צפייה בגרסה מלאה : התחממות מנוע
שלום לכולם
יש לי בעיה בפאגרו ארוך ידני 97 !
במהירות גבוהה מעל 80 קמ"ש בעליה , המנוע מתחמם לי !
יש אפשרות לפתור את זה ?
אולי לגרום למעוורר לעבוד יותר מוקדם או להחליף ראדיטור יותר גדול ? :confused::confused::confused:
נשמע כמו חוסר במים או שמן
תתחיל משם
לא אחי.....לפני כל נסיע אני בודק !
לא בטוח שמאוורר חזק יותר יעזור. במהירות גבוהה עובר מספיק אויר דרך הרדיאטור וגן הפן קלאטש מסתובב מהר בגלל סיבובי המנוע.
נראה לי שיש לך מחלה במערכת הקירור. זה יכול לנבוע ממספר גורמים אבל בכללי המערכת שלך לא פועלת במלא היעילות שלה. מה שמספיק בנסיעה רגילה לא מספיק במאמץ.
הבעיה יכולה להיות במספר גורמים. הייתי מוודא שנוזל הקירור איכותי, בודק את הטרמוסטט והפן קלאטש, ועושה ניקוי איכותי לרדיאטור.
בהצלחה.
סליחה על הבורות :איזה נוזל אתה ממליץ ? ומה זה פן קלאטש ?
מהקל לכבד.
תרמוסטט.
ניקוי רדיאטור.
משאבת מים.
אסף.
תבדוק את מה שאסף הציע.
היה לי כזה, גם בימים חמים, עם 4 מבוגרים, שלושה ילדים ומזגן עובד על מקסימום (גם האחורי) ושעון החום לא הגיע לשלושת-רבעי (לא בכביש ולא בשטח)
משהו ברכב שלך לא תקין.
יש מצב שהמשאבה לא תקינה גם אם אין סימני נזילה ? זכור לי שיש איזו נקודת ביקורת
בוודאי. נזילה אומרת שחיקה בציר או במיסב. אבל לרוב הכנפיים של המשאבה הולכות ונשחקות מה שפוגע בספיקת הקירור בלי נזילה.
אסף.
יש דרך לבדוק את המשאבה מבלי לפרק אותה ?
אני אשאל את זה אחרת.
הרכב שלי q 2.8מתחמם במאמץ. זה יכול להיות עליה ארוכה או עליה קצרה אבל כשאני "לוחץ".
כלומר בד"כ שהטורים גבוהים למשך זמן הרכב יתחיל להתחמם. הוא מתקרר מיד כשהעומס יורד.
רדיאטור וטרמוסטט בני שנה. לרכב 220 אלף קמ.
האם לגעת במשאבה או לחיות עם "זה פאגרו- הוא מתחמם..."
מנסיון אישי שלי של כשנתיים על הרכב, הוא לא מתחמם ולא עובר את החצי אלא אם כן יש תקלה.
אני אשאל את זה אחרת.
הרכב שלי q 2.8מתחמם במאמץ. זה יכול להיות עליה ארוכה או עליה קצרה אבל כשאני "לוחץ".
כלומר בד"כ שהטורים גבוהים למשך זמן הרכב יתחיל להתחמם. הוא מתקרר מיד כשהעומס יורד.
רדיאטור וטרמוסטט בני שנה. לרכב 220 אלף קמ.
האם לגעת במשאבה או לחיות עם "זה פאגרו- הוא מתחמם..."
לפני שאתה פותח משאבה תבצע מספר בדיקות :
1. שטוף עם צינור מיים את הרדיאטור (נקה את המעברים). ובדוק אם התופעה חוזרת.
2. אמץ את המערכת כך שהחום יתחיל לעלות ושפוך מיים על הרדיאטור (אפשר עם צינור בלחץ נמוך או בקבוק). אם תראה ירידה בטמפרטורה והתייצבות המשמעות היא שהרדיאטור לא מצליח לקרר את המיים. בדוק איזה סוג רדיאטור הרכיבו לך (ישנם רדיאטורים מרובי שורות / טובים יותר)
3. בדוק את הפן קלאטש.
4. תוודא שהכונס של הרדיאטור שלם (כולל החלק התחתון) וצמוד לרדיאטור.
5. לבדיקת המשאבה חיצונית ,כשהרכב חם, גע בצינור התחתון ובצינור העליון של הרדיאטור, אם שניהם חמים באותה מידה זה אומר שקיימת סרקולציה במיים (משאבה עובדת).
6. כשהמנוע אינו חם, פתח את פקק הרדיאטור, תעלה טורים למספר שניות ותעזוב. תסתכל לפתח פקק הרדיאטור. אם מופיעות בועיות קטנות (כמו קצף) או מדי פעם עולה בועית גדולה יותר (בלופ), ישנו חשד לחדירת לחץ (קומפרסיה) למערכת המיים. דבר זה מוסיף המון חום למערכת וזו עוד סיבה לכך שהיא נכשלת בקירורה.
לפי התיאור תתחיל דווקא בבדיקת תרמוסטט. נשמע שיש חסימה ולא בעיית ספיקה של המשאבה. אם המשאבה לא היתה מזרימה מים היית מרגיש את זה בסלד נמוך ובסלד גבוה המנוע היה מתקרר.
אני גם בהחלט חושד במצמד מניפה. באופן כללי זה חלק שכדאי לשפץ או להחליף אחת לכמה שנים כי הוא מתיישן.
אסף.
אני רואה שינויי טמפ במד הדיגיטלי של 30 מעלות שבכלל לא מזיזים למד האנלוגי. ספק אם שפיכת בקבוק מיים או משהו בסגנון תזיז למד.
במנוע המדובר, אם בוצע ראש מנוע אי פעם או אצל בעלים קודמים הוא יסבול בהתחממות במאמץ, עקב חריטת הראש ושינוי במידות המקוריות.
מנסיון עבר של חבר שהפך את הרכב, החליף חצי אוטו ולא עזר כלום.
עד כמה שאני יודע ואני מבין קטן בנושא, במנוע הזה לא משפצים ראש, מחליפים לאחר לרוב לספרדי
כלל אצבע
התחממות במהירות נמוכה=חוסר זרימת אויר
התחממות במהירות גבוהה=חוסר זרימת מים
במהירות מעל ל50 קמש לא צריך מאוורר בכלל
הרדיאטור שלך סתום.
בדקת בעין שהצלעות לא סתומות בלכלוך מצטבר?
שים פנס, ותסתכל כמה המעברים בצלעות פתוחים.
שוב שלום לכולם. התפנתי לטפל בבעיה 😃! מישהו יכול לשלוח לי תמונה איפה יושב הטרמוסטט ומאיפה מרוקנים את הראדיטור ?
לגבי הרדיאטור - מפרקים צינור תחתון
לגבי הטרמוסטט - תמונות מספר המנוע:
9910699107
תמונות מהאינטרנט:
9910599104
כמו שג'ו אמר...סיכויים סבירים מאוד שהרדיאטור שלך סתום.
צריך לפרק אותו מהרכב, לפתוח אותו ולהעביר חוטר.
בקיצור, מכון רדיאטורים...
יכול גם להיות שהוא סתום מבחוץ ואז אפשר לנקות בבית.
תוריד את הפלסטיק שמאחורי הרדיאטור ותעבור עם צינור לאט בכל המעברי אויר כדי לראות הם פתוחים. אם הם פתוחים אתה תראה את המים זורמים יפה מהצד השני.
אצלי הרכב התחמם במצב דומה (אבל במהירות של 110+) ואחרי שדמיינתי כבר החלפת מנוע וכו' שטיפה טובה פתרה את הבעיה.
תודה חברה.....אנשי חסד אתם☺
שלום וברכה . לשמחתי ניקתי את הרדיאטור והחלפתי לנוזל יעודי ,כמו כן החלפתי את הטרמוסטט!
אך לצערי גיליתי שיש נזילה (לא מהצינורות שפתחתי )
מאיפה יכולה להיות הנזילה ?😪
תנסה לעקוב אחר הנזילה ולזהות את מקורה. זה יכול להיות ממספר מקורות כמו באנד צינורי שיש לחזק ועד משאבת מיים ואפילו פקק מיים רקוב (כמו שהיה אצלי).
אם לא תזהה את הנזילה, לך למוסך שיבצעו לך בדיקה למערכת תחת לחץ.
בהצלחה
בוקר טוב חברים
ברוך השם הנזילה התגלת ,צינור קטן קרוע !
חבל שרק המוסך גילה ועלה לי 150 ₪😥.
אך הבעיה ממשיכה , ב90 קמ"ש בעליה עדין מתחמם אך הפעם המחוג מגיע רק ל3/4 !
האם להמשיך לבדוק ?
משאבת מיים או משהו אחר ?
כבר ניקתי ושטפתי את הרדיאטור מבפנים ומבחוץ !
ובכול זאת הבעיה נשארה. אין פה קסמים, תחליף רדיאטור לחדש.
זה לא יכול להיות משאבת מיים ?
כבר ניקתי ושטפתי את הרדיאטור מבפנים !
תגדיר ניקיתי ושטפתי מבפנים.....שטיפה עם צינור, או פתיחה והעברת חוטר?
שטיפה עם צינור עד שיצאו רק מיים נקיים.
מה יש חוטר לראדיטור ?
כמו שג'ו אמר...סיכויים סבירים מאוד שהרדיאטור שלך סתום.
צריך לפרק אותו מהרכב, לפתוח אותו ולהעביר חוטר.
בקיצור, מכון רדיאטורים...
תקרא שוב....
תחליף רדיאטור+ טרמוסטט+ משאבת מיים+ צנרת. הגיע זמנם.
הדר, קח את הרכב למכון רדיאטורים לפני שיגרם לו נזק. לא יודע מי בדק לך ומצא את הנזילה בצינור והאם תארת לו כל השתלשלות האירועים אבל נראה שהנושא מחוץ ליכולת (ניקוי רדיאטור מבפנים לא ניתן לבצע בבית) ולהבנה שלך. הנזק האפשרי הוא גדול וחבל.
חברה אתם גאונים צדקתם מאד.....איז בוץ יצא מהרדיאטור אתם לא מבינים. קצת משבח מיציבושי....הראדיטור מקורי ועד עכשיו לא פתחו אותו ! 450₪ פתרו את הבעיה והוא טס בעליות הגולן ב 100 קמ"ש והמחוג לא "מזיע" וזז בכלל
אין יאוש בעולם כלל !😘😃
נשארת עם הרדיאטור המקורי?
חיובי, הוא פתח אותו ועשה חוטר מעל שעתיים !
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.