צפייה בגרסה מלאה : ג׳ימני 2006 - איזה קולר גיר לשים?
החלטתי לשים קולר לקראת בוא הקיץ.
מחיפוש ברשת:
יש את ההיידן 1401
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=261830779043
שנכנס ״יפה״ מקדימה ויחסית מוגן:
http://images.tapatalk-cdn.com/15/05/29/aacee1c40d6741f9a41b3243151f87a1.jpg
הונטה של המזגן אמורה להרחיק חלק מהחום.
ויש היידן 1676 שנראה לי קצת אוברקיל למה שאני צריך:
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=350364012268
לא נראה לי שייכנס באותו מרווח צר, אולי גם יכולת הקירור הגבוהה יותר עלולה להזיק?
בסדנאות בארץ מוכרים רדיאטורים מהסוג הגדול יותר, אם זה משנה.
הרכב משמש לנסיעה יומיומית ואמור לטייל פעם ב- בעבירות בינונית.
תודה,
אסף
Sent from my Ass
עדיף קולר עמודים מסדרת HD של חברת B&M .
חזקים מכנית לפגיעות חצץ ואבנים קטנות, המרווחים בין הצלעות גדולים יותר
ולא נסתמים מהר כמו הרשתות נחשוניים של היידן.
בויטארה התקנתי קולר כזה, שווה לכוסות רוח למת ..
אגב, גם להיידן יש סדרת HD .
לדעתי כול הקולרים עם הרשתות אלומניום (כמו בתמונה) פחות מתאימים לרכב שטח .
תן מידות חיצוניות מכסימליות ואנסה לאתר לך קולר מתאים.
רענן
תודה רענן, ניתן להשיג בארץ?
Sent from my Ass
תודה רענן, ניתן להשיג בארץ?
Sent from my Ass
לא חושב ולא משתלם . איביי ....
תן מידות מכסמליות ואנסה לאתר לך .
רענן
4 שורות כמו בתמונה,
גובה 5 אינטש (נגיד 12 ס״מ)
רוחב 12.5 אינטש (30 ס״מ)
Sent from my Ass
4 שורות כמו בתמונה,
גובה 5 אינטש (נגיד 12 ס״מ)
רוחב 12.5 אינטש (30 ס״מ)
Sent from my Ass
תתן לי את המידות המכסמליות .
כמו כן, יש גישה להגיע עם הצינורות מלמעלה ?
או שצריך להגיע רק מהצד ואז זה אומר שצריך אביזר 90 מעלות (עם קשת פנימית).
רענן
אצטרך למדוד, המידות נלקחו מהמפרט של הרדיאטור שצירפתי בתמונה
Sent from my Ass
נראה לי שזה אמור להתאים:
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=181462075356
אבל אכן מיקומי הכניסה בעייתיים, גם המחיר מעט גבוה.
Sent from my Ass
קטן מידיי ! מתאים לפרייבטים אבל לא ל 4X4 .
אתה צריך לנסות להכניס את הדגם 70264 כולל BY-PASS מובנה.
המידות שלו בסנטימטר 28X14.5X4 זה בא עם פיטינג הלבשה של צינור 3/8" .
אופציה שנייה זה הדגם 70273 (אותם מידות כמו ה 70264).
הוא ללא BY-PASS מובנה . מגיע עם נפילים הברגה נקבה NPT "1/2
קח בחשבון תוספת של גובה כ 4 עד 5 סמ' עבור כיפוף 90 מעלות לצינור גמיש.
עדיפות לדגם 70264 בגלל שלא צריך להוסיף ניפלים וכן בזכות ה BY-PASS המובנה.
רענן
אתה שוכח שלג׳ימני מנוע 1.3 ליטר שהוא קטן משמעותית מרוב הפרייבטים. אני גם מניח שקולר גדול ידרוש מאמץ גדול יותר מהמשאבה כדי להזרים בו שמן ושעודף קירור/מחברים/זויות גם כן לא בריא במיוחד לגיר.
הגיר בג׳ימני החדשים נחשב עמיד יותר ומטרת הקולר היא הורדת הטמפ׳ בחליל שמשפיעה על הרדיאטור.
Sent from my Ass
אתה שוכח שלג׳ימני מנוע 1.3 ליטר שהוא קטן משמעותית מרוב הפרייבטים. אני גם מניח שקולר גדול ידרוש מאמץ גדול יותר מהמשאבה כדי להזרים בו שמן ושעודף קירור/מחברים/זויות גם כן לא בריא במיוחד לגיר.
הגיר בג׳ימני החדשים נחשב עמיד יותר ומטרת הקולר היא הורדת הטמפ׳ בחליל שמשפיעה על הרדיאטור.
Sent from my Ass
לא שוכח !
העניין הוא גודל הטורק וכמות השמן הכוללת .
עם קולר כזה מחברים ישירות לממסרה וכבר לא מעניין קיץ או חורף (יש BY-PASS ) .
אם מחברים נכון, אז אין שום ניפלים אלא רק זוג צינורות ו 4 בנדים.
קולר נחשוני קטן שמחובר ישירות לממסרה לא בטוח שתפוקת החלפת החום
טובה יותר מהחליל שברדיאטור. יש כאלו שאפילו מרעים את המצב בחיבור כזה.
רענן
שכחתי לציין שזה בנוסף ולא במקום.
Sent from my Ass
שכחתי לציין שזה בנוסף ולא במקום.
Sent from my Ass
אהה !
אם כך, כול מה שתוסיף רק ישפר את הקרור.
למעט זה שאתה עקרונית מוסיף נקודות כשל .
רענן
סתם שאלה - למה את מוסיף קולר גיר?
הגיר של 2006 לא נחשב לבעייתי ואתה לא מאמץ את האוטו יותר מידי.
הרכב עם לא מעט ק״מ, ואני מבלה לא מעט זמן בפקקים, וחם בארצנו..
מטרת הוספת קולר היא להוריד את החום של השמן בחליל ולהקל על עבודת הרדיאטור. אני לא מתכוון להתפרע עם קולר 13 שורות. מדובר על 300-400₪ בעבודה עצמית. להזיק כנראה שזה לא יזיק. אגב, ראיתי לא מעט ג׳ימנים 2006+ עם קולר.
Sent from my Ass
אני יודע ולפעמים נראה לי שזאת פאניקה מיותרת אבל....אין לי מושג.
רכשתי את ההיידן דגם 402, מעט יותר חזק מה 401. יצא 240₪ עד הבית. לכשיגיע נתקין ונראה מה הוא אומר..
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=361256850190
Sent from my Ass
הגיע עם שליח עד הבית, משום מה בהוראות ההתקנה לא מוזכר חיבור בין הגיר לחליל המקורי..
http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/14/559529c360a452a85d218de181fa0591.jpg
הרבה מידע על התקנה עצמית בג׳ימני לא מצאתי. אני אוריד את הפגוש הקדמי ואחפש מקום אידיאלי בקידמת הרכב..
Sent from my Ass
תחפש מקום שיש לו זרימת אוויר ומצד שני לא פגיע !
שים לב, ללא וונטה אין ערך לקולר בזחילת סלעים או טיפוס מעלה קשה.
אם לא מצאת מקום בחזית, אז בין מעבה המזגן לרדיאטור המנוע זה גם מקום לא רע להתקין.
99307
מוריד היעילות ל 75% (לעומת החזית) אבל נותן לך שתי יתרונות :
א. הגנה עליו
ב. אין צורך בוונטה כי יש את יניקת האוויר מהמאוורר המכני.
הערה- חשוב להקפיד על קיבוע טוב ולא ע"י אזיקונים.
בהצלחה
רענן
ברגע שמנתקים את צינור השמן מהרדיאטור לכמה שמן אני אמור להתכונן..?
אני מתכנן להחליף רדיאטור בשבת הבאה, אז אראה אם אפשר למקם על הרדיאטור החדש.
Sent from my Ass
ברגע שמנתקים את צינור השמן מהרדיאטור לכמה שמן אני אמור להתכונן..?
אני מתכנן להחליף רדיאטור בשבת הבאה, אז אראה אם אפשר למקם על הרדיאטור החדש.
Sent from my Ass
לא הרבה, מעריך משהו כמו חצי ליטר.
רענן
איך כדאי למקם את הקולר על הרדיאטור? למעלה/למטה/ במרכז? אני לא רוצה שחסימת זרם האויר מהפאן קלאץ׳ תשפיע על יעילות הרדיאטור או לצמצם את החסימה למינימום.
http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/26/d8131257937bcef76b0b8410806dc48b.jpg
Sent from my Ass
אני מבין שהחלטת לחבר אותו בין הרדיאטור למעבה המזגן. אם כן,
באיזה תצורה אתה מתכנן לחבר אותו ?
א. יציאה מהגיר > כניסה לקולר > יציאה מהקולר > כניסה לחליל > יציאה מהחליל > חזרה לגיר
ב. יציאה מהגיר > כניסה לחליל > יציאה מהחליל > כניסה לקולר > יציאה מהקולר > חזרה לגיר
רענן
כנראה שא׳, למרות שהיידן לא מציעים את שיטת החיבור. חשבתי אולי למקם אותו על הרדיאטור של המזגן באותו אופן.
Sent from my Ass
שיטה א' - טובה יותר לויסות חום המנוע בקיצון
שיטה ב' - מצננת טוב יותר את הגיר וקלה יותר ליישום
עבור שיטה א' הייתי מתקין אותו באזור החלק העליון של הרדיאטור .
עבור שיטה ב' הייתי מתקין אותו באזור החלק התחתון של הרדיאטור .
תכלס, הייתי מתקין אותו לאורך כך שהכניסה/יציאה שלו יהיו למטה ואז החיבור לחליל יהיה קצר ביותר.
בכול מקרה, אל תתקין אותו לפני המעבה מזגן אם אין וונטה חשמלית שמזרימה דרכו אוויר.
בהצלחה
רענן
תודה. הבעיה היא שהוא ארוך מהגובה של הרדיאטור אז רק חיבור אופקי אפשרי כדי שהוא יהיה צמוד ולא באלכסון..
אני שוקל ללכת על ב׳ אם היא יותר קלה ליישום. לגבי מיקום על המעבה - שקלתי לחבר אותו בגב של המעבה ולא בחלקו הקדמי איפה שהמאוורר. אם זה אפשרי (לא ליד הרכב כעת..)
Sent from my Ass
עפ"י התמונה אני לא רואה כול בעיה .
מה שחשוב זה ששטח הרשת שלו יהיה בזרימת האוויר.
הקשתות והצנרת כניסה/יציאה כמעט שאינם תורמים כלל לקרור לכן לא רלוונטי שיהיו בזרימת האוויר.
גם אם תחבר אלכסונית, אין כול בעיה בקולר נחשוני.
מה שכן, כיצד אתה מתכנן לקבע אותו פיזית ?
אני מניח שעם האזיקונים שהגיעו איתו .
אני לא אוהב שיטת חיבור זאת כי האזיקונים נמסים בשלב מסוים ....
רענן
דובר כאן מספר פעמים על החיבור של הרדיאטור.
ישנם פלאחים מיוחדים לזה בהם נעשה שימוש בהתקנות של וונטות וגם של כל מיני מנגנוני נעילה וחלונות. פלאחים דקים עם חורים לכל האורך.
בכל מקרה חשוב שלא יהיה מגע בין רשתות (צלעות האלומיניום) שני הרדיאטורים מכיוון שהוויברציות והתזוזות גורמים לחיכוך ביניהם ולהרס הרשתות.
אני מניח שזה ברור אבל למען הסר ספק.
מקפיץ הודעה ישנה
התחלתי לבדוק לגבי לקנות קולר גיר וראיתי שכתבת פה על דגם ספציפי.
אתה ממליץ על ה402?
היו בעיות בהתקנה? משהו שצריך לקנות בנפרד שהקיט לא מספק? מקום?
(אתה עם טמבון 2006 מקורי? הצורה שהפנסי ערפל בחלק התחתון)
אני אצלם לך ותראה, בגדול הוא ממוקם לפני המאוורר מזגן עם כמה פלאחים שמחזיקים אותו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תענוג
תודה אחי
בגדול מרוצה מהקולר? אם כן אני אזמין בינתיים
תבדוק מחירים בארץ, אני כבר לא זוכר כמה זה עלה אבל קולר והתקנה בכל מוסך שהוא לא סדנא לסוזוקי זה גג 400-500₪
Sent from my iPhone using Tapatalk
תודה אבל מעדיף להתקין בעצמי
אם תוכל להוסיף תמונות - זה יהיה מעולה
מקווה שזה מספיק ברור, צולם מלמטה
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160330/8253167e5b65b0bfdf3249233f9c859a.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
GodsFather
06-04-16, 09:47
יש מצב שיש לי במחסן ואז אתה מוזמן לבוא לקחת קולר משומש במצב טוב שהיה על גימני בעבר.
תביא איזה משקה אלכוהולי.
אם זה מעניין אותך, אחפש
אמיר שלח לי תמונה, אולי נגדיל את הקיים אם מתאים בגודל..
Sent from my iPhone using Tapatalk
GodsFather
06-04-16, 18:58
תבדוק בשרשור חלפים סוזוקי, אמור להיות שם
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.