PDA

צפייה בגרסה מלאה : נעילה אחורית לפאג'רו Q



sportage
31-05-15, 16:38
98858

98859

בצער רב אני מודיע כי יש חשד מעל לסביר כי נטחנה לי הנעילה האחורית.

כל בדיקות להוציא בדיקת שבבים שמן ופרוק הביצה לאלתר מראות כי המשאבה תקינה, הדיאפרגמה מניעה את המנגנון, הסנסור גורם לנורית להפסיק להבהב, מפלס שמן תקין, אבל במצב נעילה, הגלגלים אינם ננעלים, וכשגל ההנע מקובע, הגלגלים ממשיכים להסתובב בכוונים מנוגדים, רק עם רעש שמזכיר חיכוך של מתכות.

מחפש ביצה לפאג'רו 2000, עם נעילה תקינה כמובן ויחס העברה 4.9.

מודה מראש למוצא הישר וכמובן לכל מי שיש לו רעיון נוסף.

asypeer
31-05-15, 17:21
פתחת את הביצה לפני שקבעת את מותה?


Sent from my Ass

sportage
31-05-15, 18:30
לפני ניתוח גופה עושים בדיקות דם.
בכוונתי לפתוח את פקק ההורקה. אם הוא נקי כמו טוסיק של תנוק יש תקווה..
אם יהיה עתיר שבבי מתכת - זה סימן כמעט וודאי למות הנעילה.

לצערי כבר חוויתי את זה ואני כולי תקווה שאני טועה בדיאגנוזה.

ברגע שאני מפרק את הביצה, כדאי שיהיה לי חלק להחלפה.

ניר ל
04-06-15, 08:51
אתה כנראה צודק, פירקתי פעם נעילה טחונה כזאת , יש שם זר שיניים מרובעות שנטחן, אם היה להשיג את החלק הזה אז השיפוץ אפשרי.
אנסה לחפש גם , בזמנו לא היו חלקי חילוף .

EREZ.B
04-06-15, 10:07
הצעה נוספת היא שכדאי כמה שיותר מהר לפתוח ואם השמן מלא בשבבים להחליף את השמן מהר שלא יגרום לנזק נוסף שיתקע לך את הרכב עד שתחליף את הביצה

שולץ האיום
04-06-15, 20:56
זה ביצה של בנזין או דיזל?
אם בנזין תפנה אלי בפרטי

cgp
08-06-15, 13:25
זה ביצה של בנזין או דיזל?
אם בנזין תפנה אלי בפרטי

שולץ- הי רשום על המדבקה 4.9 זה דיזל הבנזין לא מתאים.
וספורטאז- מאד מוזר שפעם שניה נטחנת לך נעילה

tzurs
08-06-15, 15:32
Its because of the black cat ;)

sportage
08-06-15, 18:25
לצערי הדיאגנוזה שלי הייתה נכונה. השיניים נגזרו - נמצאו בשלימותם בתחתית בייצת הסרן ושלל שבבים על פקק הריקון המגנטי.


למיטב הבנתי נוצרה גזירה עקב מאמץ פתאומי גדול על הנעילה. זה קרה כנראה כאשר הרכב נבלם בפתאומיות על ידי גלגל אחורי אחד כאשר הנעילה משולבת. תובנה חשובה - בכל מצב שיש חשש לנפילה או מכה בגלגל אחד - חשוב לנתק את הנעילה, ובמידת האפשר לנעול את הגלגלים עם הבלמים. היא כנראה לא מתוכננת לעמידה בהלם.

אכן מקרה שני בתוך 5 שנים, קרוב לוודאי מאותה סיבה - מכה חזקה בזמן החלקה של הרכב ועצירתו על ידי אחד הגלגלים.

- - - Updated - - -

מצרף תמונות. נעילה עם לסת אחת נטולת שיניים, ושניה תקינה.

99054

99053

ד ו ר ו ן
08-06-15, 19:59
לצערי הדיאגנוזה שלי הייתה נכונה. השיניים נגזרו - נמצאו בשלימותם בתחתית בייצת הסרן ושלל שבבים על פקק הריקון המגנטי.

[RIGHT][COLOR=#141823][FONT=lucida grande]למיטב הבנתי נוצרה גזירה עקב מאמץ פתאומי גדול על הנעילה. זה קרה כנראה כאשר הרכב נבלם בפתאומיות על ידי גלגל אחורי אחד כאשר הנעילה משולבת.

]
לעניות דעתי הניתוח שלך שגוי.
זה קורה בצורה הפוכה, בד״כ כשמנסים לשלב תחת עומס.
השיניים מנסות להשתלב בכוח מול זר בתנועה והתוצאה היא שבירה.

הנעילה יודעת להתמודד עם הפרש קטן במהירויות של הקייס, אבל לא עם עומס.

sportage
08-06-15, 20:16
ומאחר וזו כבר גזירה שניה - את השלוב אני עושה בעמידה או במהירות נמוכה ביותר ללא עומס ולא מ תחיל בנסיעה מאומצת כל עוד הנעילה לא משולבת.

שילבו תוך כדי נסיעה, בדרך כלל שוחק בהדרגה את השיניים ולא גוזר אותן בשלימותם.
כמעט כל השיניים שנימצאו בקרקעית היו שלימות - מה שמרמז שהם נגזרו במכה אחת, כנראה כאשר הנעילה הייתה משולבת וחטפה הלם.

במקביל אני יודע לשחזר את שני הארועים בהם כנראה נגזרו השיניים - בשני המקרים הנעילה פעלה כראוי עד אותו רגע, ובהפעלה לאחר מכן התגלתה התקלה.

חוזר שוב לתובנה חשובה לשמירה על הנעילה בפרט ועל כל שרשרת ההנעה בכלל - במצב בו צפויה לרכב החלקה לא מבוקרת, כמו גלישה ממדרגה גבוהה או טפוס על מסלול תלול מאוד בו יש סכוי שלא לסיים את המעלה ולהתדרדר אחורה, עדיף שלא לנעול ואם ניתן להשתמש בבלמים שיספגו את החבטה.



לעניות דעתי הניתוח שלך שגוי.
זה קורה בצורה הפוכה, בד״כ כשמנסים לשלב תחת עומס.
השיניים מנסות להשתלב בכוח מול זר בתנועה והתוצאה היא שבירה.

הנעילה יודעת להתמודד עם הפרש קטן במהירויות של הקייס, אבל לא עם עומס.

sportage
08-06-15, 20:39
99055

99055

ד ו ר ו ן
08-06-15, 20:49
במצב בו צפויה לרכב החלקה לא מבוקרת, כמו גלישה ממדרגה גבוהה או טפוס על מסלול תלול מאוד.
אתה מתאר בדיוק את הסיטואציות לשמן נועדה הנעילה..
מתי אם לא בסיטואציות האלו תשתמש בנעילה?

אם נשברה לך פעמיים נעילה, משהו בתפעול או במנגנון שילוב לא תקין.

שולץ האיום
08-06-15, 21:12
אני גם התבלבלתי קצת מהתובנה שלך
אלה בדיוק המצבים שאני מפעיל את הנעילה

sportage
08-06-15, 21:49
הנעילה נועדה לטפל בהצלבות בנסיעה איטית, בעיקר בטיפוס, וממש לא מיועדת לשמש כאמצעי בלימה בהלם. בטח לא בגלישה.

ד ו ר ו ן
08-06-15, 21:55
הנעילה נועדה לכל מצב בו אתה רוצה לייצר אחיזה ולא משנה באיזה כיוון.

יש לה יתרון משמעותי בירידות קשות בהן יש הצלבות ורכב לא נעול רץ קדימה.

זה מאפשר ירידה מבוקרת ומדודה.

raanan
09-06-15, 08:05
הנעילה נועדה בדיוק למצבים בשטח שאתה מתאר.
אם היית שוכח לנתק בכביש ומבצע סיבובי פרסה, הייתי יכול להבין שבירת שיניים.

האם זה אותו סרן ומשלב שגם בפעם הקודמת נשברו השיניים ? אם כן,
אני חושד שהמשלב לא מבצע שילוב עד סוף מהלך.
כלומר, כמו בכיוון קורונה פיניון,
אסור שיהיה חופש גדול מידיי כי אז השיניים מקבלות מכה ונשברות.
הידוק יתר גורם לשחיקת השיניים.

רענן

sportage
09-06-15, 11:07
חברה, זה לא אותה ביצה ולא אותו מנגנון שילוב.

בשני המקרים השיניים נגזרו בגלל הלם על אחד הגלגלים לאחר השילוב.

כאשר הדיפרנציאל פתוח, הוא אמנם לא אוהב הלמים, אבל אם גלגל באוויר, מכה שחוטף הגלגל השני משוככת על ידי הדירנציאל ואינה מעברת במלואה למערכת ההנעה.

במצב פתוח כל מערכת ההנעה שזה כולל את הציריות, נעילה, צלבים, גל הנע, תיבת העברה וגיר.

מכאן ואילך שכל אחד יקח את התובנות שלו.

cgp
09-06-15, 12:50
אני גם לא מסכים עם התובנה, וכאמור עם פאגרו לצורך העניין.
היייתי ואהיה כנראה עשרות פעמים בסיטואציה שאתה מדבר, נעול רק אחורה או נעול כפול, החלקתי ממדרגות, נפלתי, הייתי במצבי בום טראח
זה לא אמור להזיז לנעילה. וזה לא בקטע של להיות צודק, מכיר עשרות פאגרואיסטים, חוץ מאחד, שהבעלים הקודמים התעלל בנעילה. באופן השילוב
מספר רכבים שעושים עבירות קשה , לא קורה דבר כזה.

ד ו ר ו ן
09-06-15, 15:29
מכאן ואילך שכל אחד יקח את התובנות שלו.
התובנה שלי היא שבסבירות גבוהה אתה הולך לשבור (תרתי משמע) שיא בדיפ שבורים.

sportage
09-06-15, 19:02
מסכים שגם לשבור נעילה פעם אחת - זו פעם אחת יותר מידי.
פעמיים זה המון.

השיא שלי כבר נשבר על ידי המכונאי שהחליף לי הפעם את הביצה...

בנוסף התקלקלה לי 3 פעמים משאבת סולר עם אותה תקלה בדיוק על רכב שלא עבר 200,000 ק"מ. אולי גם זה קשור להפעלת הנעילה... :-)

ובכלל - במשך 5 שנים ראשונות, התקלה היחידה שהייתה לי היא שריפת נוריות הבקרה של הסופרסלקט. כנראה עד אז נהגתי מעולה.
אחרי 5 שנים התחילו התקלות.. נעילה, טורבו, מנוע, אימובילייזר, ידיות דלתות, רדיאטור, מיכל דלק, אלטרנטור וכן נורות הסופרסלקט - הפעם לדים.. מסקנה - אחרי 5 שנים נהייתי חרא של נהג..

EREZ.B
25-06-15, 02:34
עין רעה נקודה משהוא מסתכל לא טוב על הרכב שלך או עליך.

חנן-ג'יפולוג
25-06-15, 09:46
על פניו, זה באמת לא נראה טבעי עם כמות השבירות הזו, והמסקנה שלך של לא להפעיל נעילה דווקא כשהכי צריך אותה, בעייתית.
לא מכיר אותך או את הרכב, אבל בתור התחלה הייתי הולך דווקא לכיוון של מיתון נהיגה, וקבלה רוחנית שמה שלא הולך בעדינות, מוטב לו שלא ילך בכלל, מאשר בהפעלת אגרסיביות שנגמרת רע.

אם זה אפשרי, אני ממליץ מאוד על הוספת נעילה קדמית.

בזמנו, עם הרכב הקודם שלי, שברתי מכלולי הינע יותר מעשר פעמים.
שינוי סוויץ' בראש של אופן נהיגה ותוספת של נעילה קדמית הפסיקו באחת את השבירות עד היום. זה היה לפני כ14 שנים.
























נ.ב. גם החלפתי מJeep לטויוטה.

-->