צפייה בגרסה מלאה : דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
הדיון הוא עקרוני אבל אני אתחיל אותו מדוגמה חיה.
יש לי מכונית קטנה ושובבה, נוסעת מדהים, עם מנוע בנזין 8 שסתומים אטמוספרי מוזרק ומיושן. למרות שיש לו כמעט 300 אלף קילומטר, הקומפרסיה מושלמת, הביצועים נהדרים - הכל בזכות זה שכל השנים הוא טופל רק בחלקים מקוריים ורק בנוזלים איכותיים.
צינור הנשם שבין מכסה השסתומים ליניקה בלוי ודורש החלפה. כיוון שהמנוע כבר די ישן (למרות שצריכת השמן שלו קטנה מאוד) יש לא מעט אדי שמן שמגיעים מהצינור הזה ליניקה ומטנפים הכל. כרגיל.
אז חשבתי - אולי להרכיב oil catch can ?
שלא כמו במנועי טורבודיזל, למשל, או במנועי בנזין מוגדשים שם בהרבה מקרים יש פילטר אדי שמן על הנשם, במנועי בנזין אין את הפיצ'ר הזה מובנה במנוע, אולי כי לא צריך.
אז הנה השאלה העקרונית - מיכל כזה, מהפשוטים שיש באיביי, או עם רשת סינון - מועיל או לא? כדאי או לא כדאי? יודגש שהמחיר הוא לא שיקול, כי מיכל כזה עם הצינורות שלו עולה כמו צינור נשם מקורי (ואני משתמש רק בחלקים מקוריים), שזה לא הרבה אבל בכל מקרה המחיר הוא לא פקטור.
כך ייראה תא המנוע עם המיכל (תמונה מהמרשתת, של תא מנוע של רכב דומה מאוד. שימו לב שהמיכל צמוד לקיר האש בצד הנהג):
99134
אסף.
המיכלים הממש פשוטים כמו זה http://www.ebay.com/itm/0-5L-0-5-LITRE-OIL-BREATHER-TANK-CATCH-CAN-WITH-12mm-1-2-OD-BARB-red-4k-/301355216825?hash=item462a2bafb9&vxp=mtr עושים לדעתי 30-40 אחוז עבודה מאחר ואין משהו שבאמת לוכד את השמן. סיפר מישהו באחת הקבוצות שהוא סתם את היציאה של המיכל ואת הכניסה חזרה למנוע. המיכל אוסף את השמן והנשם מסנן לטענתו את האוויר כך שרק אוויר נקי יוצא מהמיכל.
אני הזמנתי את זה:
http://www.ebay.com/itm/Blue-Cylinder-Billet-Aluminum-Engine-Oil-Catch-Tank-Can-Reservoir-Hose-/171235089701?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item27de681d25&vxp=mtr
מיכל שניתן לפתוח והכניס לתוכו מדיה (שעדיין לא בחרתי) ובכך (לדעתי) הגדיל את יכולת תפיסת השמן.
יש גם מוצרים ברמות גבוהות הרבה יותר:
https://www.youtube.com/watch?v=FrvciHy2wD8&feature=youtu.be
אם תרצה אגב תוכל לקבל ממני את המיכל שבקישור הראשון, הוא כבר לא בשימוש אצלי.
מה מפריע לך הליכלוך בסעפת היניקה? מקסימום פעם בשנה תכניס פחית תוסף לדלק שתנקה לך את הכל.
אותי לימדו לא לגעת במה שעובד טוב בוודאי במערכות ישנות.
רמת הידע שלי במנועים היא בסיסית אבל, אחרי שראיתי מה הצטבר בסעפות יניקה בתמונות באינטרנט ואצלי במנוע אני בספק אם פחית פעם בשנה יכולה לעזור למנוע שרץ שנים. נגיד והפחית עובדת, לאן עובר הלכלוך מהסעפת? הוא הרי לא נעלם. אישית אני מוסיף כל חמישה תדלוקים נוזל atf לתדלוק, בעיקר בשביל המזרקים.
להזיק זה לא יזיק, כול עוד יש צורך בזה.
אישית אני מוסיף כל חמישה תדלוקים נוזל atf לתדלוק, בעיקר בשביל המזרקים.
נוזל ATF הוא שמן עם הרבה דטרגנטים.
אילתור במקום תוסף ניקוי ייעודי.
בסדר בעולם שלישי כשאין תוספים.
תעשה לעצמך ולרכב טובה, ותשתמש בתוסף ניקוי מבית מוכר (k244, ליקווימולי, ווירט וכו).
נוסע עם TD5 ו - PROVENT200 כמו בסרטון השני.
עובד מצויין, מנקה את כל השמן ומחזיר אויר נקי לסעפת היניקה, בייחוד במנועים וותיקים שכמות אדי השמן גוברת עם "החילשות" הרינגים על הבוכנות, יותר אדי שמן עוברים.
אם אתה רוצה לשמור על המנוע, תעשה לעצמך ולמנוע טובה ותרכוש מוצר רציני, כמו ה - PROVENT ודומיו.
באוסטרליה בדיזלים הנ"ל מאוד פופולארי.
לאן עובר הלכלוך מהסעפת? הוא הרי לא נעלם. אישית אני מוסיף כל חמישה תדלוקים נוזל atf לתדלוק, בעיקר בשביל המזרקים.
ATF בדלק (דיזל או בנזין) לא יעשה דבר בנושא הג'יפה בסעפת
אבל, זה כן ינקה וישמן את מערכת ההזרקה, יש(גם) כאלה שמאמינים בשימוש של הוספת שמן 2 פעימות לדיזל, אין לי מושג עם יש בזה כול תועלת אבל..
יש משפט פולני שאומר: אולי זה לא יועיל אבל בטח שזה לא יזיק.
חוץ מג׳יפה לא נעימה בעין, מה זה עושה?
אם זה מתחבר לסעפת אחרי האינטר קולר, אז מה הבעיה?
חוץ מג׳יפה לא נעימה בעין, מה זה עושה?
אם זה מתחבר לסעפת אחרי האינטר קולר, אז מה הבעיה?
הציפוי מקטין את נפח הסעפת ואיתה כ'ס וחיסכון בדלק
ראיתי מיקרים בעבר שהסעפת יניקה היתה מצופה-סתומה ביותר מ%70, כמנועי דיזל משנות המזמן.
פתחתי צינור יניקה של מנוע דיזל אטמוספרי, שלא נגעו בו מעל 600,000 קמ.
יש ציפוי שחור.
זה לא מתקרב ל״חסימה או הצרה״ של הצנרת.
זה לא חוכמה, תוריד את הסעפת מהראש ותראה מה קורה שמה, כמה שיותר קרוב למקור החום ככה זה יותר גרוע.
ב-מ-ק-ר-ה..
אני בסוג של טיפול לרכב היום.
אז בשביל הסקרנות הורדתי את הברך בכניסה לסעפת והצצתי פנימה לתוך הסעפת.
יש שחור, מועט, ויש משטחים של מתכת נקייה..
שחור שירד בניגוב סמרטוט.
בברך עצמה קרוב לחיבור צינור הנשם היה יותר, אבל גם שם, קצת ספריי ניקוי והכל נשטף.
חייב לציין שזה רכב מטופל.
אבל השורה התחתונה לדעתי, היא שזה מוצר למקרים ספציפיים, לא מסוג הדברים שכדאי לשים בכל מקרה.
גם לא למנועים זקנים.
אם התלבטתי לאור הדיון, עכשיו לא רואה צורך בדבר הזה.
הצילום הוא לתוך סעפת היניקה, כמה שהצלחתי לדחוף את הטלפון.
מה שמבריק בצילום זו מתכת נקייה (מצב טבעי,אחרי 600k+ קמ, לא נגעתי).
99151
חנן-ג'יפולוג
13-06-15, 13:46
דורון, אין לך egr , אם אני לא טועה.
כבר ראיתי מנועים עם egr שהסעפת נסתמה עד כדי חניקה מוחלטת של המנוע. קוטר המעבר בסעפות ירד מ4 ס"מ לס"מ אחד.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
ואם נחזור לרגע למנוע בנזין אטמוספרי?
אסף.
דורון, אין לך egr , אם אני לא טועה.
כבר ראיתי מנועים עם egr שהסעפת נסתמה עד כדי חניקה מוחלטת של המנוע. קוטר המעבר בסעפות ירד מ4 ס"מ לס"מ אחד.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
נכון, אין egr, מנוע אטמוספרי.
ואני חוזר לשאלת המקור (גם של אסף), אם למרות מעבר אדי השמן, בפועל אין בעיה, אז מה זה בא לפתור?
ה-egr נסתם מפיח או אדי שמן?
אסף,
על פניו, אם בדיזל שמייצר יותר ג׳יפה, אין בעיה, אז בבנזין היא לא באמת קיימת?
או יותר מדויק, כל מנוע והמצב שלו, יקבעו אם יש צורך.
null
הצינור מתחבר לצינור שאחרי פליטר האוויר ולפני האינטרקולר ולא ישירות לסעפת.
אתה אומר שהקומפרסיה תקינה. אין סיבה שיעברו הרבה אדי שמן.
כשהרינגים בלויים ולחצי הקרטר גבוהים, אז יש סיבה למסנן הזה.
הצינור מתחבר לצינור שאחרי פליטר האוויר ולפני האינטרקולר ולא ישירות לסעפת.
תאריך אותו לצד השני.. לא יותר פשוט מהמתקן הזה?
יש שמן ואפילו מלוכלך בסעפת היניקה. זו עובדה. ככל שהמנוע ישן יותר המצב גרוע יותר, וככל שהמנוע עובד קר יותר המצב גרוע אף יותר.
אסף.
אבל אז אתה בעצם מזרים אוויר דחוס למכסה השסתומים לא? וזה מצב אסור.
אם זה כך, תרכיב מיכל כזה. אין כל מניעה.
אבל אז אתה בעצם מזרים אוויר דחוס למכסה השסתומים לא? וזה מצב אסור.
לאינטרקולר מגיע אויר דחוס.
אז אם הנשם מחובר למקטע המדוחס, לא שינית כלום מעבר לדילוג של אדי השמן מעבר לאינטרקולר.
ומה שכתבת לגבי האפשרות של דחיסת אויר לראש מכוון שאולי יש מצב שהנשם מחובר במקום אחר, לחלק לא מדוחס?
(נראה לי נכון להמשיך בדיון נפרד מזה של אסף כי נוצרים שני נושאים שונים)
אכן אנחנו קצת גולשים, מחילה.
שוב, בפאגרו הצינור מחובר אחרי הפילטר אוויר ולפני הטורבו/אינטרקולר משמע בחלק הלא מדוחס, ההצעה של לחבר את הצינור אחרי האינטרקולר משמעותה להזרים אוויר דחוס לתוך מכסה השסתומים ולהבנתי זה יכול להיות קטלני.
עוד סיבה שהרבה רכבים לא מדוחסים מתקינים מיכל כזה היא מניעה מהשמן להגיע לחישניי הmaf וכו
עשיתי ברור קצת יתר מעמיק לעניין ואילו המסקנות שלי :
1. מטרת הנשם הינה לפנות את אדי השמן שנוצרים במנוע בצורה ירוקה מחד ולתת שימון מינימלי לחלקים המכניים במצערת מאידך (ויש שאומרים גם לשמן את הצד הפנימי של המוט וכיפות השסתומים, זה שנמצא אחרי מחזיר השמן).
2. במנוע חדש או שאינו בלוי אין צורך במתקן.
3. במנוע בלוי ישנה עלייה בלחץ שבא מהנשם שמתבטאת בזריקת שמן מוגברת למצערת ולסעפת היניקה שגורמת קודם כל לאיבוד מיותר של שמן מנוע ובעודף ליכלוך בסעפת.
4. עודף הלחץ יכול בנוסף להפריע לפעולת המנוע. להפריע לקריאה הנכונה מחיישן הMAF (במנועי בנזין), ולגרום לטורים גבוהים יותר בסרק.
5. לרובינו שלא ימהרו לשפץ את המנוע הבלוי הפיתרון של לכידת חלק מהשמן והחזרתו הינו פיתרון סביר.
6. בניגוד למה שגם אני טענתי קודם, פילטר האויר שעל הכוסית חיוני. מטרתו להפחית את לחץ האויר שנכנס לסעפת היניקה ולהחזירו לערכים המקוריים של מנוע לא בלוי.
7. אחת לתקופה (תלוי במנוע הספציפי) יש להחזיר את השמן שהצטבר בכוסית חזרה למנוע (אין צורך לזרוק אותו). ראיתי הצעות לפיתרונות לניקוז אוטומטי לאגן הקרטר או אפילו חזרה לנשם, אני חושב שהלחץ במנוע יקשה על זה.
ליאור
קצת דוגמאות התקנה:
טויוטה : http://4x4earth.com/forum/index.php?threads/provent-200-catch-can-install.11329/
פטרול: http://www.patrol4x4.com/forum/nissan-patrol-gu-gr-10/provent-200-install-44825/index2.html
יש עוד הרבה ברשת.
מה דעתכם על זה?
http://www.jegs.com/i/JEGS-Performance-Products/555/52205/10002/-1
אסף.
מעבר לשקיפות, יש כאן סוג של פילטר שעליו יתפס השמן באויר.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
זו הכוונה של הדבר הזה. למנוע מהשמן להגיע לסעפת היניקה.
אסף.
ברוב ה can catch לא היה פילטר או משהו בתוך הכוסית שילכוד את השמן,
למעט אלו של mann שהם בליגת מחירים אחרת.
motorica.net
02-08-15, 10:08
הי אסף
אני בעד אם זה נעשה נכון, קרי oil catch can שבנוי נכון עם תעלות וצמר פלדה בפנים וחזרה לסעפת יניקה או איורור החוצה אם המנוע בריא ואין לך בעיה עם איכות הסביבה.
ב-2 צרפתיות דומות התקנתי oil catch can , באחת עם מנוע NFX 16V 1.6 וב-106 ראלי דור שני טורבו. בשתיהן זה עבד נהדר (אטמוטספרי וטורבו).
דיוויד, שכנעת אותי.
וגם העובדה שמחיר צינור + משלוח הם סדר גודל של 200 ש״ח.
לקנות מיכל פושט באיביי ולהוסיף לו מחיצה בי הכניסה ליציאה וצמר פלדה, לוקח?
אסף.
נשמע מענין,
האם יש מניעה כלשהי להתקין דבר כזה גם בטרופר דיזל? - שם יוצא מהנשם שמן שעובר לו גם דרך הטורבו והאינטרקולר ולתוך המצערת..
motorica.net
02-08-15, 14:45
כן, רק חפש מיכל שניתן לפתיחה , לא כולם באיביי כאלה..
הדיון הוא עקרוני אבל אני אתחיל אותו מדוגמה חיה.
יש לי מכונית קטנה ושובבה, נוסעת מדהים, עם מנוע בנזין 8 שסתומים אטמוספרי מוזרק ומיושן. למרות שיש לו כמעט 300 אלף קילומטר, הקומפרסיה מושלמת, הביצועים נהדרים - הכל בזכות זה שכל השנים הוא טופל רק בחלקים מקוריים ורק בנוזלים איכותיים.
צינור הנשם שבין מכסה השסתומים ליניקה בלוי ודורש החלפה. כיוון שהמנוע כבר די ישן (למרות שצריכת השמן שלו קטנה מאוד) יש לא מעט אדי שמן שמגיעים מהצינור הזה ליניקה ומטנפים הכל. כרגיל.
אז חשבתי - אולי להרכיב oil catch can ?
שלא כמו במנועי טורבודיזל, למשל, או במנועי בנזין מוגדשים שם בהרבה מקרים יש פילטר אדי שמן על הנשם, במנועי בנזין אין את הפיצ'ר הזה מובנה במנוע, אולי כי לא צריך.
אז הנה השאלה העקרונית - מיכל כזה, מהפשוטים שיש באיביי, או עם רשת סינון - מועיל או לא? כדאי או לא כדאי? יודגש שהמחיר הוא לא שיקול, כי מיכל כזה עם הצינורות שלו עולה כמו צינור נשם מקורי (ואני משתמש רק בחלקים מקוריים), שזה לא הרבה אבל בכל מקרה המחיר הוא לא פקטור.
כך ייראה תא המנוע עם המיכל (תמונה מהמרשתת, של תא מנוע של רכב דומה מאוד. שימו לב שהמיכל צמוד לקיר האש בצד הנהג):
99134
אסף.
מנוע NFZ\NFU, מהמר על 306, אולי 106?
ליום יום יש לי 306 NFZ, אני מאמין שאם אתה משתמש בנוזלים איכותיים אז אין סיבה אמיתית.
כמובן שיש לכלוך במנוע, במיוחד בגיל והקילומטרז' הזה. יחד עם זאת עובדה שהגעת ל300K, פעם הצרפתיות היו בנויות כמו שצריך (בסיס ראלי).
אכן nfz. כמובן 106. 90 כ״ס והנאה מכל רגע.
אסף.
100266
motorica.net
03-08-15, 10:55
אתה תתחיל באמת להנות אחרי שתחליף אנטירולים , מוטות פיתול וקפיצים של הגירסאות החמות.
קפיצים קידמיים
אנטירול קידמי 22 מ"מ
אנטירול אחורי 24 מ"מ
מוטות פיתול אחוריים 19 מ"מ
אתה תתחיל באמת להנות אחרי שתחליף אנטירולים , מוטות פיתול וקפיצים של הגירסאות החמות.
קפיצים קידמיים
אנטירול קידמי 22 מ"מ
אנטירול אחורי 24 מ"מ
מוטות פיתול אחוריים 19 מ"מ
זה כבר לפורום הצרפתיות psi.co.il
מכיר את כל האופציות.... כבר היינו שם.
בינתיים זו לא המטרה אבל הלכתי על הדגם הספציפי כי יש הרבה מה לעשות איתו אם נרצה והוא נהדר גם כמו שהוא.
אסף.
נחזור למוצר, יש בזה מסנן 5 מיקרון שמיצר התנגדות מסויימת לזרימה ועל כן מייצר לחץ, המוצר עצמו מתוכנן למנועים עם לחץ גבוה ועלכן עומד ב150 psi. השאלה היא כמה לחץ הוא מייצר כשלעצמו ומה הלחץ הזה יעשה לך במכסה השסתומים. לדעתי האישית, לא בטוח שזה המוצר המומלץ למנוע שלך.
כן. הגעתי למסקנה שמפל הלחץ עליו יהיה גדול מדי.
הזמנתי מיכל פשוט בגאומטריה מתאימה, ואני אוסיף לו מחיצה ורשת.
אסף.
תראה מה הזמנת. שלי שוכב בבית וטרם פתחתי אותו בשביל להבין מה הולך בפנים. החשיבה שלי היא להריץ צינור נחושת בקוטר המתאים שאותו אני מחורר לאורכו עם מקדח, הצינור יגיע לתחתית. שאר התא ימולא באותו כרית מתכת שאוזכרה ומעל פלטת מתכת מחוררת עם מעבר לצינור נחושת. הגזמתי?
לגמרי.
המטרה של הרשת היא לקרר ולעבות את אדי השמן.
המטרה של המחיצה היא לוודא שהאוויר המשומן יעבור דרך הרשת ולהפריד את היציאה מהכניסה. זה גם מה שצינור הנחושת יעשה, רק שהוא מהווה הפרעה ולכן מפל לחץ.
אני מעדיף רשת על פני צמר פלדה כזה או אחר כי אין חשש שיתפרקו ממנה סיבים.
אסף.
אם אין צינור מה מונע מהאוויר לצאת מיידית דרך החור השני?
אמנם עם מנוע בנזין , המי.
אני התקנתי של BILLET , מאוד מאוד איכותי, אמנם לא זול אבל שווה בדיקה.
שימו לב למבנה שהם בנו עם שני חדרים , פילטר ורשת.
http://billettechnology.com/bt/news/the-original-catch-can/
זה של billet נראה מצןיין ללא אילתורים של הוספת צינור ומילוי תוכן.
לגבי מחיר. בסריקה מהירה יש ב 40 דולר +משלוח משהו תחליפי אך במבנה דומה
http://www.ebay.com/itm/111309588543
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אני אקח את ה״בזול״ ואוסיף מחיצה ורשת בדיוק לתצורה הזו. שורה תחתונה לא יהיה הבדל. סה״כ מיכל אלומיניום..
מבטיח לתעד...
אסף.
יש התפתחויות בנושא? מה הזמנת בסוף?
קניתי. הגיע. הגעתי למסקנה שהכניסה והיציאה בקוטר קטן מדי וייוצר מפל לחץ במקום איוורור כנדרש.
אסף.
תקנה משהו מקצועי:
https://youtu.be/FrvciHy2wD8
http://www.ebay.com/itm/Mann-Provent-200-Oil-Catch-Can-Separator-3931070550-Suits-Turbo-Charged-4WDs-/251255696154?hash=item3a8001ab1a:g:JA8AA OSwstxVCRfU&vxp=mtr
מקפיץ..
הזמנתי והגיע אבל בתא המנוע של הג'ימני צריך משהו בגדול פחית רדבול ולא בגודל של בקבוק בירה.
לא מוצא מקום ראוי למקם אותו
אם מישהו רוצה - יימכר במחיר העלות (100 ש"ח וקחו אותו ממני, או החלפה עם כל דבר אחר לג'ימני) - כולל כל האביזרים - לא הורכב ולא היה בשימוש דקה.
לינק (http://www.ebay.com/itm/Black-Cylinder-Billet-Aluminum-Racing-Engine-Oil-Catch-Tank-Can-Reservoir-Hose-/130953807228?hash=item1e7d74857c:g:rVoAA OxyFIFR71Ar&vxp=mtr)
תקנה משהו מקצועי:
https://youtu.be/FrvciHy2wD8
http://www.ebay.com/itm/Mann-Provent-200-Oil-Catch-Can-Separator-3931070550-Suits-Turbo-Charged-4WDs-/251255696154?hash=item3a8001ab1a:g:JA8AA OSwstxVCRfU&vxp=mtr
מישהו הזמין את המפריד הזה?
לפי מה שהבנתי, זה הטופ של הטופ.
מישהו יכול להגיד לי כמה זה עולה אחרי מיסים והכל?
כן, catch - כן.
מה נהיה פה, מדע טילים?
פילטר סולר ישן של טרקטור (אלו מהזכוכית), על הקו מהראש לסעפת, ובא לציון גואל.
שוב, אסור לייצר לחץ על הקו. הרעיון הוא ללכוד כמה שיותר שמן במינימום הפרעה לזרימה .עדיף כלום מאשר משהו שבונה לחץ.
לפני כמה שנים נתקלתי בבעיה דומה.
לקחתי צנצנת, שני חורים, צינור ומגבת, ספג כמויות עצומות של שמן שרוף...
עד כמה זה מקצועי אני לא יודע, אבל הכל ( חוץ מהמגבת שהוחלפה כל כמה מאות קילומטרים) החזיק חצי שנה עד שהמנוע מת...
Sent from my X5 using Tapatalk
מישהו הזמין את המפריד הזה?
לפי מה שהבנתי, זה הטופ של הטופ.
מישהו יכול להגיד לי כמה זה עולה אחרי מיסים והכל?
יש לך פה:
http://www.ebay.com.au/itm/3931070550-Mann-Provent-200-Oil-Catch-Can-Separator-/261014128326
התקנתי, מעולה, רק צריך לרכוש צינורות סיליקון בקטרים מתאימים.
הזמנתי.
התקנתי.
אני מבסוט, קצת תמונות.
105249105250105251
מקפיץ להתייעצות.
היו דעות לכאן ולכאן.
ואני מנסה להתמקד במנועי דיזל.
במקרה שלי wk עם מנוע 3 ליטר טורבו של מרצדס.
האם התקנה של catch can במנוע כזה פוגעת במשהו?
ישנו הבדל כלשהו בסוג ההתקן בין דיזל לבנזין?
מקפיץ להתייעצות.
היו דעות לכאן ולכאן.
ואני מנסה להתמקד במנועי דיזל.
במקרה שלי wk עם מנוע 3 ליטר טורבו של מרצדס.
האם התקנה של catch can במנוע כזה פוגעת במשהו?
ישנו הבדל כלשהו בסוג ההתקן בין דיזל לבנזין?
אצלי זה מותקן WJ CRD (גם מנוע מרצדס) כבר מעל 4 שנים תענוג
לגבי בנזין/סולר - אין לי מושג.
האם אתה יודע לומר מה מותקן?
יש הבדל כלשהו בהתקן אם מיועד למנועי בנזין או דיזל?
אחרי שהתעסקתי קצת באזור הזה ראיתי שאריות שמן ולכלוך
שהייתי שמח לאגור ולנקז כך שלא ותרצצו חזרה במערכת האוויר.
האם אתה יודע לומר מה מותקן?
אני חושב שזה מותקן אצלי
https://www.ebay.com/itm/Universal-Aluminum-Racing-Oil-Catch-Tank-Round-Can-Reservoir-Turbo-Fuel-Supply/232731772159?hash=item362fe504ff:g:~SkAA OSwCmRaz6dT&vxp=mtr
יש הבדל כלשהו בהתקן אם מיועד למנועי בנזין או דיזל?
ממש אין לי מושג
בעל הרכב הקודם התקין
נ.ב
ראיתי שיש מוצרים טובים יותר (בהודעה מס' 2 ) שעושים עבודה יותר יסודית
אולי שווה ללכת על אחד מהם .
מקפיץ לשאלה: איזה סוג צנרת צריך?
צנרת שמן אמרו לי לא מתאים, זה יתחיל להיסדק ולהתפורר מבפנים.
אז צנרת סיליקון? יש במחיר שפוי בארץ?
Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk
למה לא צנרת שמן? זה מוביל אדי שמן.
אדי שמן ואוויר חם והאוויר החם יפורר את הגומי, כך נאמר לי. אולי שיש צינור מלא בשמן אז השמן שומר יותר על הצינור
Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk
אדי שמן ואוויר חם והאוויר החם יפורר את הגומי, כך נאמר לי. אולי שיש צינור מלא בשמן אז השמן שומר יותר על הצינור
Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk
זה צינור שמעביר אדי שמן חם.
מה יותר הגיוני מאשר צינור שמן?
מקפיץ לשאלה: איזה סוג צנרת צריך?
צנרת שמן אמרו לי לא מתאים, זה יתחיל להיסדק ולהתפורר מבפנים.
שאלה אחרת,
מי שהעלה את הטענה שצינור שמן לא מתאים להולכת שמן, מה הוא כן מציע?
איזה צינור כן ניסו למכור לך?
שאלה אחרת,
מי שהעלה את הטענה שצינור שמן לא מתאים להולכת שמן, מה הוא כן מציע?
איזה צינור כן ניסו למכור לך?צינור שמיועד לטורבו. הוא לא ניסה למכור לי, להפך, זה עסק להידראוליקה ויש לו צינורות שמן בכמויות ולמרות זאת הוא אמר שלא כדאי לי וללכת לחפש צינורות שמשמשים לטורבו.
גם נשמע לי קצת מוזר, בגלל זה שואל
Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk
נשמע לי לא קשור.
צינור עמיד לשמן הוא צינור עמיד לשמן.
מה זה מדמה אדים או שמן זורם החתך מלא?
צינור טורבו חייב להיות גם עמיד ללחצים, ובמחזור שמן הלחץ נמוך מאד, לא צריך צינור משורין כמו של טורבו.
הצנרת המקורית של הרכב שמנתבת את האדים לסעפת היניקה זו צנרת גומי פשוטה שמתאימה גם לשמן.
זה עובד ככה בכל הרכבים בעולם.
אין סיבה שלא יעבוד אחרת.
אגב,
הוזמן קאץ' קאן סיני מעליאקספרס.
הגיע תוך שבועיים!
הפילטר רשת בפנים נראה טוב, הרבה שכבות של רשת, שסתום אלחוזר ושסתום פריקת לחץ ובכלל המוצר נראה ברמה סבירה לחלוטין.
רשמים יהיו בהמשך לכשיותקן יום אחד.
130838
זה הקישור: https://m.aliexpress.com/item/33050673570.html?spm=a2g0n.orderlist-amp.item.33050673570&aff_trace_key=efd71fa3533f40eb9109d7dd47 421a4f-1600334497880-00426-_ePNSNV&aff_platform=msite&m_page_id=1521amp-61Dm2lX7fWImmBqs359XtQ1600334522911&browser_id=72c461d6a7c34e629d357ccbf15d9 bcd&is_c=N
אגב,
הוזמן קאץ' קאן סיני מעליאקספרס.
הגיע תוך שבועיים!
הפילטר רשת בפנים נראה טוב, הרבה שכבות של רשת, שסתום אלחוזר ושסתום פריקת לחץ ובכלל המוצר נראה ברמה סבירה לחלוטין.
רשמים יהיו בהמשך לכשיותקן יום אחד.
130838
יש מסכנות לגבי המוצר הסיני?
המקורי עולה כמעט 1000 שח, יש הרבה אופציות זולות בעליאקספרס, השאלה איך המוצר הזול אחרי תקופה?
- - - Updated - - -
אגב,
הוזמן קאץ' קאן סיני מעליאקספרס.
הגיע תוך שבועיים!
הפילטר רשת בפנים נראה טוב, הרבה שכבות של רשת, שסתום אלחוזר ושסתום פריקת לחץ ובכלל המוצר נראה ברמה סבירה לחלוטין.
רשמים יהיו בהמשך לכשיותקן יום אחד.
130838
יש מסכנות לגבי המוצר הסיני?
המקורי עולה כמעט 1000 שח, יש הרבה אופציות זולות בעליאקספרס, השאלה איך המוצר הזול אחרי תקופה?
לבושתי אודה שהוא עדיין שוכב במחסן. :(
לבושתי אודה שהוא עדיין שוכב במחסן. :(
:confused:;) מוצר מנוצל היטב חח
יש מסכנות לגבי המוצר הסיני?
המקורי עולה כמעט 1000 שח, יש הרבה אופציות זולות בעליאקספרס, השאלה איך המוצר הזול אחרי תקופה?
מקורי?
אין דבר כזה ״מקורי״.
יש מותגים ואיכות.
האוסטרלי שרכשתי שאמור להיות זהה למאן ונראה זהה לסיני של אייל, עושה עבודה מצויינת.
ehudzeelim
12-02-21, 17:09
יש מסכנות לגבי המוצר הסיני?
המקורי עולה כמעט 1000 שח, יש הרבה אופציות זולות בעליאקספרס, השאלה איך המוצר הזול אחרי תקופה?
- - - Updated - - -
יש מסכנות לגבי המוצר הסיני?
המקורי עולה כמעט 1000 שח, יש הרבה אופציות זולות בעליאקספרס, השאלה איך המוצר הזול אחרי תקופה?
התקנתי בדיוק כזה לפני כ-1000 ק"מ
בינתיים לא הצטברה טיפה אחת של שמן בתוכו.. יבש
שבת שלום
אצלי עובד כבר כ 25000 קמ. אני מרוקן אותו כל 5000.
עדיין עושה רושם איכותי ביותר - ומהיכרותי עם המקור הממותג- אין הבדל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ehudzeelim
12-02-21, 20:57
אצלי עובד כבר כ 25000 קמ. אני מרוקן אותו כל 5000.
עדיין עושה רושם איכותי ביותר - ומהיכרותי עם המקור הממותג- אין הבדל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מעניין
כמה שמן בערך נאגר כל ריקון אצלך?
האם היתה תקופה בהתחלה שלקח זמן עד שהתחיל להצטבר שמן?
אהוד
ehudzeelim
12-02-21, 21:02
אצלי עובד כבר כ 25000 קמ. אני מרוקן אותו כל 5000.
עדיין עושה רושם איכותי ביותר - ומהיכרותי עם המקור הממותג- אין הבדל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מעניין
כמה שמן בערך נאגר כל ריקון אצלך?
האם היתה תקופה בהתחלה שלקח זמן עד שהתחיל להצטבר שמן?
אהוד
מצטבר בערך עד השסתום שיחרור לחץ - קצת מעל הקונוס.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מצטבר בערך עד השסתום שיחרור לחץ - קצת מעל הקונוס.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מצב דומה, קצת פחות מגובה הקונוס.
ראיתי שזה גם מאד תלוי מאמץ.
בתקופה של נסיעה רגועה פחות, ונסיעה מאומצת רבה עם משקל יש יותר.
אצלי עובד כבר כ 25000 קמ. אני מרוקן אותו כל 5000.
עדיין עושה רושם איכותי ביותר - ומהיכרותי עם המקור הממותג- אין הבדל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalkמה התקנת בסוף?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
את הסיני שנראה ומרגיש כמו provent 200.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אז תהיה נחמד ותשים לינק אם אתה מרוצה.
הלכתי לאיבוד בין כל הלינקים שזרקו פה.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
ehudzeelim
13-02-21, 21:13
אז תהיה נחמד ותשים לינק אם אתה מרוצה.
הלכתי לאיבוד בין כל הלינקים שזרקו פה.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
https://www.ebay.com/itm/3931017950-Universal-Oil-Air-Separator-Oil-Catch-Can-Filter-for-Crankcase/164288254976?hash=item264057d400:g:TLkAA OSwRsJc2US3
יהיה גם נחמד קישור לצינורות חיבור, חול או בארץ
Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk
ehudzeelim
13-02-21, 23:30
יהיה גם נחמד קישור לצינורות חיבור, חול או בארץ
Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk
אני השתמשתי בשאריות צנרת מים בקוטר המתאים ובצנרת פוליתילן חקלאית (צינור 20 דרג 4 שחור).. מניסיון של שנים הם עמידים בתור צינור נשם מכסה שסתומים.
אין לראות באמור לעיל המלצה :D
יהיה גם נחמד קישור לצינורות חיבור, חול או בארץ
Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk
צינור שמן בקוטר המתאים ובאנדים מחנות חלקי הרכב הקרובה לביתך.
שקלים בודדים למטר.
צינורות השקייה יכולים להתפורר מבפנים כי לא כולם מתאימים לעבודה עם שמן.
יש איזה אוסטרלי שגרם למנוע של לנד קרוזר 200 לטפטף שמן.....
https://youtu.be/44cIVBsBKYQ
עכשיו היצרן של הקאץ' קאן יצר איתו קשר
https://youtu.be/tKb9u0h3pZc
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
תאמלק לנו?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
קניתי כזה catch can כמו בקישור, ואין לי מושג איך להרכיב ולקבע.
יש מישהו שמוכן לעזור? בתשלום כמובן.
הרכב - פאג'רו BK
לא מכונאי אבל מוכן לעזור בכיף אצלי בחניה אם תרצה
זה לא נשמע מסובן והסביבה היחידה שעוד לא התקנתי כזה בהאנטר היא עצלנות.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
cruisingil
04-01-22, 23:16
מעיר את הדיון העקרוני אבל מזווית אחרת:
היילקס 03 4x4, מנוע מנפח
הניפוח מדיר שינה ממני מאחר ונוצר לחץ בחלל המנוע איפה שלא אמור להיות (לא ברמות ניפוח בכל אופן).
מעבר לנזילות שמן, זה גורם גם לתפקוד לקוי של מנגנון השימון (ממה שקראתי).
אתמול בלילה עלה לי רעיון להשתמש בקאטצ-קן עם נשם משלו בכדי לפרוק טיפה מהלחץ הזה ואחרי שבדקתי את העניין באתרים מחו"ל נראה (כמובן) שאני לא הראשון שרוצה לעשות את זה.
אשמח לחיזוק מהפורום ולא רק מפורומים גויים 🙂
עיקר הסיבה להתקנת הקק...זאת הסיבה שהעלית - blowby מוגבר במנוע מזדקן...
כמו חיתולים למבוגרים לפחות שיזדקן בכבוד..
Sent from my M2012K11AG using Tapatalk
חיכיתי הרבה עם העדכון הזה כדי להיות בטוח.
אז ככה - שני כלי רכב שונים. האחד פג'רו bk השני ההיילקס שלי.
בשניהם provent200
הקפדה על ריקון השמן בזמן וניקוי / החלפת הרשת.
בשניהם (הפג'רו קודם הטויוטה מאוחר יותר) מתחילה טינופת בתא המנוע. המקור הוא אטמים שונים סביב מכסה שסתומים שנכנעו כולל אטם מכסה שסתומים - ונכנעו שוב לאחר החלפה. בפג'רו הבעיה נפתרה רק אחרי פירוק המפריד שמן והחלפה חוזרת של האטמים. אצלי פירקתי אותו אבל עדיין לא החלפתי אטמים אז ההרטבה נמשכת.
בקיצור יש ערכת provent200 לפג'רו bk כולל מסנן מקורי להחלפה - למכירה למרבה במחיר. ועוד יחידה אחת שפורקה מההיילקס למסירה לממעיט במחיר.
נכון. פיח + אדי שמן = זפת. לאור הממצאים אני מעדיף להתמקד בהקטנת כמות הפיח הממוחזר ולא בהקטנת כמות אדי השמן.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אתה עם פילטר בד/נייר או רשת מתכת?
אצלי עם מפריד רשת מתכת, די הרבה ק"מ עברו, ועד כה, תקין.
https://youtu.be/nZsPWz2-mMI
הבחור הזה טוען שכשהפילטר של ה catch can נסתם, זה גורם לעליית לחץ בתוך המנוע וגורם להריסת האטמים ולנזילות.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
https://youtu.be/nZsPWz2-mMI
הבחור הזה טוען שכשהפילטר של ה catch can נסתם, זה גורם לעליית לחץ בתוך המנוע וגורם להריסת האטמים ולנזילות.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
שים לב שהכותרת ה״דרמטית״ היא עם סימן שאלה.. לא סימן קריאה.
כותרת דרמטית שלא תואמת מה שהוא אחכ מתאר.
כשאתה מקשיב לתיאור ומסתכל על המוצג, מבינים שהוא לא ניקה את הפילטר.
אז כן, פילטר סתום הוא מה שהוא, פילטר סתום.
איזו הפתעה (או ״נבחר כותרת בומבסטית שתוסיף צפיות לערוץ״).
מה שאני לומד מהנסיון האישי+קריאה ברשת+סרטונים פחות בומבסטיים בכותרות+הנסיון של אסף, הוא שזה לא מוצר ״שגר-ושכח״.
צריך להתחיל בבחירת מפריד שמתאים לספיקת הגזים של המנוע (זה כולל הצנרת).
ויש שגרת אחזקה בהתאם לכמות הג׳יפה שהמנוע הספציפי שלך מייצר, בהתאם לרמת הבלאי שלו, שלא זהה בהכרח למנוע של השכן.
ehudzeelim
10-10-22, 19:44
אצלי אחרי 50k ק"מ עם הקאץ' קן (הסיני שנראה כמו provent),
מנוע עם 430k, קצת מנפח, אוכל מעט שמן (אולי חצי קילו בין טיפולים). מרוקן אותו כל 10k, מצטברים בערך 30 סמ"ק בכל פעם. חוץ מזה לא נוגע בו..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
יש איזה אוסטרלי שגרם למנוע של לנד קרוזר 200 לטפטף שמן.....
https://youtu.be/44cIVBsBKYQ
עכשיו היצרן של הקאץ' קאן יצר איתו קשר
https://youtu.be/tKb9u0h3pZc
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
הסרטון קפץ לי עכשיו.
סיפור מורכב.
רכב משומש עם מנוע משופץ,
אטם אגן שמן נמצא שהותקן עקום בשיפוץ..
פער משמעותי בין נתוני המוסך ובין מה שהלקוח חשב.. המוסך מדד לחץ גדישה גבוה פי-2 (!) מנתוני היצרן,
יש אבק בתוך צנרת היניקה, ומפריד שמן מתמלא במהירות(לפי תיאור הבחור), מה שמתאים למנוע בלוי.
והוא עושה לא מעט גרירה.
ולקנח, דגם מפריד השמן שהוא התקין קיבל ריקול כי השסתום אל-חוזר נתפס..
לפחות האיש ישר ומספר הכל בלי לסנן דברים.
הרבה יותר מידי רעש כדי להפריד דברים.
ehudzeelim
07-01-23, 16:21
אצלי אחרי 50k ק"מ עם הקאץ' קן (הסיני שנראה כמו provent),
מנוע עם 430k, קצת מנפח, אוכל מעט שמן (אולי חצי קילו בין טיפולים). מרוקן אותו כל 10k, מצטברים בערך 30 סמ"ק בכל פעם. חוץ מזה לא נוגע בו..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
עברו עוד חודשיים וחצי
פתחתי מכסה מנוע, בזוית העין ראיתי שיוצא מעט עשן מה-catch can.. פתחתי אותו, הרשת בפנים סתומה לגמרי, ואין הצטברות שמן בכלל ב-8000 ק"מ האחרונים (לפני זה הייתי מרוקן בכל טיפול 10k 30 סמ"ק בערך).
מסקנה: כדאי לנקות את הרשת פעם ב..142145142146
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
ואצליהיום אני יכול לומר בוודאות שהתוסםת הזו גרמה לאטם מכסה שסתומים לפתח נזילה משמעותית. כנ"ל בפג'רו שאני מכיר.
לתשומת לבכם.
אסף.
ואצליהיום אני יכול לומר בוודאות שהתוסםת הזו גרמה לאטם מכסה שסתומים לפתח נזילה משמעותית. כנ"ל בפג'רו שאני מכיר.
לתשומת לבכם.
אסף.
פילטר בד או רשת?
צנרת בקוטר המתאים?
אחד בד והשני רשת.
צנרת בגודל מתאים
אסף.
אחד בד והשני רשת.
אסף.
בערכה שרכשתי הגיעו פילטר נירוסטה וגם הפילטר בד.
מהסתכלות, הפילטר בד נראה צפוף, הנחתי שהוא ייסתם מהר יותר וייצר התנגדות בהתאם.
לא ניסיתי בכלל, ישר הלכתי על הרשת מתכת.
את המתכת יצא לי כבר לשטוף פעם אחת, ספריי קרבורטורים, ואח"כ ניעור במיכל בנזין עד שהנוזל צלול.
בינתיים לא נתקלתי בתופעה שתיארת לגבי מכסה השסתומים (הגדלתי צנרת אחרי ההערה שלך בנושא).
אצלי ללא פילטר או מסנן כלשהו, הרכבתי רק את הפחית, סומך על הגרוויטציה או הכוח הצנטפוגלי שיש שם , וזה נראה שעובד...
Sent from my KB2003 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.