PDA

צפייה בגרסה מלאה : עוד תובנה מעניינת בנושא חלפים "לא מקוריים" והפעם רפידות בלמים



sportage
19-05-15, 19:56
אמנם מדובר ברכב יונדאי של בנות ביתי לדורותיהם, אבל התובנה רלוונטית כנראה גם לרכבים נוספים כולל רכבי שטח.

הגיע זמן קריאת שמע של שחרית - להחלפת הרפידות. עברתי ליד חנות החלפים ברעננה ורכשתי סט מלא - קידמי + אחורי.
כמובן שתמיד קיימת ההתלבטות כמה טובה הסחורה החליפית ביחס למקור הנושא את שם היצרן לתפארת ועולה לעיתים פי 5 עד פי 7.

לאחר סיום ההחלפה, וכמה שניות לפני שהתכוונתי להשליך את הרפידות לפח האשפה, הסתכלתי שוב עליהם ואז שמתי לב שהן נטולות מספר יצרן או כל סימן זהוי שהוא.

מצד שני ראיתי שיש חתיכת פחית נוספת המכסה את הרפידה המקורית. לא, לא מדובר בפחית עם הקליפסים שנמצאת מתחת לבוכנה אותה העברתי כמות שהיא.

מתוך סקרנות גרידה, בעזרת מברג חד ניסיתי להסיר את הפחית אשר הייתה מודבקת על הרפידה "המקורית". עם סיום תהליך ההתנתקות, נגלה מתחת לפחית שם יצרן ה-OEM והמק"ט שלו... כפי שאתם רואים בתמונה זה אותו יצרן של "החליפיות".

מסתבר שזה יצרן OEM קוריאני שמספק את הרפידות למזדה, יונדאי, קאיה ועוד אגב רפידות זהות לחלוטין לדגמים מסויימים.

בתמונות שצירפתי ניתן לראות את הרפידה לפני הקילוף, אחרי הקילוף עם שם היצרן, את חתיקת הפחית המקולפת ואת אריזת "החליפיות" מבית אותו יצן בדיוק.

ס"ה איננו מצפים מיצרן הרכב ליצר בעצמו את אחרון הברגים לרכב. בעיקר כשיש יצרנים שמתמחים בפיתוח ויצור רכיבים מסויימים ויצרני רכב רבים נהנים מהידע מחד, האיכות ומחיר נמוך יותר בשל מכפיל הכמויות.

מה שכן, הייתי מצפה מבעלי המוסכים לתת לנו את הבחירה בעיקר שמדובר בחלפים איכותיים מאותו יצרן OEM ואין כל סיבה לשלם בכפולות כאלו בעבור "תפארת שם יצרן הרכב".

אין האמור כאן בא לומר שכל חלק "חליפי" הוא באיכות דומה כמו "המקורי". יש חליפיים שהם ברמת שומר נפשו ירחק ויש לבחון כל מקרה לגופו.



9854898547

ד ו ר ו ן
19-05-15, 21:58
אל תשלה את עצמך שאוטומטית החלף זהה.

כל היצרנים הגדולים משתמשים ביצרני חלפים שמייצרים עבורם תחת שם מדבקה של היצרן מקור- בטויוטה זה DENSO לדוג', אבל לא תצליח למצוא פילטר DENSO לדגמים שנמכרים בארץ..

היצרן המקורי משלם ליצרן החלפים לייצר מוצר ברמת איכות מסוימת, ואותו יצרן חלפים מייצר במקביל ברמות בקרת איכות שונות, לפעמים זהה ולפעמים לא..

אם ההפרש במחיר גדול מאד, לא מן הנמנע שזה לא באותה רמת איכות, אלא של אותו יצרן חלפים, אבל לא באותה האיכות.

raanan
19-05-15, 22:31
היצרן המקורי משלם ליצרן החלפים לייצר מוצר ברמת איכות מסוימת, ואותו יצרן חלפים מייצר במקביל ברמות בקרת איכות שונות, לפעמים זהה ולפעמים לא..
יש איזה סימוכין לתאוריה הזאת ?


אם ההפרש במחיר גדול מאד, לא מן הנמנע שזה לא באותה רמת איכות, אלא של אותו יצרן חלפים, אבל לא באותה האיכות.
מזכיר לי את בעל המכולת (בישוב שלי) שמנסה להסביר לי שהביסלי אסם עם אריזה בכתוביות בערבית,
אינו זהה באיכות לביסלי שנמכר ליהודים במחיר כפול ...
בינתיים אף אחד לא מצליח לזהות הבדל כשהם מוגשים בצלחות נפרדות !

רענן

דרור ברלי
19-05-15, 22:41
בימי האלפא העליזים (לפני 26 שנים...) סט קלאץ' של VALEO שארוז בקרטון לבן עלה פחות מחצי מאותו קלאץ' בדיוק, תוצרת VALEO גם כן, שהגיע בקופסת הקרטון הכתומה המקורית של אלפא-רומיאו.
זה היה אוטו שזלל קלאצ'ים (רייסים כל הזמן, מנוע משופר מאוד ונהג עצבני בן 22) אז היה אפשר להשוות - החזיק מעמד בדיוק אותו דבר. פשוט אותו חלק בדיוק. אחד לאחד.

ishc
19-05-15, 22:59
בימי הסמוראי שלי (דווקא לא מזמן) סט קלאץ׳ של אייסין עלה 550 ש״ח. במכשירי תנועה מכרו מקורי תוצרת אייסין בערך פי 4

ד ו ר ו ן
19-05-15, 23:04
יש איזה סימוכין לתאוריה הזאת ?
רענן
לגמרי לא תיאוריה.
אתה רואה את זה בכל מותג חליפי כמעט שיש כמה רמות מחיר וחלפים, חדש לך?


ימזכיר לי את בעל המכולת (בישוב שלי) שמנסה להסביר לי שהביסלי אסם עם אריזה בכתוביות בערבית,
אינו זהה באיכות לביסלי שנמכר ליהודים במחיר כפול ...
בינתיים אף אחד לא מצליח לזהות הבדל כשהם מוגשים בצלחות נפרדות !
רענן
דוגמא גרועה.

אני יכול לתת לך 2 דיסקי בלם קדמיים שיראו לך זהים, יבלמו זהה (אם ללכת על דוגמת הבמבה שלך, תלקק וירגיש זהה בלשון..) ואחד יחזיק יותר מ-פי 2 מהשני.

ליצרן חלפים התחליפיים, היה ומייצר עבור יצרן הרכב יש בחלק מהמקרים הסכם שלא להתחרות במוצר המקורי.
והסכם עם יצרן רכב גדול שווה לו בהרבה מאשר צרכנים פרטיים שקונים חלק לבד בחנות חלפים, ולארוז את אותו המוצר באריזה שונה זה רמאות.. ולא נראה לי ששווה לו מול הסכמי סחר לשבור עסקאות כאלו, בטח לא ברמה ילדותית של פחית שמסתירה את המוצר.

אז אולי ביונדאי, זה אותו דראק, במקרים אחרים זה לא.

כמה שלא חפרנו וניסינו, מכל מיני כיוונים, לא הצלחנו לאתר בארץ חלפי DENSO תואמים לטויוטה.

אם מישהו בינתיים מצא, אשמח לגלות שזה נפרץ.

sportage
19-05-15, 23:09
הייתי נזהר לעשות הכללות. יש מוצרים חליפיים שהם באיכות ירודה ויש הזהים לאיכות המקורי - בחלק מהמקרים זה אותו מוצר בדיוק רק באריזה אחרת.

במילון השווקי קוראים לזה מיצוב מוצר - שזה אומר למכור את אותו מוצר בדיוק במחירים שונים לקהל יעד אחר.

דוגמא שהבאתי היום בפורום אחר - מסנן אוויר מקורי למגנום עולה כמחצית ממסנן אוויר לפג'רו. בפועל זה אותו מסנן בדיוק. כל כך למה ? כי ככה היבואן מיצב זאת, כנראה לפי עומק הכיס שנתפס בעיניו לבעלי הרכבים הללו.

ספציפית בפוסט שהעלתי - תבדוק ותגלה כי יצרן הרפידות הזה מיצר רפידות למגוון יצרני מכוניות בעולם כולל BMW, GM, יונדאע, מזדה ועוד רבים וטובים. חלק מהמוצרים לשלל המכוניות האלו זההים לחלוטין ובעצם יצרן הרכב מתאים את מערכת הבלימה למה שספק ה-OEM שלו מייצר....

מי שנהנה לשלם הרבה בעבור מוצר זהה באיכותו - זכותו...

ש01
19-05-15, 23:46
לא מזמן קראתי באחד העיתונים כתבה שמתארת בדיקה שנערכה ע"י גוף בינלאומי כזה או אחר שגילתה שאנחנו (הישראלים) אלופי העולם ברכש חלפים מקוריים. בכל העולם נהוג להשתמש בתחליפי.

לפני מס' שנים, בפגישה עם מנכ"ל אחת מחברות יבוא הרכבים הגדולות, אמר המנכ"ל כי רוב הרווחים שלו הם ממכירת חלקי חילוף ולא מכוניות.

sportage
19-05-15, 23:51
מבחינת יצרן החלקים, שוק החלפים גדול לעין שעור משוק המכוניות החדשות. למכונית חדשה מוכרים סט אחד במחיר ריצה ליצרן הרכב. בשוק החלפים מוכרים לכל אורך חיי הרכב ובמחירים גבוהים בהרבה. כך שליצרן החלפים אין עיניין לקלקל את שמו וליצר במיוחד חלפים באיכות ירודה...

דרור ברלי
19-05-15, 23:59
ובכל זאת רוב החלקים התחליפיים במחיר זול גם נראים ככה.
יש המון זבל בשוק. המון. ולא רק מתוצרת סין....

ד ו ר ו ן
20-05-15, 00:11
אין הכללות, יש מקרים לגופם.
אני לא נצמד לOEM כשאין סיבה.
מיסבי גלגלים וחלקים דומים:
מראש לא מיוצרים ע״י יצרן הרכב, ומבחינתי טימקן שווה ערך למקור.

זה לא אומר שלא צריך לבחון מה אתה מחזיק ביד.

גם ליצרני חלפים תחליפיים יש רמות מוצר, זה מרגיש שונה ביד, במידות שונות וגימור שונה, ותמחור שונה.


אם הייתי מוצא חלפים של denso לגמל, לא הייתי חושב פעמיים- אבל אין..

סוג של מונופול?

והיה כאן כבר את חנן שהציג פילטרים תחליפיים ומקוריים פתוחים, וההבדל היה גם היה.
שווה לחפש את התמונות.

היה גם מי שפרם פילטר אויר וכנ״ל.

באחד הגליונית של פורווילר השוו בין פילטרי שמן מחברות שונות, לפחות 2 מותגים היו זהים פנימית ועם מדבקה שונה בחוץ, אבל באחרים היה הבדל ברור במרכיבים הפנימיים.

tzagi
20-05-15, 02:38
בוקר טוב אליהו.

dice2
20-05-15, 06:25
בזמנו באיסוזו איפון הבולמים הקידמיים נזלו
בולמים חדשים מהחברה עלו כמו בולמים של FOX
קניתי תחליפיים של KYB, פרקתי את הישנים ניקיתי את השמן ולהפתעתי היה סימון BY KYB על הראש של הבולם

בועז

raanan
20-05-15, 06:43
הייתי נזהר לעשות הכללות. יש מוצרים חליפיים שהם באיכות ירודה ויש הזהים לאיכות המקורי - בחלק מהמקרים זה אותו מוצר בדיוק רק באריזה אחרת.

במילון השווקי קוראים לזה מיצוב מוצר - שזה אומר למכור את אותו מוצר בדיוק במחירים שונים לקהל יעד אחר.

דוגמא שהבאתי היום בפורום אחר - מסנן אוויר מקורי למגנום עולה כמחצית ממסנן אוויר לפג'רו. בפועל זה אותו מסנן בדיוק. כל כך למה ? כי ככה היבואן מיצב זאת, כנראה לפי עומק הכיס שנתפס בעיניו לבעלי הרכבים הללו.

ספציפית בפוסט שהעלתי - תבדוק ותגלה כי יצרן הרפידות הזה מיצר רפידות למגוון יצרני מכוניות בעולם כולל BMW, GM, יונדאע, מזדה ועוד רבים וטובים. חלק מהמוצרים לשלל המכוניות האלו זההים לחלוטין ובעצם יצרן הרכב מתאים את מערכת הבלימה למה שספק ה-OEM שלו מייצר....

מי שנהנה לשלם הרבה בעבור מוצר זהה באיכותו - זכותו...
1000+

תגובה ממצה ולטעמי מסבירה היטב את התהליכים שעוברים חברות ענק .

דורון,
מה שאתה אומר לא נפסל על הסף ! אבל אתה מציג את זה כאקסיומה
או תאוריה אבסולוטית ולא כך הדבר בוודאות .
גם שלשיטתך יש כאילו ניהול מספר רמות איכות בייצור אותו מוצר אצל היצרן.
חשבת על זה שבעצם הוספת ניהול רמת איכות נוספת כרוכה במשאבים ?
וזה בטוח לא רצון היצרן להוסיף עלויות ...

רענן

רועיג
20-05-15, 07:29
דורון
אני מתחזק באופן שוטף מספר קורולות, כולן עם מצתים ופילטר שמן של denso.
יש הרבה מאד חלפים של denso לטויוטות שניתן לרכוש באופן פרטי, ולא מהמוסכים המרכזיים.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
20-05-15, 07:45
דורון
אני מתחזק באופן שוטף מספר קורולות, כולן עם מצתים ופילטר שמן של denso.
יש הרבה מאד חלפים של denso לטויוטות שניתן לרכוש באופן פרטי, ולא מהמוסכים המרכזיים.


Sent from my iPhone using Tapatalk

אשמת לדעת מהיכן, כבר הפסקתי לנסות כי בכל מקום נאמר לי שדנסו להיילקס לא תמצא.
ספציפית פילטר שמן ואויר.

ד ו ר ו ן
20-05-15, 07:58
חשבת על זה שבעצם הוספת ניהול רמת איכות נוספת כרוכה במשאבים ?
רענן

ברור, זו המשמעות של תקן איכות גבוה יותר, וזו הדרך לוודא סטנדרט עם אחידות גבוהה וסיכוי נמוך יותר לכשלים במוצר.
זה, וחסכון בחומרי גלם, עפי שראינו פיזית כאן באתר עם פילטרים שעוד לפני בדיקת איכות אלמנט הסינון, כבר רואים שיש משמעותית פחות ממנו.

מה השאלה?

רועיג
20-05-15, 08:05
ים חלפים
04-8404241
תבקש את יניב
יושב בקריות אבל ישלח לך עד הבית


Sent from my iPhone using Tapatalk

tzagi
20-05-15, 08:08
במילון השווקי קוראים לזה מיצוב מוצר - שזה אומר למכור את אותו מוצר בדיוק במחירים שונים לקהל יעד אחר.


חדשות מאד ישנות
בזמנו, לפני הרבה הרבה הרבה שנים,
מדחס מזגן למרצדם 450SL עלה כ$300 כשמדחס לשברולט קפריס(סתם לדוגמה) עלה $100
כשבפועל.....שנייהם השתמשו בדיוק באותו מדחס מיוצר ע'י האריסון (חברת בת של פריגידאיר שהיתה חברת בת של GM)
יש לי עוד מאות דוגמאות כאלה אבל זה היסטוריה עתיקה ואת מי זה מעניין בכלל...

Derish
21-05-15, 00:11
דיון מעניין שכבר קראתי עשרות פעמים, אבל לא בהקשר של ג'יפים. שאלה לי אליכם:

לאחותי בישראל יש ויטרה 2005 והיא ביקשה שאקנה לה חגורת הנעה כלשהי בשם 5PK1650 שעולה 180 ש"ח. קצת שיעורי בית ולמדתי ש-PK מסמן את סוג השינון (מצד אחד בלבד), 1650 את אורך החגורה במ"מ, ולכן למנוע 1.6 למשל יש חגורה דומה בשם PK838 שלא מתאימה.

איתרתי את החלק המתאים אצל ספקי החלפים באנגליה (משותף גם לכל מיני דגמים של יונדאי וקיה) - גייטס עולה 14.54 ליש"ט (90 ש"ח) וקונטיננטל עולה 10.92 (66 ש"ח). הזמנתי את הקונטיננטל, קיבלתי בכלל dayco, אבל בדיוק עם אותו מק"ט. סה"כ שלושה יצרנים מכובדים מהיכרותי איתם בגזרת הפרייבט, מק"ט סטנדרטי, ואפילו הספק מחליף ביניהם בלי הבחנה.

נעזוב לרגע את הפרש המחירים מול ישראל. האם לדעתכם יש סיבה לחשוש מאי-התאמה? משהו שכדאי לבדוק לפני ההחלפה?

בתודה מראש.

shmil
21-05-15, 08:12
מכיר את דייקו, לא את השניים האחרים, והרצועות שלו בסדר גמור.
הדבר היחיד שהייתי חושש ממנו זה מהמידה של אחותך.
חפש ספר של ויטרה שיגיד לך את הידה, וכן זה אוניברסלי - XPK מספר הכריכות, כלומר רוחב רצועה, YYYY אורך הרצועה במ"מ.
זו הדרך היחידה לקרוא מספרי רצועות.

חנן-ג'יפולוג
28-05-15, 11:14
והיה כאן כבר את חנן שהציג פילטרים תחליפיים ומקוריים פתוחים, וההבדל היה גם היה.
שווה לחפש את התמונות.

היה גם מי שפרם פילטר אויר וכנ״ל.


אני רוצה להבהיר שבבדיקה שאני עשיתי היה מסנן מקורי ועוד שני מסננים תחליפיים, לא מיצרני OEM. בדגש על סיומת המשפט. אין ללמוד מהבדיקה הזו על חלפי OEM.

לגבי הבדיקה עצמה, להערכתי אפשר לשים בצד את העובדה שנפח קרב הסינון במסנן התחליפי, הגיע לכדי 28 אחוז בלבד מנפח קרב הסינון המקורי.

הסיבה לזה היא שקרב הסינון היה הלכה למעשה לא רלוונטי. במסנן הטוב יותר מבין התחליפיים היה דבק רק בנקודות מסוימות בין קרב הסינון לפח של המסנן, כך שלמעשה השמן בכלל לא היה צריך לעבור דרך קרב הסינון ויכל לעקוף אותו ללא הפרעה.

זה במסנן הטוב מבין השניים. שם למעשה השמן לא סונן.
במסנן הפחות טוב, הנייר התפורר לגמרי לאחר כ5000 ק"מ בלבד, ומשם הדרך למעברי השמן ולהרס מנוע מיידי-קצרה.

לגבי יצרני OEM, סיפור אחר לגמרי, שקשה לי להתייחס אליו ללא עובדות חד-משמעיות. סיפורים מפה ומשם, לכאן ולכאן, גם אני מכיר.

ברמה האישית, אני בכלל לא מנסה לחסוך ופשוט קונה להיילקס חלפים מקוריים, מהיבואן. לא מוצא הצדקה להסתכן בעניין, ובפרט כשיש לי נסיון אישי כל כך טוב עם המוצר המקורי.

גולש אחר בג'יפולוג סיפר לי שהוא קנה מסנן שמן תחליפי, ריק מתוכן, עם גולת מתכת בתוכו, שתדמה משקל של מסנן נורמלי.

גילוי נאות: אני מנהל טכני ארצי של יבואן רכב (לא טויוטה) . כשאתם קונים חלפים מקוריים, הבונוס שלי גדל, כמו של כל שאר עובדי היבואן (;

tzagi
29-05-15, 08:19
זה לא כזה פשוט
הבעיה העיקרית אצלכם זה היבואנים של הזבל, מחפשים ומוצאים סחורה מסוג ז, לקנות כמה שיותר בזול ולמכור ברווח מקסימלי בלי להתייחס לצרכן או אכות.
אצלינו העולם שונה
ניקח לדוגמה את חבריינו באשדוד, הם גם OEM להרבה יצרנים וגם מייצרים לאפטר מרקט
הם מייצרים ל PURULATOR- באכות טובה לעומת זאת הם גם מייצרים בשביל FRAM, אכות ירודה.(פחות מדיה סינון)
אז זה ממש לא ויכוח של OEM כנגד האפטרמרקט, פשוט צריך לדעת איך להבדיל בין המותג האכותי לזבל, וכן אני מודע שבארה'ק זה לא קל, בכלל.

jacob72
31-05-15, 21:28
יצרני oem מייצרים את "אותו" מוצר באיכויות שונות ועלויות שונות.

חנן-ג'יפולוג
31-05-15, 21:32
מעניין לדעת, אם מוצר שמיוצר באותו מפעל באיכויות בנייה שונות ו/או בקרת איכות שונה, מגיע בהכרח עם מק"ט שונה.

boaz avrahami
31-05-15, 22:42
אחרת איך הוא ינהל מלאי?

יצרן oem הוא בעל אמצעי היצור והוא ייצר מה שהלקוח ידרוש ממנו ויתמחר בהתאם.
המחויבות שלו היא כלפי המזמין לעמוד במפרט שהוגדר.
איכות או מחיר זה משהו שבעל המותג מכוון אליו, לאו דווקא היצרן ה oem

raanan
31-05-15, 22:46
לא מחייב, הוא יכול לנהל עפ"י סדרות ייצור.

רענן

ד ו ר ו ן
31-05-15, 23:34
לא מחייב, הוא יכול לנהל עפ"י סדרות ייצור.
רענן
אבל אם האיכות לא זהה, והמקט זהה לאותו המוצר מאותו היצרן, זאת רמאות.

boaz avrahami
31-05-15, 23:42
סדרת יצור משמשת לצורך בקרת איכות על בסיס תאריכים/ שימוש בחומרי גלם ולא שוני במפרט

חנן-ג'יפולוג
31-05-15, 23:47
כשאני חושב שוב על השאלה שלי, אני נזכר שבחלק מהמקרים שהיצרן מדווח על שיפור ברכיב כלשהו, המק"ט של החלק המשופר נשאר זהה, אבל אנחנו מקבלים סימני זיהוי כדי לאפשר לנו להבדיל בין ישן למשופר.
במקרים אחרים המק"ט משתנה, או שנשאר זהה ונוספת אות או כמה אותיות לקצה שלו.

amit1
01-06-15, 01:00
חוק בסיסי בניהול תצורה קובע שברגע שאתה משנה אחד או יותר מתכונות הבסיס של הפריט קרי FFF) form/fit/function ) אתה חייב להחליף מק"ט. במידה והשינוי אינו חורג מה FFF אתה מעלה למק"ט גירסה.
סידרת ייצור/מספר סיריאלי/מספר אצווה/מספר זנב לא מחליפים מק"ט אלא מאפשרים במתודולוגיות ייצור שונות לאסוף יותר מידע על הפריט/מק"ט (בדר"כ כפועל יוצא של דרישות רגולציה) והופכות את הייצור למורכב יותר.

EREZ.B
01-06-15, 16:25
בקיצור כולם גנבים ושקרנים והאחרון שאכפת להם זה הצרכן הסופי מה שאפשר זה לנסות לקנות חליפי בחנויות חלקי חילוף שיש לך איזה שהוא קשר איתו ואולי הוא ירחם על הכיס שלך אם הוא יודע בכלל פחות או יותר את טיב החלק חילוף שהוא מוכר לך.בדרך כלל גם החליפי אפילו שיש את אותם סימני זיהוי על החלק אם הקופסא שונה עם שם אחר אז זה העתק למקור עם חומרי גלם שונים מהמקור ולא בטוח שאותו יצרן מיצר את החלק הזה ומשווק תחת שם אחר לא חסר זיופים בעולם יש מפעלים שזה הפרנסה העיקרית והיחידה שלהם הבעיה היא ביבואנים בארץ ובבדיקות במכס ובמכון התקנים שמאשרים ליבא חלקים סוג ז לארץ בלי סוף ובלי ביקורת ואם יש ביקורת אז היא כזאת קטנה שהיבואן מעביר לכאן בלי בעיה ושוב האחרון שאכפת לו ממנו זה הצרכן הסופי שבסוף משלם גם על הנזקים שנגרמו לרכב שלו בגלל אותו חלק שנראה כמו המקורי אבל בטח לא עושה את אותו עבודה שהוא אמור לעשות ואז לך תוכיח שהכשל היה בגלל אותו חלק דפוק.לפחות מה שנשאר זה להשתדל .ארז

-->