התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שיפוץ תושבות גוף ל CJ7



מוני אורבך
17-07-15, 11:48
אני כרגע נמצע במהלך שיפוץ מעמיק של הגיפ שלי (CJ7)
פירוק הגוף מהשס"י נתקל בלא מעט קשיים בגלל הברגים של תושבות הגוף
ליתר דיוק האומים של הברגים הללו..
התברר שהאומים הינם אומים המרותכים על פלטות המונעות מהם סיבוב.
והם נמצאים בתוך פרופילים שהם חלק מהבודי (אין גישה מבחוץ)
כנראה שבתהליך הייצור הכניסו אותם פנימה ורתכו נקודות אל הפרופלים.
מובן שאחרי 30 ויותר שנה האומים והברגים החלידו וגם אחרי הרבה מאוד wd40 העסק לא השתחרר.
יותר גרוע הלוחות התחילו להסתובב במקום ואי אפשר היה בכלל להוציא את הבורג.
הרוב יצאו, שני ברגים נאלצתי לחתוך.
עכשיו הבודי סוף סוף התפרק מהשסי.

ועכשיו הדילמה מה לעשות..
אני רוצה למנוע תופעה כזו אם וכאשר ארצה לפתוח את ברגי הבודי לכל מטרה שהיא.
לכן אני רוצה לשנות את השיטה.
מה גם שעכשיו יהיה בלתי אפשרי להכניס לוחיות חדשות כאלו.
יש מספר אופציות שחשבתי עליהם:

1. ריתוך פלח מבחוץ לפלח הקיים. האום ירותך לפלח החדש.
כך כל הענין יהיה נאמן למקור ועל הדרך אחזק את כל האזור.
חסרון - האום החדש שלי גם יכול לחליד ואין לי שום גישה אליו..
2. לקדוח מלמעלה ולהכניס בורג מלמעלה לתוך התושבות.
האום יהיה מלמטה מבחוץ.
יתרון- האום גלוי וניתן לטיפול בקלות. ניתן להחליף בקלות את האום והבורג.
חסרון - חור בבודי. אומנם חור קטן שאפשר לסתום אותו על ידי פלג גומי, אבל בכל זאת חור..


אשמח לחוות דעת ורעיונות נוספים.

omri_t
17-07-15, 11:51
ברגים ואומים נירוסטה 316 ועליהם הרבה גריז

six 4 life
17-07-15, 13:18
לא לקדוח פנימה אם אין צורך.
השיטה עם להצמיד פלאח עם אום מרותך מהצד הפנימי טובה. כך או כך אחרי שיפוץ כזה אתה לא אמור להרים בודי שוב לפחות 10-15 שנים אז לא הייתי דואג יותר מדי לברגים שיפתחו או לא. בכל אופן אפשר לסגור עם גריז נחושת ולקוות שיחזיק את תקופת הזמן הזו. להבא חימום יסודי של הברגים (עד שהראש מאדים) יכול לעזור מאוד בשחרור שלהם.

אופציה נוספת אבל שתגביה לך את הבודי קצת, היא הכנת פרופילי U עם כנפיים קטנות בצדדים שלמעשה יוצמדו לתושבות שלך.
הגובה של הU יכול להיות 1 ס"מ או 5 ס"מ, ובכל מקרה תהיה לך גישה לאום ואתה יכול להרוויח על הדרך הגבהת בודי מסויימת ללא בעיה חוקית.
אם לא ירדת לסוף דעתי אכין לך ציור שימחיש.

מוני אורבך
17-07-15, 14:56
הבנתי את שיטת ה - U.
אני לא מעונין להגביה את הבודי בכלל, זו מחלה שאחר כך יכולה להביא הרבה צרות.
כל הגבהה שהיא גוררת הפעלת מומנט שיגרום לסדקים.
אפשר לעשות אבל רק אם אין שום ברירה אחרת.

את הברגים עשוים לפתוח לא רק בגלל פירוק בודי מהשסי.
לפעמים צריך להחליף תושבת או סתם תיקון מקומי.

אם האום חשוף קל יותר לפרק אותו.
או אפילו סתם חיתוך הבורג וההחלפה שלו באחר.
בכל מקרה מה מפריע לך בקדיחת חור להכנסת הבורג?
משתמשים בבורג אלן ואז הקדח הוא בקוטר של 10 מילימטר.
ממש לא קריטי ואפילו יכול להועיל באיוורור האזור

six 4 life
17-07-15, 15:51
http://srv1.jpg.co.il/6/55a8f91b1d4cd.jpg
הגובה של הU יכול להיות מינימלי כגובה האום עצמו.
בצורה הזו מעבר לזה שאתה יכול להגיע לאום אם הוא מתנתק - אתה לא חייב לרתך אותו בכלל.
נניח ואום ממוצע לבורג כזה יהיה בגובה 10 מ"מ, זה גובה שלא יזיז במאום לתושבות שלך. המון ג'יפים היום נוסעים עם Uאים כאלו בגבהים שונים (ממוצע 5 ס"מ ולפעמים יותר) ואין עם זה שום בעיה. הגדלת המומנט היא שולית לחלוטין כי בניגוד להגבהת תושבות הגומי (חיבור בנקודה אחת במרכז התושבת בין הבודי לשלדה) ששם הפוטנציאל לנדנוד ונזקים לתושבות כתוצאה מזה גדול, בשיטה עם הUאים אתה מתחבר ישירות לתושבת עצמה עם יחידה לא גמישה שלא מאפשרת נדנוד. בצורה הזו אתה משתמש בגומיות בגובה מקורי.
אם אתה עדין מתעקש ש10 מ"מ בתושבות בתצורה הזו של חיבור Uאים ישירות לתושבות עצמן ולא הנחה שלהן על גומיות גבוהות יותר תעשה נזק לבודי שלך ואתה מעדיף לקדוח חורים ברצפה של הג'יפ לדעתי אתה טועה אבל זה הג'יפ שלך.

מוני אורבך
17-07-15, 17:43
כרגע אני לא מתעקש על דבר אלא עושה "סקר ספרות"
היות ואני לא הראשון (וכנראה לא האחרון) ששיפץ בודי, אני רוצה ללמוד מהנסיון המצתבר.
אין כמו ידע שנרכש על סמך נסיון
10 ממ כנראה באמת לא יזיז לבודי ולא יעשה נזק.
אבל בכל זאת מדובר על לא מעט U ולא מעט ריתוכים.
כל התושבות למעשה (10 U)
אני רוצה להבין מדוע אתה מתנגד לחורים, מה השיקולים?

six 4 life
17-07-15, 21:58
שיקולי חלודה בעיקר.
מעבר לזה שחור ברצפה שעובר דרכו בורג הוא מקור לחלודה, בחלק מהתושבות הפחים כפולים ויש תא בין הרצפה עצמה לבין התושבת.
בקדיחה של חור והושבת בורג בתוכו בחלק מהמקומות אתה יוצר תא/ כיס למים, חול, בוץ שבסופו של דבר רק יזיקו גם אם תשים פקק גומי לסגור את החור מתוך הג'יפ. אלו כמובן לא דברים מדעיים, זו דעתי האישית.

מוני אורבך
18-07-15, 11:40
99998
ערכתי חיפוש במרשתת, אצל חברנו האמרקאים.
כידוע השוק שם הרבה יותר גדול ולכן הנסיון המצתבר גדול.
מצאתי קיט של omix שמכיל את כל הברגים הדסקיות האומים עבור התקנת הבודי.
ומתברר שעושים שם חור שעובר דרך הבודי.
הבורג מוכנס מלמעלה ויורד עד השס""י.
Omix-ADA 12201.01 Body Tub Mount Kit

מצרף גם את הוראות ההרכבה של הקיט שם ניתן לראות בבירור איך הקיט מורכב
http://www.omix-ada.com/body-tub-mounting-kit-41-75-willys-jeep-models.html
כנסו לקישור וגלגלו למטה יש הוראות הרכבה

lizard
18-07-15, 12:43
לא הייתי מסתמך על זה ב100%. חפש בpirates4x4 איך עושים את זה.

מוני אורבך
18-07-15, 15:41
למה לא להסתמך על זה?
מה לא נראה לך?

six 4 life
18-07-15, 16:04
OMIX-ADA זה בערך המקור האחרון אחרי אחרון שהייתי קונה ממנו משהו. אני גם אנחש שמצאת את הקיט הזה רק אצלהם.

lizard
18-07-15, 18:07
כי אם מצאת את הפיתרון הזה רק באיזה אתר אחד שהוא אתר עסקי שמוכר קיט (לא ברור לי מה הקיט כי כשאני החלפתי תושבות קניתי ברגים בחנות ברגים ובושינגים מאיביי) אז איך אומרים, דרשני.

תחפש בפירטים איך עושים את זה, תקרא מה עשו ואיך עשו ותראה איך זה מחזיק לאורך זמן.
אני עשיתי מה שאתה חושב לעשות ודי מצטער על זה. סתם הרסתי תושבת של הבודי ועכשיו אני צריך לתקן. (במקרה שלי זה לא אום שבור אלא משהו אחר יותר מסובך ועדיין בחרתי בפתרון הלא נכון. לומדים.

אם אתה יכול להוביל את הבודי אלי, אשמח לעזור לך לתקן אותו.

מוני אורבך
18-07-15, 20:27
תודה על ההצעה מיכה, אבל אין צורך.
יש לי את כל הציוד הדרוש וגם הידע, זו לא הבעיה.
האמת שגם אין מה לתקן התושבות לא שבורות.
אני אפילו יכול להחדיר (במאמץ מסוים) אומים חדשים.
הבעיה שלי בכל הענין שעם הפתרון המקורי אני חוזר חזרה לאותה הבעיה.
הפרופילים שמרותכים לבודי (והם חלק ממנו) אינם אטומים בכוונה.
אם אתה נכנס למים עמוקים אין סיכוי שלא יכנסו מים, ולכן יש פתחי ניקוז יעודיים בפרופילים.
כי מים עומדים יוצרים חלודה..
עם הפתרון המקורי האום יחליד, זה רק ענין של זמן.
עובדה שתמיד יש מלחמות עם האומים הללו.
לכן אני רוצה את האום בחוץ (היכן שיש לי גישה אליו)
כמו כן אני תמיד יכול להחליף את הבורג (כי הוא פשוט יוצא החוצה)
עד כאן רק יתרונות.
אני מנסה להבין מה החסרונות, ואם אתה עשית משהו כזה, אדרבא ספר מה נדפק.
למה זה לא טוב?
הפירטים הם חבורה של red neck שלא ממש חושבים.
אני ראיתי באתר אנשים שעושים הרבה שטויות.
בכל מקרה עדין לא מצאתי משהו שכתב על תיקון תושבות כאלו וכיצד עשה זאת.

יונימוג אדום
18-07-15, 21:04
אצלי בסיקס (1990) התפרקו כל הברגים בקלות וההברגות נשארו שלמות .
אולם אני הגבהתי את הבודי בשלושה ס"מ לטובת מרווח עבודה ( על המכלולים בין הבודי לשסי ) .
גם אני חושב שהפתרון הנכון הוא מה שארז הציע ולא קידוח חורים בבודי .
מציע לך להסתכל בשרשור שלי על שיפוץ הסיקס באתר ה- CJ CLUB , תחת הכותרת : שיפוץ סיקס 1990 ע"י צוות יונימוג .
הפרופיל שהוספתי בתחתית הבודי מרותך ובכך גם מחזק את הנקודות הללו בבודי , ס"מ או שניים נוספים לגובה לא ישפיעו על כלום , אך יתנו לך פתרון נכון .

אילן

lizard
18-07-15, 21:21
כל המקום שעשיתי בו חור החליד נורא. אני מניח שניקוי חול יסדר את זה אבל עדיין. אציל הבעיה הייתה שהבודי מעוות והתושבת בבודי לא מעל התושבת בשלדה. עשיתי טעות אבל אני אתקן אותה כשאצטרך.

דרור ברלי
18-07-15, 21:40
מוני, אל תקדח חורים בריצפה. הפח של הג'יפים די מחורבן וכל חור יחליד בסופו של דבר. הפיתרון של ארז הוא הנכון.
נתקלנו באותה בעיה עם החלפת בודי בסופה.
בורג שלא נפתח מחממים ופותחים הרבה יותר בקלות. היתה לי בעיה כזו בדיוק עם בורג שהחליד כל כך עד שנשבר ומיכה חלץ אותו בקלילות אחרי ששריתך אליו בורג נוסף וחימם היטב עם ברנר עד שנהיה אדום.

מין הסתם, כשהבודי יהיה מונח על שולחן תוכל לבנות את התושבות מחדש כמו שצריך, עם אומים שלא מחוברים בפיק אלא מרותכים ויחזיקו מעמד הרבה יותר טוב. אחרי שתניח את הבודי המשופץ על השאסי תסגור הכל עם ברגים ותושבות חדשים (חשוב) והרבה גריז. לא יהיו צפויות לך עוד בעיות עם זה.

מוני אורבך
19-07-15, 08:07
הבודי כבר מונח "על השולחן" אני צריך להחליט עכשיו באיזו שיטה לבחור.
1. להישתמש באומים הישנים (צריך להחליף רק את השנים האחרונים בקצה)
2. לקדוח חור מלמעלה ולהעביר בורג לכל האורך עד אחרי הבושנגים.
3. לרתך U או פרופיל לכל מקום בו יש תושבת ולהכניס לתוכו אום מרותך לפלח.

ריתוך פרופילים דורש הכי הרבה עבודה וכן שינוי בבודי וכמות ריתוכים משמעותית.
האם זה לא מתכון לחלודה לא פחות (ואולי יותר) מחור שקודחים מלמעלה ??
הרי מרתכים לפרופיל של הבודי, והוא סגור. אין אפשרות לצבוע כמו שצריך מבפנים היכן שמבצעים את הריתוכים.
החום ימיס את הצבע ולא תהיה הגנה לפרופיל מפני חולדה...
סך הכול נראה לי די בעיתי.
משהו נסע כמה שנים עם פרופיל מרותך כזה ויכול לחוות דעה?

omri_t
19-07-15, 08:34
ריתוך זה מתכון נהדר לחלודה, בטח בבודי עם פח דק ובמקום שלא ניתן להגיע עם צבע.

נכון שקידוח הבודי הוא אכזרי, אבל זה כן יאפשר לך לבצע את העבודה כמו שצריך.
וגם להגן על כל האזור.
אם תקדח ולאחר מכן תצבע את הקדח ותשים פקק זה אמור להגן לא רע על המקום.

לגבי ברגים, תשיג 316, שים גריז נחושת בכמו יפה. זה אמור להחזיק.
(נתקלתי במחליף חום שמחובר בדך הזו, עובר המון מחזורים טרמיים ובעבר היו מתפתחות צרות בחיבור שהברגים היו "נדבקים", הסידור הזה פתר את הבעיה יופי)

-->