צפייה בגרסה מלאה : מחיר שוק לדיסקו 2?
לא, אין לי הרהורי כפירה, יש לי חבר שאני לא מצליח להכניס לו שכל..
מה המחיר שוק של דיסקו 2 במצב טוב?
אין שיפורים, הרכב שמור ומטופל, לא יותר, לא פחות.
ביד2 וכו׳ מבקשים מעל המחירון לרכבים סטנדרטיים.
דורון - זה מאוד תלוי ברכב , ובמצב כמה מכלולים ספציפיים אצלו.
אם הרכב באמת במצב טוב ,
החליפו את כל הצינורות גומי ,
החליפו את הצמות שמתמלאות בשמן ועשו את הטיפול נגד המתאים ,
החליפו את המודולטור שמתקלקל ועולה יותר מ10K ש"ח בחברה , וכו' וכו' וכו'
אם הכל שם באמת טוב - שווה לשלם עליו מעל למחירון.
רוב הרכבים לא במצב כזה.
תודה.
לגבי הצמה, זה חובה להחליף או המידה והשמן עוד לא שם, יש צעד מנע?
״מודולטור״?
אם השמן עדיין לא שם , לא חייבים להחליף את הצמות (יש שתיים בעייתיות)
יש טיפול לקונקטור שמונע את כניסת השמן , פירטו את זה כמה פעמים בפורום , (אני לא זוכר את הכל בע"פ)
לגבי המודולטור - זו היחידה שמטפלת גם בABS , ETC וכו' ,
יש שם בעיות עם SHUTTLE VALVE ועוד , אחד חדש בחברה עולה למיטב זיכרוני מעל 15 אלף ש"ח
המודולטור גורם לתקלה המפורסמת 3 AMIGOS - שלושת המנורות ABS ETC HD נידלקות והרכב עובר לסוג של מצב חירום,
יש המון חומר על זה בפורום ...
טוב בואו לא ניסחף. המודולטור בר תיקון בדרך כלל בהוצאה סבירה - ניראה לך שמישהו יחליף חלק שהוא לא מנוע או גיר בסכום של רבע מערך הרכב??
בכל מחיר שלא תקנה תשאיר עשירייה לבלתי צפוי כמו בכל רכב שטח קשיש.
לגבי תקלות, הכל ידוע ופתיר.
למשל הצמות עלותן באנגליה (מנוע+אינגקטורים) כ 600 ש"ח.
אם הרכב מטופל זה אומר שהחליפו ואטמו את צמת האינגקטורים ודאגו לנקות את הקונקטורים ל ECU....
תכל'ס, אם אתה יכול לבוא עם הרכב אלי אשמח להעיף עליו מבט ולתת לכם חוו"ד כללית ראשונית. מעבר לכך ניתן לקפוץ לאורן/רמי... שיביטו על הרכב ויתחברו למחשב הרכב להערכתי תמורת תשלום זניח.
מי שקונה רכב כזה לחייב להבין שהוא צריך להתייחס אליו כתחביב שמחייב השקעה בלימוד והכרה אינטימית של הרכב :)
מיכה - אני עזרתי לטפל בדיסקו II של חבר טוב , והזמנתי את החלפים מחול , ולכן מודע להוצאות הגבוהות שיש
(אכן יש כל מיני מעקפים ואילתורים , אבל זה לא תמיד תופס מים...)
דורון - לך על ההצעה של עמית - הוא בהחלט מתמצא ברכב , ויוכל לתת לך חוות דעת יותר קרובה למציאות ...
לא יודע להגיד מהו מחיר טוב, אני קניתי את שלי בהרבה מתחת למחירון בגלל בעיות שרוב האנשים פוסלים עליהן רכב ואותי אישית הן לא מעניינות.
אומר לך כך,
דווקא נושא ה-3 אמיגוס יכול לשחק לטובתך. במיוחד אם מדובר בבנאדם שלא מתקן את הבעיה כי במוסך המורשה אמרו לו שיעלה לו בין 15 ל-20 אלף ש"ח.
(כשברוב המקרים ניתן לפתור זאת בין 1000 ש"ח ל-3000 ש"ח במקרה הגרוע). כך ניתן להוריד הרבה במחיר אך זאת רק בתנאי שהרכב שמור מבחינות אחרות.
תודה על כל ההתייחסויות.
המוכר שמר על הרכב אבל טיפל במוסך, והקונה הפוטנציאלי הולך לטפל במוסך.. אז מחירי איביי לא הכי רלוונטיים.
תודה על כל ההתייחסויות.
המוכר שמר על הרכב אבל טיפל במוסך, והקונה הפוטנציאלי הולך לטפל במוסך.. אז מחירי איביי לא הכי רלוונטיים.
כל הפתרונות שנכתבו כאן יכולים להעשות ע"י מוסך. פשוט לא המוסך של החברה אלא המוסך הנכון...
כל הפתרונות שנכתבו כאן יכולים להעשות ע"י מוסך. פשוט לא המוסך של החברה אלא המוסך הנכון...
+1
אני מטפל ומתקן במוסך - כמובן אם צריך לייבא חלק אישית, בעצה אחת עם המוסך, אז זה מה שעושים.
דיסקו 2 הוא רכב מעולה למי שמחפש רכב עם שילוב מובנה במינונים נכונים של עבירות , נוחות וקבינה גדולה שתוכננה נכון לטיול בשטח.
הרכב מחייב תחזוקה נכונה ולא קמצנית (כמו כל רכב שטח) וגם בגלל תכונה לא ברורה של האנגלים לחזור על ייצור כשלים (למשל הנזילה מהציר המרכזי בטרנספר LT230 ו/או גיר ה ZF שלדעת חכמים לא בנוי למשקל הרכב).
מצד שני, רכב שמור ומתוחזק מעניק לבעליו הנאה צרופה, הרבה יותר מהמלוכסנות (לדעתי הצנועה ולאחר נסיון עם טרופר וקינג).
העובדה שאתה יכול ליסוע בשטח טכני ללא מיגונים בשקט נפשי וללא חשש שכל שנייה תחטוף איזה זבנג מלמטה....או שהפרונט יצנח על איזה בולדר....שווה זהב
מדובר ברכב בו כל הבעיות ידועות ואין הפתעות. קיימות קהילות משתמשים תוססות בכל העולם איתן ניתן להתייעץ ולהחליף חוויות. רוב החלקים זמינים במחירים סבירים/זולים ואת השאר ניתן להשיג במרשתת במחיר יקר אך הגיוני (למשל מפסק XYZ...Damper puley, מרססים).
לכן, מי שמעוניין ברכב הזה במצב טוב ישלם הרבה מעל למחירון מהטעם הפשוט שלדעתי לא קיים רכב מקביל לו בתכונותיו.
מניסיון מצטבר עם דיסקו שמאחוריו כ 250000 ק"מ, עלויות ההחזקה סבירות למדי אבל אני חייב לציין שאת רוב העבודה אני עושה בעצמי משני טעמים: 1.לצערי לא מצאתי מוסך שניתן לסמוך עליו 2.זה כייף :)
אשמח לחלוק מידע נוסף במידת הצורך.
כל הפתרונות שנכתבו כאן יכולים להעשות ע"י מוסך. פשוט לא המוסך של החברה אלא המוסך הנכון...
לצורך המיקוד,
אלי שחר או אודי מזרחי?
שניהם קרובים לרכב הנדון.
תוסיף לרשימה את רמי מכפר מנחם - גבוה ברשימה :) .
שוב,
תודה לכולם.
עם התגובות אני שם לב פתאום ששוב נכנסנו לדיון לגבי מעלות ומגרעות של המותג.
זו לא השאלה כאן, הרכב כבר הוחלט, השאלה היא לגבי הפער בין מחירון רשמי ומה באמת קורה, ואשמח אם נחזור לשם.
עמית,
אם לא הייתי מכיר את המותג, מחברים קרובים שנוסעים בו, עוד הייתי חושב שהכל צפוי ומוכר וזה יופי של רכב.. מזל שנפלה בחלקי ההזדמנות ״להרים חלקים שנפלו״ מרכבים כאלו בטיולים..
הדבר היחיד שצפוי מהמותג הזה הוא שמתישהו תחטוף את הזובור.
איכות החומרים וההרכבה מחפירים לדעתי.
אבל בגלל שחלק נכבד בתהליך בחירת רכב בכלל ורכב שטח בפרט הוא מהבטן ולא מהראש, יש קהל גם למותג הזה.
כולל לחבר שמוכר וזה שחושב לרכוש.
כבר נאמר שהכל פתיר, כל התקלות ניתנות לפתרון של כמה מאות שקלים או אלפים לבעיות חריפות, אבל לאחר שתוקנו כראוי אינן חוזרות על עצמן.
ברכב הזה המכלולים הבאמת יקרים הם המנוע ותיבת ההילוכים.
ממליץ לקחת את הרכב למוסך שמכיר היטב את הרכבים הללו, אלי שחר דוגמה מצויינת, שיביט ברכב, יעבור על הסטוריית הטיפולים שלו אשר קיימת עקב העובדה שלטענת המוכר טופל במוסך, ניתן גם לבקש את היסטוריית הרכב מחברת המזרח,ע"י בעל הרכב הנוכחי בלבד (לקונה לא ימסרו שום מידע) ורק אז לקחת החלטה לגבי המחיר שהמוכר מבקש.
Ofir Herman
06-05-15, 21:22
בבעלותי אחד מודל 2000 כבר שנה. הרכב שופץ והוחלפו בו כל הרכיבים לרמת הבורג. מה שהפך אותו לרכב מדהים במצב מכני כמו חדש ולי ראש שקט והנאה שכבר נמשכת שנה. אז שילמתי מעל המחירון. מבחינתי הייתי משלם את ההפרש במוסך עם הייתי קונה רכב שלא השקיעו בו כך.
חברה, שאלת השרשור היא מחירי שוק..
דורון,
אם אתה חושב שמדובר ברכב גרוע אני ממש לא מבין כיצד אתה לא מצליח לשכנע את הרוכש הפוטנציאלי לסגת מהעיסקה.
לשאלתך, אני לא הייתי מוכר את הדיסקו שלי בפחות מ 100K ולי לא התפרק שום דבר, גם לא בול גוינט במתלה הקדמי. להיפך, יש לי בעיה לחלוץ את הקיימים :)
הוא יודע את דעתי על המותג.
זה לא סותר שאני מנסה לסייע לו לסגור עסקה הוגנת.
אני מן הסתם משוחד, אחרי הכל זה הדיסקו השני שלי.
הוא אצלי קרוב ל3 שנים. קניתי אותו במצב מעולה ועדיין שנה ראשונה החלפתי לא מעט חלקים, כולל תיקון המודולטור, דריישאפט, קראנק פולי (יקר..), ואיזה קצר חשמלי מעצבן מאחורי הדשבורד.
כמובן טיפולים במוסך (כפר מנחם) לפי הספר.
מאז הוא נותן עבודה באמינות לא פחות ממצויינת, כולל קיצור דרך יומי לעבודה ובחזרה בדרך משובשת ומאובקת בקיץ ובוצית בחורף.
לאחר התייצבות היחסים וכהצבעת אמון ארוכת טווח התחלתי לשדרג אותו: החלפת תיקרה, נעילת דיפרנציאל מרכזי, סט צמיגים שני כבר.
כמו שאמרו לפני אין עוד SUVים מפנקים כאלה (בקרת אקלים, בקרת מהירות, מזגן מפוצל חיה, שיוט מלכותי בכבישים מהירים, כל החשמל עובד כולל חלונות ונעילה מרכזית) עם עבירות כזו ומחיר כזה - לטעמי אקזמפלר שמור ומטופל שווה גם שווה מחירון אם לא יותר.
ועדיין זה SUV ישן עם סיכונים והוצאות - לא סופר ג'יפ לאישה אלא רכב שהוא תחביב.
דורון,
אי אפשר שלא להגיד שפתחת את תיבת הפנדורה הזאת בעצמך ובעיקר עם התגובה לעמית (כאילו, מה? לא נכנסת אף פעם לג'יפטריפ? ;)).
ועכשיו ברצינות.
אני אישית קניתי את הרכב שלי הרבה מתחת למחירון אבל היה מדובר בנבלה (לכאורה, לקונה הנורמטיבי - נזילות, פגיעות פח, ורמיזה שהרכב גם בילה על הגג מתישהו... אבל לעומת זאת, היה מדובר ברכב שטופל אצל רמי וכמעט ללא אילתורי חשמל ותוספות - למעט פוינטר ואיתוראן).
בתקופה בה אני קניתי (לפני שנתיים), רכבים שמורים, במצב טוב, עם הוספת נעילה מרכזית נמכרו (או פורסמו) בין 15 ל-20 אש"ח מעל המחירון. רכבים שפורסמו סביב המחירון היו נבלות או של אנשים שאין להם מושג לגבי הרכב (ובד"כ גם כן נבלות). באותה תקופה היה גם יותר היצע.
המצב ביד שתיים היום הוא שאין הרבה כאלו למכירה ולכן הדרישות הן גבוהות. בנוסף, מי שמוכר היום אלו כבר אנשים שקנו עם ידע ולכן הרכבים עם יותר שיפורים. כמו כן אלו רכבים עם קילומטראז' מכובד שבוודאי הבעלים כבר השקיע באיזה שיפוץ משמעותי ולכן רוצה מחיר גבוה שיחזיר קצת את הכסף שהושקע (למשל גיר).
לגבי פלסטיקה ופנים הרכב - נדירים הרכבים בהם הכל תקין ושלם מבפנים, ולא חסרים אנשים שלהם זה לא משנה ולכן המוכר לא בהכרח יוריד על זה (מי שמחפש רכב עם שני סרנים חיים מלפני עשור יהיה מוכן לעשות ויתורים קוסמטיים).
דבר נוסף הוא שהמחירון (של יד2 לפחות, לא בדקתי לוי יצחק) ירד בצורה מבהילה בשנתיים האחרונות ומי שקנה רכב במחירון של 70-80 אלף לפני כמה שנים לא יהיה מוכן לרדת ל-30-35 אלף (הדגמים היותר מאוחרים).
לדעתי, רכב בלי אף תוספת שטופל בצורה סבירה מינוס יימכר במחירון או קצת יותר אחרי שיעמוד הרבה מאד זמן והמוכר יירד בדרישות, בעוד רכב מושקע עם תוספות יימכר במחיר גבוה משמעותית.
(הכוונה לרכב שבו יש דיפלוק, פתרון תקלת abs ופתרון תקלת צמה, ושטופל במקום שמבין).
נ.ב.
קח בחשבון שאני סוחר גרוע וברוב הרכבים והאופנועים שקניתי הפסדתי הן בקניה והן במכירה (מבחינת מחיר לא מבחינת האקזמפלר שנבחר בסוף).
בקיצור, עושה רושם שמתפתחת כאן בועה אבל זה המצב.
אם לזקק את הדברים שלכם:
הרכב הנדון מטופל, שמור, נוסע מעט יחסית, והפלסטיקה שלו במצב טוב יחסית ללו״ש אופייני של לנדרוברים שראיתי.
זה אמור לייצג רכב שמור, והמחיר בהתאם.
ואם כבר פנדורה- אז הרמה להנחתה:
לגבי כל מי שציין שהחליף 3/4 רכב ומאז הכל עובד פיקס:
ברכבים נורמליים לא צריך לבנות את הרכב מחדש, כי במפעל אמורים לעשות את זה נכון בפעם הראשונה- זה לא קיט עשה בעצמך.
נמרוד כתב את זה פעם,לכל רכב יש MTBF, של לנדרובר קצר במיוחד..
או כמו שאוסטרלי אחד באיזה פורום סיכם:
״לנדרובר מטופל סובל מתקלות שאולי תראה בטויוטה מוזנחת״
בעקבות קריאה של כל מה שנכתב כאן- הוא יורד מהרעיון.
(ולא, הוא לא קיבל ממני דעה שלילית מראש.. :)
שוב,
תודה רבה על הסיוע.
אם לזקק את הדברים שלכם:
הרכב הנדון מטופל, שמור, נוסע מעט יחסית, והפלסטיקה שלו במצב טוב יחסית ללו״ש אופייני של לנדרוברים שראיתי.
זה אמור לייצג רכב שמור, והמחיר בהתאם.
ואם כבר פנדורה- אז הרמה להנחתה:
לגבי כל מי שציין שהחליף 3/4 רכב ומאז הכל עובד פיקס:
ברכבים נורמליים לא צריך לבנות את הרכב מחדש, כי במפעל אמורים לעשות את זה נכון בפעם הראשונה- זה לא קיט עשה בעצמך.
נמרוד כתב את זה פעם,לכל רכב יש MTBF, של לנדרובר קצר במיוחד..
או כמו שאוסטרלי אחד באיזה פורום סיכם:
״לנדרובר מטופל סובל מתקלות שאולי תראה בטויוטה מוזנחת״
מכיוון שהחבר שלך ירד מהרעיון אני מרשה לעצמי להגרר לויכוח.
בסופו של יום, התקלות הקיימות ברכב (וברוב הרכבים כבר לא קיימות כי טופלו) הן לא תקלות שמפריעות לנסוע ביומיום ואפילו בשטח.
יחסית לsuv אחרים צריך להשקיע מעט מאד אם בכלל כדי לרדת איתו לשטח. (רק להשוואה, לא תמצא בעלים של גרנד צ'ירוקי שיירד לשטח לפני שהגביה את הרכב ב3-4 אינטש ומיגן אותו - הוצאה של אלפי שקלים. עדיין, הצ'ירוקי לא מושך כל כך הרבה אש וגם הוא לא דוגמה ומופת לאמינות).
לגבי רכבים של חברים שהתפרקו בשטח אני לא יכול להגיב מכיוון שאינני מכיר את החברים. אני יכול להגיד שאני נוסע בדיסקו מטופל ולא נתקע בשטח.
כמעט בכל טיול אני פורש ערכת כלים ותמיד זה לטובת רכבים אחרים (ובד"כ גם חדשים יותר).
כשתהיה בעלים של אחד ותוכל להעיד בדיוק על איך אתה מטפל בו אוכל לקחת את דעתך בחשבון.
כאן היה המשך של תגובה (ארוך מאד מאד) שמסביר כמה דברים על אמינות של לנדרובר כרב חדש וכרכב בן עשר אבל מחקתי כי זה סתם לחזור על עשרות שירשורי ויכוח שהיו בעבר.
עדיין,
אם מדברים על התמורה הטובה ביותר לשקל, למישהו שרק מטייל ולא הולך לבדוק מגבלות, הייתי ממליץ דווקא על.....
טרופר.
דורון,
בגיפולוג קיימת הטיה ברורה כנגד LR...זה לא נורא אבל גם לא מקצועי במיוחד וגם מאוד נוח לבעלי הטויוטות כדי לפמפם את מחיר המחירון כלפי מעלה.
אני לא מבין כיצד למשל ניתן להגדיר את הפראדו כרכב שטח איכותי אם לבול גוינט במתלה הקדמי שלו יש MTBF קצר ובעייתי בגלל כשל מהותי בתכנונו מה שעשוי לגרום לפגיעות בנפש.
זה שמאן דהו, מלומד ככל שיהיה, מציין תיזה כל שהיא זה עדיין לא מהווה תורה מסיני במיוחד כשניתן להשוות זאת לנתונים אמפיריים של מי שמחזיק בפועל ברכב.
כשאני שומע שעלות טורבו חדש ב LC היא 15000 ש"ח, מזרקים כ 12000ש"ח, טרנספר 30000 ש"ח ודיפרנציאלים שנטחנים עיתות לבקרים כ 30000 ש"ח ליחידה וחלקים אחרים,שמה לעשות, גם כן מתבלים משקלם בזהב טהור...וה MTBF של אותם חלקים זהה או קצר מ LR ...אז במונחים של TCO / Pleasure ל"ר מנצח ובגדול :)
עמית,
הדעה בג'יפולוג לא מוטה.
זאת הדעה הרווחת ברוב הפורומים בעולם וגם בסקרי אמינות של מגזיני רכב. ולמוניטין הגרוע יש הרבה סיבות (חלק נובע באמת מהרכב וחלק מצורת הטיפול ומחירי ח"ח מקוריים לצד חלפים זולים באיכות זבל).
עם זאת, המצב שהיה לפני עשר שנים שונה מהותית מהמצב היום.
בעוד שדיסקברי בן שנתיים (בזמנו)עשה לבעליו את המוות (לא הגיוני מרכב חדש) והיה כל שני וחמישי במוסך עם תקלות חוזרות שעלותן עשרות אלפי שקלים,
הרי שהדיסקו של היום (בן אחד עשרה נגיד) מטופל נכון יותר, החלפים המקוריים כבר לא כל כך יקרים ולכן לא מתפתים לזבל, ולכן התקלות הנפוצות הן בדיוק כמו בכל רכב שטח מזדקן.
עדיין,
לא רואה הצדקה לתמכר דיסקברי בעשרים ושלושים אלף שקל מעל המחירון. אין לי מושג כמה עולה פג'רו מאותו שנתון אבל אם טרופר נמכר סביב 40-45 אין סיבה שהדיסקו יימכר סביב ה-60-65.
על טויוטה אני לא מדבר כי המחירים לא פרופורציונלים לכלום (בדומה לדיפנדר דרך אגב).
נ.ב.
עכשיו רק חסר שרפי לין יצטרף לשרשור, ונוכל לצבוע את הפורום בצהוב ;).
עמית,
אני ממש לא מתכוון להשתתף ביצירת שרשור השוואתי נוסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.