צפייה בגרסה מלאה : טוארג סלילים - הגבהה
(הדיון הזה פוצל מתוך התגובות לכתבה של קובי על הכנת טוארג לשטח:
www.jeepolog.com/forums/content.php/3552
והוא בנושא ההגבהה בלבד)
לגבי ההגבהה עם ספייסרים - האם הספייסרים בין הקפיץ לתושבת שלו בקוילאובר, או בין הקוליאובר למרכב?
במילים אחרות - מתוך התיאור שלך שההגבהה מקשיחה את הרכב, אני מבין שהספייסרים מכווצים את הקפיצים, כלומר הפסדת מהלך מתלה. לא עדיף להגביה בין הקוילאובר למרכב (כמו בסובארו)?
דבר נוסף.. לגבי האייסין 6 הילוכים והאמינות שלו... בארץ אין מי שמוכן לשפץ וגיר חדש עולה 25 אלף שקל... אז תרחם עליו (ואתם לא רוצים לדעת איך אני יודע / יש לי במחסן אחד שמיועד לשיפוץ ...)
אסף.
לגבי ההגבהה עם ספייסרים - האם הספייסרים בין הקפיץ לתושבת שלו בקוילאובר, או בין הקוליאובר למרכב?
במילים אחרות - מתוך התיאור שלך שההגבהה מקשיחה את הרכב, אני מבין שהספייסרים מכווצים את הקפיצים, כלומר הפסדת מהלך מתלה. לא עדיף להגביה בין הקוילאובר למרכב (כמו בסובארו)?
דבר נוסף.. לגבי האייסין 6 הילוכים והאמינות שלו... בארץ אין מי שמוכן לשפץ וגיר חדש עולה 25 אלף שקל... אז תרחם עליו (ואתם לא רוצים לדעת איך אני יודע / יש לי במחסן אחד שמיועד לשיפוץ ...)
אסף.
אסף,
אכן הספייסר בצד הקדמי בתוך הקויילאובר. קובי אולי יוכל להסביר למה העדיפו ככה. גם לי זה היה נראה תמוהה.
לגבי האייסין... הממ... זה מה שהיה לי בוריאציה כזו או אחרת באלפא 159.
אז באמת, קובי תשמור עליו. הוא יכול להתברר כעדין עם מנוע חזק.
אבל אסף, כן שיפצו לי אותו בגירומטיק בצ׳קפוסט.
איל
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
יש תמונות של המתלים בזמן הפירוק וההגבהה? מעניין אותי. לדעתי אפשר יותר טוב אם זה כמו שנדמה לי.
(ובלי לזלזל כמובן, כי אני מבין שמדובר בקיט שהשקיעו עליו הרבה מאמצי פיתוח ודגמים)
אסף.
9810898109
נראה לי שנפתח דיון חדש...
אסף.
אני זוכר כהתעניינתי אז בקיט, היה בהתחלה וריאציה שלו שהספייסר מקדימה היה מעל המתלה. אני לא זוכר מה הסיבה שבסוף הוא שם אותו מתחת לקפיץ וזו אכן הסיבה לנוקשות ולמהלך הקצר. אני אשמח אם נפתח דיון נוסף על ההיבטים האלה ושבסופו אולי נשפר את הקיט הזה.
מאחור, אגב, זה מעל הקפיץ ומחוץ לתושבת בכלל.
אני אשלח בערב תמונות.
קפיץ קדמי (ניתן לראות את הספייסר הטבעתי ממתכת ממוקם מתחת לקפיץ. בגיאומטריה של המתלה, כל 1 ממ ספייסר נותן 1.2 ממ הגבהה)
98112
98113
98115
98116
זה הספייסר שבא בקפיץ האחורי. הוא מורכב מעל הקפיץ עצמו
98117
אז ככה...
לפי מה שאני רואה, אפשר בהחלט לבנות ספייסר במתלה הקדמי בין חלק 19 לבין התושבת העליונה.
צריך לבנות אותו בצורה כזו שיהיה מה שמושיב אותו במקום בלי אפשרות לברוח הצידה (כמו שחלק 18 באיור ממרכז את חלק 19 בתכנון המקורי)
אני חושב שזה יהיה פשוט לבנות כזה דבר, בסוברואים עם אותו רעיון בונים את הספייסר משני חלקים שטוחים מפלדה וביניהם צינור שמרחיק אותם זה מזה, ואז משתמשים גם בברגים המקוריים.
אפשר גם לכרסם חלק כזה מאלומיניום, ולהחליף את הברגים המקוריים ששתולים בתושבת בברגים חדשים ארוכים - ועל הדרך לעלות בקוטר ב 2 מ"מ (לפי הקטלוג האום הוא M8 )
לגבי האחורי - נראה לי שהתכנון הזה מנצח במבחן העלות תועלת, אבל אולי כדאי להשקיע מאמץ ולחפש יחידת קוילאובר של מירוצים שתתאים באורך במקום היחידה הזה - ואז לכרסם חלק עליון חדש שיתיישב במקום הקיים, כולל המיסבים בצדדים. זה ייתן רווח של מהלך מתלה, לא רק גובה, ואפשרות לכייל את המתלה למשקל שונה.
בקיצור... אתגר מעניין. יש לומר - קרקע חדשה שנכבשת למול עינינו - וככל שאני חושב על זה, אפשר להגיע לתוצאות יפות עם עוד קצת נסיון שייצבר..
אסף.
שלחתי מייל למי שייצר את זה ושאלתי אותו למה בסטאפ הראשוני הספייסר היה מעל התושבת מקדימה ואחר כך הוא בחר לשנות את זה לספייסר שיושב מתחת לקפיץ.
לא קיבלתי תשובה מדעית אלא רק "כי ככה זה עדיף" אבל הוא הוסיף ואמר שהמהלך של הבולם נשמר ושום דבר לא משתנה בהיבט הפתיחה או הסגירה, וכחושבים על זה הוא צודק.. הסגירה לא משתנה כי הבולם ארוך יותר מהיכן שהספייסר ממוקדם והוא זה שעוצר את סגירת המהלך, ובפתיחה זה נשאר זהה כי בעצם אנחנו עדיין באותן התושבות.
מקריאה בשרשור ההגבהה של הבחור שייצר את זה, אני מניח שבחר בספייסר שיושב בולם משיקולים של לא לעלות יותר מדי בגובה וכך לסכן את הציריות בזוית עבודה בעייתית, אבל יכול להיות שאני סתם מקשקש כאן.
פרט חשוב נוסף הוא שהבחור אמר שרק עוד בחור אחד חוץ ממני התלונן על שהרכב הפך נוקשה יותר והוא הציע שאני אבדוק את הבורג שתופס את תחתית ה STRUT עם הזרוע של המשולש - אמר שצריך לחזק את זה כשהרכב עם עומס מלא, כלומר, גלגלים על הקרקע וללא ג'ק. טרם בדקתי את הנושא, אנסה לבדוק מחר ואעדכן כאן על הממצאים.
בכל מקרה, אני בטוח שלג'יפולוג יש יותר ניסיון בכל מה שנוגע להגבהות ואשמח לקבל הצעות לשיפור.
קודם כל - תמיד, בכל טיפול במתלים, מהדקים את ברגי המפרקים כאשר הרכב על הגלגלים ולא באוויר. אבל זה עניין אחר.
האורך ההתחלתי של יחידת הקוליאובר נתון.
אם אתה מוסיף ספייסר מעל היחידה, קיבלת יחידת קוליאובר + ספייסר ארוכה יותר מהאורך הקודם בדיוק באורך של הספייסר. הבולם מגביל את אורך הפתיחה של הקוילאובר, ולכן כשהמתלה פתוח לחלוטין הוא באורך של הקוילאובר פתוח + הספייסר, והכוח שהקפיץ מפעיל על הרכב הוא בדיוק כמו קודם.
בסגירה, יש לך את האורך של הקוליאובר + הספייסר, כי כמו שכתבת מה שגובל את הסגירה הוא אורך הבולם, ואליו מוסיפים ספייסר.
שורה תחתונה, עם ספייסר מחוץ לקוילאובר, המהלך נשמר בדיוק כפי שהיה, והכוח שנדרש כדי לסגור את המתלה הוא אותו כוח. זה סוג של בודי ליפט - כלומר שמירה על תכונות הקפיץ והבולם של המתלה והרחקה שלו מהמרכב.
לעומת זאת אם אתה מוסיף ספייסר בתוך יחידת הקוילאובר, אתה למעשה מכווץ את הקפיץ. קבוע הקפיץ מוגדר ככוח שהקפיץ מפעיל בחזרה כאשר מקצרים אותו. מה שעשית זה למעשה לדרוך את הקפיץ, להכניס לתוכו יותר אנרגיה, כדי להכניס במקום שבו הוא היה קודם אותו ועוד ספייסר. כלומר - כשהמתלה פתוח לחלוטין, הקפיץ סגור באורך הספייסר, כלומר כשהמתלה פתוח, האורך של הקוליאובר לא משתנה לעומת קודם, אבל הקפיץ מפעיל על הרכב כוח גדול יותר ממה שהוא הפעיל עליו כשהמתלה היה פתוח ללא הספייסר. כשהמתלה סגור, הוא עדיין באורך של הקוילאובר כמו שהיה קודם, אבל כדי לסגור מתלה יהיה צריך כוח גדול יותר מאשר ממקודם, כי גם אם הבולם לא נסגר יותר, הקפיץ כשלעצמו נסגר יותר = דורש כוח גדול יותר כדי להיסגר. זה כאילו העלית את קבוע הקפיץ..
שורה תחתונה, עם ספייסר בתוך הקוילאובר, המהלך נשאר אותו מהלך אבל בסגירה אתה נמוך כמו שהיית לפני ההגבהה, רק שצריך יותר כוח כדי להגיע למצב הזה. אם לוקחים בחשבון שגם בפתיחה צריך פחות כוח כדי להגיע לפתיחה מלאה, המתלה פחות גמיש מבמקור - במקום בו קודם היית מנצל את כל טווח התנועה של המתלה בהצלבה, עכשיו אתה תרים גלגל באוויר.
אז במתלה פתוח, במצב של ספייסר מעל, המתלה פתוח יותר מאשר במצב של ספייסר בפנים. במהלך הכולל בין פתיחה מלאה לסגירה מלאה כמובן לא הרווחת ולא הפסדת, אבל כדי לסגור את המתלה צריך יותר כוח כאשר הספייסר בתוך הקוליאובר, דורך את הקפיץ. ואז אם משווים מצב סגור - גם במצב סגור הספייסר מעל שומר את המתלה גבוה יותר, כלומר הגחון רחוק יותר מהסלעים גם כשאתה סוגר מתלה.
אפשר לצייר את זה ואז זה אולי יותר ברור..
בכל מקרה, באין יחידת קוליאובר עם מהלך גדול יותר זמינה במחיר סביר, אלו הפתרונות - וכדאי לדעתי להוציא מהספייסרים את המקסימום.
אין לך במקרה יחידת קוילאובר מפורקת... נכון?
אסף.
לא מכיר את המבנה לעומק בטוארג. אבל אם הבאמפסטופ הוא לא חלק מיחידת הקוילאובר, אז אחרי שהוספת ספייסר מעליה, יתכן שסגירת מהלך תהיה על הבולם ולא על הבאמפסטופ, וזה לא דבר טוב.
לפי הקטלוג נראה שהבאמפסטופ הוא חלק מיחידת הקוילאובר.
אסף.
- - - Updated - - -
תת נושא נוסף...
ניתוק מייצב. קובי, ידוע לך אם מישהו ניסה את זה?
אסף.
נשמע הגיוני שהבאמפסטופ הוא חלק מיחידת הקוילאובר כי כשפירקתי לא ראיתי באמפסטופ בשום מקום - לא במתלה ולא בקפיץ, כך שאני מניח שזה בתוך התושבת של הבולם או שהקפיץ מסוגל לסגור את כל כריכותיו לפני שהבולם נסגר לגמרי.
בעניין ניתוק המייצב - הבחור האוסטרלי עשה זאת וניתן לגמרי את המייצב מאחור.
הוא ציין שלא הרגיש כל שינוי ולו הקל ביותר ביציבות הרכב (נשמע קצת תמוה) גם כאשר בחן אותו בכביש מפותל.
בצד החיובי הוא אמר שזה הוסיף לרכות ולגמישות של המתלים האחוריים והם עתה מסוגלים להיפתח לטווח ארוך יותר.
באשר אלי..
אני רוצה להשאיר את הרכב כמה שיותר קרוב למקור כדי שהשיפורים לא יקחו אותו לאט לאט הרחק מיכולות הכביש המצויינות שלו, הרי הוא נוסע 98% מהזמן על הכביש אז למה שלא נהנה מהם :)
ולכן, אשמח אם בעקבות השרשור הזה נוכל להגיע לתצורה טובה אף יותר מזו שמותקנת מקדימה, שתחזיר את הרכות של הרכב כפי שהיתה במקור.
קובי
ניתוק מייצב בסגנון עדות האינדיאנים שווה בדיקה גם מלפנים.
אם יש לך מידות של היחידה הקדמית, או לפחות את הראש שלה מפורק שיהיה אפשר להוריד מידות - אפשר לייצר ספייסרים חיצוניים ולנסות בשטח.
אם הזכרת את התנהגות הכביש - עד כמה שהאלקטרוניקה מאפשרת להרגיש, אתה אמור לחוש בתת היגוי חזק יותר מהמקור, וכניסה לפניה פחות רצופה, עם הקשחת המתלה הקדמי.
אסף.
אם תרשו לי לתרום קצת מתחום האינדיאנים,
אז מקדימה ישנם 2 אפשרויות לספייסרים, למעלה בין הבודי לקפיץ, ולמטה ע"י הארכת המזלג או ספייסר בחלק התחתון של הקפיץ.
לדעתי הסיבה היחידה שלא השתמשו כאן בספייסר עליון היא המורכבות לייצר ברגים כפולים שמצד אחד יחזיקו את הספייסר לקפיץ ומצד שני יהיו ארוכים מספיק בכדי להכנס למרכב, פשוט עלות ייצור גבוהה יותר.
אפשר לנתק מייצבים מקדימה, לשתול JKS ודומיו, ב WK יש כאלה שעושים זאת, אני לא מוצא כל טעם לגרום לעומס נוסף על פעמוני הציריות שכבר נמצאים בסטרס אחר מהמקור, כיוון שעדיין הגלגל יתרומם לאויר בכל מקרה של הצלבה, כאן הנעילות והאלקטרוניקה משחקות.
דווקא הוא קודם ייצר את הספייסר שישב מעל הבולם ואח"כ שיפר ועשה ספייסר שיושב בתוך הבולם.
הסיבה לא ממש ברורה אבל כמו שאתה מבין, היא לא מטעמי חסכון.
ובהמשך למה שציינת על האלקטרוניקה, הנה דוגמא לאלקטרוניקה בטוארג סטנדרטי עם צמיגי כביש
https://www.youtube.com/watch?v=zWeYW8dQDjw
רמי, נראה לי גם שזה השיקול אבל הפתרון כפי שכתבתי למעלה (שתי פלטות וביניהן צינור) הוא קל ליישום ודי זול.
את המזלג לא כדאי להאריך. זה מכניס מאמצים אדירים לחיבור שלו ודורש תכנון מאוד מדוקדק.
אסף.
ובהמשך למה שציינת על האלקטרוניקה, הנה דוגמא לאלקטרוניקה בטוארג סטנדרטי עם צמיגי כביש
https://www.youtube.com/watch?v=zWeYW8dQDjw
הוא נראה לגמרי מחוץ לאזור נוחות שלו.
קישור מעניין עם קטעי וידאו של פירוק והרכבה
https://www.arnottindustries.com/part_PORSCHE_yid22_pid163.html#prettyPho to
אסף.
מעלה את הדיון מהאוב...
יש למישהו חלקי מתלה קדמי של טוארג לשאול כדי להוריד מידות?
אחורי?
תודה.
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.