צפייה בגרסה מלאה : שאלה בנושא רוחב ג׳נט
אם יש ברשותי ג׳נט ברוחב 7 שעליו מורכבים צמיגים 31 במידה ואעבור לג׳נט ברוחב 9 האם הרכב ירד בגובה
כתוצאה מהתפשטות הצמיג על הג׳נט ?
לא. זה קישקוש.
תחשוב על זה קצת - נניח שזה היה נכון, והגובה "יורד" כי קוטר הצמיג יורד, לאן בדיוק הולך הגומי העודף בהיקף הצמיג?.... הוא נדחס?....
הבעיה כאן שונה - צמיגים ברוחב מסוים מיועדים לעבוד על חישוקים ברוחב מסוים. כל חריגה (חישוק רחב או צר מדי) גורמת לדפנות לעבוד בזוית לא נכונה ותחת עומסים שלא תוכננה אליהם.
וגם סביר להניח שלא תמצא ג'נט ברוחב 9.
מידות הרוחב הנפוצות בחישוקים בקוטר 15 אינץ' הן 6', 7', 8', 10'.
רוחב החישוק הנכון עבור צמיג 31/10.5R15 הוא 8'
הוא לא נדחס. כמו שאמרת, הוא עובד בזווית, במקום להיות קרוב למאונך לקרקע, ולכן המרחק בין הג'אנט לקרקע מתקצר.
זה בטח זניח מספרית, אבל הגיוני גיאומטרית...
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
הוא לא נדחס. כמו שאמרת, הוא עובד בזווית, במקום להיות קרוב למאונך לקרקע, ולכן המרחק בין הג'אנט לקרקע מתקצר.
זה בטח זניח מספרית, אבל הגיוני גיאומטרית...
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
+1
וזה אומר שלא בטוח שהיקף יקטן, הוא יכול לגדול. תלוי ברוחב "הטבעי" של הצמיג לעומת זה של הג'אנט.
הדבר היחיד שלא הגיוני כאן, זה שההיקף יקטן/יגדל.
אתם מדברים כאן על מתיחה/דחיסה של החומר....
סוליית צמיג יודעת להיות גמישה אבל לא עד כדי כך. אלא אם מדובר בשינויים זניחים ממש.
דבר אחד בטוח - יצרן הצמיגים יודע טוב יותר מכולנו איזה רוחב ג'נט מתאים לצמיג במידה נתונה.
אם כל היצרנים כותבים במפורש "7 - 9", אז זה מה שצריך להיות.
ולפתוח לצמיג 31/10.5 את הדפנות כדי שיישב בתוך ג'נט ברוחב 10' זה רע באותה מידה כמו לאנוס אותו לתוך ג'נט ברוחב 6' או 5.5'.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.