התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בעיית הנעה בטרופר (4jx1)



liontamer84
14-07-15, 09:42
שלום לכולם, קצת ארוך, אבל ממש אשמח לעזרה...

טרופר דיזל ארוך, 2004, 219000 ק"מ, טופל עד עכשיו רק בחברה. (נרכש עם היסטורית טיפולים מלאה)

הסאגה התחילה לפני שלושה שבועות - חזרתי עם הטרופר מסופ"ש אצל ההורים,
חיכה לי הרכב של האישה בלי מצבר (היה חסר למצבר ממש ממש קצת)

הנעתי את הרכב של האישה מהמצבר השמאלי של הטרופר והעמדתי אותו בחניה.
אחרי שעתיים באתי להזיז את הטרופר, והוא גמגם בצורה קשה.

למחרת הרכב לא הניע. הזמנתי חבר שיבוא עם טק2 כדי לבדוק מה הסיפור.
לאחר כמה בדיקות עלה החשש שנדפקה הקודנית.
פורקה הקודנית, והממותה קמה לתחייה. עשיתי עם הרכב סיבוב, והכל היה טוב ויפה.

למחרת (יום שלישי), האוטו נוסע כרגיל.
למחרת יום רביעי - שוב פעם לא מניע.
חשדתי באימובילייזר המקורי של הרכב שאולי הוא נדפק.
לאחר בדיקה עם חברה שיש לה עסק למחשבי רכב, נשלל החשד הזה.
התחושה הייתה שאולי הקודנית לא פורקה כמו שצריך.
החברה הצליחה להניע את הרכב חלק. (לא פתחה אפילו מכסה מנוע, פשוט סובבה את המפתח)

יום חמישי, בא להניע. שוב פעם לא מניע.
הזמנתי גרר, נגרר למתקין של הקודנית. עבד על הרכב עד השעות של הלילה.
בשישי באתי לקחת ממנו את הרכב - הבנאדם אמר שלא היה שום דבר לא תקין.
רק הטעין את המצברים שנחלשו מכל נסיונות ההנעה. סירב לקחת כסף. אמר שלדעתו זה החיישן מסילה.
בשישי האוטו נסע פיקס.
בראשון בבוקר גם נסע פיקס.
בשני בבוקר - בא להניע - כלום. מנוע מסתובב, אבל לא מניע.
בשלישי גררתי את הרכב למוסך. (מוסך של יו אם איי, נחשב למוסך טוב)
הרכב הגיע לשם, המוסכניק התקשר בסוף היום - ואמר שלא מבין מה הבעיה - הרכב מניע לו חלק.
שבוע וחצי הרכב היה במוסך.
המוסכניק אמר לי שהמצברים בני 4 וצריך להחליף אותם.
הבאתי שני מצברים חדשים. 80 אמפר, שנתיים אחריות.
והממותה שבה לחיים, שוב.
אספתי אותו ברביעי בערב.
נסע חלק מחמישי עד ראשון כולל.
אתמול, יום שני - שוב אותה תקלה. לא מניע.

המוסכניק אמר שיקפוץ להציץ על הסיפור הזה. לצערי הרב, בפועל כשהגיע השעה לקפוץ, הוא הפך מרחק של 10
דקות נסיעה לסיפור של שעה וחצי, ואמר שהוא לא יכול לעשות את זה.
לגרור שוב, יעלה כסף (גם את הגרירה השנייה עשיתי כבר על חשבוני ולא עם הביטוח כי שגריר החמודים רצו 470 שקל לגרירה שעשיתי ב200)
תוהה אם לגרור שוב ולאן. או לחלופין לנסות לפתוח ולהחליף חיישן מסילה בעצמי. (שריונר)
והאם זה אכן חיישן מסילה.
ניסיתי לנתק את הכבל הלבן מהצמה של המזרקים, לא הצלחתי (בעיות במוטוריקה העדינה)

עצה מישהו?

נדב ש.
14-07-15, 12:49
פשוט מאוד, חיישן מסילה מתעתע בך.
בעת התקלה כדי לזהות בוודאות חובה לנתק חוט לבן, הניע? החיישן דפוק.
בבדיקה בטק2 אם התקלה לא קבועה לא ניתן לזהות, חיישן מסילה אין קוד תקלה.
החלפה שלו די פשוטה, פירוק אינטרקולר, צינור שמן לחץ גבוה ופירוק מכסה שסתומים.

liontamer84
16-07-15, 11:25
עדכון -
הבוקר ניגשתי אל הממותה, לא הניע.
ניתקתי את הצמת מזרקים, ניסיתי להניע פעמיים, ואז חיברתי אותה חזרה בלי לסגור סוויץ'.
ניסיתי להניע - והוא הניע.
מכאן הגעתי למסקנה שמדובר אכן בחיישן מסילה. כמו שכל העולם ואחותו אמרו לי.

נסעתי למוסך, אחר כבוד הוחלף החיישן + אטם מכסה.

מקווה שבזאת תמה הסאגה.

wonderd , תודה רבה על הטיפ עם הניתוק של הצמה.

ותודה לכל מי שייעץ / רצה לעזור / הציע לפנות את הנבלה בתמורה ל3000 שקל.

erezgur
16-07-15, 12:29
גם אצלי הוחלף השנה חיישן מסילה.
אכן אחת הבעיות היא שכאשר הוא עובד, לא ניתן לראות את התקלה ב- tech2, אבל כל מוסכניק המכיר היטב את הרכב מכיר היטב את הסימפטום ואת הנדרש.

liontamer84
16-07-15, 14:41
גם אצלי הוחלף השנה חיישן מסילה.
אכן אחת הבעיות היא שכאשר הוא עובד, לא ניתן לראות את התקלה ב- tech2, אבל כל מוסכניק המכיר היטב את הרכב מכיר היטב את הסימפטום ואת הנדרש.

לצערי, לקחתי את הרכב למישהו שבהחלט נחשב שם דבר בעולם הטרופרים,
אבל... החיישן המניאק החליט לשחק אותה עובד אצל הבנאדם.

במשך שבוע וחצי הרכב היה שם. והמסקנה היחידה הייתה שצריך להחליף מצברים.

גם אחרי החלפת המצברים, הרכב החליט לשגע אותי.

ואז אותו מוסכניק לא כל כך עמד במילה שלו, ולא קפץ לראות את הרכב בזמן התקלה.
איו לי תלונות אליו. הוא מנהל עסק, וזה לגיטימי.

נדב ש.
16-07-15, 15:34
עדכון -
הבוקר ניגשתי אל הממותה, לא הניע.
ניתקתי את הצמת מזרקים, ניסיתי להניע פעמיים, ואז חיברתי אותה חזרה בלי לסגור סוויץ'.
ניסיתי להניע - והוא הניע.
מכאן הגעתי למסקנה שמדובר אכן בחיישן מסילה. כמו שכל העולם ואחותו אמרו לי.

נסעתי למוסך, אחר כבוד הוחלף החיישן + אטם מכסה.

מקווה שבזאת תמה הסאגה.

wonderd , תודה רבה על הטיפ עם הניתוק של הצמה.

ותודה לכל מי שייעץ / רצה לעזור / הציע לפנות את הנבלה בתמורה ל3000 שקל.

הניתוק של קונקטור מזרקים וניסיון התנעה לא תמיד עובד.
קח בחשבון שכשביצעת את זה נירשמות במחשב עוד תקלות של חיישנים שקשורים לאותה צמה כמו חיישן טמפ' שמן, מזרקים, ככה שמומלץ לאפס את התקלות עכשיו, אחרת בתקלה הבאה מי שיבחן את הרכב הקודים האלה יבלבלו אותו ויקפוץ למסקנות שגויות.

-->