צפייה בגרסה מלאה : שאלות על קורנדו
הי,
קניתי לא מזמן את קורנדו 2005. לא נעשה בו שום שינוי על ידי הבעלים הקודמים.
אחרי הנסיעות הראשונות בשבילים ביער בן שמן התעוררו לי כמה שאלות:
1. לשלדה, ממש אחרי גלגלים קדמיים, מחוברת קורת ברזל רוחבית די עבה שמקטינה באופן משמעותי את מרווח הגחון במקום הזה. כבר הספקתי לגרד איתה כמה סלעים.
נראה שזה ככה בא מהמפעל. מישהו החליף אותה במשהו עם פרופיל יותר עדין? מה אפשר לעשות איתה?
2. קצת מפריע מרווח הגחון הקטן. כיצד אפשר להגדיל אותו? הבנתי שבגדול צריך לשנות מידע של גלגלים. אפשר לקבל אישור על גלגלי 31 בקורנדו? 31 בכלל נכנס לאוטו ללא הגבהה (קפיצים\בולמים\מוטות פיתול)?
3. מה צריך או כדאי להוסיף (פרט למיגון) כדי להכין רכב לטיול יותר רציני (מבחינת אורך המסלול, לא מבחינת רמת השטח)? מדי חום של מנוע או גיר, התקנות קולרים, כל דבר אחר?
4. יש פטנטים איך להתקין גגון על קורנדו בלי לחורר את הגג? רעיונות אחרים להגדת מקום אחסון?
תודה רבה,
ג'ן.
1. אני מעריך שקורת הברזל הרוחבית שאתה מדבר עליה היא מה שנקרא "גשר הגיר" - תסתכל עם היא תומכת במרכזה בתיבת ההילוכים או ההעברה. גשר הגיר הוא חלק מבני של הרכב ולכן הוא בנוי חזק. להחליף אותו במשהו פחות עבה אבל חזק באותה מידה אפשרי, אבל זה דורש תכנון, אתה לא יכול סתם להחליף אותה. הצד החיובי הוא שגשר הגיר כאמור די חזק, ולכן זה שאתה מגרד אותו לא אמור להטריד אותך יותר מדי.
2. לא יודע מה הולך היום, אבל היסטורית בהחלט היה ניתן לאשר לקורנדו 31.10.5R15. תעשה קודם את הבדיקה הפשוטה ביותר במכון רישוי הקרוב אליך.
3. אם הרכב במצב טוב, לא מתחמם, השעונים והחיישנים המקוריים עובדים, אתה לא "צריך" שום דבר מיוחד.
מסכים עם מה שכתבו לפני.
זה גשר הגיר והוא מאוד חזק (פרופיל מלבני סגור עבה שמוחזק עם 4 ברגים בריאים לשילדה). אין בעיה לשפשף אותו על סלעים.
צמיגים גדולים יותר למיטב ידיעתי ולמרבה הצער לא ניתן לאשר היום חוקית.
לגבי גגון אם יש לך פסי אורך על הגג ראה מה שאני עשיתי, למשל (http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?553493-quot-%D7%94%D7%92%D7%92%D7%95%D7%9F-%D7%94%D7%A6%D7%95%D7%A2%D7%A0%D7%99-%D7%A9%D7%9C%D7%99-quot-%D7%92%D7%92%D7%95%D7%9F-%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7% 99%D7%95%D7%9D-%D7%A7%D7%9C-%D7%9E%D7%A9%D7%A7%D7%9C-%D7%91%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%94-%D7%A2%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%AA-%D7%9C%D7%9C%D7%90-%D7%A8%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%9A-%D7%95%D7%91%D7%96%D7%95%D7%9C)
תודה,
ועוד כמה שאלות:
5. האם צמיגי 31 מחייבים הגבהה או שאין בעיות לנסוע בלי לגביהה (גלגים לא משפשפים את בית גלגלים בפניות חדות וכו)?
6. יש לי ג'ק הידראולי עד 2 טון (חדש). ניסיתי להרים איתו את הרכב והוא במקסימום גובה שלו לאהצליח לנתק את הגלגלים מהרצפה. האם זה בעיה בג'ק או שצריך להרים את הגלגל עצמו? אני שמתי אותו מתחת לקורת אורך של לשלדה. יש מקומות מסוימים לג'ק ברכב שטח בכלל?
תודה,
ג'ן
לגבי הצמיגים לא יודע, אני על מידה מקורית 29".
את הג'ק אתה צריך למקם מתחת למשולש מקדימה, או מתחת לסרן מאחורה - אחרת לעולם לא תצליח לנתק את הרכב מהאדמה...
כשאתה מרים מהשלדה המתלים נפתחים ולפחות מאחורה יש מהלך יותר ארוך מכל ג'ק אפשרי ואז הגלגל נשאר על האדמה.
שלום
אתה מוזמן לכתוב לי למייל
[email protected] ותקבל הרבה מידה אני בעליו של גיפ כזה כבר קרוב ל 8 שנים
שלמה
GodsFather
24-06-15, 15:28
ולמה שלא יכתוב את כל השאלות שלו כאן ואתה תענה כאן וכך לעוד רבים יהיה המידע הזה ?
תודה, ויש לי עוד שאלות :)
7. כאשר הרכב נמצא בהיגוי שמאלה (יכול להיות שזה קורה גם בהיגוי ימינה), ברברס או ברגיל בתנועה איטית, אני מרגיש כאילו גלגל אחד נתקע במשהו ומשתחרר, נתקע ומשתחרר - כמו קפיצות סיבוביות קטנות, הסיבוב לא רציף אלא מקוטע. בהתחלה חשבתי שהצמיג נתפס על איזה מגן בוץ, אבל זה נראה משהו פנימי. אני ממש שומע מין חריקות קטנות של הצמיג על קרקע ברגע השחרור. הרכב עדיין עם מוגבל החלקה מקורי. ידוע משהו על התופעה הזאת?
8. במקרה ואצטרך להחליף את מוגבל החלקה הזה בנעילה אוטומטית, הבנתי שבשנתונים מסוימים צריך למצוא קייס אחר לדיפרנציאל, פרט לנעילה עצמה. האם בקורנדו של 2005 הסיפור יותר פשוט או שעדיין צריך קייס?
בינתיים זהו,
תודה רבה,
ג'ן
למיטב ידיעתי אתה לא צריך להחליף קייס בשביל נעילה. אם תצלם את הביצה האחורית אני אוכל להשוות למה שיש אצלי במוסו (היה מוגבל החלקה והוחלף ללוקרייט).
תבדוק על מגני הבוץ שלך מקדימה שאין שפשופים שחורים, ג'אנט עם אופסט חיובי יגרום לתופעה שהזכרת בנגיעה בהם בסיבובים חדים.
כך נראית הביצה האחורית שלי :)
https://lh4.googleusercontent.com/mUCqWoHjm7Ibayy0I1sEZaTedSF_UyrPXKR4x6Qp MSOmtCcwxpw9b-K3WWAbOzxUQdJOr3MJN-0-NFI0PTCdKeB_j3d6Bd8qHboK=w1342-h541-rw
מעלה תמונה באופן אחר:
99543
תודה, ויש לי עוד שאלות :)
7. כאשר הרכב נמצא בהיגוי שמאלה (יכול להיות שזה קורה גם בהיגוי ימינה), ברברס או ברגיל בתנועה איטית, אני מרגיש כאילו גלגל אחד נתקע במשהו ומשתחרר, נתקע ומשתחרר - כמו קפיצות סיבוביות קטנות, הסיבוב לא רציף אלא מקוטע. בהתחלה חשבתי שהצמיג נתפס על איזה מגן בוץ, אבל זה נראה משהו פנימי. אני ממש שומע מין חריקות קטנות של הצמיג על קרקע ברגע השחרור. הרכב עדיין עם מוגבל החלקה מקורי. ידוע משהו על התופעה הזאת?
נשמע שאתה משולב ב 4X4
יכול להיות?
אסף.
למיטב ידיעתי אתה לא צריך להחליף קייס בשביל נעילה. אם תצלם את הביצה האחורית אני אוכל להשוות למה שיש אצלי במוסו (היה מוגבל החלקה והוחלף ללוקרייט).
תבדוק על מגני הבוץ שלך מקדימה שאין שפשופים שחורים, ג'אנט עם אופסט חיובי יגרום לתופעה שהזכרת בנגיעה בהם בסיבובים חדים.
חבר'ה לא כאן, "אם תצלם את הביצה האחורית אני אוכל להשוות למה שיש אצלי..." [emoji4]
כך נראית הביצה האחורית שלי :)
https://lh4.googleusercontent.com/mUCqWoHjm7Ibayy0I1sEZaTedSF_UyrPXKR4x6Qp MSOmtCcwxpw9b-K3WWAbOzxUQdJOr3MJN-0-NFI0PTCdKeB_j3d6Bd8qHboK=w1342-h541-rw
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
לא רואים את התמונות, ולכן אני לא יכול להשוות את הביצים שלי :p
אסף, המתג נמצא במצב 2על 4, לפי ההתנהגות הרכב לא 4 על 4.
זה הקישור לתמונה:
http://s24.postimg.org/nk6wq1m05/image.jpg
מתג ב-4X2 עדיין לא אומר שאתה לא משולב....
במכוניות הללו, בעלות תיבת העברה מפוקדת מתג חשמלי, יש נטייה לתעלולים.
בדרך כלל התקלה הנפוצה היא כשאתה נכנס לשטח, משלב ל-4X4 ולא קורה כלום (אין שילוב), אבל אני לא אתפלא אם קרה לך ההפך בדיוק....
הסרן נראה זהה למוסו
http://www.carsforum.co.il/vb/attachment.php?attachmentid=427763&d=1434645997
לגבי השילוב פשוט תעלה את הסרן האחורי על ג'ק ונסה בזהירות לנסוע קדימה, ככה תדע בקלות אם אתה משולב או לא.
הי,
טרם הספקתי לבדוק את נושא 2X4 ו-4X4.
בנתיים גיליתי שחסר לי שמן מנוע.
איזה שמן צריך לשים במנוע ואיפה כדאי לקנות אותו באזור המרכז (גוש דן או מודיעין עדיף)?
ספר טיפולים מקורי מתייחס לדפי נתונים של מרצדס ולא ברור איך אני מגיע משם למספרי שמנים שיש פה בארץ.
אני מזכיר - קוראנדו 2005 דיזל.
תודה,
ג'ן.
היצרן דורש שמן במפרט MB 229.1 שכמעט כל שמן חצי סינטטי מיצרן ראוי עומד בו, פשוט לך לחנות ותסתכל על התווית אם יש עמידה בתקן שאתה צריך.
למשל קסטרול Magnatec GTX 10w40 או קסטרול מגנטק (http://www.autostore.co.il/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-Castrol-Magnatec-10W40-A3B4-5L.html)
או וולוליין דורה-בלנד (http://www.valvoline.co.il/DuraBlend10w40%E2%80%AC)
או ZIC UP (http://www.liraz-bat.com/image/users/196676/ftp/my_files/%D7%A7%D7%98%D7%9C%D7%95%D7%92%20%D7%A9% D7%9E%D7%A0%D7%99%D7%9D.pdf?id=9521747) (שבזה אני משתמש, יחס עלות תועלת מצויין מיצרן קוראני גדול ולא כ"כ מוכר בארץ, מיכל שחור עם מדבקה ירוקה)
או ליקווי מולי במיכל הזהו (http://www.liqui-moly.co.il/?wpcproduct=%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-10w40-%D7%97%D7%A6%D7%99-%D7%A1%D7%A0%D7%98%D7%98%D7%99-5-%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%A8)ב הנפוץ
אני אישית קונה לרוב באחד המקומות הבאים :
1. אלוף החלפים בפריימן 20 ראשון לציון.
2. אלון חלפים (http://www.alonhalafim.co.il/) בטוליפמן 2 כנ"ל (בעיקר ולוולין)
3. רכב מודיעין הפלד 46 חולון - חנות גדולה עם מבחר גדול שאתה יכול לחטט בו בחופשיות בעצמך.
4. אחים חדד הסדנא 6 כפר סבא כנ"ל.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.