התחברות

צפייה בגרסה מלאה : Article: אבק דרכים, אויר פסגות: מדריך בסיסי להשכרת רכב שטח בחו"ל



אורן אוריאלי
31-05-15, 18:38
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3568-%D7%90%D7%91%D7%A7-%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%95%D7%99%D7%A8-%D7%A4%D7%A1%D7%92%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%91%D7%A1%D7%99%D7%A1%D7%99-%D7%9C%D7%94%D7%A9%D7%9B%D7%A8%D7%AA-%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%A9%D7%98%D7%97-%D7%91%D7%97%D7%95-%D7%9C

Tourist
03-06-15, 17:52
*לשכירת רכב, לא להשכרת רכב

דרור ברלי
03-06-15, 19:27
הייתי מוסיף - כשאתם מזמינים מחברת ההשכרה "SUV"/"4X4" קטן ממשפחת הג'יפונים, ובמיוחד במדינות קצת פחות מתקדמות כמו למשל בבלקן או ביוון - אל תתביישו לזחול מתחת לאוטו ולוודא שאכן קיבלתם דגם עם הנעה 4X4/AWD.... זה מנסיון. לא מעט דגמים מצויידים בהנעה קדמית בלבד והעבירות שלהם לא עולה על זו של כפכף ממוצע.

בקפריסין, טורקיה ובאיים היווניים אפשר לשכור סמוראים/ג'ימנים/ויטארות ושאר רכבי 4X4 שחלקם מצויידים בנועלי טבור ידניים - תוודאו שנועלי הטבורים לא חסומים במכסה מברזל שנודע למנוע ממכם לשלב 4X4... חלק מחברות ההשכרה מאוד לא מעוניינות שתצאו להרפתקאות שטח נועזות מדי....


עוד משהו לגבי SUV - ברוב מדינות מרכז ומערב אירופה אסור לנסוע בשטח (בתלונות תבואו למפלגות הירוקים בבקשה) וממילא תמצאו את עצמכם ב-99.9% מהזמן על כבישים. וזה המקום לתהות מי צריך בכלל SUV אם נוסעים רק בכביש?...
אז נכון שב-SUV/קרוסאובר יושבים גבוה יותר והרי רוב ההדיוטות משוכנעים ש"זה יותר נוח" ואפילו "יותר בטוח". אין לי שום רצון לויכוחים בנושא הזה כי כל אחד וטעמו האישי/העדפותיו. אבל כשמטיילים בכל מיני מעברי הרים למשל, היכן שהכבישים צרים ומפותלים (קחו את מעבר סטלביו לדוגמה. כביש צר ותלול עם 48 סרפנטינות שרודפות זו את זו), תגלו שגם SUV משובח לא אוהב לנסוע בכבישים כאלה. רך מדי, כבד מדי, מסורבל מדי, רחב מדי. מגלגל יותר מדי בפניות. אלה מכוניות שגורמות לכם לרצות הרבה כביש מסביבכם כשאתם נוהגים בהן, דורשות המון עירנות וריכוז ובכבישים כאלה זה פשוט לא כיף.

חוץ מזה, הדלקים באירופה יקרים לפחות כמו אצלנו (במקומות רבים אפילו יותר) ו-SUV זוללים דלק. אז נכון שבאופן יחסי, אם נוהגים רגוע במהירויות חוקיות, אפילו SUV לא קטן כמו וולבו XC60 למשל, עם מנוע דיזל, גיר אוטומטי והנעה 2WD - יכול להיות חסכוני יחסית גם ביחס לפרייבט שלכם כאן בישראל. אבל אם תלחצו עליו באוטובאן, תקבלו מספרים מבהילים.

ברור לי שישראלים רבים כבר לא יודעים ולא מסוגלים (היום חלק גדול גם לא מורשים) לנהוג במכונית עם גיר ידני. אבל מי שיכול ורוצה - יחסוך הרבה דלק אם יעדיף ידני ולא יתעקש על אוטומטי (שלא תמיד יש. באירופה ההעדפה הגורפת היא לידני).

הפער בצריכת הדלק הממוצעת בין SUV טורבו דיזל אוט' (וולבו XC60) לבין משפחתית/סטיישן גדולה טורבו דיזל ידנית (אופל אינסיגניה) הגיע במקרה שלי - ולמעט כמה טיסות נמוכות באוטובאנים היכן שאפשר ומותר - אני נוהג בצורה שמודעת לצריכת הדלק - לכ-30% לטובת הפרייבט (15.5 ק"מ/ליטר מול כמעט 21 ק"מ/ליטר) כשנוסעים 3,500 ק"מ, זה משמעותי. באותו כסף אפשר לנסוע עוד כ-1,200 ק"מ.

בקיצור - הייתי ממליץ על SUV בינוני ומעלה רק למי שמטייל בהרכב משפחתי מלא - 4 אנשים ומטען, ואז באמת יש ל-SUV יתרון בנוחות ובנפח ההטענה. בכל מקרה אחר - מיותר לדעתי.

-->