צפייה בגרסה מלאה : בדיקת למצבר
לאחרונה התחיל המצבר ברכב לעשות בעיות המצבר,
המצבר של חברת שנפ' 90A בן 3 שנים אני מעוניין לדעת איך אני יכול לבדוק מה המצב של המצבר אם הוא גמור או אפשר למשוך אותו עוד קצת.
איך אפשר לבצע בדיקה כזאת?
תמדוד את המצבר בוולטמטר אחרי שטענת אותו יום קודם ,
ולפי הטבלא אתה יכול לדעת כמה "מיץ" נישאר לו לתת :
100000
100001
חנן-ג'יפולוג
18-07-15, 13:18
זו לא בדיקה נכונה, לענ"ד.
הבדיקה הזו אומרת אם המצבר פרוק או טעון, והיא תתן תוצאה טובה גם למצבר גמור וטעון.
בשפה המקצועית: זה שהSOC State Of Charge שלך מאה אחוז לא אומר שה SOH State Of Health הוא גבוה.
הטבלה מדברת על SOC. לא על SOH.
מצבר גמור זה מצבר שהקיבולת שלו פחתה, ואת זה ניתן לבדוק בעזרת בדיקה בעומס או בעזרת מכשירים אלקטרוניים ייעודיים לבדיקת מצברים.
לשאלה המקורית, אם הטעינה אצלך תקינה, חיבורי החשמל טובים, המצבר בן שלוש שנים וההתנעה קשה, אתה יכול להניח בוודאות שהמצבר עייף ודורש החלפה.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
חנן, תוכל להמליץ על מכשיר איכותי לבדיקת מצברים?
תקינות מצבר בודקים עם מד, תחת עומס, כמו זה
http://www.lkltd.co.il/web/8888/nsf/ProLookup.taf?_function=details&_ID=146340&PF=&did=3508&G=&lang=HE&SM=&_UserReference=9A962D8D0AA1248B4AAF
חנן-ג'יפולוג
18-07-15, 14:28
כל היצרנים שאני מכיר דורשים דו"ח בדיקה ממכשיר מידטרוניקס (pcx 650 למשל) כתנאי להחלפת מצבר באחריות.
זה יקר מדי לשימוש ביתי. יש גם מכשירים זולים בהרבה, שלא התנסיתי איתם מספיק כדי לדווח על הצלחה.
בכל מקרה, ברכבים הפרטיים שלי אני מסתפק במבחן התוצאה. אם המצבר ותיק, הטעינה תקינה, והחיבורים טובים, וההתנעה חלשה, זו אינדיקציה מספיקה להחלפת מצבר.
המכשיר שopl הביא את הקישור אליו זה דור ישן ולא קביל היום אצל יצרנים. זה לא אומר שהוא רע. צריך לדעת לעבוד איתו ולהבין את התוצאה לעומת המידטרוניקס שמוביל אותך באף צעד אחר צעד, ובסוף אומר לך אם צריך לטעון את המצבר, או להחליף אותו, או לפרוק surface charge, ועוד.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
ויש גם בודק מצברים פשוט יותר של מתח תחת העמסה רגעית של המצבר:
http://www.lkltd.co.il/web/8888/nsf/ProLookup.taf?_function=details&_ID=130244&PF=&did=3508&G=&lang=HE&SM=&_UserReference=2B7DF3235ED02EB755AA4DC7
אם יש פקקים למצבר הניתנים לפתיחה, אז בדיקת ריכוז האלקטרוליט (חומצה גפריתנית ומים) ע"י הידרומטר
(הטור הימני ביותר בטבלה שצירף קודם אמי ב.א) עוזרת מאוד לדעת מה מצב כל תא במצבר ומה מצב המצבר עצמו.
כאן דוגמא להידרומטר:
http://www.lkltd.co.il/web/8888/nsf/ProLookup.taf?_function=details&_ID=130972&PF=&did=3508&G=&lang=HE&SM=&_UserReference=2B7DF3235ED02EB755AA4DC7
בברכה - רפי לין
יש לך בוסטר שאתה מוכן לסחוב עוד זמן עם מצבר עייף?
הדרך שלי ברכבי דיזל לזהות מצב עייף עם מד מתח פשוט היא לראות את הנפילה במתח כאשר מצתי החימום מופעלים עם סיבוב המפתח.
חנן - אני מקשה בכוונה - אם אני מתרכז בציוד בייתי שלא עולה הרבה מאוד וניתן לעשות איתו בדיקות בבית למצבר,(וולטמטר אמפרמטר וכו')
האם זה נכון , כשהמצבר בסוף ימיו המתח שאליו הוא ניטען הוא נמוך יותר נכונה?
אני מתייחס לרוב המקרים , לא למאה אחוז , אני יודע מהניסיון שיתכן והמתח יהיה גבוה אבל המצבר מת...
מתח טעינה של מצבר טעון תקין הוא 13.8 וולט, תבדוק מתח טעינה ותוודא שהוא בתחום הזה.
עם מנוע מדומם תדליק אורות דרך ותוודא שמתח המצבר הוא מעל 12.3 וולט, חכה כמה דקות עם אורות דלוקים, מתח המצבר לא צריך ליפול.
אם הבדיקות עברו בהצלחה אז המצבר לא מת.
בכל מקרה מצבר בן 3 קרוב מאוד לסוף.
חנן-ג'יפולוג
19-07-15, 17:19
חנן - אני מקשה בכוונה - אם אני מתרכז בציוד בייתי שלא עולה הרבה מאוד וניתן לעשות איתו בדיקות בבית למצבר,(וולטמטר אמפרמטר וכו')
האם זה נכון , כשהמצבר בסוף ימיו המתח שאליו הוא ניטען הוא נמוך יותר נכונה?
אני מתייחס לרוב המקרים , לא למאה אחוז , אני יודע מהניסיון שיתכן והמתח יהיה גבוה אבל המצבר מת...
מתח כשלעצמו הוא פשוט לא מדד לבריאות מצבר.
מצבר גמור וטעון יתן לך 12.6-12.7 וולט.
אפשר כמו שארז הציע לראות כמה המצמד עמיד בפריקה.
אפשר גם לבדוק לאיזה מתח המצבר יורד בזמן סטרטר. קראתי פעם ש9.5 וולט זה הרף המבדיל בין תקין ללא תקין.
ואני עדיין חושב ושוב אומר שהמדד הטוב ביותר למאבחן הביתי זו ההתנעה עצמה. לא זוכר שנתקעתי ב30 שנים האחרונות עם מצבר גמור.
כשהרגשתי התנעה חלשה בדקתי טעינה. בדקתי את נפילת המתח על קטבי המצבר עצמם, כדי לוודא שלא מדובר בתקלת חיווט, ואם המתח נפל, הסקתי שהמצבר דורש החלפה.
אף פעם לא המתנתי למצב שבו אתקע עם הרכב.
כל היצרנים שאני מכיר דורשים דו"ח בדיקה ממכשיר מידטרוניקס (pcx 650 למשל)
המכשיר שopl הביא את הקישור אליו זה דור ישן ולא קביל היום אצל יצרנים. זה לא אומר שהוא רע. צריך לדעת לעבוד איתו ולהבין את התוצאה לעומת המידטרוניקס שמוביל אותך באף צעד אחר צעד, ובסוף אומר לך אם צריך לטעון את המצבר, או להחליף אותו, או לפרוק surface charge, ועוד.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
חנן תודה, מידע מצוין.
מעיר את השירשור.
לאחרונה אני שם לב לשתי תופעות.
1. ההתנעה בבוקר הפכה להיות קצת יותר קשה
2. המקרר ברכב לא מקרר כמו שצריך בעיקר כאשר משאירים אותו עובד עם מנוע כבוי (נראה שהוא כבה כמעט מיד ולא כמו פעם שהיה מחזיק בערך 4 שעות).
בדיקה היום בבוקר עם רב מודד אחרי שהרכב היה כל הלילה בחניה.
לפני הנעה בערך 12.7
בזמן פתיחת חצי סוויץ לחצתי חימום 12.4
בזמן הנעה יורד לסביב ה-10.5
מנוע מונע 14.6
עם מזגן ואורות 13.4
לפי מה שאני מבין הערכים תקינים ועדיין שתי הבעיות קיימות והתחילו כמעט במקביל (קודם המקרר וקצת אחכ ההתנעה הקשה).
המצבר בין שנתיים וקצת, 90 אמפר של חברת שקר כלשהוא.
האם יש דרך נוספת לודא את התקינות שלו?
2. המקרר ברכב לא מקרר כמו שצריך בעיקר כאשר משאירים אותו עובד עם מנוע כבוי (נראה שהוא כבה כמעט מיד ולא כמו פעם שהיה מחזיק בערך 4 שעות).
אצלי המקרר היה הראשון להתריע על מצבר עייף.
הסימפטומים היו כמו שתיארת.
כמובן שהאשמתי אותו ישר, ואחרי בדיקה מול מתח רציף (שנאי) הסתבר שלא בו האשמה.
בהתנעת המדחס, יש פיק קצרצר וגבוה של צריכה, וכמה כאלו פשוט מתישים את המצבר, והמקרר שמזהה את הנפילה חושב שהמצבר נגמר ומתנתק.
כשתבדוק מתח, זה נראה תקין, אבל בסימולציה של התנעה תראה את הנפילה.
זה גורם להפעלה לא רציפה ולא יעילה של המקרר, ואני חושד שזה גם לא בריא במיוחד בשבילו.
חנן-ג'יפולוג
09-07-16, 11:27
10.5 וולט זה מתח התנעה תקין, השאלה היא אם רב המודד שלך מהיר מספיק כדי לראות את מתח ההתנעה המינימלי, לפני שהמנוע מתניע.
נסה לנתק קוילים, או ממסר משאבת דלק, תן סטרטר של שתיים-שלוש שניות וראה מה המינימום של המתח.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
זו לא בעיית מצבר.
1-רק בשביל ההיסטוריה ואחרים שיגיעו לשרשור הזה בעתיד. זו בדיוק הדרך לבדיקת מצבר באמצעים ביתיים, בודקים את המתח (שזו בדיקה פשוטה) על הקטבים של המצבר (ישירות) בזמן התנעה. אם המתח נשאר בתחומים של 10+ זו לא בעיית מצבר (זה כנראה מגעים או סטרטר...).
2- מהתאור שלך, לא ברור איפה אתה בודק (את הערכים שאתה מציין) ולא ברור איך המקרר מחובר (אצלי למשל, יש למקרר שני חוטים ישירים, עם פיוז, למצבר).
3- ניחוש מהיר (מהמידע החסר שיש פה) תבדוק מגעים, על הקו הראשי מהמצבר לעבר המערכות (נעלי כבל , חיבור לגוף וכו').
תבדוק מתח על הקטבים של המצבר בלי ועם עומס (התנעה או אורות דולקים, ותבדוק את המתח שהמקרר (או צרכן אחר? סטרטר) מקבל עם ובלי עומס.
עם ההבדלים בין המתחים שאתה מודד על המצבר ועל הצרכנים גדלים תחת עומס זו בעיית מגעים.
איך ניתן לבדוק מגעים חוץ מבדיקה ויזואלית?
האם ניתן לבדוק באמצעות מולטימטר את הניחות על הכבל הרצוי?
לדוגמא, האם אני יכול לבדוק את ההולכה (החשמלית) של הכבל בין האלטרנטור למצבר?
Sent from my iPhone using Tapatalk
זיו,
הוא ציין שהבעיה קיימת גם בלי עומס, עם מנוע מכובה.
הבדיקות התבצעו על הקטבים של המצבר. כל החיבורים נראים תקינים אבל אני אבדוק שוב.
ביצעתי את הבדיקות עם רב מודד של פלוק, לא זוכר דגם.
יש עוד דרך לוודא את התקינות של המצבר לפני שאני מחליף (לא ממש בא לי להחליף סתם).
יכול להיות שהמחבר נטען בחלקו וכל עוד הרכב מונע ונוסע הטעינה מספיקה למלא אותו אך ברגע שמכבים את המנוע המצבר פשוט לא טעון במלואו ומה שכן טעון מספיק בול להנעה?
צחי,
מהתיאור שלך. זה מצבר.
לא בא לך להחליף סתם? בדיקה בעומס עם מכשיר יעודי אצל חשמלאי. אפילו לא אמורה לעלות כסף.
זה בדיוק העניין. לוודא לפני כן שזה אכן המצבר.
גם אני חושב שהכי טוב ויעיל יהיה לגשת לחשמלאי ולבצע בדיקת עומס עם ציוד ייעודי שאמור להיות לו.
איך ניתן לבדוק מגעים חוץ מבדיקה ויזואלית?
האם ניתן לבדוק באמצעות מולטימטר את הניחות על הכבל הרצוי?
לדוגמא, האם אני יכול לבדוק את ההולכה (החשמלית) של הכבל בין האלטרנטור למצבר?
Sent from my iPhone using Tapatalk
ניתן לבדוק עם מד התנגדות (שקיים בכל המודדים) אבל צריך להיזהר אם לא מנתקים את המצבר.
הכי פשוט זה למדוד את המתחים לאורך הקו, בדוגמה שלך, תבדוק את המתח על היציאה מהאלטרנטור (על המחבר של האלטרנטור לא על הכבל!) ותבדוק על הקוטב של המצבר, אם יש לך בעייית מגעים אתה תראה הבדל של למעלה 1V (וכנראה גם שהכבל יתחמם)..
דורון,
שהמנוע מכובה, הבעיה היחידה שהוא מדווח , זה תפקוד של המקרר ולכן שאלתי איך המקרר מחובר.
עם המקרר מחובר למערכת חשמל של הרכב, ולא ישירות למצבר, אז מצבר עם 10.5 ובעיות מקרר, מתחבר לבעיות התנעה ונראה כמו בעיית חיבורים.
בכל מקרה, עם המתח על המצבר לא יורד מ 10.5 בזמן התנעה, אז זו בעיית מגעים.
המקרר מחובר בקו נפרד יחד עם שאר האביזרים (קומפרסור, מכשיר קשר וכו').
היום הוחלף מצבר אם אפשרות להחזיר אותו תוך שבוע במקרה והבעיה לא תהיה המצבר (כי גם איש המצברים לא היה בטוח שהמצבר לא תקין).
בלי קשר, תבדוק זליגה, במיוחד מהמכשיר קשר אפילו שהוא כבוי
האם ניתן לבדוק אם יש זליגה באופן כללי בעזרת רב מודד?
כן, מעברים את רב המודד למצב A אמפר - (יתכן ונדרש גם לשנות את מיקום הפרוב במכשיר, אם יש חלוקה לתחומים אז ל-עד 200ma). מנתקים את הכבל מקוטב הפלוס שבףמצבר, עם ההדק השחור נוגעים בקוטב המצבר ועם ההדק האדום נוגעים הכבל שפירקנו, אצלי מדדתי 60ma
בדרך כלל זאת בדיקה שמבצע החשמלאי לאחר בדיקת המצבר והטעינה וזאת על מנת שלא תבוא אליו בטענות אם מחר בבוקר שוב המצבר יהיה מרוקן.
יש כאלה שמחברים חוט זמני בין הקוטב לכבל ומנתקים אותו רק בעת המדידה, זה קצת מסובך אבל יותר בריא וגם לא ימחקו לך הזכרונות ברדיו.
טוב, לאחר בדיקות שעשיתי היום כנראה שזיו צדק והמצבר אינו האשם.
המצבר הוחלף בורטה חדש והבעיות עדיין קיימות.
התנעה קשה לסירוגין (לא תמיד, לפעמים מניע בנגיעה כפי שהיה) ובעיית המקרר.
אני מתחיל לחשוד שמדובר שתי תקלות נפרדות וכדי לא להרוס את מטרת בשירשור המקורי אפתח שירשור חדש.
ההתנעה הקשה לסירוגין, אתה מתכוון ממושכת, או סטרטר בקושי מסובב את המנוע?
ממושכת, סטרטר מסתובב בקלות
שתי בדיקות...
ראשית, לפני התנעה, תן כמה פמפומים במשאבת עזר הידנית.
דבר שני, בדוק מצתי חימום. אגב, כשאתה פותח סוויץ' ונורת החיווי של המצתים נכבית, תמתין עוד מס' שניות
עד שתשמע קליק של הממסר ואז תתניע.
שתי בדיקות...
ראשית, לפני התנעה, תן כמה פמפומים במשאבת עזר הידנית.
דבר שני, בדוק מצתי חימום. אגב, כשאתה פותח סוויץ' ונורת החיווי של המצתים נכבית, תמתין עוד מס' שניות
עד שתשמע קליק של הממסר ואז תתניע.
מבוצע תמיד, את עניין משאבת העזר אני אבדוק בימים הקרובים, צפה לטלפון ממני להדרכה 😜
בוא נעבור לשירשור שפתחתי כדי לא לבלגן את בשירשור הנוכחי שעוסק במצבר.
למה אין לינק ?? אז הינה
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=99595
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.