צפייה בגרסה מלאה : Bumpstop בxj קרוב מידי לקפיץ
בקפיץ הימני הבמפסטופ העליון מאוד קרוב לצד הקפיץ וכמעט נוגע בו , הבמפסטופ מקורי ולא מוארך והקפיץ של רוביקון 3.5
יש לציין שאפשר להזיז את החלק העליון של הפיץ לצד השני ואז זה מסתדר , אבל זה זז בזמן פתיחה של המתלה
האם מישהו מכיר את התופעה ?
האם יש פיתרון ?
יש לציין שבצד שמאל המצב לא ככה
שכחתי לציין שמדובר על הקפיץ הקידמי
מחר אצלם כדי שיהיה ברור
boaz avrahami
30-05-15, 19:25
יכול להיות שהקפיץ עקום או שהפנהאד לא במידה הנכונה.
תבתכל אם הסרן בולט באופן שווה משני צידי הרכב כשהוא עומד במישור ואם הקפיץ לא בצורת בננה
הבמפסטופ קרוב מאוד לחלק הקידמי של הקפיץ
לכן לא ניראה לי שיש קשר לפנהרד כי הפנהרד אחראי על התזוזות ימינה ושמאלה ובלי קשר הוא הוחלף לפנהרד מותאם להגבהה
לגבי הקפיצים הם די חדשים ולא נראה לי שהם עקומים
אסתכל מחר אם יש להם בטן
אתה על זרועות קצרות?
כשאתה מגביה, הזרוע נפתחת מטה, והסרן נע אחורה, מה שמושך את הקפיץ איתו.
תמונה יכולה לעזור98798
התמונה בהחלט מסבירה. הסרן זז אחורה, כי הגבהת את האוטו, בלי להאריך את הזרועות. אני צודק?
הקיט הוא קיט של רוביקון כולל זרועות תחתונות בלבד
הזרעות ארוכות יותר מהמקוריות
המצב לא ככה בקפיץ השני [שם הבמפסטופ יותר ממורכז ]
הזרועות מתכווננות?
זה הזמן לכיוון פרונט.
הזרועות לא מתכוונות
והפרונט עבר כיוון לאחר ההתקנה של הקיט
בזמן פתיחה מלאה של המתלה יש אפשרון להזיז את החלק החלק העליון של הקפיץ בתוך התושבת
ואז זה משפר את המצב אבל בפיחה הבאה זה חוזר למצב הזה
תעיף את הגומי והכוסית שמחזיקה אותו, כל עוד שלא עלית ממידת צמיגים 31״, אז הם מיותרים
תעיף את הגומי והכוסית שמחזיקה אותו, כל עוד שלא עלית ממידת צמיגים 31״, אז הם מיותרים
אתה מתכוון לבאמפסטופ?
boaz avrahami
31-05-15, 00:32
רמי, תסביר מה הקשר למידת הצמיג?
שי - תמדוד את הזרועות שהן באותו אורך (ימין/שמאל החדשות) ותוודא שהתושבות לגוף ולסרן לא זזו ממקומן ושאין חופש בבוקסות - של הזרוע הימנית העליונה. במיוחד ימנית עליונה.
האם המצב הזה היה קיים מרגע ההתקנה או שזה הופיע רק לאחרונה?
האם הרכב קיבל מכה בצד ימין?
הרכב מעולם לא קיבל מכה
אני אמדוד שוב את הזרועות התחתונות
ואבדוק את הבוקסות של העליונות
המצב הזה היה לאחר הרכבת הקיט
רמי אני כבר על 31
ככה זה ללא שינוי זרועות עליונות.
הכוסית שמחזיקת את הגומי נוגעת בכל פתיחה של קפיץ, הבמפסטופ הזה מיותר ולא מועיל בכלום, אם הורכב התותב שהם מספקים בקיט
בחלק התחתון של הקפיץ אז אין בעיה להעיף את העליון, לא יקרה כלום בסגירת מהלך, ניתן לבדוק ולראות
חבל שהזרועות לא מתכוונות.
כיוון קסטר המקורי בצ'רוקי מתבצע בזרועות התחתונות, בקצה שמחובר לשלדה - זה נראה ככה -
http://www.jeepforum.com/forum/attachments/f9/415909d1339783377-caster-bolt-adjustment-sp32-20120615-125945.jpg
במידה ואפשר לקחת את הזרועות התחתונות עוד קדימה, עד הסוף, זה אולי יפתור את הבעייה. גש למכון פרונט לביצוע שנית, והפעם עם דגש על העניין הזה של הקפיץ.
boaz avrahami
31-05-15, 17:28
אצלי יש בסה״כ מתלה די זהה וקיט באותו הגובה רק של איירון רוק.
אצלי זה נראה ככה-
98864
98865
כיום התחתונות מתכווננות אבל גם לפניהן הבאמפסטופ לא ישב שונה מהותית.
אותי מטרידה העובדה שצד אחד יושב בסדר וצד אחר לא.
הזרועות אמורות להיות סימטריות וגם התוצאה לדעתי צריכה להיות סימטרית.
לכן אני חושב שהחיפוש צריך להתמקד סביב ההבדל בין ימין לשמאל.
אגב, הקפיץ עצמו יושב במקום ומחוזק עם התפס שלו?
ככה זה ללא שינוי זרועות עליונות.
הכוסית שמחזיקת את הגומי נוגעת בכל פתיחה של קפיץ, הבמפסטופ הזה מיותר ולא מועיל בכלום, אם הורכב התותב שהם מספקים בקיט
בחלק התחתון של הקפיץ אז אין בעיה להעיף את העליון, לא יקרה כלום בסגירת מהלך, ניתן לבדוק ולראות
טעות.
ההנמכה+הבאמפטופ נועדו לשמור גם על רכיבי המתלה וגם על הקפיץ.
לקפיץ יש טווח סגירה שאתה לא רוצה לעבור אותו, ואם תגיע לשם, אתה פוגע בקפיץ.
זה אפילו לא חייב להגיע עד לטריקה של הכריכות.
קניתם קיט איכותי של רוביקון, שחשבו עליו הרבה כדי לתת מוצר יציב, ואתם מתחכמים ומורידים חלקים?
אני עם בועז,
משהו לא מסתדר עם הסימטריה של הרכב או החלקים שהרכבתם.
ההגיון שלי אומר שאם באמת אני יאריך את הזרועות למעלה הסרן יקבל זווית קדימה וגם הקפיצים ייטו קדימה וכך יתרחקו מהבמפסטופ
לא כך ?
ההגיון שלי אומר שאם באמת אני יאריך את הזרועות למעלה הסרן יקבל זווית קדימה וגם הקפיצים ייטו קדימה וכך יתרחקו מהבמפסטופ
לא כך ?
כן אבל אתה תקטין את זוית הקסטר למצב שעלול לפגוע ביציבות. חוץ מזה שאתה לא יכול להאריך את הזרועות העליונות אם הן לא מתכווננות. דרגת החופש שלך היא רק למטה.
תעלה תמונות של התושבות של הזרועות בסרן, בעיקר של התחתונות - די נפוץ שהן מתעקמות וזה יכול להסביר חוסר סימטריה כמו שיש אצלך.
boaz avrahami
01-06-15, 00:04
עוד מדידה שכדאי לעשות היא מבורג תושבת תחתונה לפנים לתושבת קפיץ אחורי בצד המנוגד ( אלכסון) או כל נקודה אחורית שקיימת סימטרית בחלק האחורי של הרכב.
גם ברכב חדש יהיה שוני אבל מידת השוני תצביע אם משהו עקום ממש...
אני מנחש שמעל 2-4 סמ זה יהיה חשוד לדעתי
ההבדל אמור להיות בממ ספורים.
אז ככה במבט חטוף בבוקר [כי לא היה לי זמן להתעמק] נראה כי הזרוע התחתונה הימנית יותר קדימה מהשמאלית
כלומר כיוונו אותה קדימה יותר לעומת השמאלית .
אני לא יודע אם זה כדי לפצות על משהו או טעות של המכוון פרונטים
בימים הקרובים אמצא זמן לשכב מתחת לרכב לעשות מדידות .
התושבות נראות ישרות מאוד ולא עקומות והרכב לא עבר תאונה .
אני אעדכן בהמשך , בכל מקרה נראה לי שאתחיל לברר על על מוטות עליונים מתכוונים ,
מישהו יודע האם הזמנה כזו מאיביי תעצר ויבקשו אישורים וכאלו ?
עידכון
היום מדדתי את האלכסונים, את התושבות בהצלבה והמידה זהה לחלוטין
אחר כך מדדתי את המרחק בין התושבות של הזרועות התחתונות ויצא שהצד הבעייתי רחוק בסנטימטר מהצד התקין
ורואים גם שהזיזו את המוט רדיוס הימני קדימה בעזרת הברגי כיוון , מכיוון שהמכוון פרונטים עשה את זה כנראה טעה במידות
בכל אופן נראה לי שחייב להחליף את המוטות למעלה לארוכים יותר כדי לפצות על זווית הסרן לאחר שהחלפתי את המוטות למטה לארוכים יותר
כנראה שעם הגבהה של 3.5 זה מספיק אבל אני הוספתי עוד אינץ של ספייסר מקדימה
עידכון
היום מדדתי את האלכסונים, את התושבות בהצלבה והמידה זהה לחלוטין
אחר כך מדדתי את המרחק בין התושבות של הזרועות התחתונות ויצא שהצד הבעייתי רחוק בסנטימטר מהצד התקין
ורואים גם שהזיזו את המוט רדיוס הימני קדימה בעזרת הברגי כיוון , מכיוון שהמכוון פרונטים עשה את זה כנראה טעה במידות
בכל אופן נראה לי שחייב להחליף את המוטות למעלה לארוכים יותר כדי לפצות על זווית הסרן לאחר שהחלפתי את המוטות למטה לארוכים יותר
כנראה שעם הגבהה של 3.5 זה מספיק אבל אני הוספתי עוד אינץ של ספייסר מקדימה
boaz avrahami
03-06-15, 21:48
אני הייתי חוזר אליו ומכוון מחדש עם המכשיר והחיישנים שהוא שם על ארבעת הגלגלים.
לדעתי או שזה השתחרר או שזה בכוונה ככה.
האוטו נוסע ישר או שיש משיכה לצד מסויים?
נוסע ישר
בכל מקרה ברור שאחזור אליו
boaz avrahami
04-06-15, 01:02
לא שמתי לב שציינת שיש לך ספייסר בנוסף.
אתה צריך לבצע התאמות לפי 4.5 ולא 3.5.
גם בפנהארד וגם בזרועות...
ובלי קשר הסרן צריך להיות סימטרי
זה שהוספת עוד ספייסר של אינץ' מסביר את המצב. אתה רוצה ארבע וחצי אינץ'? אתה צריך כבר זרועות מתכווננות. לא מספיק עליונה מתכווננת, גם תחתונה, אחרת לא בטוח שתצליח לכוון זוית קסטר נכונה וזה יותר חשוב מאשר שפשוף בקפיץ.
נמרוד הזרועות של ה3.5 והזרועותשל ה4.5 הם אותם זרועות (באורך)
הזרועות שיש לי לא מתכוונות אך צריכות להיות באורך המתאים ל4.5
ב4.5 משתמשים בזרועות מתכווננות, ואתה פותח אותם כמה מ"מ בשביל לכוון קסטר נכון מצד אחד ושלא יגע בקפיץ מצד שני. זה בדיוק מה שאתה מתמודד איתו.
נמרוד בקיט המקורי אין זרועות מתכוונות , אצלך זו תוספת
boaz avrahami
04-06-15, 13:32
בקיט 4.5 הזרועות העליונות מתכווננות-
להלן אפילו המקט שלהן:
RE3780 Upper front Adjustable SF2 control arms, pair
התחתונות הן:
RE3700 Lower front fixed SF2 control arms, pair
לשני הקיטים ( 3.5 וכן 4.5)
נמרוד הזרועות של ה3.5 והזרועותשל ה4.5 הם אותם זרועות (באורך)
קצת באיחור אבל עדיף מאשר בכלל לא
אני מעדכן על פתרון הבעייה
נרכשו זרועות עליונות מתכווננות , הותקנו ועל הדרך גם הבושינגים שעל הסרן ,
בוצעו כיוונים חדשים , הזרועות העליונות נפתחו למידה 39.5
העבודה בוצעה ע"י גיא רפאל מפרוגיפ
הבעייה נפתרה והבמפסטופים ממורכזים בתוך הקפיץ
תודה לכולם על העזרה
אם יורשה:
איך התנהלה פעילות ההגבה?
הלכת לבעל מקצוע והוא שיחרר אותך ככה? עם באמפסטופים לא ממורכזים, סרן לא סימטרי ועם זרועות שלא מתאימות לסט-אפ כפי שהייצרן מגדיר?
אני מפספס משהו?
באמת לא בעוקצנות או ציניות, כמי שמהרהר בהגבהה של צ'ירוקי אני תוהה איך נכון להתנהל...
עומרי שלום
הרכב הוגבה עם קיט של רוביקון 3.5 אינץ שכלל רק זרועות תחתונות .
הקיט נקנה בארץ והורכב ע"י בעל מקצוע מקצועי מאוד
לאחר ההגבהה הלכתי לכיוון פרונט ושם כנראה הוא שינה את כיוון הזרעות התחתנות והזיז אותן קדימה קצת
לדבריו הדבר הכרחי , כבר אז הבמפסטופ היה קרוב לקפיץ אך לא נגע
אצלי ברכב לאחר ההגבהה החלק האחורי היה משמעותית גבוה מהקדמי באינץ אחד
והדבר הפריע לי מאוד בעיין , התקנתי ספייסר של אינץ והרכב התיישר אבל אז הבמפסטופ היה צמוד לקפיץ
ואפילו נגע במקרים מסויימים
טיפ שלי
לך על הקיט הזה , ממליץ בחום
שדרג במעמד הקניה לזרועות מתכווננות והוסף זרועות למעלה
בהצלחה
ראשית תודה!
למה הרכב היה יותר גבוה מאחורה? לא קראתי משהו כזה בפורומים בחול.. אולי פספסתי...
מה התקנת? Super-Flex או Super-Ride ?
אין לי תשובה טובה
הותקנו קלינים אבל זה לא נתן תוספת רצינית לגובה
אני התקנתי SUPER FLEX
boaz avrahami
07-09-15, 23:12
עמרי, ברכב ישן הקפיצים כבר לא מה שהיו והרכב לא מפולס.
מדי זמן מפלסים אותו עם ספיסרים.
לגבי התהליך הקודם, באמפ סטופ מעט בזווית אינו תקלה מהותית כל זמן שזה לא מפריע ו/או מרעיש
בועז כל ארבעת הקפיצים היו חדשים
יכול להיות שבגלל שהקפיצים מאחור הם עלים נדרש להם זמן או משקל רציני
כדי לשקוע קצת , בכל אופ עד עכשיו הם לא שקעו
boaz avrahami
08-09-15, 09:28
בדרך כלל קפיצים מאיכות טובה יתנו רכב מפולס אבל כאמור, גם אם לא אז עושים שפצורים החל מהיום הראשון.
עם הגיל מתח הקפיצים משתנה תחת המאמצים והעומס ובקפיצי עלים נהוג בסוף לערגל ובסלילים לשים ספיסרים.
הקלינים מתקנים את זווית הסרן בינו לבין העלים.
ממתקין מנוסה ומקצועי מצופה להוציא בסיום ההתנה רכב פיקס
רוב הקיטים בנויים עם יתרון גובה לקפיצים האחוריים, לפיצוי במצב מועמס.
אם מאזנים את הרכב, אז במצב העמסה הפנסים מאירים בצורה לא יעילה ומסנוורת, והאחיזה בסרן הקדמי יורדת והיגוי נפגע.
לפני שאתה ״מיישר״ את הרכב, תן לו כמה חודשים להתיישב.
עבר יותר מחצי שנה והחלק האחורי לא שקע
אני ברוב הזמן לא נוסע עמוס
האחיזה מצויינת וההיגוי לא נפגע
boaz avrahami
09-09-15, 10:11
שי,
רק בשביל הפרוטורול ואלו שיקראו בעתיד, אתה לוקח בחשבון שתנועת הסגירה היא ברדיוס ולכן כשהבאמפ מקביל לקפיץ בפתיחה הוא לא יהיה מקביל בסגירה.
המטרה היא להשיג הקבלה ככל שניתן בסגירה ולהימנע מרעשי נגיעה...
עבר יותר מחצי שנה והחלק האחורי לא שקע
אני ברוב הזמן לא נוסע עמוס
האחיזה מצויינת וההיגוי לא נפגע
כל קפיץ חדש שוקע בהתייצבות שלו.
הטובים בצורה זניחה ושווה, הזולים הרבה ולא אחיד.
ברגע שאיזנת את הקדימה, בהעמסה הרכב יהיה נמוך מאחור, וישאר גבוה מקדימה.
הפגיעה תהיה כשתיסע עמוס.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.