתים (פלאגים).
אם יש ניצוץ ואין אספקת דלק, אז הבעיה הנה במע' הדלק ולא לשכוח לבדוק גם מגעים של מתג האינרציה.
אם אין ניצוץ למצתים אז גם לא תהיה הספקת דלק ואז צריך להתמקד בלחפש למה אין ניצוץ למצתים.
מה זה מתג אינרציה ומה תפקידו ואיך ומתי הוא פועל, כאן: http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=978
בברכה - רפי לין

אדי
03-05-15, 17:53
עדכון למען העתיד, גם היום בבוקר הרכב לא הניע. כרגע נראה שהאשם היה מגעים רופפים על קו ההזנה של משאבת הדלק כמו שהצעתם, נקווה שזאת הייתה הבעיה.

תודה ושבוע טוב.

-->