PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה בנושא הק"מ



EdenRevivo
02-06-15, 23:09
שלום רב אנשים, שאלה שמטרידה אותי במשך הרבה זמן ובעצם לקראת רכישת גיפ ראשון.
האם הק"מ גבוה אומר בהכרח שהגיפ במצב טוב או לא? איך אפשר להבדיל במצב כזה?
אני רואה גיפים במצב טוב אך הק"מ בשמיים. אני מאד מאד אשמח לתשובות ויעזור לי לסדר את קו המחשבה שלי

דרור ברלי
03-06-15, 00:17
תן יותר פרטים - באיזה דגם של רכב מדובר.

בשוק היד השנייה שולטת הסברה שק"מ נמוך ככל האפשר ומס' ידיים קודמות נמוך ככל האפשר הם יתרון וכעיקרון זה נכון.

אבל ברכבי שטח יש עוד פרמטרים ובוא ונאמר שק"מ גבוה ומס' ידיים לא בהכרח פוסלים רכישת רכב כלשהו ומה שחשוב זה רק מצבו בפועל - וזה נכון בעיקר לרכבי שטח ישנים כמו סיקסים, סופות, דיפנדרים, סמוראים, היילקסים וכו'. רוב הכלים הללו עברו מס' ידיים דו ספרתי ובחלקם כבר שופצו/הוחלפו בהם מנועים, גירים, תיבות העברה, סרנים וכו'.

ק"מ גבוה אומר לא רק בלאי מצטבר במכלולים מכניים (שיחסית קל וזול לתקן/להחליף) אלא גם התעייפות כללית של כל מערכות הרכב - מברזלים "כבדים" כמו שילדה ועד לפלסטיקים, חשמל, ריפודים וכו'. ועדיין לא חסרים כל ירכב עם ק"מ אסטרונומי, אבל שמורים, מטופלים ומטופחים. לא הייתי חושש מהם.

מצד שני - יש לא מעט דוגמאות של כלי רכב שנסעו ק"מ נמוך יחסית, אבל הוזנחו או טופלו בקמצנות ויכולים להוות שק מלא בשרצים והפתעות רעות.


אני הייתי שם דגש על מצב הרכב בפועל כפי שבודקים כל רכב - ניירת, שילדה, מכני, מרכב, ריהוט פנים, צמיגים, מצבר, טיפולים אם בוצעו ומתי וכו'.

לדעתי גם המוכר עומד כאן למבחן - מוכר מבוגר ומיושב בדעתו ותקופת בעלות ארוכה של כמה שנים טובות זה סימן טוב שמעורר אמון. לפחות אצלי. ואולי אני טועה. לעומתו ערסוואת צעיר שמספר לך כמה האוטו בונבוניירה, אבל מסתבר שהחזיק בו רק כמה חודשים ופתאום לחוץ למכור, תמיד מעורר בי חשד.

ושוב - אין כאן נוסחה קבועה ולא חסרים נוכלים וסיפורי מעשיות. ברכבים ישנים עם אודומטר(מד מרחק) מכני שמאוד קל לזייף את החיווי שלו, נושא אמינות המוכר חשוב מאוד.
סתם לדוגמה: מד הק"מ מראה מספר נמוך באופן מחשיד?... זה הזמן לבדוק דברים שלא קשורים לכאורה - כמו מצב גלגל ההגה, הריפוד במושב הנהג ומצב רפידות הגומי על הדוושות. בלאי מוחשי בחלקים האלה מעיד על שימוש אינטנסיבי ברכב ואולי גם מד ק"מ שעבר "טיפול". זה לא בהכרח אומר שהרכב לא טוב, אבל כן רומז שהמוכר לא ישר - אז זהירות!

ד ו ר ו ן
03-06-15, 07:41
צריך להתייחס גם לתנאים בהם עבד המנוע ושגרת הטיפולים בשכלול הכללי.

רכב שנסע רוב הזמן בכבישים בינעירוניים, עבד פחות קשה בהרבה ביחס למנוע שעבד בסביבה עירונית עם נסיעות קצרות וקמ כללי נמוך יותר.

תתחיל לחשוב במושג של שעות מנוע להבדיל מקמ.

EdenRevivo
03-06-15, 11:09
אני מדבר על נגיד סוזוקי גימני שנת 2000++

zerez
03-06-15, 11:59
באוטומט הייתי נזהר מקילומטראז גבוה מידי ובודק טוב טוב את הגיר

EdenRevivo
03-06-15, 19:16
מצאתי למכירה גימני שנת 2000 עם 160 אלף ק"מ זה נראה לי סביר וכן הוא אוטומט, דבר זה נחשב בהכרח טוב?
יד 2, המחיר המבוקש הוא 37,000

דרור ברלי
03-06-15, 20:29
הק"מ נמוך ביחס לרכב בן 15 וזה טוב.
לדעתי האישית אוטומט זה רע, רע מאוד. בוודאי על מנוע כל כך קטן וחלש. אבל זו רק דעתי וזה משהו שאפשר להתווכח עליו עד זוב סולר.
מצד שני, טוענים שבדגמים מהשנים הללו הגיר האוטומטי נחשב לבעייתי הן מבחינת אמינות והן לתיקון או החלפה.

אם אתה מוכרח אוטומט והרכב הזה מוצא חן בעיניך, תצטרך לבדוק אותו היטב. קהילת סוזוקי כאן היא אוצר בלום של ידע ורצון טוב ותעזור לך הרבה.

asypeer
03-06-15, 20:36
מצאתי למכירה גימני שנת 2000 עם 160 אלף ק"מ זה נראה לי סביר וכן הוא אוטומט, דבר זה נחשב בהכרח טוב?
יד 2, המחיר המבוקש הוא 37,000


מחיר גבוה, אתה יכול למצוא דגמי vvt, שם הגיר פחות מועד לפורענות בפחות.


Sent from my Ass

-->