PDA

צפייה בגרסה מלאה : מחירי הרכב ירדו בקרוב?



דרייבר
11-06-15, 13:10
רפורמה המבטיחה להביא לירידה של עשרות אחוזים במחירי מכוניות חדשות:
ועדת שרים אמורה היתה להתכנס ביום א 7/6/2015
קישור לכתבה:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4664915,00.html

boaz avrahami
11-06-15, 15:12
הם צמודים למחירי הדירות...

המדינה התמכרה למיסים.
כל מוצר שמחירו היקר מבוסס על מיסוי, אל תאמין שיוזל.
הם מסיטים את האש מהם והלאה

asafk
11-06-15, 15:37
בינתיים, השבוע הוטלו מיסים על חלקי חילוף שהיו ללא מס קניה. אבל בלי כותרות מלקקות לשר בעיתון.
איזה רפורמה נהדרת.

אסף.

boaz avrahami
11-06-15, 15:42
מיסים זה שר התחבואה או האוצר?

דרור ברלי
12-06-15, 07:49
לא בקרוב ולא ברחוק.
מחירי המכוניות בישראל רק יעלו.

מי שאשם זה רק הציבור.
ציבור שנותן לממשלות כאלה להיבחר ולעשות ככל שעולה על רוחן ושותק, בעיקר שותק - אל יבוא בטענות לאף אחד מלבד לעצמו.

boaz avrahami
12-06-15, 08:10
בינתיים, השבוע הוטלו מיסים על חלקי חילוף שהיו ללא מס קניה. אבל בלי כותרות מלקקות לשר בעיתון.
איזה רפורמה נהדרת.

אסף.

בכלכליסט גימדו את העניין.
מצד שני אפשר להבחין שמישהו מאוד חדור מוטיבציה להעביר את המס הזה אז אולי מתחבא שם הרבה כסף.

שווה לשים לב להפרשי המיסוי מול ארופה ועל סך ההכנסות ממיסוי רכב ביחס לתל״ג.
ולא, זה לא קשור לממשלה כזו או אחרת. ממשלה מהצד השני של הקשת היתה עולה יותר כסף והייתה צריכה עוד מקורות מי ון

http://www.calcalist.co.il/articles/0,7340,L-3661399,00.html

asafk
12-06-15, 09:13
הצרה היא שזה לא קשור בשיט לממשלה זו או אחרת. השר יכול להכריז על רפורמות מפה ועד אלסקה. אבל בטבלאות, במספרים ובספרים שולטים הפקידים והם אלו שמחליטים ומבצעים. ייתנו לשר להרגיש טוב ולקבל כותרות מפרגנות ובלי שנשים לב יעלו מס מכיוון אחר.
מי ששולט בפרטים הוא זה שקובע. לא מי שהוא בעל השררה.

מדינת כל פקידיה.

אסף.

IlanG
12-06-15, 20:55
אל חשש בשקט בשקט ( או שלא ) מצאו פרה חולבת נוספת בדמות אופניים חשמלים, הדיבור עכשיו הוא על חובת רישוי ( מס ) לאופניים ורשיון נהיגה , אחר כך ימליצו על רשוי שנתי ( עוד כסף ) וכמובן לא לישכוח איזה ביטוח ,הכול במטרה לדאוג לשלום הולכי הרגל.

שולץ האיום
15-06-15, 10:42
לא בקרוב ולא ברחוק.
מחירי המכוניות בישראל רק יעלו.

מי שאשם זה רק הציבור.
ציבור שנותן לממשלות כאלה להיבחר ולעשות ככל שעולה על רוחן ושותק, בעיקר שותק - אל יבוא בטענות לאף אחד מלבד לעצמו.


כול כך נכון.
מדוייק אפילו.

wonderd
16-06-15, 11:09
לא בקרוב ולא ברחוק.
מחירי המכוניות בישראל רק יעלו.

מי שאשם זה רק הציבור.
ציבור שנותן לממשלות כאלה להיבחר ולעשות ככל שעולה על רוחן ושותק, בעיקר שותק - אל יבוא בטענות לאף אחד מלבד לעצמו.

לא יודע לגבי המחיר של המכוניות אבל המשפט השני מדויק. הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם.

דרור ברלי
16-06-15, 11:55
אז תהיה בטוח.

על מכוניות חדשות מוטל כאן מיסוי שכמעט אין לו אח ורע בעולם. כ-115% כולל.
(רק בדנמרק המס על מכוניות מעט גבוה יותר, אבל אתה רוצה להשוות גם הכנסה ממוצעת?.... בדנמרק משלמים גם מס הכנסה גבוה, אבל באמת שמקבלים מהמדינה כמעט הכל כולל הכל. בשורה התחתונה, אחרי כל המיסים, ההכנסה הפנויה שלהם גדולה משמעותית משלנו. כל השוואה בין מדינה מערב-אירופית מתקדמת לדמוקטטורת הבננות המזרח-תיכונית שלנו יכולה למלא דיון נפרד)

מיסוי כל כך מפלצתי לאורך שנים ארוכות יצר תלות ברורה של השלטון בקרן השפע הזו שהוא לא ימהר לוותר עליה וגם לא על חלקה. ממש לא. סביב המיסוי המטורף שמכוניות וחלקיהן מכניסם לקופה הציבורית מתקיימת כאן מדיניות שלמה של הזנחה מכוונת של התחבורה הציבורית, של התעלמות מכוונת ממכת גניבות הרכב וזו רק ההתחלה. הכל כסף.

מדי פעם המנוולים הללו מנסים לאחז את עיני הציבור בכל מיני הבטחות שווא שקריות על הפחתת המיסוי וזה כמובן שקר גס וקישקוש מקושקש. פוליטיקאים הם אנשים מתועבים שכל מילה שיוצאת מפיהם היא שקר. סביר להניח שהם ישקרו לכם גם אם רק תשאלו אותם מה השעה.

אממה - יש מקרים יוצאים מין הכלל. למשל - אתם בהחלט יכולים להאמין להם כשהם מכריזים על הטלת מיסים חדשים.

שולץ האיום
16-06-15, 14:25
ציבור הנהגים מעולם לא התאגד
ציבור הנהגים מעולם לא בא בטענות כלפי משרד התחבורה,משטרה,ממשלה.

מיסים,מצלמות,כבישים מסוכנים,חוקים ארכאיים - בכיף.
חינוך לנהיגה, ספורט מוטורי, נסיון אמיתי למניעת תאונות דרכים - ממש לא!

נראה לי שסעיף התחבורה הוא הממוסה ביותר מכל הסעיפים (גם בכלי התחבורה וגם בדלק), אך מעולם זה לא הזיז לאף אחד.

כבשים.

קונסטון
16-06-15, 15:14
יש משפטניים באתר אני מניח,
יכולים להגיד את דעתם לגבי המיסוי של הרכבים בכפוף לאמנות והסכמי הסחר עם האיחוד האירופאי,.....האם אין הגבלה של הטלת מס בהסכמי סחר חופשי לכאורה..

boaz avrahami
16-06-15, 16:20
ציבור הנהגים מעולם לא התאגד
ציבור הנהגים מעולם לא בא בטענות כלפי משרד התחבורה,משטרה,ממשלה.

מיסים,מצלמות,כבישים מסוכנים,חוקים ארכאיים - בכיף.
חינוך לנהיגה, ספורט מוטורי, נסיון אמיתי למניעת תאונות דרכים - ממש לא!

נראה לי שסעיף התחבורה הוא הממוסה ביותר מכל הסעיפים (גם בכלי התחבורה וגם בדלק), אך מעולם זה לא הזיז לאף אחד.

כבשים.

מזתומרת לא התאגדו?
ציבור הנהגים יצא להפגין לפני כמה ימים בתל אביב נגד המיסים ויוקר המחיה.
בתל אביב נתנו לזה את שם הקוד ״מצעד הגאווה״ כי אם היו קוראים לזה חלילה הפגנת יוקר המחיה אף אחד לא היה בא

דרור ברלי
16-06-15, 16:50
יותר מזה...

בכל פעם שמדברים על אגרות גודש, מיסי נסועה ושאר גזירות שמטרתן להגביל/להקשות את השימוש ברכב פרטי (או סתם לסחוט מהפרה החולבת הסחוטה לעייפה הזו עוד קצת), טוענים שבמקביל גם יופחת המיסוי על מכוניות חדשות. כלומר לכאורה, רוצים שיעלו על הכביש יותר מכוניות חדישות, בטוחות ונקיות יותר - אבל שנשתמש בהן פחות.
כדי שזה יקרה, מוכרחים להשקיע במקביל בתחבורה ציבורית, לעודד שימוש בדו גלגליים ובאופניים חשמליים - וזה כבר יותר קשה...

אז מה שיקרה בסוף זה שיוטלו עוד אגרות, מיסים ואיסורים, את הדו-גלגליים כמעט חיסלו באמצעות תעריפי ביטוח הזויים, את האופניים החשמליים עומדים להרוג באמצעות חקיקה מגבילה, בתחבורה הציבורית לא יושקע שקל נוסף והמיסוי על כלי רכב לא רק שלא יפחת אלא שמי יודע - אולי אפילו יעלה. מדובר בהמון כסף שהמדינה לא ששה לוותר עליו.

אל תשכחו איפה אנחנו חיים.

נמרוד
16-06-15, 16:56
האם מכירי המכונית בישראל לא יכולים לרדת?

בוא נראה... כמה משכורות ממוצעות נדרשות כדי לקנות מכונית משפחתית?

בני ברק, ynet, פרסם את הטבלה הבאה בשנת 2004 (מקור: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2962283,00.html)
99194

11 שנה חלפו, רועי צוקרמן, ynet, לפני חודש - (מקור: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4656045,00.html)

99195

הטבלאות מטעות, כי בשנת 2004 החישוב הוא ביחס לשכר ממוצע נטו משום מה, וב2015 לא כתוב אבל כנראה שמדובר על ברוטו, שזה הנתון המקובל.

אבל בכל מקרה - השכר הממוצע במשק עלה בכ33% מאז 2003 (http://www.btl.gov.il/Mediniyut/GeneralData/Pages/%D7%A9%D7%9B%D7%A8%20%D7%9E%D7%9E%D7%95% D7%A6%D7%A2.aspx), בעוד שמחיר מכונית "סטנדרטית" - מזדה-יוטה 1600 אוטומט - עלה ב8% בלבד. לפי הטבלאות הנ"ל. ריאלית, המחיר של קורולה חדשה ירד, כי האינפלציה מ2004 ועד היום היתה כ15%.


בנוסף היום יש מבחר גדול הרבה יותר של מכוניות משפחתיות סבירות לגמרי, שעונות על ההגדרה של 1600 אוטומט, גם בפחות מ100K, ויש מכוניות קטנות ב50-60K - מה שלא היה לפני עשר שנים בכלל.

אולי זו הסיבה שהישראלים לא יוצאים לרחובות. כי תחושות בטן ודמגוגית פורומים זה נחמד, אבל העובדות אומרות אחרת - מחיר המכוניות בישראל ירד בעשור האחרון.

Saar
16-06-15, 17:02
אוף, המהנדסים האלו, תמיד באים לבלבל עם עובדות :)

נמרוד
16-06-15, 17:03
אגב, לצערי כל פעם שאני טורח, בודק, מצליב מידע ומכניס כמה עובדות לדיונים כאלו, הדיון נגמר ונביאי הזעם שותקים... אולי הפעם לא?

שולץ האיום
16-06-15, 17:14
דמגוגית פורומים.....אהבתי
גם אם תצליח להוכיח שיפור מסויים (היצע או תחרות) זה עדיין גרוע מאוד יחסית למדינות אחרות, ואנחנו לא חייבים להמשיך לאכול חרא ולשתוק בגלל שאולי החרא פחות חרא.

boaz avrahami
16-06-15, 17:14
נמרוד, הדמגוגיה היחידה היא בטבלאות האלו.

המיסוי לא ירד ולו במעט.
אולי מחיר הבסיס של היצרנים ירד אבל אנחנו מבחינת המס עמוק בחרא.

מסוי הרכב, הן הישיר והן העקיף, הוא אחד המכניסים ביותר לאוצר.

וזה עוד לפני הדיון על השקר של השכר הממוצע לעומת החציוני.

עכשיו אתה מוזמן לתת ניתוח רציני ולא גבב של טבלאות מעוותות

נמרוד
16-06-15, 17:22
עובדתית, מחירי הרכב בישראל ירדו. זה סותר את התיאוריה שלכם ש"הם לעולם לא ירדו".


"המיסוי לא ירד ולו במעט".

אברהמי, תגבה את האמירה הזאת. מה בדיוק היה המיסוי על רכב לפני עשר שנים נניח, ומהו היום? תעשה אתה ניתוח רציני, אם מה שאני מביא הוא גבב.

talw
16-06-15, 17:22
וואלה נמרוד,אתה צודק,כשמורחים ווזלין זה פחות כואב.
שכחת את שערי הדולר/יורו לעומת השקל ואת מהפיכת הליסינג שהרגה את השוק.
אבל זה בסדר,אם לא מפה אז יאנסו אותנו מחור אחר,לא נורא. בסוף מתרגלים להכול.

דרור ברלי
16-06-15, 17:27
נמרוד, מחירי המכוניות לא ירדו. המיסוי על רכב לא ירד. זה השכר הממוצע שדווקא עלה.
מחירי המכוניות דווקא עלו. משפחתית 1.6 ממוצעת ב-2014, לצורך העניין קורולה, עולה סביב 130,000 שקל. זה משקף עליה של כ-10,000 שקל לעומת אותה מכונית ב-2004.

אותו "שכר ממוצע" לא אומר כלום. כי בפועל, רוב הציבור לא מרוויח שכר ממוצע אלא הרבה-הרבה פחות.
למעלה מ-40% מהשכירים במשק בכלל משתכרים שכר מינימום... סביב 4,500 שקל....

תבדוק מה השכר החציוני, ואז נדבר.

שולץ האיום
16-06-15, 17:29
אישה מוכה :
בעלי משתפר, הוא מרביץ לי פחות.

דרור ברלי
16-06-15, 17:36
אישה מוכה :
בעלי משתפר, הוא מרביץ לי פחות.


+1....

boaz avrahami
16-06-15, 17:42
עובדתית, מחירי הרכב בישראל ירדו. זה סותר את התיאוריה שלכם ש"הם לעולם לא ירדו".



אברהמי, תגבה את האמירה הזאת. מה בדיוק היה המיסוי על רכב לפני עשר שנים נניח, ומהו היום? תעשה אתה ניתוח רציני, אם מה שאני מביא הוא גבב.

אני מהטלפון הנייד ולכן קצת יקשה עלי להגיב כרגע עם סימוכין.
בנוסף אני לא מתימר להיות כלכלן.
מעדיף להמתין לאחד הכלכלנים ( מישהו אמר ניר ל) שיסקור את זה ברצינות.

אתה מוזמן לעיין כאן בנתיים

https://taxes.gov.il/about/reforms/documents/misui_rehev2005.pps

נמרוד
16-06-15, 18:08
מעניין מאד בועז... המצגת מסבירה יפה מאד איך מיסוי הרכב ירד ברפורמה שהתחילה בשנת 2005, בניגוד לטענה שלך... :rolleyes:


ודרור - כאמור, קורולה עלתה 120 ב2004, 130 ב2015. עלייה נומינלית של 8%, ירידה ריאלית של 7% כי היתה אינפלציה של 15% בשנים האלו.

בואו נסתכל על משהו אחר... מה היתה המכונית החדשה הזולה ביותר בישראל בשנת 2004?

הנה מצאתי מבחן דרכים באוטו, (http://www.auto.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%94-271-%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F-%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%A4%D7%99%D7%90%D7%98-%D7%A4%D7%A0%D7%93%D7%94.aspx) משנת 2004 (שכתב טל שביט זצ"ל, עיתונאי הרכב המקצועי ביותר שהיה לנו בישראל) שכותרתו המכונית הזולה ביותר בישראל. בשנת 2004 היתה פיאט פנדה ידנית במחיר 75 אלף שקלים.

היום, המכוניות הזולות ביותר בישראל - סוזוקי אלטו, שברולט ספארק, סקודה סיטיגו, כולן ידניות, כולן מקבילות לאותה פנדה - עולות 20 אלף שקלים פחות.

איך זה? רמז, רבותי... - כי המיסוי על רכב חדש כן ירד בישראל, מה לעשות...:D

נחכה לבועז שיבדוק לעומק ויגיד לנו בדיוק מה היו שיעורי המיסים על רכב חדש בשנת 2004 וכמה הם היום.

נמרוד
16-06-15, 18:12
עזבו ואזלין, בעל מוכה, תסמונות שוודיות. תבדקו מאיפה מגיעות תחושות התסכול שלכם. לא צריך להיות כלכלן בשביל לבדוק מספרים.

Saar
16-06-15, 18:20
בועז, חסכתי לך חיפוש...https://www.google.co.il/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://ozar.mof.gov.il/hachnasot/doch05/docs/2005_14.pdf&ved=0CBsQFjAAahUKEwjm0Om0wZTGAhWH8nIKHf_ BAcw&usg=AFQjCNGDzHS5fY79ff_vYPmnIZWStADQnA&sig2=nzJ1ZyT8scP6JBNQRJ-Zdg
בגדול, המיסים ירדו...

קונסטון
16-06-15, 18:26
יש נתונים לגבי מחירונים, ירידת ערך ועלות שנתית?
מי שקנה רכב ממוצע ב 1990 ומכר אותה ב 1995- כמה עלתה לו ב 5 שנים אחרי 150 אלפי ק"מ
כמה היום מי שקונה "דומה" ומוכר אחרי 5 שנים ו 150 אלפי ק"מ
מה העלות נטו בין שני המקרים (תזרים ההשקעה פלוס תזרים ההוצאות בניכוי תמורה ממכירה= השקעה נטו)
אינטואיציה..בזמנו ירדו פחות (באחוזים)
מנגד זה אולי עובד כנגד המכוניות בח"ל שחדשות נמכרות זול יותר אבל ירידת הערך שם למכונית בת 5 שנים ממה שאני שומע הרבה יותר משיעור הירידה כאן

boaz avrahami
16-06-15, 18:31
ירד אתה אומר?

הם עורכים את הטבלאות האלו בצורה מניפולטיבית.
הגביה עלתה
המס הישיר לא ירד ( 2-3 אחוז זה לא ירידה לעומת שחיקת השכר ואני חושב שיש עוד מס ירוק)
המס העקיף עלה המון

99196

קרא היטב את עמוד 6 בבקשה

https://taxes.gov.il/about/periodicreports/documents/skitrarehev/rechev2013.pdf

נמרוד
16-06-15, 20:23
תשקיע כמו שאני משקיע לפעמים ותן לנו הסבר מלא מה היה מבנה המיסוי על רכב בשנת 2005 ואיך הוא השתנה עד היום, בשפה פשוטה שכולנו נבין.

Sent from my GT-I9301I using Tapatalk

boaz avrahami
16-06-15, 23:02
אני לא מתיימר לפרשן כהלכה את המיסוי כי זה אינו תחום הבנתי ולפי התרשמותי מרבית הטבלאות שמשרד האוצר מציג מכילות עיוותים מכוונים כמו למשל ההשוואה לשכר הממוצע במשק.
ידוע שהנתון הזה לא משקף את המרבית האוכלוסיה ובמיוחד כאשר הקיטוב בין המרוויחים מליונים לשאר העם הולך וגדל.
כבר שנים שמתריעים על העיוות הזה וקוראים להחליפו בשכר החציוני.

נתקדם לנתונים כפי שאני מבין אותם-
עד שנת 2009 היה מס הקניה 73 אחוז.
בשנת 2009 הוחל המס הירוק ובו העלו את מס הקניה ל 83 אחוז ונתנו לפי דרוג זיכוי במס הקניה לתשע הקבוצות החסכוניות כפי שמופיע בעמוד 7 בקובץ ששמתי בתגובתי הקודמת.
בכל שאר הקבוצות האחרות המס אפילו עלה.

אם ננתח את הטבלה בעמוד 4 נוכל לראות שכמעט אין שינוי במס הקניה לאורך העשור שנדגם,
מצויין פחות מחצי אחוז שזה זניח לחלוטין.

במקביל להנחה הירוקה העלו באופן דרמטי את המיסוי העקיף על הדלק.




JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex

נמרוד
17-06-15, 08:57
בועז המקור שהבאת פנטסטי. כל התשובות נמצאות שם. אבל או שאתה מתמם, או שאתה באמת לא יודע לקרוא נתונים.

המיסוי עד שנת 2005 היה אחיד למכוניות פרטיות 85% ולרכב מסחרי 75%. משנת 2005 התחילו שורה של רפורמות, שעיקרה מס הדרגתי בהתאם לקבוצת הזיהום של הרכב. החל מ30% למכוניות היברידיות ולמכוניות מקבוצה 2 (הקטנות הידניות).

משפחתומטוית מודרניות שייכות לרוב לקבוצה 7, והמס עליהן הוא 63%, זאת לעומת 85% כשהמס היה בשיאו, בשנת 2005.

גזרתי כמה מהטבלאות הרלוונטיות מהמקור שאתה הבאת.

זו הטבלה המלאה נכון לשנת 2013 ולדעתי זה בתוקף גם היום.

99212

והנה הטבלה שמראה את מס הקנייה הממוצע שנלקח על ידי המדינה מכל המכוניות הפרטיות שנמכרות בכל שנה, הן באחוזים והם באלפי שקלים מתוך העלות של הרכב. הוא ירד משיא של 85% ב2005 (כשהוא היה אחיד לכל המכוניות הפרטיות), עד לכ 60% בממוצע בשנת 2013.

99213

אלו העובדות - מס הקנייה על רכב בישראל ירד, וירד משמעותית, החל בשנת 2005. אפילו על כלי רכב מקבוצה 15, שזה בעצם כמעט כל רכבי ה4X4 שמעניינים אותנו, המס ירד באחוז או שניים, אבל על רוב מכוניות הנוסעים המס ירד משמעותית עד משמעותית ביותר, וזו הסיבה שהיום בישראל יש מבחר גדול של מכוניות קטנות ב50-60 אלף שקלים כשלפני עשר שנים המכונית הזולה ביותר שניתן היה לרכוש עלתה 75 אלף שקלים.

נמרוד
17-06-15, 09:05
אם ננתח את הטבלה בעמוד 4 נוכל לראות שכמעט אין שינוי במס הקניה לאורך העשור שנדגם,
מצויין פחות מחצי אחוז שזה זניח לחלוטין.

JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex

זו הטבלה מעמוד 4, ואני מצטער לראות שאתה כנראה באמת לא יודע לקרוא נתונים.

בעמודה האחרונה אתה רואה שמס הקנייה מערך היבוא ירד משיא של 85% ב2005 ועד ל60% בלבד ב2013.

הסכום הכולל של תקבולי מס קנייה מרכב נוסעים לא השתנה, כמו שציינת, אבל זה בגלל שכמות המכוניות עלתה בצורה דרמתית - כמעט הוכפלה!

בשנת 2005 נמכרו 136,939 מכוניות שעליהם שולם 85% מס קניה, וב2013 נמכרו 225,297 מכוניות שעליהן שולם מס קנייה של 60% בלבד, אבל הסכום הכולל של מליוני שקלים גדל (וריאלית השתנה בחצי אחוז זניח, כמו שציינת)

זה בדיוק הפואנטה של הורדת המיסוי - תוריד להם את המחיר, יקנו יותר, ויקנו יותר מהמכוניות החסכוניות שאנחנו רוצים שיסעו בכבישים.

99214

רבותי, טענתם פה שמחיר המכוניות בישראל לא יכול לרדת - זה לא נכון. הוא ירד משנת 2005 ועד היום.

טענתם שמדינת ישראל לא יודעת להוריד מיסים - לא נכון. היא יודעת, עובדה, המיסוי על רכב ירד בעשור האחרון.

רק לגבי שתי הטענות האלו רציתי לתקן אתכם.

boaz avrahami
17-06-15, 09:13
נמרוד, תמצא בבקשה את הנוסחה שבה משלמים 60 אחוז מס קניה.
לפי הטבלה ממוצע מס הקניה הוא 60 אחוז מס...
זה נראה לך נתון נכון?
איפה הוא מעוות?

בטבלה להלן יש את אחוז ההנחה מה 83 אחוז מס הבסיס לפני הנחת המס הירוק

99215[/ATTACH[ATTACH]99216

99217

ניר ל
17-06-15, 09:35
תסתכלו על זה

http://wheel.co.il/מבצע-חבר-ופיגו-סיטרואן-2015-פיגו-3008-ב-134900-שח/

נמרוד
17-06-15, 09:36
בועז אתה מפתיע אותי. אתה יודע מה זה ממוצע?

שוב אותה הטבלה שמחלקת את כל המכוניות לאותן 15, למעשה 17, קבוצות, ולכל קבוצה מס קנייה אפקטיבי אחר. החל מ8% למכונית חשמלית נטולת פליטות ועד 83% לקבוצה 15. עד כאן?

http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=99212&d=1434519409

בשנת 2013 נמכרו 225,297 מכוניות נוסעים, מכל הקבוצות. על כל מכונית שולם מס באחוז אחר, ובסכום אחר. בסך הכל, מס הקנייה ששולם על כל המכוניות בשנה הזאת, הוא 60%. על חלקן שולם יותר ועל חלקן פחות, אבל הממוצע הוא 60%. זה לא מעוות וזה גם בכלל לא מפתיע - ההתפלגות של מספר כלי הרכב גם מופיע בעמודה אחת ימינה, "% מסך המכירות ב2013" - אתה רואה שהמון מכוניות נמכרו מקבוצות 6-7 שזה המשפחתומטיות הסטנדרטיות שהמס עליהם 60-63%, אבל עוד יותר נמכרו קטנות חסכוניות - מקבוצות 3-4 בעיקר. המכונית הנמכרת ביותר ב2013 היתה קיה פיקנטו, למי שלא זוכר.

ניר ל
17-06-15, 09:45
מחירי המכוניות החדשות מוטים למעלה בעשרות אחוזים . אין קשר בין המחיר הרשמי אצל היבואן לבין המחיר האמיתי של המכונית , כשהצרכן העיקרי הוא חברות ליסינג ומועדוני צרכנות כמו ״חבר״ , אז המחיר הרשמי הוא לפראיירים בלבד, שגם אותם מפתים באמצעות הצעות מימון יצירתיות.
תבדקו מה קורה למחיר אחרי שנה ושנתיים, אפילו לוי יצחק כבר לא מסוגל להתעלם מזה.

נמרוד
17-06-15, 09:59
מה שניר אומר נכון, וגם נובע בין היתר מאותה סיבה - הנתח של הממשלה קטן, אז היכולת של היבואנים לשחק במחירים גדלה.

בואו לא נשכח עוד שינוי מדיניות ממשלתי משמעותי - הקלות שמאפשרות את היבוא האישי. בנישות של רכבי יוקרה ורכבי שטח בפרט, אחוז עצום - אולי הרוב במכוניות מסוימות - מגיעות ביבוא אישי ומקביל, בצורה שגורמת למחיר השוק לרדת דרסטית ואפילו הכריח יבואנים להוריד את המחיר הרשמי של מכוניות. זוכרים כשמכשירי תנועה נאלצו לחתוך את המחירון שלהם כי אנשים הביאו ערימות של רנגלרים ביבוא אישי?

http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1546-jeepolog-archive

ניר ל
17-06-15, 10:36
מס כזה או אחר, היבואנים לא סופרים את השוק הפרטי ... למחיר הנקוב שהם מספקים יש השפעה מכרעת על מחירון המשומשות של לוי יצחק שלפיו משוערך צי הרכב של חברות הליסינג.

לצורך המחשה - היבואן נוקב במחיר של 130 ומוכר לחברת הליסינג ב 100, החברה משכירה את הרכב במשך שלוש שנים, עושה כמובן עסק לא רע מההפרש בין העלות לתקבולים ובסוף מוכרת את הרכב במחיר שגם הוא נגזר מהמחיר הנקוב ע״י היבואן. במהלך שלוש השנים שהרכב שייך לה השווי שלו משוערך לפי לוי יצחק ועל סמך זה היא מקבלת מימון וריביות מהבנקים וכו׳.
המדינה גובה שווי שימוש עפ״י המחיר הרשמי אז גם לה יש אינטרס שיהיה מוטה למעלה.
אז צרכני הליסינג נדפקים, לקוחות פרטיים נדפקים, אבל למי אכפת ...

ניר ל
17-06-15, 10:57
בילדותי, רכב חדש היה מחזה נדיר וגם רכב אחד למשפחה לא היה עניין של מה בכך , עד שנת 1982 הידועה לשמצה ... אז גם בלי לבדוק אני מניח שהמחיר הריאלי של מכונית בישראל ירד מאז.
לעומת זאת ההוצאה החדשית על דלק לא היתה לרבע מהמשכורת ומי שלקח משכנתא קיבל דירה בחינם, משפחות יכלו להתקיים עם משכורת אחת ולרוב השכירים הייתה עבודה מובטחת עד הפנסייה, אז מה עדיף ?

boaz avrahami
17-06-15, 19:29
הקדשתי לנושא איזה רבע שעה על מסך בגודל מלא בצהריים ומצאתי שטעיתי ונמרוד צדק.
אז נמרוד, אני מתנצל [emoji1]

דרייבר
18-06-15, 14:27
כל הכבוד ותודה לנמרוד ולאחרים על ההשקעה בתשובות.

- - - Updated - - -

מרכיב נוסף וחשוב בעלות רכב חדש הוא כמובן רווחי היבואן!
לכל יבואן בארץ יש מונופול על הרכבים "שלו", כך שלמעשה אין תחרות... (פרט למעט רכבי יוקרה).
שמעתי את לוי יצחק (בתכנית "טסט ראשון") שצופה הקלות בייבוא אישי ומקביל. זה עשוי להכניס תחרות ולאלץ את היבואנים להוריד מחירים.
איני יודע כמה מרוויחים היבואנים, אבל בדיקה קטנה:
קיה סיד סטיישן , מחירון: 132,900 , אפשר לקנות אותה חדשה, 0 ק"מ מחברת ליסנג ב 108,000 ההפרש= 24,900
סובארו אימפרזה , מחירון: 128,900 , אפשר לקנות אותה חדשה, 0 ק"מ מחברת ליסנג ב 98,500 ההפרש= 30,400
קחו בחשבון שחברת הליסינג גם מרוויחה מהעיסקה הזו כמה אלפי שקלים (אחרת למה להם להתעסק בזה) וגם היבואן עצמו מרוויח מהמכירה לאותה חברת ליסינג....

דרייבר
18-06-15, 15:35
המשך לחשבון הפשוט, או "איפה הכסף הגדול" חוץ מהמיסים:
אם נניח שהרווחים של חברת הליסינג והיבואן שמכר לה הם ביחד "רק" או לפחות 8000 ₪ (ויתכן שבפועל הם גדולים יותר), אז יוצא
שהסוברו בדוגמה הנ"ל, שכאמור נמכרת ע"י חברת הליסינג ב 98,000 ₪, "עולה" ליבואן כ 90,000 ש"ח וזה אחרי כל ההוצאות הישירות והעקיפות שיש לו על הובלה, איחסון, מיסים, שכר עובדים, מלאי חלפים מוסכים וכו'. מכאן שהיבואן מרוויח עליה כ 40,000 ש"ח במכירה לקונה הפרטי "הפרייר" שקונה אותה לפי מחיר המחירון... שזה רווח נקי של 44% ליבואן !!!!!!!!!

boaz avrahami
02-07-15, 07:25
יש פה כמה נקודות ששכחנו לקחת בחשבון בדיון


שוד הרכב צמוד: על כל מאזדה או קורולה בנמל - 200% מס

איך מצליחה הממשלה לחלוב מכל רכב צמוד כ-200% מס? ■ וגם: מה הקפיץ את מחיר המשפחתית מ-111 אלף שקל ל-131 אלף שקל? ■ טירוף יוקר המחיה

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001049005#from=iphone. app

נשלח מאפליקציית אייפון של גלובס

דרור ברלי
02-07-15, 10:09
אפשר לקטר עד סוף כל הדורות.
ציבור ששותק = ציבור שחוטף.

boaz avrahami
02-07-15, 10:27
דוגמא לא מוצלחת...
גם ציבור שלא שותק חוטף.

קח שתי דוגמאות-
1. מחאת הדיור.
2. האביב הערבי.

דרור ברלי
02-07-15, 10:54
מחאת הדיור לא היתה מחאה אמיתית. בוא ונאמר שאם כבר יוצאים לרחוב - לא עושים את זה עם ג'וינט, נר וגיטרה. זה צריך להיות עם נבוט ובקת"ב.

האביב הערבי זה סיפור אחר. מקומות אחרים, מנטליות אחרת. שם כל הצדדים גם לא מהססים להשתמש בנשק והתוצאות לפנינו. לא ניכנס כאן לנושא טעון ונפיץ פן נואשם - ובצדק - בהפיכת ג'יפולוג לבמה לויכוחים פוליטיים/עדתיים/גזעניים. אני רק יכול לומר שבאופן אישי אני סבור שיש לנו הרבה מה ללמוד מהערבים.

boaz avrahami
02-07-15, 13:12
בכל מקום שבו מאבדים שליטה קיים סיכון להפסד ולא רק לרווח. לדעתי לרוב מאבדים יותר מאשר מרוויחים ואני שמח שישראל לא שם למרות הביקורת...
בסופו של יום אנחנו ממוקמים גבוה מאוד במדד רמת החיים ורובנו מרוצה כאן באופן כללי

-->