PDA

צפייה בגרסה מלאה : הדיסקואים בסרטון , גיל רגיל או אוטומ' ?



ronen7k
30-06-15, 19:53
https://www.youtube.com/watch?v=wucsejhsE4A (https://www.youtube.com/watch?v=wucsejhsE4A)

אמיר ב.א
30-06-15, 23:21
מה שבטוח די משופרים , כולל כל הנעילות...

ronen7k
01-07-15, 20:05
מה שבטוח די משופרים , כולל כל הנעילות...


נכון את זה רואים !

מעניין אותי לדעת לגבי הגיר ,

האם היכולות של הרכב בגיר רגיל או אוטומ' הן שונות ?

נדב ש.
01-07-15, 20:40
לפי מה שרואים ושומעים אוטומטיים לדעתי.
גיר ידני היית מבחין.
לפי מה שהבנתי הגיר הידני עדיף, אבל אני כבר עייף ומפונק... :-)

נמרוד
02-07-15, 11:43
ברוב המתארים של נהיגת שטח, גיר אוטומטי עדיף, בדיסקברי כמו בכל רכב אחר.

המקום היחיד שבו גיר ידני עדיף זה בירידות תלולות וארוכות.

ולפני שה"ה דרור ברלי יו"ר מפלגת השמרנים (:D )וחברי סיעתו קופצים - לא מדברים על אמינות, חסכוניות, כדאיות, ביצועי כביש ושביל מהירים או הנאה מנהיגה - רק על נהיגת שטח פרופר.

דרור ברלי
02-07-15, 19:26
אוטומטי כמובן עדיף לנהגים הלא מנוסים/הגרועים/חסרי הקואורדינציה.
אני מצידי רואה את חצי הכוס המלאה וטוען שגיר אוטומטי מציל רק כאן בישראל אלפי נפשות בשנה. וזה מפני שכשאני רואה איך הישראלי/ת הממוצע/ת נוהג/ת, איך הם לא מסתדרים גם במכוניות חדישות, בטוחות ומשוכללות שכמעט ונוהגות את עצמן בעצמן - ואני מתחלחל מעצם המחשבה שהיה עליהם לתפעל עוד מוט ועוד דוושה... היו לנו אז לא 400 הרוגים בשנה אלא 4,000... נעזוב את זה.

במסגרות כמו צבא, היכן שרוב הנהגים שלהן צעירים ולא מנוסים (וזו ממש לא בושה לומר שרובם נוהגים על הפנים וגם זה באנדרסטייטמנט פראי ביותר) והיכן שעלויות תחזוקה ותיקונים לא נספרות (כי צבא אינו גוף כלכלי. מלכתחילה הוא לא מייצר רווחים אלא רק הפסדים) - אז גיר אוטומטי בהחלט עדיף. פשוט כי הוא חוסך טעויות. וכשנחסכות טעויות נהיגה, נחסכים גם חיי אדם ואולי גם כסף.

מצד שני גם באוטומט צריך לדעת לנהוג. יש היום גירים משוכללים שמציעים לא מעט אפשרויות אבל כדי למצות את הביצועים והיכולות הם דורשים מהנהג להכיר היטב את האפשרויות הללו ואת הרכב. מי שלא מיומן יעשה המון שטויות גם עם שתי דוושות וכולנו מכירים את "תאונות האוטומט" הקורעות מצחוק עם כל המכוניות שמטפסות על גדרות ועל מכוניות אחרות, שנופלות מקומה שלישית של חניון ושאר תמונות מצחיקות שרובכם מקבלים בווטסאפ. להתבלבל בין גז וברקס ובין D ו-R זה נורא מצחיק כל עוד זה קורה למישהו אחר... דבר אחד בטוח וברור מעל לכל ספק: זה קורה - תמיד - אך ורק במכוניות אוטומטיות.

בנהיגת שטח יש לאוטומט יתרון מובהק רק בתנאי זחילה על סלעים. בכל יתר התנאים: בזבוז כוח ודלק, שליטה פחות טובה בירידות. אבל לפעמים גם בעליות, נטייה להתחממות בכל תרחיש של מאמץ (בדיונות, בעליות ארוכות, תחת עומס + מזגן, בוודאי במזג האויר שלנו... והרשימה עוד ארוכה. נמרוד כבר כתב חלק ממנה).

מצד שלישי, חלק גדול מרכבי השטח שמוכרים לנו יובאו לישראל רק עם גיר אוטומטי (לא כי זה יותר טוב אלא כי זה מה שהקהל כאן רוצה. ישראלים אוהבים פינוקים והם לא יסכימו לרכוש מכונית של 300K שקלים עם גיר ידני שנתפס בעיניהם כנחות וכ"קשה לנהיגה") וכך - אם אתם רוצים לנדקרוזר 90/120/150 לדוגמה, אז למעשה אין לכם ברירה. אוטומט זה מה יש ולא תמיד זה כל כך נורא. מי שמשתמש ברכב ביומיום בנהיגה עירונית ובמצטבר מבלה חצי מחייו בפקקים, יעדיף אוטומט ובצדק.

-->