צפייה בגרסה מלאה : כמה שאלות בנוגע להוספת חיישן טמפרטורה לגיר אוטומט - ויטרה
GodsFather
15-07-15, 10:56
כחלק מההרפתקאות שלי עם הרכב, אני רוצה להוסיף חיישן טמפ' לגיר.
כיצד ?
יש צנרת 8 מ"מ שיוצאת מהגיר לרדיאטור רכב ומשם לרדיאטור ייעודי וחוזרת לגיר.
איזה חיישן יתאים ? אני לא רוצה לקדוח בקרטר אלא מעדיף להתלבש על הצנרת המדוברת.
איזה שעון יתאים ?
תודה,
א.
מבלי להכיר את הרכב ספציפית, יש מתאמים בסגנון הזה:
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=271767391136&alt=web
אתה רוצה רק להביט בנתון או גם לנטר אותו ולהתריע על חריגה?
GodsFather
15-07-15, 11:21
להביט בנתון. אני אנטר אותו בעצמי, כל עוד יש לי זוג עיניים.
מה אני מחבר למתאם הזה ? כלומר איזה חיישן ?
אני רואה שהוא מותאם דלק, האם שמן שרותח פי כמה מדלק יוכל לעבור שם ?
כמו שמרכיבים דיקסל למדידת טמפ נוזל קירור.
עושים T על הצנרת, ומוסיפים אליו את הרגש.
שעון יושב בתוך הרכב.
נראה לי בקטנה...
מה טמפ' מקסימאלית?
אתה יכול לבחור בין בקרי דיקסל ודומיו ורק להציג את הערך המספרי. או שעונים כדוגמת
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=161419775951&alt=web
ולמצוא להם מקום בתא הנהג (יש פודים לזה) שם לב שהשעון הזה בפרנהייט וההברגה של החיישן היא 1/16 ובהתאם צריך מתאם לצינור. אני לא חושב שיקרה משהו למתאם ממתכת בטמפרטורות האלה.
אישית אני נגד מתאמים - נקודת כשל נוספת. מעדיף לחבר חיישן עם סופית עגולה על בורג בנקודה חמה על הממסרה עצמה.
אני אישית חושב שזה מיותר. הקולר גם ככה יקרר את הגיר מעבר למה שהתכוון היצרן, מדובר על גיר אייסין אמין (להבדיל מהזבלה ששמו בג'ימני..) שלא מת כ"כ בקלות.
מה בדיוק ייתן לך חווי כזה חוץ מעוד היסח דעת בנסיעה?
אם כבר, תרכיב חיישן טמפ' בראש המנוע כי התחממות מנוע יותר סבירה מהתחממות הגיר ברכב הזה.
GodsFather
15-07-15, 14:52
בתנאי זחילה, הכל יכול להיות ולכן אני מעדיף ללכת על הצד הבטוח.
מה גם שיש לי גיר שלא עבר טיפול אוהב ביד הקודמת, אז אני חי עם מה שיש.
ככל שיש יותר מחוונים (לא ברמה של רכס והדיסקו), כך אני יכול להיות יותר רגוע בנסיעה ובהכרה שלי עם הטווח הטבעי של הרכב.
זה לא שאני מסתכל על זה כל הזמן, וזה אפילו לא בזווית העין המטרידה.
נכנסים לשטח, אפשר להבין על מה עומדים, מתחילים לתקל מכשולים, מבינים מי נגד מי.
אני לא רוצה לקדוח בקרטר ולחבר לשם חיישן ולכן מחפש פתרונות אחרים.
מכיר את רענן..? מכיר את השרשור על הקולר גיר בניגוב או בסיבוב.. ?
אז הוא הוסיף שם איזה יוניט או שתיים..
שים אחת על היציאה מהגיר לקולר כדי לקבל את הקריאה האמיתית טרום הקירור (שים עוד אחת על הכניסה לגיר אחרי הקולר ותוכל לייצר גרפים באקסל..)
למה לקדוח בקרטר ?
אתה לא חייב לקדוח בכלום. אתה פשוט רוכש חיישן בתצורת שייבה שהחור שלה מתאים לקוטר אחד הברגים שבגוף הממסרה. מאתר בורג שמותר לפרק אותו חיצונית כך שאין השפעה למכלול פנימי, מרכיב עליו את החיישן וסוגר חזרה את הבורג, נכון שלא תקבל טמפרטרה מדוייקת של הנוזל אבל תקבל חיווי טוב לטמפרטורת המכלול. ככה עשיתי לראש המנוע, הטמפרטורה המוצגת נמוכה מהטמפרטורה של הנוזל אבל תנודות הטמפרטורה בהתאם לעומס, מהירות וכו מעוברות בצורה מלאה לחיישן. יש אנשים שהגדילו וחיברו שני חיישנים (ראש מנוע וממסרה אוטומטית ) לאותה תצוגה והם משתמשים במתג על מנת לעבור בין המצבים.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.