PDA

צפייה בגרסה מלאה : הלכה הברגה גל ארכובה - גלגל תנופה



asael_10
26-05-15, 23:51
בס"ד

ערב טוב!

אני באמצע להחליף גלגל תנופה של סיקס לסופה ואחד הברגים(שמחבר את הגלגל תנופה לגל ארכובה) היה במצב לא טוב => הרס ההברגה הפנימית

כרגע יש 2 אפשרויות שעולות במוחי:
1. הליקויל
2. קינסרט

א. מה הגודל של הבורג (לפי מה שאני ראיתי זה נראה 20-"1/2 )
ב. קינסרט יוצא לי יותר זול ונראה לי גם יותר טוב, אבל לאחר בירור נאמר לי שקינסרט לא טוב לחלקים דינאמים(בתזוזה), האמנם?

נ.ב. מדובר על CJ8 1985
תודה רבה!

six 4 life
26-05-15, 23:56
לא הלי קוייל ולא קינסרט, תותב מתכת בלבד.
תוכל למצוא כל אחת מהאופציות אצל שוורץ כלי עבודה ביצחק שדה בתל אביב, מציע לך גם להתייעץ איתו בנושא, אחלה בן אדם.

asael_10
27-05-15, 00:20
בס"ד

ארז תודה רבה על התשובה המהירה!

כשאתה אומר תותב מתכת אתה מתכוון לטיים סרט?
אתה יודע להגיד אם המידה של הבורג זה באמת "1/2?

six 4 life
27-05-15, 00:27
לא אני לא מתכוון לטיימסרט אלא לתותב מתכת מלא. זה שרוול מתכת מחתיכה אחת (לא הלי-קוייל) עם הברגה פנימית וחיצונית, עם פאזה שעוצרת אותו ומיישרת שטח עם השטח שאליו הוא הוכנס.
יש תותבי מתכת עם מברז בנוי בקצה שלהם, איתם אני עובד הרבה והם נהדרים אבל לשימוש שאתה צריך אני לא בטוח שהם יספיקו - אבל שוורץ ידע לענות לך על זה בצורה חד משמעית. אם הוא אומר שיעבוד, יעבוד.
יש אצלו את כל הסוגים בכל הגדלים והוא גם יגיד לך איזה כלים בדיוק (למשל מידת מברז) תצטרך, ואיזה אופציות יש לך בנוסף לתותב ברזל מלא.
עם המידה לצערי אני לא יכול לעזור לך, מעולם לא נאלצתי למדוד את הבורג הזה.

shmil
27-05-15, 08:32
לשם שינוי, אני א בטוח שזה משהו שכדאי שתקבל תשובה בג'יפולוג.
גלגל תנופה לא ממורכז או לא מאוזן הוא משהו שעשוי להתנתק בזמן תנועה וגם לחתוך את האוזינג, את הרצפה וגם את הרגל.
אני א יודע מה המשמעות המשקלית של החלפת בורג בסוג של תותב וגם לא שמעתי מעולם על מי שעשה את זה.
מציע שתתייעץ לגבי איזון דינאמי של גלגל התנופה לאחר החלפה כזו, אם בכלל.....

asafk
27-05-15, 09:27
מילה על תותבים והליקוייל. קודם כל טיימסרט, קינסרט, אמסרט ועוד - כולם תותבי מתכת מלאים. הטיימסרט נהנה מיתרון של קומפקטיות על פני השאר, כלומר הקוטר של ההברגה החיצונית קטן יחסית לאחרים עם אותה הברגה פנימית. ההבדל ביניהם הוא שיטת ההחדרה ושיטת הנעילה. קינסרט מיועד יותר לקו ייצור עם שגמי הנעילה שלו.
הליקויל הוא פתרון טוב במקומות שבהם לא פותחים וסוגרים את הברגים. כלומר שימוש חד פעמי. זה כיוון שהוא בנוי כקפיץ - פתיחה וסגירה חוזרת גורמת לו למשוך חומר והוא כבר לא נעול. לעומת זאת בשימוש הראשון שלו הוא מפזר את העומס על 5-6 כריכות ולא 3 כריכות כמו בהברגה רגילה ומכאן היתרון שלו ביישומים חד פעמיים במתכות רכות.
החדרה של תותב מלא כמו טיימסרט צריכה לקחת בחשבון את החומר. בהנחה שלתותב אותה מסה כמו לחומר שהוא מחליף לא אמורה להיות בעיה דינמית. אבל עומק הקידוח צריך להילקח בחשבון ולכן יש תותבים באורכים שונים.
כך שגם הליקויל יהיה פתרון סביר וגם תותב מלא - תלוי במקום הפנוי באמצעים ובעומק הקדח.
אפשר גם לחרוט תותב מדוייק ולהשתמש בו עם לוקטייט בהברגה החיצונית שיחליף את שיטות הנעילה השונות של התותבים המסחריים.
איזון דינמי בכל מקרה מומלץ. אבל אם בשביל זה צריך לפרק את המנוע.....

אסף.

asael_10
29-05-15, 17:42
בס"ד

תודה רבה על התגובות!
אני אתייעץ גם עם שוורץ בלנד"ר

אסף זה קדח עובר עם הברגה לכל אורכו(בערך 10 מ"מ).
איך אני יודע מה המסה?במידה ואני רוצה להכין תותב- כי לא בא לי לפרק עכשיו מנוע.

asafk
29-05-15, 17:51
כמו שכתבתי למעלה, כל תותב מפלדה יעשה את העבודה, כי החומר המקורי הוא פלדה. הבעיה היא למצוא תותב שהוא באורך בדיוק של הקדח המקורי, זה צריך באמת לשאול בחנות. או לחרוט תותב.

אסף.

asael_10
29-05-15, 18:56
בס"ד

תודה רבה!!
שבת שלום!!

asael_10
08-07-15, 14:57
בס"ד

שלום!
התפנתי לחזור להתעסק בבעיה.

דיברתי עם שורץ (שירות מעולה!!) ולאחר דין ודברים הוא הציע אינסרט עם מברז בנוי עליו, הוא שלח לי מידות וראיתי שהקוטר החיצוני של ההברגה החיצונית הוא 18 מ"מ הבעיה היא שזה מאוד קרוב לקצה(קוטר מקסימלי +20 מ"מ עד קצה הגל) והאורך עוד יותר בעייתי,
בקיצור אני חושב לחרוט תותב, דיברתי עם חרט אבל הוא רוצה ממני מידות ואני לא יודע איזה עובי מינימלי אפשר לעשות את התותב

יש טבלה לתותבים או שצריך להתחיל לחשב מאמצים?

תודה רבה!

asafk
08-07-15, 21:35
תבדוק בקטלוג של ווירט מה הקוטר החיצוני של טיימסרט במידה שאתה צריך. זה התותב הכי קומפקטי.

אסף.

asael_10
10-07-15, 12:31
בס"ד

אסף תודה רבה!
כך חשבתי פשוט רציתי לדעת אם יש אפשרות ליותר דק ,
אבל אני אעשה בסוף כמו הטיימסרט (הוא מספיק דק).

ושוב אסף תודה רבה רבה!!
שבת שלום!

-->