התחברות

צפייה בגרסה מלאה : קלאצ' מחליק (?) - דיפנדר TD5.



bartaldn
17-09-05, 18:57
שלום.
שאלה :במצב בו מאיץ את הרכב , במהלך 3,4,5 נישמע המנוע מאיץ את הרכב - כפי שנישמע רכב עם גיר ידני, לאחר כ - 2-3 שניות נישמע כאילו הקלאצ' מחליק , מזכיר רכב \ רעש מנוע כמו ברכב אוטומטי עם גיר רציף, למרות זאת הרכב ממשיך להאיץ . אין ריח שרוף.
ממצב עמידה אין החלקת קלאצ'.ניבדק.
הקלאצ' מכוון מאוד נמוך .
אם זה קלאצ' (שהוחלף מקורי לפני כ - 40,000 ק"מ) האם ניתן לכיוון ? מה זה ?
תודה .
דניאל.

Alon
18-09-05, 23:39
בTD5 בדיסקוברי זה קלאץ הידראולי
אני מניח שבדיפנדר גם.
לכן אין כיוון צריך לבדוק שלא חסר שמן ושלא נוזל.
אלון

חנן-ג'יפולוג
19-09-05, 00:05
אם המצמד מחליק אז הוא מת וצריך להחליף אותו. זה לא בגלל תקלה במנגנון ההפעלה של המצמד או משהו בסגנון. תקלה כזו גורמת לאובדן היכולת להפריד את המצמד, לא להחלקה שלו.

פעם, כשהיו כבלים, היה יכול להיות מצב של כבל תפוס, וזה היה יכול לגרום למצמד להחליק.

bartaldn
19-09-05, 17:00
הקלאצ' מחליק כי נזל עליו שמן .
האם נזילת שמן ממשאבת קלאצ תחתונה יכול לגרום לכך ?
האם נזילת שמן מאטם מכסה שסתומים יכול לגרום לכך ?

עמי
19-09-05, 17:11
במשאבת הקלאצ' אין שמן - יש נוזל בלמים.

מכסה השסתומים נמצא קצת רחוק.

קרוב לודאי שמדובר בנזילה מאטם אחורי של המנוע. כדי להחליפו, צריך לפרק שוב את הקלאצ'.

תעשה חיים,

עמי

bartaldn
19-09-05, 17:56
עמי
כלומר אם יש שמן בקלאצ' ויש נזילות ממשאבת קלאצ' וגם מאטם ראש זה יכול להיות רק מאטם ראש ?
תודה.

חנן-ג'יפולוג
19-09-05, 18:02
לא. זה או ממחזיר השמן האחורי של המנוע או ממחזיר השמן הקדמי של הגיר.

במיוחד בדיפנדר בית המצמד הוא חלל אטום מאוד , ולכן אין סיכוי ששמן ממכסה השסתומים, מאטם הראש או מכל מקום אחר יגיע אל המצמד.

עמי
19-09-05, 18:14
חשבתי שהתשובה שלי הייתה ברורה ...

בכל אופן, קל לאבחן אם מדובר במחז"ש אחורי של המנוע (הרבה יותר נפוץ) או במחז"ש קדמי של הגיר (עדיין לא נתקלתי), לפי סוג השמן שמצאת על הקלאצ' - שמן מנוע או שמן גיר.

bartaldn
28-09-05, 23:58
הוחלף קלאצ. האם יכול להיות שדוושה מכוונת נמוך - גרמה להחלקת הקלאצ' ולבלאי מואץ ?
דניאל .

חנן-ג'יפולוג
29-09-05, 00:21
במצמד עם מנגנון הפעלה הידראולי הכיוון של המצמד נעשה בצורה אוטומטית. לא משהו שאתה מתעסק איתו באופן נורמלי.

asafk
29-09-05, 00:24
הוחלף קלאצ. האם יכול להיות שדוושה מכוונת נמוך - גרמה להחלקת הקלאצ' ולבלאי מואץ ?
דניאל .

לא.

אסף.

sagisendler
29-09-05, 07:32
גם נזילה מהמחזיר שמן אחורי של המנוע לא יכולה לגרום להחלקה של הקלאץ'
מהסיבה הפשוטה שבין הקלאץ' למחזיר שמן יש את גלגל התנופה שמחזיר השמן נמצא מצד אחד שלו והקלאץ' מורכב עליו מהצד השני שלו, ואם כבר נוזל שמן ונפרץ אז יש שני אופציות אופציה אחת של נזילה קטנה אז הוא נוזל על גבי בלוק המנוע ומשם למטה, אופציה שניה היא שהוא נפרץ בלחץ (מה שאומר שהמנוע גמור) ואז השמן מתיז על גבי גלגל התנופה ומשם מחליק לו למטה והחוצה, בכל מקרה לא מגיע לקלאץ'
מי הרכיב לך את הקלאץ' ?
כדאי לבדוק אולי הוא לא חיזק את הברגים שלו כראוי או שמשהו אחר לא עשוי כראוי, כל התאוריות של כיוון או דברים כאלו כמו שנאמר לא רלוונטיות.
אם לא עשית את זה לבד כדאי לחזור למי שביצע את העבודה ושיקח על זה אחריות !
שגיא

sagisendler
29-09-05, 07:38
שכחתי את מחזיר השמן הקדמי של הגיר
רק אם הוא נפרץ בלחץ אדיר כזה שמספיק לשפריץ שמן אנכי למרחק של 25 סמ' לפחות זה יכול להיות ואם היתה כזו נזילה סביר להניח שהשמן ממזמן לא היה שם .....

בכל מקרה אם יש נזילה כלשהי השמן אמור לצאת מפתח ריקון משקעים שנמצא בתחתית פעמון הקלאץ' אם אין שם שמן אז אין נזילה או שאולי מאיזו שהיא סיבה הפתח הזה סגור והשמן במקום לנזול החוצה נאגר ואכן מגיע את הקלאץ'
שגיא

asafk
29-09-05, 08:59
אני לא מבין. בהתחלה רשמת שיש שמן על המצמד. אח"כ שאולי יש בעיה בכיוון. יש שמן או אין? איזה שמן?

אסף.

חנן-ג'יפולוג
29-09-05, 10:20
שכחתי את מחזיר השמן הקדמי של הגיר
רק אם הוא נפרץ בלחץ אדיר כזה שמספיק לשפריץ שמן אנכי למרחק של 25 סמ' לפחות זה יכול להיות ואם היתה כזו נזילה סביר להניח שהשמן ממזמן לא היה שם .....

זה דווקא לא נכון מנסיוני. אמנם לא נסיון עם דיפנדר, אבל ברכב אחר, נזילה לא גדולה ממחזיר שמן גיר חיסלה את המצמד. הרי אין מחסום בדרך ואפילו יש מוביל: השרוול שבתוכו נמצא ציר הכניסה של הגיר. השמן נוזל לתוכו והוא מוביל את השמן ממש עד דיסקית החיכוך.

sagisendler
29-09-05, 13:33
אני לא מכיר איך ה CJ בנוי אבל בדיפנדר הציר מהגיר לא הולך בתוך שרוול או משהו הוא פשוט יוצא מהגיר אל הקלאצ' (יש את השרוול שעליו מורכב מיסב הלחץ אבל הוא לא רלוונטי)
מה שכן יכול להיות זה שהשמן מתפשט על הציר עד לקלאץ' ואז אולי לגרום לו להחליק
הסיכוי לכל זה הוא לפי דעתי נמוך מהסיבה הפשוטה שהציר מסתובב בסל"ד גבוהה ועל כן מהכוח הצנטרפוגלי השמן יעוף על דפנות הפעמון ומשם בדרכו החוצה דרך פתח ריקון משקעים.
שגיא

חנן-ג'יפולוג
29-09-05, 13:43
אני לא מכיר איך ה CJ בנוי אבל בדיפנדר הציר מהגיר לא הולך בתוך שרוול או משהו הוא פשוט יוצא מהגיר אל הקלאצ' (יש את השרוול שעליו מורכב מיסב הלחץ אבל הוא לא רלוונטי)

השרוול הזה הוא בדיוק מה שאני מדבר עליו והוא מאוד רלוונטי. הכי רלוונטי. השמן שיוצא ממחזיר השמן רץ על ציר הכניסה של הגיר שעובר בתוך השרוול הזה והמקום הראשון שבו הוא יכול לצאת, זה בסוף השרוול הזה, ליד דיסקית החיכוך.

bartaldn
29-09-05, 15:22
היתה נזילה ממכסה ראש מנוע מהצד הקרוב לקלאצ' והיה חשד שהקלאצ' נירטב.
פתחו וראו קלאצ' יבש ואכול עד הסוף. כיוון שכיוונו לי את הדוושה לפני מספר חודשים שאלתי האם יש קשר אפשרי ביניהם. בכל מקרה תודה רבה על ההתיחסות הרצינית והענינית.
הקלאצ' החדש נוח וגמיש יותר.
http://www.jeeptrip.com/page.aspx?div=Forums&group=5&item=494822 #495704
דניאל

נועם צרפתי
01-10-05, 21:10
קלאץ של דיפנדר ניתן וחובה לכוון נכון.
כיוון ראשון מתבצע מתחת למכסה המשאבה העליונה. ישנם שלושה אומים שנועלים על מוט
המשאבה. על מנת להגיע ללחיצה עם דרך מספיק ארוכה יש להגיע למצב שקצה האום החיצוני
שעל המוט יגיע לקצה המוט. האום צריך ללחוץ קל על הציר שהוא עובר דרכו.מהצד השני של
הציר ונוגעים בו ישנם שני אומים דקים שנילחצים אחד לשני על מנת לנעול תזוזה.
כיוון שני מבוצע על גוף רגלית הקלאץ.ישנו בורג עם אום נעילה שמכוון את סוף דרך הלחיצה על מנת להגיע שסוף המהלך יהיה על מוט המשאבה ודרכו למכלולים הפנימיים של המשאבה.
דוושה נמוכה יכולה להביא למצב של הפרדה לא מלאה ולהרס קלאץ.
כיוון נכון של גובה הקלאץ - דוושת הקלאץ בגובה דוושת הבלם לערך כאשר הלחיצה הראשונית
קלה (סוגרת חריר בתוך המשאבה על מנת שהשמן לא יחזור לתיבת השמן) ולאחר מכן שלב שני
קשה יותר (דוחסת את השמן הכלוא לתוך הצינור ולדחיסת הבוכנה התחתונה.
נועם

gali
01-10-05, 22:56
נועם הי,

תשובה קצת מעורפלת, תנסה לתת יותר בשר.
איך מתחילים לכוון, מה אמורים למדוד ומהו תחום הפעולה של הדוושה?

ד"א, אפשרי לכוון בתוך הגוף של המשאבה העליונה? או שחייבים לפרק את כל היחידה החוצה? האחרון כולל בתוכו פירוק של כל הבית + ניקוז של נוזל המשאבה.

שנה טובה.

נועם צרפתי
02-10-05, 08:42
אנסה לפרט יותר ומקווה שיהיה יותר מובן
המשאבה העליונה בנויה מצלינדר עם מיכל שמן כרכיב יצוק ובתוך הצלינדר יש בוכנה עם שתי
גומיות. גומיה אחת אוטמת את החור שמחבר בין מיכל השמן (השלב הראשון בלחיצה,ההרגשה היא לחיצה קלה מאד,עובד כנגד קפיץ דק בתוך הצלינדר) לבית הבליעה של השמן . לאחר האיטום מתחיל שלב שני עם הגומיה השניה, לחיצה של השמן לתוך הצנרת והפעלה של הבוכנה
התחתונה.
כיוון - קצת קשה לביצוע שהרכיב מורכב אבל ניתן בהחלט.

בורג ראשון
פותחים מיכסה עליון - 6 ברגים עם מברג
איש א - לוחץ על הדוושה לחצי מרחק מהלך הבוכנה (ניתן לשים רכיב בין הכיסא לדוושה ואז לא צריך ללחוץ כל הזמן וניתן לבצע לבד)
איש ב - שלב א משחרר את האום החיצוני ומביא אותו עד הקצה החיצוני של ההברגה
שלב ב משחרר את שני האומים הפנימיים שעל מוט ההברגה
שלב ג נועל אום פנימי ראשון על ההברגה כנגד הציר (לא ללחוץ חזק מדי, הציר בנוי משני
צירים אחד בתוך השני).
שלב ד נועל אום שני על האום של שלב ג

בורג שני
300TDI - הבורג נימצא על בית דוושת הקלאץ בחלק הקידמי למעלה- יש לכוון כך שעם שיחרור הדוושה הרגלית תישען על הבורג ולא על סוף מהלך הבוכנה של המשאבה
TD5 - הבורג נימצא על בית דוושת הקלאץ בחלק הקידמי למטה - יש לכוון שסוף הלחיצה
יהיה על הבורג ולא על סוף מהלך הלחיצה.

חשוב מאד וניתן לבדיקה רק כאשר הרכיב מפורק - ששלב א אוטם את החור מלא ולא חלקית.
כל דליפה מורידה מהלחץ על הבוכנה התחתונה.

מקווה שיותר מובן - נועם

[/b][/url]

-->