התחברות

צפייה בגרסה מלאה : הרהורי כפירה .... - מס' שאלות למתקיני מערכות הסבה לגז



raanan
15-05-15, 15:20
שלום לכולם,

למרות הנחרצות שלי מהעבר ובהווה נגד התקנת מע' גז במנוע שלא הותאם לכך ע"י היצרן,
מתלבט בכול זאת בהתקנת מע' גז הכי מתקדמת שיש לטרופר בנזין V6 3.5

את ההשלכות המכניות כפי שהוסבר בעבר אני מכיר :
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/22313-%D7%A0%D7%96%D7%A7-%D7%9C%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%A9%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%95-%D7%9E%D7%AA%D7%90%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93-%D7%A2%D7%9C-%D7%92%D7%96

השאלות שלי,
1. מחשב ניהול הגז, כיצד מתחבר לחיישני הרכב ולאיזה חיישנים ?
הכוונה שלי, האם המחשב החדש מתחבר למחשב הקיים פיזית דרך פלג ה OBD או משהו אחר ?
2. כשהמנוע עובר למצב גז , האם מחשב המנוע המקורי יודע על כך ומפסיק לתת פולסים למזרקים + מפסיק מתח למשאבת הדלק ?
3. אורך הפולסים למזרקי הדלק מחושב עפ"י נתוני החיישנים (TPS בראש ובראשונה) ?
או משתמשים בפולס המתוכנן ע"י המחשב המקורי ובהתאם לנוסחת חישוב נקבע הפולס למזרקי הגז ?
4. הפולסים למצתים, מי שולט עליהם ? המחשב המקורי או חיבור דואלי למחשב ניהול הגז ?
5. בהמשך לשאלות 4, 3 , האם ניתן לכייל את המערכת לבעירה עניה ועד לבעירה עשירה ?
6. האם במערכות המתקדמות יש מצב של הזרקת גז + בנזין במקביל ?
(נניח 80% גז ו 20% בנזין או שבכלל היחסים משתנים בהתאם לעומס או פרמטרים אחרים)
7. האם שימוש במשמנת אקטיבית משפר את אורך חיי חיישני החמצן לעומת משמנת פסיבית ?
8. אפרופו משמנת והשמן, האם השמן שומר גם על שסתומי הפליטה ? כלומר, יש בו מרכיבים שלא נשרפים ?
9. האם בנתקנת המערכת מוסיפים חיישנים ? (כגון טמפ' לראש, נקישות )
10. האם המערכת יודעת לזהות מצוקה של המנוע (לדוגמה, טמפ' עולה) ? בהתאם לעבור למוד חירום או בנזין ?

חוץ מזה,
אשמח לראות סכמת מלבנים של חיבור כולל למערכת + הממשק למחשב המנוע והחיישנים שלו.

תודה מראש למשיבים
רענן

boaz avrahami
15-05-15, 16:51
רענן, למה לך כל הידע הזה?

תעשה חשבון פשוט של רווח מינימלי מול נזק מקסימלי ובדוק אם נקודת האיזון טובה ומועילה לך.

כל הנתונים ששאלת כולם למעט התפעוליים לא יעזרו לך לדעתי

raanan
15-05-15, 18:19
רענן, למה לך כל הידע הזה?
ידע, זה תמיד טוב !


תעשה חשבון פשוט של רווח מינימלי מול נזק מקסימלי ובדוק אם נקודת האיזון טובה ומועילה לך.

כל הנתונים ששאלת כולם למעט התפעוליים לא יעזרו לך לדעתי
בעז,
נא התייחס וסייע לקבלת החלטה בשרשור החדש שפתחתי :
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/92154-%D7%94%D7%AA%D7%9C%D7%91%D7%98%D7%95%D7% AA-%D7%94%D7%A1%D7%91%D7%AA-%D7%94%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8-%D7%9C%D7%92%D7%96-%D7%90%D7%95-%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%94-%D7%9C-SUV-%D7%90%D7%97%D7%A8-%D7%90%D7%95-%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%91%D7%98-%D7%91%D7%A0%D7%95%D7%A1%D7%A3-%D7%9C%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8?p=6 36458#post636458
תודה
רענן

Tomer Gal
16-05-15, 12:15
שלום לכולם,

למרות הנחרצות שלי מהעבר ובהווה נגד התקנת מע' גז במנוע שלא הותאם לכך ע"י היצרן,
מתלבט בכול זאת בהתקנת מע' גז הכי מתקדמת שיש לטרופר בנזין V6 3.5

את ההשלכות המכניות כפי שהוסבר בעבר אני מכיר :
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/22313-%D7%A0%D7%96%D7%A7-%D7%9C%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%A9%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%95-%D7%9E%D7%AA%D7%90%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93-%D7%A2%D7%9C-%D7%92%D7%96

השאלות שלי,
1. מחשב ניהול הגז, כיצד מתחבר לחיישני הרכב ולאיזה חיישנים ?
הכוונה שלי, האם המחשב החדש מתחבר למחשב הקיים פיזית דרך פלג ה OBD או משהו אחר ?

פותחים את הצמה ומפצלים ממנה עוד כבלים למחשב גז

2. כשהמנוע עובר למצב גז , האם מחשב המנוע המקורי יודע על כך ומפסיק לתת פולסים למזרקים + מפסיק מתח למשאבת הדלק ?

אני חושב שכן

3. אורך הפולסים למזרקי הדלק מחושב עפ"י נתוני החיישנים (TPS בראש ובראשונה) ?
או משתמשים בפולס המתוכנן ע"י המחשב המקורי ובהתאם לנוסחת חישוב נקבע הפולס למזרקי הגז ?

נקרא מהחיישנים

5. בהמשך לשאלות 4, 3 , האם ניתן לכייל את המערכת לבעירה עניה ועד לבעירה עשירה ?

כן

7. האם שימוש במשמנת אקטיבית משפר את אורך חיי חיישני החמצן לעומת משמנת פסיבית ?
8. אפרופו משמנת והשמן, האם השמן שומר גם על שסתומי הפליטה ? כלומר, יש בו מרכיבים שלא נשרפים ?

השמן נועד לשסתומים ופחות לחיישנים. המשמנת החשמלית מדויק יותר.

9. האם בנתקנת המערכת מוסיפים חיישנים ? (כגון טמפ' לראש, נקישות )

לא

10. האם המערכת יודעת לזהות מצוקה של המנוע (לדוגמה, טמפ' עולה) ? בהתאם לעבור למוד חירום או בנזין ?

לא ברור, מה הקשר לעליית הטמפ ולחומר הבעירה?


תודה מראש למשיבים
רענן

תשובות בגוף אי אפשר לסמן באדום מהטלפון

asypeer
16-05-15, 14:54
רענן, חפש את ערן המסוקס - משוכנע שהוא התקין מערכת בטרופר כשלך. אם תרצה את המספר שלו - כתוב לי ה״פ. יענה לך על הכל..


Sent from my Ass

ערן המסוקס
16-05-15, 15:05
טוב נתחיל מהסוף.

השרשור של איציק מ2007 נשמע מאוד מלומד ויפה, אבל אינו מדוייק ואינו נכון. ישנם מנועים שאין להם שום שחיקה בשסתומים ובמנוע כתוצאה מנסיעה בגז. כמו כן, גם חיישני החמצן ושאר המערכות ברכב בכלל לא מושפעות מעבודת הגז. חבל שאנשים רושמים דברים, מחוסר ידע אבל מעודף בטחון או מהצורך פשוט לרשום משהו משיעמום ( ? )..

המנוע של הטרופר לצורך ענייננו אינו רגיש לגז ועובד מצויין עם הגז. למרות זאת, הגז אכן מעלה את טמפרטורת השריפה במנוע (לא טמפרטורת המים) ולכן, אפילו במנועים שלא רגישים לגז, אני מוסיף טריק קטן שמאפשר ראש שקט, ומוריד את טמפרטורת השריפה לרמה, שגם ברכב מאוד רגיש לגז לא יהיה נזק (בשילוב עם משמנת שסתומים ממוחשבת לרכבים רגישים במיוחד).

ערן המסוקס
16-05-15, 15:28
1. מחשב ניהול הגז, כיצד מתחבר לחיישני הרכב ולאיזה חיישנים ?
הכוונה שלי, האם המחשב החדש מתחבר למחשב הקיים פיזית דרך פלג ה OBD או משהו אחר ?


מחשב ניהול הגז מתחבר לצמת החשמל של מזרקי הבנזין, כמו גם לאחד הרכיבים ברכב (לרוב סליל הצתה) שנותן לו מידע על סל"ד הרכב.

יש גם אופציה במערכות חדשות להתחבר לOBD לנתונים נוספים. החיבור הזה נועד בעיקר בשביל לתת למערכת אפשרות ללמוד את הטעויות בכוון המנוע בגז ולנסות לתקן אותן. אני לא משתמש לעולם באופציה הזאת, מכיוון שזאת לא הצורה האידאלית ויכולה להביא ליתר חסרונות מיתרונות.


2. כשהמנוע עובר למצב גז , האם מחשב המנוע המקורי יודע על כך ומפסיק לתת פולסים למזרקים + מפסיק מתח למשאבת הדלק ?


כשהמנוע עובר למצב גז, הוא אינו מודע לכך כלל, וממשיך לתת פולסים דרך צמת המזרקים של הבנזין ישר למחשב הגז. משאבת הדלק תמיד ממשיכה לעבוד, וזאת כי ישנם מצבים שהבנזין עובד בשילוב עם הגז, וכמובן במקרה שיש תקלה או שנגמר הגז, המערכת מייד עוברת לבנזין, ולכן קו הדלק צריך להיות מלא והמערכת דרוכה לעבודה בבנזין.


3. אורך הפולסים למזרקי הדלק מחושב עפ"י נתוני החיישנים (TPS בראש ובראשונה) ?
או משתמשים בפולס המתוכנן ע"י המחשב המקורי ובהתאם לנוסחת חישוב נקבע הפולס למזרקי הגז ?


אכן משתמשים בפולס המתוכנן ע"י המחשב המקורי, ועליה יש מפת הזרקה (המרה) לעבודה של מזרקי הגז.


4. הפולסים למצתים, מי שולט עליהם ? המחשב המקורי או חיבור דואלי למחשב ניהול הגז ?


ההצתה של הרכב עובדת כרגיל ללא שינוי.


5. בהמשך לשאלות 4, 3 , האם ניתן לכייל את המערכת לבעירה עניה ועד לבעירה עשירה ?


ברכבים מודרניים לא ניתן ממש לכייל את הבעירה, מכיוון שחיישני הרכב מרגישים בשינוי ומייד יוצרים תיקון. כמובן שעדיין יש טריקים שאפשר לעשות וכוונים שונים כדי לשמור על בעירה יעילה בכל תחום העבודה, אבל בעיקרון כל מה שאפשר לעשות הוא ליצור תאימות מקסימלית לעבודה בבנזין בשביל להגיע לאידאל העבודה.

ברכבים מיושנים יותר אפשר לשלוט בתערובת, אבל לכל היותר תגיע לתוצאות זהות לבנזין.


6. האם במערכות המתקדמות יש מצב של הזרקת גז + בנזין במקביל ?
(נניח 80% גז ו 20% בנזין או שבכלל היחסים משתנים בהתאם לעומס או פרמטרים אחרים)


כפי שהסברתי בהתחלה. אכן ניתן לשלב את השניים במצבים שונים, ומומלץ מאוד לעשות זאת. בנסיעה רגועה אין צורך לשלב ביניהם, אך בזמן עומס מנוע ובהתאם לרגישות המנוע והספק המנוע, אכן מומלץ לשלב.


7. האם שימוש במשמנת אקטיבית משפר את אורך חיי חיישני החמצן לעומת משמנת פסיבית ?


אין שום קשר לחיישנים למערכת הגז, ובודאי שלא למשמנת. המשמנת נועדה להאריך את חיי השסתומים והרינגים במנוע. זה רלבנטי בעיקר למנועים רגישים לגז, ולא בטרופר. משמנת אקטיבית ממוחשבת היא מדוייקת יותר, אבל מוסיפה עומס של רכיבים בתא המנוע, מעלה את מחיר ההתקנה, ומוסיפה עוד רכיבים שיכולים להתקלקל. שמים אותה רק איפה שצריך. בטרופר אפשר לשים משמנת פשוטה או לא לשים בכלל. אנחנו מתקינים משמנת פשוטה.


8. אפרופו משמנת והשמן, האם השמן שומר גם על שסתומי הפליטה ? כלומר, יש בו מרכיבים שלא נשרפים ?


השמן אמור לשמור על השסתומים. ברכבים רגישים לגז, הותקנה משמנת (יחד עם תוספת בנזין) והרכבים נוסעים ומפגינים אמינות זהה לעבודה בבנזין לאורך קילומטראז' גדול.


9. האם בנתקנת המערכת מוסיפים חיישנים ? (כגון טמפ' לראש, נקישות )

לא מוסיפים חיישנים כלשהם.


10. האם המערכת יודעת לזהות מצוקה של המנוע (לדוגמה, טמפ' עולה) ? בהתאם לעבור למוד חירום או בנזין ?


ברוב המערכות, יש אופציה המגלה אם יש בעייה בטמפרטורת מערכת המים, וע"י כך להציל את חיי הרכב מהתחממות יתר הנובעת מחוסר סירקולציה של מים או מחוסר מים. במקרה כזה, המערכת תעבור לעבודה חזרה בבנזין, וזאת יכולה להיות התרעה טובה לנהג.



לגבי ממשק החיבור החשמלי והמכאני, אני בטוח שאפשר למצוא מידע באתרים באינטרנט. על פרוספקט של כל ערכת התקנה יש את זה.

raanan
16-05-15, 18:54
ערן ותומר, תודה רבה !

ערן, ברשותך מספר שאלות המשך ו/או הבהרה :


1. מחשב ניהול הגז, כיצד מתחבר לחיישני הרכב ולאיזה חיישנים ?

הכוונה שלי, האם המחשב החדש מתחבר למחשב הקיים פיזית דרך פלג ה OBD או משהו אחר ?



מחשב ניהול הגז מתחבר לצמת החשמל של מזרקי הבנזין, כמו גם לאחד הרכיבים ברכב (לרוב סליל הצתה) שנותן לו מידע על סל"ד הרכב.

יש גם אופציה במערכות חדשות להתחבר לOBD לנתונים נוספים. החיבור הזה נועד בעיקר בשביל לתת למערכת אפשרות ללמוד את הטעויות בכוון המנוע בגז ולנסות לתקן אותן. אני לא משתמש לעולם באופציה הזאת, מכיוון שזאת לא הצורה האידאלית ויכולה להביא ליתר חסרונות מיתרונות.




החיבור למזרקים בעזרת צמה מפצלת ? או חיתוך וחיבור ?
אם חיתוך וחיבור , החיבור נעשה בהלחמה או אביזרי לחיצה ?

אתה יכול לפרט איזה נתונים מה OBD אתה יכול לקבל ומעדיף להתעלם ?
אתה יכול לפרט מה החסרונות בחיבור כזה ?


2. כשהמנוע עובר למצב גז , האם מחשב המנוע המקורי יודע על כך ומפסיק לתת פולסים למזרקים + מפסיק מתח למשאבת הדלק ?


כשהמנוע עובר למצב גז, הוא אינו מודע לכך כלל, וממשיך לתת פולסים דרך צמת המזרקים של הבנזין ישר למחשב הגז. משאבת הדלק תמיד ממשיכה לעבוד, וזאת כי ישנם מצבים שהבנזין עובד בשילוב עם הגז, וכמובן במקרה שיש תקלה או שנגמר הגז, המערכת מייד עוברת לבנזין, ולכן קו הדלק צריך להיות מלא והמערכת דרוכה לעבודה בבנזין.




אין פגיעה מתמשכת במזרקים בכך שהם "מתקתקים" בלי הזרמת בנזין שמקרר ומשמן אותם ?
כנ"ל, אין פגיעה מתמשכת בווסת לחץ או במשאבה ? (בכל זאת מחשב המנוע מפסיק לה מתח
אם אין פולסים מחיישן הקראנק לאחר 8 שניות)


6. האם במערכות המתקדמות יש מצב של הזרקת גז + בנזין במקביל ?

(נניח 80% גז ו 20% בנזין או שבכלל היחסים משתנים בהתאם לעומס או פרמטרים אחרים)



כפי שהסברתי בהתחלה. אכן ניתן לשלב את השניים במצבים שונים, ומומלץ מאוד לעשות זאת. בנסיעה רגועה אין צורך לשלב ביניהם, אך בזמן עומס מנוע ובהתאם לרגישות המנוע והספק המנוע, אכן מומלץ לשלב.




אתה יכול לפרט ולהסביר יותר ?
במצב של שילוב גז ובנזין , המערכת מקצרת את הפולס המקורי למזרקים ?
כלומר, נניח מצב של 50:50 , היא מקצרת את הפולס למזרקים בחצי ומפצה על כך בהזרקת כמות גז מתאימה ?
שוב שואל, האם היחס למצב זה קבוע (נקבע ע"י המתקין) או שהוא משתנה בהתאם למפה של מחשב הזרקת הגז ?
האם למתקין יש אפשרות להגדיר באיזה תנאים עוברים למצב זה ? או שזה אוטומטי בהגדרות המחשב ?


8. אפרופו משמנת והשמן, האם השמן שומר גם על שסתומי הפליטה ? כלומר, יש בו מרכיבים שלא נשרפים ?


השמן אמור לשמור על השסתומים. ברכבים רגישים לגז, הותקנה משמנת (יחד עם תוספת בנזין) והרכבים נוסעים ומפגינים אמינות זהה לעבודה בבנזין לאורך קילומטראז' גדול.




מצטער, לא הבנתי איך המשמנת קשורה לשסתומי הפליטה או סעפת הפליטה ?


שוב תודה על כול המידע שיעזור לי לקבל החלטה.
רענן

ערן המסוקס
16-05-15, 20:37
החיבור ל
מזרקים בעזרת צמה מפצלת ? או חיתוך וחיבור ?

אם חיתוך וחיבור , החיבור נעשה בהלחמה או אביזרי לחיצה ?


אתה יכול לפרט איזה נתונים מה OBD אתה יכול לקבל ומעדיף להתעלם ?
אתה יכול לפרט מה החסרונות בחיבור כזה ?

החיבור נעשה בחיתוך והלחמה. מהOBD אפשר לקבל כל מיני נתונים כולל נתוני תערובת. הנתונים האלה משמשים לכוון עצמי של מערכת הגז בזמן הנסיעה, אחרי שהמתקין עשה את הכוונים בעצמו. זה מה שנקרא הרע במיעוטו, כאשר הכוון של המתקין אינו טוב, אז זה עדיף על כלום. אם הכוון של המתקין טוב זה עדיף, כי הכוון העצמי לא נעשה בצורה איכותית והוא פשרה.


אין פגיעה מתמשכת
במזרקים בכך שהם "מתקתקים" בלי הזרמת בנזין שמקרר ומשמן אותם ?
כנ"ל, אין פגיעה מתמשכת בווסת לחץ או במשאבה ? (בכל זאת מחשב המנוע מפסיק לה מתח
אם אין פולסים מחיישן הקראנק לאחר 8 שניות)

לא קראת היטב מה שרשמתי. משאבה תמיד עובדת, מזרקים לא עובדים אלא אם נדרש להזריק בנזין למנוע.


אתה יכול לפרט ולהסביר
יותר ?

במצב של שילוב גז ובנזין , המערכת מקצרת את הפולס המקורי למזרקים ?
כלומר, נניח מצב של 50:50 , היא מקצרת את הפולס למזרקים בחצי ומפצה על כך בהזרקת כמות גז מתאימה ?
שוב שואל, האם היחס למצב זה קבוע (נקבע ע"י המתקין) או שהוא משתנה בהתאם למפה של מחשב הזרקת הגז ?
האם למתקין יש אפשרות להגדיר באיזה תנאים עוברים למצב זה ? או שזה אוטומטי בהגדרות המחשב ?

שילוב הבנזין, מתי וכמה, נקבע ע"י המתקין, כך שהמנוע יקבל מה שהוא צריך ישמור על כח, על צריכה, ושמירה של המנוע מפני נזק.


מצטער, לא הבנתי איך המשמנת קשורה לשסתומי הפליטה או סעפת הפליטה ?

סעפת פליטה?? אני חושב שאתה קצת מבולבל. המשמנת משמנת את תושבות השסתומים, יניקה ופליטה, ובכך מאריכה את החיים שלהם ומורידה חיכוך.


אתה מחפש לפתוח עסק להתקנות גז?

raanan
16-05-15, 21:41
ערן, שוב תודה !


אתה מחפש לפתוח עסק להתקנות גז?
חחח, ממש לא ! אבל,
אין משהו שיעשה אצלי (רכבים, בית, גוף) בלי שאבין אותו על בוריו ....

מצטער אם אני מציק אבל עדיין לא מבין את תשובתך או שאני לא מסביר היטב את השאלה ...

אתה יכול לפרט ולהסביר
יותר ?


במצב של שילוב גז ובנזין , המערכת מקצרת את הפולס המקורי למזרקים ?
כלומר, נניח מצב של 50:50 , היא מקצרת את הפולס למזרקים בחצי ומפצה על כך בהזרקת כמות גז מתאימה ?
שוב שואל, האם היחס למצב זה קבוע (נקבע ע"י המתקין) או שהוא משתנה בהתאם למפה של מחשב הזרקת הגז ?
האם למתקין יש אפשרות להגדיר באיזה תנאים עוברים למצב זה ? או שזה אוטומטי בהגדרות המחשב ?


שילוב הבנזין, מתי וכמה, נקבע ע"י המתקין, כך שהמנוע יקבל מה שהוא צריך ישמור על כח, על צריכה, ושמירה של המנוע מפני נזק.

האם בהתקנה מגדירים שממצב מסוים המערכת עוברת לעבודה משולבת ? אם כן,
האם חלוקת היחס בין גז לבנזין היא קבועה מראש ע"י המתקין או שהמערכת משנה את היחס
בהתאם למידע מחיישנים ומפה מוגדרת בזכרון המחשב ?

שוב תודה רבה על הסבלנות לשאלות המנג'סות ...
רענן

נדב ש.
16-05-15, 22:14
רענן סליחה שאני מתפרץ לשרשור.... אבל רק שאלה ברשותך ברשותך לערן, הבנתי שלמנוע טרופר אין בעיה עם הגז, האם גם למנוע בנזין דיסקו 2 אותו הנתון?
תודה.

ערן המסוקס
16-05-15, 22:27
יש רכבי דיסקו 2 נוסעים להנאתם על גז. לא יצא לי אישית להתקין כזה, אבל נראה שאין בעייה. בכל מקרה, לא לוקחים סיכון ועושים כוונים בהתאם.

רענן, כבר רשמתי שוב ושוב. תוספת הבנזין היא אופציה המופעלת וניתנת לכוון ע"י המתקין.

tzagi
20-05-15, 02:52
[/COLOR]
אתה מחפש לפתוח עסק להתקנות גז?

זה רענן, הוא לא עולה על מטוס לפני שהוא לומד איך בונים אותו....מוהנדס, נו.

raanan
23-05-15, 10:41
סיכום ביניים והתובנות שלי בלבד !

א. ע"מ לשמור על השסתומים (במנועים רגישים לגז) מוסיפים משמנת.
אז למה לא מוסיפים באופן מנדטורי ?
ההשערה שלי , העלאת הסיכון לפגיעה בממיר הקטליטי וחיישני החמצן.
לעניות דעתי , אם כבר מתקינים מערכת גז, אז להוסיף את המחיר למערכת שימון ממוחשבת
ששם בכיול נכון יתבצע הזרקת שמן עפ"י הצורך בלבד (בהתאם לכיול כמובן) ע"י מזרק
לכול קבוצת 4 שסתומים (2 פליטה ו 2 יניקה) בנפרד .
זה יותר יקר ממערכת חשמלית פשוטה שמבצעת טיפטוף עפ"י קצב שנקבע מראש ע"י המתקין. אבל,
שוב, לדעתי, עם כיוון נכון של הממוחשבת, צריכת השמן הכוללת תהיה נמוכה יותר
ובעיקר תוריד את הסיכון לפגיעה בממיר הקטליטי וחיישני החמצן.

ב. שיטת פעולת מערכת הגז (אפילו החדשנית ביותר) אינה מיטבית ביחס לרכב גז שתוכנן ויוצר ע"י יצרן הרכב !
מערכות הגז שמותקנות למעשה "רוכבות" על תוצאת המוצא של מחשב המנוע למזרקי הדלק
ובהתאם למפה בזיכרון ומשתני כיול שולטת על מזרקי הגז.
פועל יוצא לשיטה זו, שבעצם מחשב המנוע לא יודע שהמנוע פועל פיזית על גז ומשנה את פולסי ההזרקה
בהתאם למה שמתקבל מהחיישנים שלו .
בקיצור, זה שיטה המזכירה את מי קדם למי , הביצה או התרנגולת ....
אגב, חיבור ל OBD אינו יכול לאפשר הזרקת גז רק מהמידע הנשאב מחיישני הרכב .
זאת לאור זה שהמידע ב OBD הוא בהשהייה וממש לא REAL TIME כמו שנהוג לחשוב
(לנו במהירות התגובה האנושית זה "זמן אמת" , אבל בהשהייה עצומה שלא מאפשרת תזמון הזרקה).


ג. האופציה של כיוון מערכת גז מתקדמת להזרקת דלק (מזערית) במקביל להזרקת הגז, מבורכת !
בשיטה זו שהמתקין קובע באיזה תנאי עומס (מניח עפ"י סל"ד וחיישן MAF ) להזריק דלק,
שומרים על "הסחיבה" (כמו רק בבנזין) אך החשוב מכול מתבצעת הורדת טמפ' בראש המנוע.
על כן, מי שחשוב לו שמירה על המנוע יותר מהפקת מכסימום חיסכון בשימוש בגז,
יבקש/ידרוש כיול כנ"ל מהמתקין (בהנחה שיש מע' מודרנית והמתקין יודע לכייל זאת).

ובתמצית ,

א. מהידע שלי במטלורגיה (זעום ביותר) ההשפעה הפיזקלית על מנועים שלא הותאומו
(סגסוגת עמידה לטמפ' ושחיקה גבוה) לעבודה בגז לא השתנתה.

ב. מערכת גז מתקדמת + מע' שימון מתקדמת וטכנאי מומחה לכוונה,
יאפשרו הרחקת נקודת הכשל הקריטית. אולי עד לזמן/קמ' השכיח לאותו מנוע .

אני ברמה האישית, בשל ונחה דעתי על התקנת מע' גז מתקדמת + מערכת שימון ממוחשבת .
כמובן מותנה בטכנאי מומחה לכיול !

רענן

ezraiz
25-05-15, 09:20
רענן, תודה על השרשור.
עכשיו, תודיע לנו בבקשה, מי הטכנאי שבחרת בסוף :)

boaz avrahami
25-05-15, 13:37
אתה מתכוון מי הטכנאי שיעבור את ההסמכה של רענן [emoji1]

AvinoamNa
25-05-15, 21:26
אמנם הכימיה הפיסיקלית שלי לא מדהימה, אבל יש משהו בסיסי שאני לא מצליח להבין.
טמפ' הבעירה של,גז הרבה יותר גבוהה מהבנזין, אני לא מצליח להבין איך משמנת עוזרת פה. השמן,משתתף בריאקציית הבעירה?

asypeer
25-05-15, 21:42
אמנם הכימיה הפיסיקלית שלי לא מדהימה, אבל יש משהו בסיסי שאני לא מצליח להבין.
טמפ' הבעירה של,גז הרבה יותר גבוהה מהבנזין, אני לא מצליח להבין איך משמנת עוזרת פה. השמן,משתתף בריאקציית הבעירה?

הגז יבש יותר מהבנזין והמשמנת מפצה על כך במנועים מסוימים שרגישים יותר.
אגב - עלות השמן למשמנת צריכה גם כן להילקח בחשבון ויתקן אותי ערן - הוא אינו זול.


Sent from my Ass

AvinoamNa
25-05-15, 21:53
אוקיי, אז השמן פותר את בעיית היובש, אבל מה בנוגע לטמפרטורה?
טמפרטורה יותר גבוהה, האם בהכרח ההפרש טמפרטורות נמצא בטווח העמידות של המנוע?
האם לא דרושים התאמות למערכת קירור המנוע?

ערן המסוקס
26-05-15, 01:26
מערכת הקרור עומדת בזה בכבוד. הבעייה היא בטמפרטורת הבעירה בראש המנוע. במנועים רגישים לטפרטורות הגבוהות יותר של הגז, יש תוספת בנזין בזמן עומס לצורך קרור טמפרטורת הבעירה. זה הוסבר פה בשרשור.

AvinoamNa
26-05-15, 01:30
תודה,
על רק לשם היישור קו,
אין קשר בין משמנת לבין מערכת שיודעת להזריק גם בנזין במקביל לגז,
משמנת חשובה במקרה שבו המנוע רגיש ליובש הגז, והזרקת בנזין במקביל חשובה במנועים שבהם יש רגישות לטמפרטורת בעירה גבוהה?
שאלה אחרונה, יש דרך לדעת מראש איך המנוע יחיה עם מערכת גז? והאם יש צורך במשמנת והזרקת בנזין, או שרק על בסיס ניסוי וטעיה

ערן המסוקס
26-05-15, 07:55
מה שאמרת על המשמנת והתוספת בנזין זה פחות או יותר כן.

לגבי מנועים רגישים. זה בנוי על בסיס ידע קודם על דגמי מנועים בעייתיים או מתאימים, ועל פירמות של חברות שידוע שמייצרות מנועים מתאימים לגז או ההיפך. בכל מקרה, אם יש ספק, אין ספק, ולא לוקחים סיכון.

AvinoamNa
26-05-15, 09:11
תודה,
זאת אומרת שמעבר לעלויות הנוספות אין בעיה בהתקנת משמנת ומערכת משולבת בנזין גם במנועים שאולי לא צריכים את זה?

ukiuki
26-05-15, 13:40
הי רענן

אני לא מתקין גז והידע שלי נשען על בירורים ועניין אישי
אני משתמש במערכות גז כבר מעל 10 שנים ברכבי המשפחה השונים (4 ו 6 צילינדרים).
אכן ישנם תתי דגמים של מנועים הרגישים יותר לגז. אותם מנועים נוסעים באירופה על גז (אומנם גז טבעי ולא LPG) אך ממה שהבנתי לארץ הם מגיעים בתצורה זולה יותר שבעיקר מסתכמת בהרכבת שסתומים זולים יותר שלא מותאמים לעבוד עם הטמפרטורות והיובש של הגז.
ברשותי מזדה 3 מונעת גז שהמנוע שלה ידוע כרגיש לגז.
לאחרונה בוצע בו שיפוץ ראש בגלל ששסתומי הפליטה נאכלו מהגז. לרכב הייתה משמנת מהסוג הפשוט (פאסיבי) שלא הייתה יעילה ולא אמינה ובקיצור לא עשתה עבודתה. לאחר השיפוץ הוחלפה למשמנת ממוחשבת.
הנזק לראש היה כאמור שסתומים אכולים ולא היה כל נזק נוסף, אפילו יישור לא היה צריך לעשות.
טרום השיפוץ עשיתי בירור מקיף להבין את ההבדלים בין הגירסה האירופאית לישראלית ולבסוף הגעתי למשפץ ראשים שמתמחה בגז, אשר הרכיב לי סט שסתומים המותאם לעבודה עם גז.
כשבחנתי שסתום חדש מול ישן ההבדל היה בעובי של הכיפה של השסתום. במנוע שלא תוכנן מראש לעבודה עם גז יחזיקו השסתומים הרגילים בין 30 ל 50 אק"מ. החלפתם בשסתומים מותאמים אמורה לשלש את משך החיים שלהם. בנוסף, התקנת משמנת אקטיבית (יודעת להזריק שמן בדיוק בזמן היניקה) מאריכה את העמידות עוד בעשרות מונים ובעצם פותרת לחלוטין את הבעיה.
לי אישית גם שיפוץ ראש כל 30 אק"מ משתלם למול הנסועה של הרכב.

לעניין תאימות המערכת לעבודה בגז :
רכבים שמופצים בארה"ב חייבים להיות מותאמים לעבודה עם מערכת גז על פי התקן האמריקאי. המשמעות היא לא רק בעמידות מרכיבי המנוע אלא גם בייתור של המשמנת. כך המצב עם הפאג'רו בנזין שלי ואני כמעט בטוח שגם הטרופר בקבוצה זו. בגדול, מנועים שיש להם נשם אדי שמן מראש המנוע שנכנס חזרה לסעפת היניקה, פטורים מהמשמנת.
אגב למעט בעיית השסתומים במנועים הרגישים הגז דווקא מיטיב עם המנוע היות ואינו מייצר פיח (אוייב המנוע).

לגבי יצרנים אחרים, בסובארו למשל ישנן מנועים מותאמים שיובאו במקור לארץ וישנן כאילו שלא. ניתן ליצור קשר עם היבואן ולברר את זה על פי המספר הסידורי של המנוע. גם במנועים אילו אין צורך במשמנת.

ודבר אחרון, ישראל גילתה לאחרונה גז טבעי. שים לב שלא מדובר בגז אוטומטיבי LPG (תערובת שונה של גזים כבוטאן ומתאן). מברורים שעשיתי הגז הטבעי אמור להכנס לשימוש בעוד כשנה (בקריות יש כבר תכניות להכנסת משאבה לתחנת דלק).
הצפי הוא שמחירו של הגז הטבעי יהיה זול יותר מגז ה LPG. ובכלל הוא שלנו.
יתרונו החשוב הנוסף יהיה הקטנה ניכרת של גודל המיכל . מיכל שתופס היום חצי בגאז יוקטן למשהו כמו בלון של צוללן (הגז ידחס בלחץ יותר גבוה).
אין זה אומר שצריך לחכות עם ההתקנה. מערכות הגז שונות רק בשני מרכיבים, הרדיוסר ומיכל הגז (שמחירם אמנם לא זול), וניתן יהיה להמיר את המערכת לעבודה עם גז טבעי מבלי לבצע התקנה מחדש.

אני מתקין את המערכות שלי בג'יי גז בחיפה ומכיר אישית את סער ויוסי (מהבעלים), אם תרצה אוכל לקשר אותך איתם למידע נוסף.

ליאור

ערן המסוקס
26-05-15, 22:25
ליאור. חלק ממה שרשמת אינו נכון, וחלק אחר נכון רק חלקית.

אני בספק שמשמנת, גם ממוחשבת, בלבד פותרת לחלוטין את בעיית שריפה השסתומים.

מנועים שיש להם נשם אדי שמן למנוע? בכל מנוע יש נשם אדי שמן, אחרת אין לאדים לאן ללכת, ובטח שלא יצאו לאטמוספירה. אדי השמן הללו הם חומציים ואינם תורמים לשימון, אלא אם כבר ההיפך, הם לא ממש מועילים למתכות.

LPG הוא תערובת של בוטאן ופרופאן (לא מתאן). המתאן הוא הגז הטבעי.

הגז הטבעי אכן צריך לחץ הרבה יותר גבוה של דחיסה כדי שיגיע למצב הנוזלי שלו בטמפרטורת החדר, כמו שמגיע בקלות הגז הפחמימני, אבל זה לא אומר שהוא תופס פחות נפח. הוא תופס בדיוק את אותו הנפח, וגודל הבלון יהיה אותו הדבר.




אבינועם. ברכבים שלא צריכים את זה, אין בעייה להתקין משמנת אם תרצה, אבל אין צורך. לגבי תוספת הבנזין, זאת לא מערכת נוספת, אלא חלק מכוון המערכת, ואני אישית עושה את זה בכל רכב, גם אם הוא מתאים לגז, לפי הנתונים המתאימים לרכב.

tzagi
26-05-15, 23:53
2 דברים
1. ברכב ממונע בגז יש להחליף את השסתומים לסטיינלס אחרת הם ישרפו בשלב כזה או אחר.
2. בארה'ב אין כול חוק או תקן שהרכב יסע על גז, כן יש יצרנים שמיצרים מודלים שיכולים לעבוד על גז. הם לא עושים את זה מטובת ליבם אלא בגלל שיש מוסדות וממשלות שקונים אותם, כמו כן חברות גדולות שמקבלות הטבות מס לרכבים ממונעים ע'י דלק אלטרנטיבי.

ukiuki
27-05-15, 06:12
[QUOTE=ערן המסוקס;638139]ליאור. חלק ממה שרשמת אינו נכון, וחלק אחר נכון רק חלקית.

אני בספק שמשמנת, גם ממוחשבת, בלבד פותרת לחלוטין את בעיית שריפה השסתומים.

מנועים שיש להם נשם אדי שמן למנוע? בכל מנוע יש נשם אדי שמן, אחרת אין לאדים לאן ללכת, ובטח שלא יצאו לאטמוספירה. אדי השמן הללו הם חומציים ואינם תורמים לשימון, אלא אם כבר ההיפך, הם לא ממש מועילים למתכות.

LPG הוא תערובת של בוטאן ופרופאן (לא מתאן). המתאן הוא הגז הטבעי.

הגז הטבעי אכן צריך לחץ הרבה יותר גבוה של דחיסה כדי שיגיע למצב הנוזלי שלו בטמפרטורת החדר, כמו שמגיע בקלות הגז הפחמימני, אבל זה לא אומר שהוא תופס פחות נפח. הוא תופס בדיוק את אותו הנפח, וגודל הבלון יהיה הדבר [QUOTE]

תודה על העדכון / תיקון

לא כתבתי שהמשמנת לבדה תפתור את בעיית השסתומים אלא המהלך המשולב שלה עם החלפתם לעמידים יותר וגם אז בסופו של דבר גם השסתומים העמידים יותר יכנעו.
לגבי הגז הטבעי, וגודל המיכל, זה מידע שנאמר לי על ידי הבעלים של ג'יי גז חיפה (קולגה שלך מן הסתם) שפעיל בנושא.

ליאור

Redoren
27-05-15, 08:49
LPG הוא תערובת של בוטאן ופרופאן (לא מתאן). המתאן הוא הגז הטבעי.



אם כך לכשיגיעו מערכות המבוססות על גז טבעי יהיה אפשר לתדלק ישר אחרי החמין בשבת?

Redoren
27-05-15, 08:55
ערן ורענן,
האם התקנת מערכת גז בטרופר (ואני מניח גם בגרנדים למיניהם) רק מביאה את הרכב לתצרוכת דלק "נסבלת"?

וערן מנסיונך, עם אילו רכבי 4X4 אפשר להגיע לתצרוכת דלק סבירה ואף חסכונית בהתקנת מערכת גז?
אני מאוד עורוצה לקנות רכב מוסב או לקנות רכב ולהסב אותו, אבל כל חישוב שאני עושה יוצא לי לא כלכלי או לא מספיק כלכלי.
אני עושה בערך 30,000 בשנה, וזה רק הנסיעות המנהלתיות..

raanan
27-05-15, 09:02
ערן ורענן,
האם התקנת מערכת גז בטרופר (ואני מניח גם בגרנדים למיניהם) רק מביאה את הרכב לתצרוכת דלק "נסבלת"?

תצרוכת הדלק או השיקלול של דלק וגז אינה יורדת !
כלומר טרופר שצורך 1:5 בנזין לא ישתנה ויצרוך לדוגמה 1:10 (גז + דלק) .
נהפוך הוא , הצריכה אפילו תהיה מעט גרועה יותר . אלא,
מחיר הגפ"מ זול (3.2 ש"ח בדור אלון לחודש זה),
כך שעלות התדלוק (גז + בנזין) נותן כ 30% עד 40% חסכון.

רענן

amit1
27-05-15, 09:20
במבחן המציאות הקומבינציה הטובה ביותר היא רכב שטח עם ביטוח צד ג' בלבד + רכב קטן וחסכוני ליום יום.
שוק המשומשות מוצף וניתן בקלות לאתר רכבים מעולים במחירים זולים.

amitaikl
27-05-15, 12:08
...
האם התקנת מערכת גז ... רק מביאה את הרכב לתצרוכת דלק "נסבלת"?

... עם אילו רכבי 4X4 אפשר להגיע לתצרוכת דלק סבירה ואף חסכונית בהתקנת מערכת גז?
אני מאוד עורוצה לקנות רכב מוסב או לקנות רכב ולהסב אותו, אבל כל חישוב שאני עושה יוצא לי לא כלכלי או לא מספיק כלכלי.
אני עושה בערך 30,000 בשנה, וזה רק הנסיעות המנהלתיות..

אנחנו עם XL7 עם מערכת גז שהותקנה ע"י הבעלים הקודם ב2008.
המערכת עברה בערך 100K ק"מ ללא תקלות.
מערכת גז של לובאטו עם משמנת ידנית. בבירור עם המוסך המטפל (גזפרו בעין המפרץ. המערכת הותקנה ע"י גזפרו בהרצליה), המליצו להשאר עם המשמנת הישנה ולא לעבור לממוחשבת.
לפני כשנה הוחלף מחשב - סדר גודל של 2500 ש"ח. כמו כן היה צריך להחליף צמה לפני מספר חודשים - 1200 ש"ח.
לגבי צריכת דלק:
הרכב עם מנוע 2700. צריכת בנזין (שטח וכביש) 8-9 קמ/ל. צריכת גז (שטח וכביש) 7-8 קמ/ליטר.
בחישוב צריכת דלק + גז לאורך השנה הראשונה, יצא כי בשקלול לפי הכסף שיוצא מהכיס, הרכב עושה 13-14 ק"מ לליטר כאשר ממירים למחירי בנזין.
השמן למשמנת אומנם יקר (מחיר לליטר), אבל מדובר בעלות זניחה בעיני.
לגבי מוסך - מומלץ מאוד לא לעבוד עם חאפרים, ויש הרבה

Redoren
28-05-15, 11:39
תצרוכת הדלק או השיקלול של דלק וגז אינה יורדת !
כלומר טרופר שצורך 1:5 בנזין לא ישתנה ויצרוך לדוגמה 1:10 (גז + דלק) .
נהפוך הוא , הצריכה אפילו תהיה מעט גרועה יותר . אלא,
מחיר הגפ"מ זול (3.2 ש"ח בדור אלון לחודש זה),
כך שעלות התדלוק (גז + בנזין) נותן כ 30% עד 40% חסכון.

רענן
ברור רענן.
הכוונה היתה לשינוי בתצרוכת הכסף..[emoji12]

AvinoamNa
28-05-15, 16:02
נקודה נוספת,
כל האטרקטיביות של הסבה לגז היא המחיר של הגז,
כאשר בבנזין יש,את הבלו המפורסם ואת המעמ שמשלמים גם על הבלו, כאשר להבנתי בגפם יש מעמ רגיל וזהו,
זאת אומרת שאולי ברגע שאיזה,פקיד חמוד באוצר ישים לב שהכנסות מהבלו קטנו המיסוי על הגז עלול להשתנות…
בעצם כוונתי לומר, שכל אחד שמתקין מערכת גז חייב לקחת חשבון שישנו סיכון…

Tomer Gal
28-05-15, 17:21
זה אומרים כבר שנים...
בנתים אני נוסע על גז במאזדה הפרטית כבר שנתיים באותו מחיר לליטר

amitaikl
28-05-15, 20:37
ברגע שאיזה,פקיד חמוד באוצר ישים לב שהכנסות מהבלו קטנו המיסוי על הגז עלול להשתנות…


המדינה צריכה תקציב בגודל X כדי להתקיים - כבישים, חינוך, בטחון וכו'....
כשמגדלים את התקציב, צריך לממן אותו איכשהו = מיסים
נכון, כשכמות רכבי הגז תעבור מסה קריטית, וההכנסות מבלו על דלק ירדו בצורה משמעותית, המדינה תצטרך להחליט מה היא עושה
לפי הדוח הזה (http://www.cbs.gov.il/publications14/1570/word/intro_h.doc) של הלמ"ס, בשנת 2013 היו בישראל 2,850,513 כלי רכב. מתוכם 14000 הונעו בגז (11000 כלי רכב פרטיים) טיפה'לה פחות מחצי אחוז.
נראה לי שאנחנו רחוקים מהמסה הקריטית

Redoren
04-08-15, 10:33
שלום לכולם..
עשיתי קצת חישובים, אשמח אם מישהו מכם, מהמתלבטים ומהמנוסים יציצו בזה ותגידו לי אם אני בכיוון.

כפי שניתן לראות, ברכב ממוצע אשר צריכת הדלק שלו היא 1:10, נקודת האיזון היא סביב ה38,000 בשנה.
ברכב עם צריכת דלק גבוהה יותר (רוב רכבי השטח המונעים בבנזין) נקודת האיזון היא סביב 25,000 ק"מ..


100294100295

מי שרוצה לקבל את הטבלה עצמה ולהציב בה ערכים משלו מוזמן בכיף, רק שאני לא יודע אם אפשר לשלוח קבצים כאלה ע"ג האתר. פשוט תפנו אלי בה"פ.

דעתכם?

eysham
04-08-15, 11:27
כל זה נכון אם אתה מוציא מהמשוואה את הפוטנציאל לאוורול/מנוע חלופי - מה שקורה לא מעט ברכבים מסויימים.... :eek:



גם לזה יש איפשהו נקודת איזון, אבל סביר שהיא לא חד שנתית אלא בשנתיים שלוש.

ukiuki
04-08-15, 16:17
חצי נכון

טיפול עושים כל 15000 קילומטר פעם קטן - כ 200 ש"ח ופעם גדול - כ 400 ש"ח. לא ברור לי איך הגעת ל 2800 ש"ח ועוד כעלות קבועה וללא תלות בקילומטראז.
במידה וקיימת משמנת יש להוסיף לעלויות הגז תוספת של 170 שח לכל 5000 ק"מ
יחס הניצולת בין הגז לדלק הינו קרוב יותר ל 95%. וגם זה ניתן לכיוונון. כלומר ניתן לכוון לשיוויון בצריכה (1:10 לפי הדוגמה שלך ) על חשבון ירידה של 5% בכח.
מצד שני, במידה והמשתמש הינו עוסק, יש לחשב הפרש עלות נטו לאחר התחשבות בהחזר חלקי במע"מ מס הכנסה וביטוח לאומי כך שהפרש המחירים בין האלטרנטיבות קטן ואיתו הכדאיות.
גם בעניין ההשקעה הראשונית יש לי בעיה איתך, לי מערכת לפרייבט עלתה 7000 ש"ח. אם אתה מתעקש על משמנת מהסוג היקר תוסיף עוד 1500.
גם כאן במידה ואתה עוסק ולא מדובר בטנדר מעל 3000 סמק, המעמ לא יוכר לך אבל 45% מכל העלות כולל המעמ יוכרו לך בהוצאות כך שהההשקעה אותה יצטרך החיסכון בעלויות התדלוק להחזיר יהיה יותר קטן.

אתן לך כאן חישוב אמפירי ללא אקסלים, ניקח מקרה פשוט של נהג פרטי. המחירים שאני משלם היום, 2.70 לגז וניקח את המחיר שלך לבנזין - 6.38.
נסועה של 2000 ק"מ בחודש (פחות מ 2 הדוגמאות שלך) ולמשך שנה.

עלות בנזין לשנה 15312 ש"ח
עלות גז לשנה 6821 ש"ח
טיפולי גז 500 ש"ח (מהטיפול הגדול נלקח חלק יחסי)
הפרש 7991 ש"ח
כלומר כיסית את המערכת ב10.5 חודשים (666 ש"ח לחודש).
במידה ואתה מתקין גם משמנת תוסיף עוד כ 3 חודשים.

ד ו ר ו ן
04-08-15, 17:39
ניתן לכוון לשיוויון בצריכה (1:10 לפי הדוגמה שלך ) על חשבון ירידה של 5% בכח.
נקודת הפתיחה של הגז היא ניצולת אנרגטית נמוכה יותר מההתחלה, יותר בכיוון של 10-15% פחות מבנזין.

אז לא ברור לי מאיפה הבאת עוד אנרגיה כדי להשוות צריכה?

מראש הק״מ לליטר אף פעם לא יוכל להיות זהה.

ערן המסוקס
04-08-15, 18:10
כל זה נכון אם אתה מוציא מהמשוואה את הפוטנציאל לאוורול/מנוע חלופי - מה שקורה לא מעט ברכבים מסויימים.... :eek:



גם לזה יש איפשהו נקודת איזון, אבל סביר שהיא לא חד שנתית אלא בשנתיים שלוש.

לא קורה באף רכב, אם מתקינים ומכוונים את המערכת בצורה נכונה.

קונסטון
04-08-15, 18:32
שלום לכולם..
עשיתי קצת חישובים, אשמח אם מישהו מכם, מהמתלבטים ומהמנוסים יציצו בזה ותגידו לי אם אני בכיוון.

כפי שניתן לראות, ברכב ממוצע אשר צריכת הדלק שלו היא 1:10, נקודת האיזון היא סביב ה38,000 בשנה.
ברכב עם צריכת דלק גבוהה יותר (רוב רכבי השטח המונעים בבנזין) נקודת האיזון היא סביב 25,000 ק"מ..


100294100295

מי שרוצה לקבל את הטבלה עצמה ולהציב בה ערכים משלו מוזמן בכיף, רק שאני לא יודע אם אפשר לשלוח קבצים כאלה ע"ג האתר. פשוט תפנו אלי בה"פ.

דעתכם?

ובשנה השניה..השלישית...והלאה
יש ערך גרט למערכת הגז או אפס או אף עלות להסרתה
לא ממליץ כן או לא או באמצע...פשוט בדיקת כדאיות ...תזרים נטו לאורך זמן

Redoren
05-08-15, 08:25
חצי נכון

טיפול עושים כל 15000 קילומטר פעם קטן - כ 200 ש"ח ופעם גדול - כ 400 ש"ח. לא ברור לי איך הגעת ל 2800 ש"ח ועוד כעלות קבועה וללא תלות בקילומטראז.
במידה וקיימת משמנת יש להוסיף לעלויות הגז תוספת של 170 שח לכל 5000 ק"מ
יחס הניצולת בין הגז לדלק הינו קרוב יותר ל 95%. וגם זה ניתן לכיוונון. כלומר ניתן לכוון לשיוויון בצריכה (1:10 לפי הדוגמה שלך ) על חשבון ירידה של 5% בכח.
מצד שני, במידה והמשתמש הינו עוסק, יש לחשב הפרש עלות נטו לאחר התחשבות בהחזר חלקי במע"מ מס הכנסה וביטוח לאומי כך שהפרש המחירים בין האלטרנטיבות קטן ואיתו הכדאיות.
גם בעניין ההשקעה הראשונית יש לי בעיה איתך, לי מערכת לפרייבט עלתה 7000 ש"ח. אם אתה מתעקש על משמנת מהסוג היקר תוסיף עוד 1500.
גם כאן במידה ואתה עוסק ולא מדובר בטנדר מעל 3000 סמק, המעמ לא יוכר לך אבל 45% מכל העלות כולל המעמ יוכרו לך בהוצאות כך שהההשקעה אותה יצטרך החיסכון בעלויות התדלוק להחזיר יהיה יותר קטן.

אתן לך כאן חישוב אמפירי ללא אקסלים, ניקח מקרה פשוט של נהג פרטי. המחירים שאני משלם היום, 2.70 לגז וניקח את המחיר שלך לבנזין - 6.38.
נסועה של 2000 ק"מ בחודש (פחות מ 2 הדוגמאות שלך) ולמשך שנה.

עלות בנזין לשנה 15312 ש"ח
עלות גז לשנה 6821 ש"ח
טיפולי גז 500 ש"ח (מהטיפול הגדול נלקח חלק יחסי)
הפרש 7991 ש"ח
כלומר כיסית את המערכת ב10.5 חודשים (666 ש"ח לחודש).
במידה ואתה מתקין גם משמנת תוסיף עוד כ 3 חודשים.

תודה UKI, אני לא עוסק אלא אדם פרטי, הנסועה שלי היא אכן סביב ה2000 לחודש רק לעבודה וחזרה.
הטבלה אולי קצת מזייפת כי הנתונים בטבלה שעליה התבססתי הם מלפני שנתיים. אכן מחיר מערכות הגז ירד, והאמינות עלתה.

היות ואני לא מוצא ג'יפ מונע בגז בתקציב שלי, ובטח לא ג'יפ + התקנה של מערכת חדשה, אני מתלבט לגבי קניית רכב פרטי מונע בגז.
אם אתה טוען שתוך שנה אני מחיזר את ההשקעה, זו ההערכה הכי טובה ששמעתי עד היום.
אפשר לשאול באיזה רכב אתה נסע והאם העלויות שכתבת הן מנסיונך האישי?

ד ו ר ו ן
05-08-15, 09:02
אם אתה טוען שתוך שנה אני מחיזר את ההשקעה, זו ההערכה הכי טובה ששמעתי עד היום.
?
שים לב שהוא מתייחס לתרחיש של תצרוכת זהה/כמעט זהה בין בנזין לגז בחישוב, מה שמשנה את המספרים ב10-20% לטובתו, וזה לא כ״כ הגיוני.

ukiuki
05-08-15, 10:29
תודה UKI, אני לא עוסק אלא אדם פרטי, הנסועה שלי היא אכן סביב ה2000 לחודש רק לעבודה וחזרה.
הטבלה אולי קצת מזייפת כי הנתונים בטבלה שעליה התבססתי הם מלפני שנתיים. אכן מחיר מערכות הגז ירד, והאמינות עלתה.

היות ואני לא מוצא ג'יפ מונע בגז בתקציב שלי, ובטח לא ג'יפ + התקנה של מערכת חדשה, אני מתלבט לגבי קניית רכב פרטי מונע בגז.
אם אתה טוען שתוך שנה אני מחיזר את ההשקעה, זו ההערכה הכי טובה ששמעתי עד היום.
אפשר לשאול באיזה רכב אתה נסע והאם העלויות שכתבת הן מנסיונך האישי?

נוסע במזדה 3 עם מערכת גז כבר 3 שנים. לפניה היה לי קרייזלר סטראטוס מונע גז גם כן מספר שנים. אני נוסע יותר מהממוצע
לא מכיר את המספרים לגבי התצרוכת האנרגטית של הבנזין מול הגז. כן מכיר את התצרוכת של הרכב שלי.
המזדה צורכת בנזין לכל היותר ביחס 1:10 ועוד הייתי נדיב.
למיכל הגז נכנסים באזור ה 45-47 ליטר בפועל ומספיקים ל 440 - 460 ק"מ. רוב הנסיעות בין עירוניות אבל כלולות בהן נסיעות שלא מוטות לחיסכון (נסיעות באזורים הרריים בגליל ונסיעות מהירות בכביש 6).
כיום אני מוציא כ 1500 ש"ח בחודש לגז מה שמשאיר בכיסי הפרש הוצאה אלטרנטיבית של כ 2000 ש"ח כל חודש או 24000 ש"ח בשנה.
תחשוב שכל שנה בא אליך הדוד מאמריקה ונותן לך חבילה של 24000 ש"ח. מספיק לדעתי כדי לממן את המערכת ואפילו להשאיר לך קצת לפיצוחים.

אני זוכר ויכוח דומה לפני שנים רבות בין הבנזין לסולר. בשנת "לא זוכר אבל מזמן" אושרה מכירת רכבי דיזל לפרטיים. אבי קנה אז פיזו 306 דיזל (הרכב הראשון באזור הצפון). אז מחיר הדיזל היה נמוך משמעותית מהבנזין.
מתחשיב שעשינו בדיעבד על ההחלטה יצא לנו שלאחר כ 6 שנות אחזקה של הרכב בעצם ההחלטה הזאת מימנה לנו את קניית הרכב לחלוטין.

ואל תשכח עוד פרט סופר חשוב.
את החיוך הדבילי שנדבק אלי לאחר תדלק טנק מלא בפחות מ 130 ש"ח, ולא לחשבן אם ליסוע ולאן , לא ניתן לתמחר....

ד ו ר ו ן
05-08-15, 11:53
לא מכיר את המספרים לגבי התצרוכת האנרגטית של הבנזין מול הגז.
.
מול הפיזיקה אתה לא יכול להתווכח, גם לא ב״הרגשה אישית״.
אני לא אומר שאתה לא חוסך, אני בטוח שהחישוב שלך לא מדויק.



את החיוך הדבילי שנדבק אלי לאחר תדלק טנק מלא בפחות מ 130 ש"ח, ולא לחשבן אם ליסוע ולאן , לא ניתן לתמחר....
בטח שאפשר לתמחר.
כשאתה מקבל פחות קמ לכל ליטר..

eysham
05-08-15, 12:42
לא קורה באף רכב, אם מתקינים ומכוונים את המערכת בצורה נכונה.

ערן,

באמת שלא מתוך קנטרנות... אתה טוען שכל מי שיש לו גז והלך לו מנוע זה מיקרי? לפחות בגראנד צ'ירוקי שאני מכיר, WJ V8. מבנה אלומיניום ותושבות שסתומים מפלדה שיושבות בלחץ. אין דבר כזה - מנוע שלא אוהב לעבוד על גז?

ברור שהתקנה נכונה מורידה את הסיכויים, בעיקר במערכות החדשות יותר... אבל עדיין...

איל

ערן המסוקס
05-08-15, 20:15
אין קשר למערכות חדשות, כי מערכות ששומרות על המנוע (בכוון נכון) קיימות הרבה שנים.

רכבים, גם הרגישים לגז, אין להם שום בעייה לעבוד בגז, כאשר עושים את מה שצריך בצורה הנכונה. כן. לא שיש סיכוי שהגז יהרוס את המנוע. אין ממש כזה סיכוי. הסיכוי לכשל במנוע נשאר אותו הסיכוי, כמו בנסיעה בבנזין. הוסבו המון רכבים רגישים לגז, כולל אצלנו בציא הרכב (חברת ליסינג), שעובדים קשה מאוד, ואכן אין יותר בעיות.

ושוב אני מדגיש! זה חשוב איפה ואיך מבצעים את ההתקנה והכוונים!

-->