התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלת הבהרה בעניין צמיגי שטח מלא



ukiuki
16-06-15, 11:19
האם בהכרח צמיגי שטח מלא משוייכים לקטגוריית בוץ (MUD TERRAIN)?

בבדיקת קטלוגים של יצרני צמיגים, לא כל צמיגי השטח האגרסיביים מוגדרים כצמיגי בוץ, וזה הגיוני בעיניי.
צמיג המתוכנן לעבוד בשטח טכני קשה (ROCK CROWLER) לא חייב להיות מותאם גם לנסיעה בבוץ, אולי אפילו תכנון החריצים שיפנו את הבוץ פוגע באופן מסויים ביכולת האחיזה שלהם?

לדוגמה, יצרן מקסיס, צמיגי הטרופדור (8060) מוגדרים MUD, אבל צמיגי ה 8090 מוגדרים CROWLER.

בארץ, אם אני רוצה לרכוש צמיגי שטח מלא, 99% שאקנה צמיגי MUD. העניין הוא שאני לא סגור שהאחיזה שלהם בסלעים תהיה טובה יותר מצמיגי 50% שלא מיועדים לבוץ ונהנים מחתך סוליה שונה ובוודאי מצמיגים שתוכננו לפעילות סלעים (בחלק מהאתרים מוגדרים כצמיגי קייץ).

מה אתם אומרים?

ליאור

נמרוד
16-06-15, 11:39
המילים שאתה רואה בקטלוגים זה סיסמאות שיווקיות, אל תייחס להן משמעות טכנית.

GodsFather
16-06-15, 11:43
נמרוד, אז אין צמיגים ייעודים לסלעים ? כמו שיש למירוצים וכד' ? אמנם מדובר בצמיגי קצה או דגמי קצה אבל אנחנו מכירים את זה בעיקר מתחום הספורט המוטורי.

נמרוד
16-06-15, 12:49
זה לא אמרתי.

מה שכתבתי זה שהמלל בקטלוגים הוא שיווקי ולא טכני. בוץ, סלעים, אגרסיבי וכו. זה מילים בלבד. המפרט הטכני של הצמיג מופיע בטבלאות והוא לא מלמד הרבה על יכולת הצמיג בשטח.

אם אתה מחפש צמיג יעודי לסוג שטח מסויים, שיש בו תחרויות, אז תסתכל במה בפועל משתמשים רוב המתחרים, וזה כנראה מה שמוצלח.

GodsFather
16-06-15, 12:54
תסתכל במה בפועל משתמשים רוב המתחרים, וזה כנראה מה שמוצלח.

או מה שהם קיבלו מנותני החסות שלהם...

נמרוד
16-06-15, 12:58
לא לכולם יש חסויות של צמיגים, ועדיים רוב המתחרים בזחילת סלעים משתמשים בכמה סוגי צמיגים מסוימים מאד.

elibaba
16-06-15, 19:05
אני יכול להעיד שספציפית הטרפדור 8060 הרבה יותר טובים בסלעים מצמיגי ה50/50 מקסיס 771 שהיו קודם.

asypeer
17-06-15, 07:28
אני יכול להעיד שה8060 הרבה פחות טובים בחולות מצמיגי ה100% כביש שהיו קודם..


Sent from my Ass

GodsFather
17-06-15, 08:34
אסי ואלי, שניכם מעידים שהצמיג הזה עושה מה שהוא אמור לעשות... חופר ואוחז. לא טוב למקום שבו חפירה=שקיעה כמו החולות, וטוב למקום שבו אחיזה=תנועה כמו בנסיעה מבוקרת בסלעים.

לפותח השרשור, צמיג שטח מלא שיש לו קוביות בריאות עם מרווחים ביניהן מוגדר לפעמים כ"קיץ" כי הוא יותר מסוכן לנהיגה בכביש רטוב בשל שטח מגע עם הכביש קטן יותר, בגלל החריצים/מרווחים בין הקוביות. זה נכון לכל צמיג שטח אמיתי.

יכולת ניקוי עצמית של הצמיג מבוץ היא יתרון גדול להמשכיות תנועה בבוץ, והמרווחים בין הקוביות מאפשרים לצמיג להמשיך להתקדם בשטח מסולע לפעמים אפילו על קצה קצהו של סלע ובזכות קוביה אחת או שתיים שנאחזות בו.

הכל כמובן פרופורציונלי לגודל הצמיג אל מול האתגר שעומד מולו, אבל הקונספט זהה.

ukiuki
17-06-15, 16:37
זה ברור לי
אבל לצערי זה אומר שכשאני מבקש לקנות צמיג שמתמחה בתוואי סלעי אני קונה בעצם צמיג שתוכנן, יועד, נוסה ונבדק לנסיעה בבוץ.
בוץ אינו דומה בשום פרמטר לקרקע סלעית. רק במקרה מההיצע הקיים הוא הכי אגרסיבי (וגם נראה טוב).
וצמיגי קייץ מוגדרים כך לעניות דעתי לא בגלל רגישותם למיים על הכביש, הכביש לא מעניין בקטגוריית השטח המלא, הם מוגדרים כך כי בקייץ זה שטח סלעי ובחורף זה שטח בוצי.

asafk
17-06-15, 17:34
במקרה או לא, יוצא שצמיגי בוץ איכותיים עובדים נהדר גם בסלעים.
כי בשני המקרים נדרשות קוביות גדולות יחסית להיקף, בשני המקרים נדרשים מרווחים גדולים בין הקוביות, ובשני המקרים נדרש עומק חריצים גדול יחסית.

אסף.

ד ו ר ו ן
17-06-15, 18:39
זה ברור לי
אבל לצערי זה אומר שכשאני מבקש לקנות צמיג שמתמחה בתוואי סלעי אני קונה בעצם צמיג שתוכנן, יועד, נוסה ונבדק לנסיעה בבוץ.
לא מדויק.
בנוסף למה שאסף כתב, ולשם הדוגמא, תבדוק צמיגי זחילת סלעים ייעודיים ותראה שהם באותם הפרופיל.

-->