PDA

צפייה בגרסה מלאה : בניית SafeJack, וההיי ליפט לא נופל



udical
08-07-15, 08:16
בניתי SafeJack.
הבנייה מאוד פשוטה.
השתמשתי ב-2 פרופילי זוית (40*40*4), אחד קצר (35ס"מ) ואחד ארוך (48ס"מ). האורכים נבחרו לפי השאריות שהיו במחסן הברזל.
4 פרופילי זוית מקשרים (30*30*3) באורך 18ס"מ (זה האורך של הבסיס של ההיי-ליפט שלי)
הכאבלים הם 5מ"מ.

מניסיון שעשיתי (והרמתי את הג'יפ בכוונה בצורה לא מאוזנת - 2 גלגלים קדמיים באוויר), חזק ויציב.
כולל כשנענעתי את הרכב על הג'ק !

הבסיס הרחב גם ימנע שקיעה בקרקע לא יציבה, וגם יציב מאוד !

עלות חומרים (הערכה) - כ-30ש"ח.

http://img.photobucket.com/albums/v170/udical/CJ5/IMG_20150707_204207_zpsfayrysiu.jpg~orig inal (http://smg.photobucket.com/user/udical/media/CJ5/IMG_20150707_204207_zpsfayrysiu.jpg.html )

http://img.photobucket.com/albums/v170/udical/CJ5/79bb8d73-3a87-48a8-be6d-4eb9729aa97c_zpse2p0kjmn.jpg~original (http://smg.photobucket.com/user/udical/media/CJ5/79bb8d73-3a87-48a8-be6d-4eb9729aa97c_zpse2p0kjmn.jpg.html)

אמיר ב.א
08-07-15, 10:37
יפה ,

רק ניראה לי שכדאי לעשות איזה פטנט עם פתיחה / סגירה מהירה לאיכסון - אחרת זה תופס הרבה מקום

ukiuki
08-07-15, 10:49
אולי לא הבנתי נכון,
שיטת העבודה היא להרים את הגיפ לגובה הנכון ואז לאבטח אותו עם מערכת הכבלים?
זה אומר שבעצם הרכב סובל מהחסרונות של ההי ליפט בזמן ההעלאה עצמה עד לאיבטוח.
לעניות דעתי מתקן זה יכול לעזור בעבודות זמניות כמו החלפת גלגל כשאתה עובד מהצד אבל לא הייתי בוטח בו לעבודה תחת הרכב, כאן הייתי מאבטח אותו בשיטות יותר מסורתיות כגון סטנדים.

udical
08-07-15, 11:04
יפה ,

רק ניראה לי שכדאי לעשות איזה פטנט עם פתיחה / סגירה מהירה לאיכסון - אחרת זה תופס הרבה מקום

פתיחה/סגירה מהירה ע"י מותחני הכאבלים שצד אחד שלהם הוא וו (מספיק שפותחים אחד) ואז הבסיס נפרד מהג'ק


אולי לא הבנתי נכון,
שיטת העבודה היא להרים את הגיפ לגובה הנכון ואז לאבטח אותו עם מערכת הכבלים?
זה אומר שבעצם הרכב סובל מהחסרונות של ההי ליפט בזמן ההעלאה עצמה עד לאיבטוח.
לעניות דעתי מתקן זה יכול לעזור בעבודות זמניות כמו החלפת גלגל כשאתה עובד מהצד אבל לא הייתי בוטח בו לעבודה תחת הרכב, כאן הייתי מאבטח אותו בשיטות יותר מסורתיות כגון סטנדים.

קצת פיספסת, אז הסבר:
1. שמים את הג'ק על הבסיס הרחב.
2. מחברים את כבלי האיבטוח
3. מרימים את הרכב.

בכל מקרה, ההי ליפט כמו כל ג'ק הוא כלי חילוץ בלבד/החלפת גלגל. לא הייתי חושב אפילו על להיכנס מתחת לרכב. בשביל זה יש בוקים.

בנוסף, ממליץ מאוד לאבטח את הגלגלים שנשארים על הקרקע עם משולשים/אבנים/ראשים כרותים באדיבות דע"ש ;-)

-->