PDA

צפייה בגרסה מלאה : מנוע דיזל מעשן ולא סוחב כבעבר TDI300



eyalski
11-05-15, 21:42
אם מנוע דיזל מעשן ולא סוחב כבעבר, ואחרי ניסיונות בכיוון משאבת ההזרקה שנתנו במקרה הטוב המון עשן ושיפור מסוים בסחיבה, אבל משהו שלא נעים ומקובל מבחינת איכות הסביבה וההרגשה שאני מרעיל את העולם.

האם אפשר לשקול דברים נוספים כגון:

לחץ או ספיקה של סולר, אינגקטורים, ממיר קטליטי חסום או סתום, טורבו או שסתום פריקה, מנוע עייף.

עם הניסיון הרב של החברים שכתבו לפני, באיזה סדר לנסות לפתור את הבעיה?

מדובר בדיפנדר TDI300 בן 500000 ק'מ.
בעיקר מפריעה האנמיות בתחילת נסיעה או בדרישה פתאומית לכוח וכמובן בעליות ארוכות יש איבוד סחיבה שמחייב הורדת הילוך שלא הייתה נדרשת בעבר.
אני לא החלפתי ממיר ואין לי מושג אם הוחלף אי פעם, כדאי לנסות את הכיוון הזה בתור התחלה? , סתם לשחרר את האגזוז ולצאת לסיבוב או שמיותר לחשוב בכיוון הזה?

opl
11-05-15, 21:56
איזה שנה הרכב? אם אני זוכר נכון לא לכולם יש ממיר.

האם עברת על כל הדברים הרגילים? פילטר דלק, מפריד מים שמן בחלק האחורי, פילטר אוויר, האם בדקת קומפרסייה?

asafk
11-05-15, 22:01
תתחיל בדברים הפשוטים. מהקל לכבד.
מסנן אויר.
אינטרקולר מלא שמן.
ווסטגייט תקוע פתוח.
ניקוי מזרקים.


אסף.

eyalski
11-05-15, 22:24
יש ממיר, נראה שלא הוחלף מעולם, הרכב אצלי כבר כעשר שנים, איפה נמצא מפריד מים/שמן?
אינטרקולר יבש, ווסטגיייט קשה להגיע או לראות וקשה להזיז את המנוף, אפשר לנקות מזרקים עם חומר מסוים? יש המלצה?

Gershon
11-05-15, 22:33
יש ממיר, נראה שלא הוחלף מעולם, הרכב אצלי כבר כעשר שנים, איפה נמצא מפריד מים/שמן?
אינטרקולר יבש, ווסטגיייט קשה להגיע או לראות וקשה להזיז את המנוף, אפשר לנקות מזרקים עם חומר מסוים? יש המלצה?

בדקת לחץ טורבו?
חייב להיות 130KPa-3000rpm

opl
11-05-15, 22:34
מתחת לכנף ימין אחורית

http://www.landroverclub.net/Club/Technic/Maintenance/Fuel_sedimenter.jpg

אני לא הכי חושב שזה הגורם כי כן כיוונת את המשאבה והגעת למצב שבו יש הרבה עשן שחור משמע נשרף דלק עודף.

במצב של שסתום פתוח אפשר לראות שצינורות הטורבו רכים ולא מחזיקים לחץ לא?

לא שאני חושב שניקוי אינטרקולר יכול לגרום לכזה שינוי למרות שמדובר על חצי מליון ק"מ אבל איך בדיוק הוא יבש? יש לך מפריד שמן מהנשם?

לפני חודש ביצעתי ניקוי לאחי באינטרקולר, יצא משם ים של גיפה, שינוי מועט אם בכלל הורגש בסחיבה.

eyalski
11-05-15, 22:52
תודה, מקווה שמחר יהיה לי זמן לנסות את הפתרונות האלה, אין לי מד לחץ לבדיקת הטורבו אבל את בדיקת רכות הצינורות אנסה מחר, הכוונה לעשות את הבדיקה בסרק או להעלות סלד?

Gershon
11-05-15, 23:05
תודה, מקווה שמחר יהיה לי זמן לנסות את הפתרונות האלה, אין לי מד לחץ לבדיקת הטורבו אבל את בדיקת רכות הצינורות אנסה מחר, הכוונה לעשות את הבדיקה בסרק או להעלות סלד?
3000 סלד-130KPa
אם יהיה 10% פחות-טורבו בדרך...,עשן,חסר סחיבה...

opl
11-05-15, 23:05
שוב אין לי נסיון. אבל אני מאמין שאם השסתום פתוח היית שומע את בריחת האוויר כשמישהו מעלה סלד ואתה מול המנוע.
לא יזיק לנסות... תושיב מישהו בתא הנהג, תרגיש את הצנרת בסרק, בקש להעלות סלד ותרגיש מה קורה לצנרת, על הדרך חפש האם יש בריחה של אוויר ממקור כל שהוא, זאת בדיקה בחינם, אגב גם אם מפריד המים הראשי לא אשם בנושא העובדה ש-10 שנים לא ידעת על קיומו מחייבת אותך לטפל בו בלי קשר.

eyalski
12-05-15, 22:45
היום בדקתי וראיתי את מפריד המים בפינה השמאלית האחורית, בורג פלסטיק שנותן את הרושם שהוא נקרע ולא מסתובב, ויתרתי בינתיים.
צינור הטורבו, הברך שנמצאת ביציאה של הטורבו גמישה מאד בסרק ובסלד בינוני היא יותר קשוחה אך עדיין אפשר ללחוץ פנימה עם מתאמצים, בינתיים שוב בתור בדיקה ראשונית כנראה שאין בעיה אקוטית בטורבו או בוויסטגייט. מנסה לחשוב אולי שמשאבת העזר לא מספקת מספיק לחץ, אך אין לי מושג אם זו יכולה להיות סיבה טובה לבעיה.
בחיפוש אחרי מידע ברשת, יש לא מעט חשיבות לממיר סתום, אני אני לראות איך אפשר להיות יותר בטוח לגביו.

-->