PDA

צפייה בגרסה מלאה : לנד קרוזר דיזל-טורבו



gs1954
17-06-15, 09:38
לפני מספר ימים ירדתי עם לנד קרוזר שלי ( דיזל-טורבו 3000 שנת 2007) לחוף חולי. הורדתי אוויר בצמיגים עד 14 ובהתחלה רכב סחב טוב. באחד מהמקומות התחלתי לעשות סיבוב ממש לא חד וסחיבת רכב נעלמה. הוא פתאום איבד את עוצמה ונעצר עקב חוסר כוח, גם קול מנוע השתנה.
השארתי רכב מכובה עד שעה וחצי, התיישבת התחלתי לנסוע יחסי בסדר ושהגעתי לחול יותר קשה התופעה חזרה.
האם משהו נתקל עם אותה תופעה?

opl
17-06-15, 10:04
האם שילבת low בזמן הנסיעה?

מויש אברהמי
17-06-15, 12:48
לפני מספר ימים ירדתי עם לנד קרוזר שלי ( דיזל-טורבו 3000 שנת 2007) לחוף חולי. הורדתי אוויר בצמיגים עד 14 ובהתחלה רכב סחב טוב. באחד מהמקומות התחלתי לעשות סיבוב ממש לא חד וסחיבת רכב נעלמה. הוא פתאום איבד את עוצמה ונעצר עקב חוסר כוח, גם קול מנוע השתנה.
השארתי רכב מכובה עד שעה וחצי, התיישבת התחלתי לנסוע יחסי בסדר ושהגעתי לחול יותר קשה התופעה חזרה.
האם משהו נתקל עם אותה תופעה?
היי.
התופעה שאתה מציין, איננה ידועה, ולדעתי בשימוש נכון אין סיבה לתופעה.
התנהלות מומלצת בדיונה:
1*- להוריד אויר לכ 17 PSI+-.
מהיכרותי עם הלנדקרוזר, אין צורך להוריד יותר, ואין צורך לשלב לLOW (גם לא בדיונות של ירדן).
2- לנעול דיפרנציאל מרכזי. בלנדקרוזר (דגם 120/125), עם הנעילה, בקרת היציבות מתבטלת (שתי נורות חיווי כתומות דולקות בצג: אחת X והשנייה VSC OFF).
עשית כך? "השליטה על הרכב עוברת לנהג".
לא נעלת מרכזי? בקרת היציבות מזהה "החלקות", ובכדי "לשמור על יציבות הרכב", עושה את שאמורה לעשות בדרכים עם מצע מהודק- "חניקת" כוח מנוע, בלימה, סיבוב הגה ועוד... ובקיצור, יעיל ובטיחותי בכביש, מגבילה ואף מסוכנת בשטח.
3- להגביל ולקבוע את ידית ההילוכים בהילוך המכסימלי אליו אנו רוצים להגיע, בהתאם לתנאי הדיונה.
לנדקרוזר מ 2006 5 הילוכים ובד"כ הילוך שלישי מספק. כוח המנוע לא "יסורס" (בתנאים חריגים ניתן גם להוריד לשני). כמו כן, ניתן להעביר הילוכים תוך כדי תנועה, אולם מוצע רק לנהגים עם היכרות טובה עם הרכב.

*תנאים קיצוניים:
בשקיעה עמוקה, או לשם חילוץ, ניתן לשלב הילוך כוח וכן ניתן להפחית עוד אויר (לא יותר מידי).
ולמי שבכל זאת מעוניין להתנהל בדיונה עם הילוך כוח, ועל מנת להמנע מכוח מתפרץ בתחילת הנסיעה, מומלץ ללחוץ על כפתור Second Start, (תחילת נסיעה בשני). במקרה זה בד"כ אין צורך לקבע הילוך. ב LOW הגיר יגביל את עצמו להילוך אחד פחות מההילוך הסופי (להילוך רביעי בגיר חמישה הילוכים, ובגיר ארבעה הילוכים לשלישי).

ד ו ר ו ן
17-06-15, 15:53
באיזה מצב תיבה היית כשזה קרה?

ukiuki
17-06-15, 17:02
בדוק צינוריות וואקום

Micha
17-06-15, 17:24
התופעה בהחלט ידועה - למי שלא מבטל את בקרת האחיזה :rolleyes:
אז כשאתה נכנס לשטח תנעל דיפרנציאל מרכזי וכשאתה מגיע לדיונות או נוסע בבוץ , תבטל גם את בקרת האחיזה

(למיטב זכרוני מה-120/5, היא אינה מתבטלת לבד עם נעילת דיפרנציאל. היא מתבטלת לבד רק אם אתה מכניס ל-LOW ובנסיעה מהירה בדיונות אין צורך ב-LOW)

ד ו ר ו ן
17-06-15, 18:42
עוד שנייה אתם מפרקים את הרכב לגורמים, ויש סיכוי שהוא בכלל היה עם דיפ מרכזי פתוח במצב גבוה..

מויש אברהמי
17-06-15, 21:50
התופעה בהחלט ידועה - למי שלא מבטל את בקרת האחיזה :rolleyes:
אז כשאתה נכנס לשטח תנעל דיפרנציאל מרכזי וכשאתה מגיע לדיונות או נוסע בבוץ , תבטל גם את בקרת האחיזה

(למיטב זכרוני מה-120/5, היא אינה מתבטלת לבד עם נעילת דיפרנציאל. היא מתבטלת לבד רק אם אתה מכניס ל-LOW ובנסיעה מהירה בדיונות אין צורך ב-LOW)
הבה נעשה סדר:
2003- 2009- עם נעילת הדיפרנציאל המרכזי, בקרת היציבות מתבטלת (VSC OFF). בקרת המשיכה (TRC) ממשיכה לתפקד ואינה ניתנת לביטול!
2015- 2010- עם נעילת הדיפרנציאל המרכזי, בקרת היציבות אינה מתבטלת, אולם רגישותה פוחתת משמעותית ונכנסת לפעולה רק במצבי קיצון.
בדגם זה קיים לחצן VSC/TRC OFF (לא קיים בדגם הקודם).
בלחיצה ראשונה, בקרת המשיכה מתבטלת (TRC OFF).
לאחר לחיצה ממושכת, גם בקרת היציבות מתבטלת (VSC OFF).
ובפשטות - עם ביטול בקרת היציבות והמשיכה, הופך הלנדקרוזר ל "פראדו". "הגמדים האלקטרוניים הולכים לישון", והשליטה מועברת במלואה לנהג (לטוב ולרע).
בשני הדגמים, במצב LOW בקרת היציבות מתבטלת! (ללא ברירת מחדל) וטוב שכך, ואילו בקרת המשיכה ממשיכה לתפקד (עם ברירת מחדל בדגם החדש) וטוב שכך:rolleyes:.

ד ו ר ו ן
17-06-15, 22:05
הוא לא הופך לפראדו כי לפראדו יש נעילה אחורית.

מה גם שגם הדגם הזה נקרא פראדו בעולם (תסתכלו על הרכבים של האום שמסתובבים כאן, התווית היא פראדו).

gs1954
17-06-15, 22:16
אז בעצם הבעיה לא בתקלת הרכב, למשל מערכת טורבו, אלא בבקרת יציבה שמתבטלת ברכב שנת 2007, ע"י נעילה דפרינציאלי למרות שלכאורה שמעתי והרגשתי גם בקול ובפועל איבוד עוצמה דרסתי של המנוע/רכב. האמת בעבר בלי הנעילה וLOW נכנסתי ועברתי קטעים הרבה יותר מפחדים. הגב הפעם הורדתי עביר אחר כך עד 12 PSI ולא עזר. אני אמור לחזור לשם חמוש בעצותכם.
תודה

JustDoB
17-06-15, 22:23
אני עם 2005.
תכלס כן או לא להעביר ל low בחולות ?


Sent from my XJ

מויש אברהמי
17-06-15, 22:51
אני עם 2005.
תכלס כן או לא להעביר ל low בחולות ?

בחולות לא LOW :rolleyes:
נעל מרכזי, הגבל הילוך, בחר קו וטוס... בזהירות.
חברה. לא בושה לקחת הדרכות.
בפורום יש חברים שמעבירים הדרכות מצוינות (דיונות, טרשים ועוד). עולה כסף, אבל חוסך שבעתיים בהמשך.
אחרי הכל, A Stitch in time, saves nine!

- - - Updated - - -

[QUOTE=ד ו ר ו ן;641576]הוא לא הופך לפראדו כי לפראדו יש נעילה אחורית.

מה גם שגם הדגם הזה נקרא פראדו בעולם (תסתכלו על הרכבים של האום שמסתובבים כאן, התווית היא פראדו).

דורון, לא מתאים לך.
אתה אדם רציני.
שמישהו לא יעלה בדעתו לנעול אחורי בדיונה.

ד ו ר ו ן
17-06-15, 22:57
בחולות לא LOW :rolleyes:
נעל מרכזי, הגבל הילוך, בחר קו וטוס... בזהירות.
חברה. לא בושה לקחת הדרכות.
בפורום יש חברים שמעבירים הדרכות מצוינות (דיונות, טרשים ועוד). עולה כסף, אבל חוסך שבעתיים בהמשך.
אחרי הכל, A Stitch in time, saves nine!
עיצה לא משהו..

זה לא נכון להגיד דבר כזה ככלל אצבע.
בחול של אמצע הקיץ, עליות ארוכות או נסיעה ממושכת אתה בקלות יכול לטגן את הגיר.

בשביל זה קיים LOW, לא רק בשביל לנסוע לאט.

- - - Updated - - -



שמישהו לא יעלה בדעתו לנעול אחורי בדיונה.
למה שלא יעבוד?
עובד מצויין, מאותה סיבה שאתה מפעיל נעילה במקום אחר.
כדי למנוע החלקה ואיבוד אחיזה של גלגל אחד בציר, וכדי להעביר כוח בצורה שווה.

גם בבוץ, שמציב אתגר דומה אתה מפעיל נעילה, מה ההבדל?

כמעט תמיד, כשמתחפרים בחול, השקיעה היא בהצלבה, ולא שני הגלגלים של אותו הסרן יחד.

פחות נדרש בחול, אבל בהחלט עוזר גם בחול.

היו מצבים שיצאתי מחול עמוק עם נעילה כפולה, הילוך נמוך וסבלנות.

מויש אברהמי
17-06-15, 23:16
חברה.
"לאילו שיודעים" ולאילו שאינם. נהיגה לא לומדים בהתכתבות!
קחו הדרכות וחסכו נזקים.
ולאלה שרוכשים רכבים חדשים (במקרה זה טויוטה), יש הדרכות מטעם היבואן.
אל תחסכו את זה מכם.

יואב פולס
18-06-15, 20:21
בדיוק מה שהוא ^ אמר.

yoni_0000
18-06-15, 22:42
בחיאת.. בעולם האמיתי אף אחד לא באמת עובר את ה-50 קמ"ש בחול עמוק.. נצלו את היתרון שיש ל-LOW, ותחסכו לעצמכם גיר שרוף.

הנ"ל לא נכון לגבי כל רכב, אבל כן לגבי הלנד קרוזר.

ד ו ר ו ן
19-06-15, 08:47
בחיאת.. בעולם האמיתי אף אחד לא באמת עובר את ה-50 קמ"ש בחול עמוק.. נצלו את היתרון שיש ל-LOW, ותחסכו לעצמכם גיר שרוף.

הנ"ל לא נכון לגבי כל רכב, אבל כן לגבי הלנד קרוזר.
למה ככה?
לא בא לך לחכות בסבלנות לשרשור הקיץ התורן של "אחרי טיול דיונות יש ריח שרוף והרכב לא סוחב"?

חנן-ג'יפולוג
19-06-15, 09:53
פלוס אחד לדורון.
אם הנהיגה לא עוברת את תחום המהירות של הlow עדיף להשתמש בו ולאמץ פחות את הרכב. כנ"ל לגבי נעילה אחורית. עדיף להשתמש בה.

לגבי הדרכה, זה יכול להיות טוב, ויכול להזיק. תלוי במדריך, ויש בישראל מדריכים גרועים ממש, שיסכנו את גופכם ורכושכם וימלאו את ראשכם בשטויות. יש גם מדריכים טובים, אם כי לצערי לא יצא לי לראות הדרכה של כאלה.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

asafk
19-06-15, 13:59
לגבי מעילת אחורי בחול. בנהיגה נכונה זה רק טוב. אבל כמו שמויש רמז יש בזה סכנה בשילוב של נהג מתחיל והרבה כוח. הסכנה היא שבהיגוי חריף במצב משולב + נעול, הגלגלים האחוריים דוחפים ישר בעוד ההגה המסובב יוצר מהגלגלים הקדמיים מעצור, ציר להתהפכות.
אז העצה הנכונה היא - בחול, ההיגוי לעולם יהיה עדין ומועט.

אסף.

amit1
20-06-15, 12:54
מסכים לחלוטין עם דורון, עיצה ששווה הרבה כסף.
מי שמעוניין לחסוך מעצמו שיפוץ גיר אוטומטי לאחר נסיעה בחול עמוק שישלב ב LOW וישתדל להימנע ממצב של התחפרות וניסיונות היחלצות ממושכים.

שולץ האיום
20-06-15, 15:08
מוזר
אני עם q קצר בנזין מעולם לא שילבתי ל low בדיונות. להפעיל את הנעילה האחורית גם קצת מוזר לי.
נעילה מרכזית, ובמקרים שצריך מורידים אויר לפני.
Low? מוזר.

ד ו ר ו ן
20-06-15, 15:37
רכב קל מעמיס פחות על הגיר.

זה לא עושה את זה פחות נכון לגבי נסיעה בחול עמוק, או מעמס מתמשך.

הנעילה היא למקרה של שקיעה או צפי מראש לקטע קשה.

להרבה אנשים יש בראש את הלוגיקה שנעילה=סלעים, וזה לא נכון.

ברכבים חקלאיים מלמדים להפעיל נעילה בכל מצב של הבדלי אחיזה והחלקה.

yoni_0000
20-06-15, 15:54
מוזר
אני עם q קצר בנזין מעולם לא שילבתי ל low בדיונות. להפעיל את הנעילה האחורית גם קצת מוזר לי.
נעילה מרכזית, ובמקרים שצריך מורידים אויר לפני.
Low? מוזר.

נסה והתהנה...

YOSIS 2
20-06-15, 16:12
מוש אתה צודק בכל מה שאמרת אבל לפעמים שיש עליות ארוכות גם בדיונות אני נוסע LOW רק מהסיבה לשמור על הגיר ולא לחמם מיכללים
המסקנה צריך להיות נהג להכיר את הרכב והיכולות שלו וגם לנסוע לפי הכללים
יוסי

שולץ האיום
20-06-15, 16:19
רכב קל מעמיס פחות על הגיר.

זה לא עושה את זה פחות נכון לגבי נסיעה בחול עמוק, או מעמס מתמשך.

הנעילה היא למקרה של שקיעה או צפי מראש לקטע קשה.

להרבה אנשים יש בראש את הלוגיקה שנעילה=סלעים, וזה לא נכון.

ברכבים חקלאיים מלמדים להפעיל נעילה בכל מצב של הבדלי אחיזה והחלקה.


לגבי הנעילה האחורית, עדיין לא הזדקקתי אבל אנסה.
לגבי low, אני כמעט בטוח שאצלי מגבלת המהירות נמוכה יותר ממה שצויין פה.
זה לא מסתדר לי, הרי בדיונות יש לפעמים את העניין של התנופה והמהירות לפני עליות.

איל מ
20-06-15, 16:28
מבחינת המנעות מהתחפרות נכון שעדיף להיות ב-high כדי למנוע פרפור גלגלים כתוצאה מעודף מומנט. הבעיה היא שהיתרון שנותן ממיר המומנט ב-high גובה מחיר בדמות עומס ויצירת חום בגיר.
לכן, ההמלצה על שילוב ל- low. כמו שהוזכר כאן עדיף כבר להיות בlow ולהגביל את הגיר שיתחיל משני (אם קיימת האופציה).
מנסיוני, גם בראשון low אם הורדתי אוויר כמו שצריך אין בעיה של התחפרות (מצד שני ה- td5 הוא יחסית עצל לרכבים מקבילים וממיר המומנט שלו מלכתחילה נוטה לרכך יותר מדי - לטעמי- את המומנט מהמנוע, יכול להיות שבפג'רו בנזין התגובה בlow תהיה אלימה מדי).

yoni_0000
20-06-15, 16:52
גם בjk נם המנוע 3.6 החדש אני נוסע רק בlow.
הרבה יותר יעיל מאשר high

-->