התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה באבחון תקלה, שברולט טריילבליזר



כפיר c2
18-07-15, 23:03
התחילה אצלי תופעה כזו: לעתים כשאני עובר במפר מופיעה רעידה ברכב ורעש של חיכוך מכאני. התופעה נעלמת לאחר מספר שניות כשאני נותן לרכב לעמוד בטורים נמוכים. התופעה עשויה להופיע גם בפניה חזקה או כביש משובש.
אני חושד שישנו חופש מסוים בפאן קלאצ' שיוצא מאיזון במצבים מסוימים ורועד קשות.
בדקתי את האזור ויזואלית והכל נראה תקין אך כשאני דוחף את הפאן ישנו חופש קטן מאוד.
מה דעתכם ?

אורי79
19-07-15, 22:47
התחילה אצלי תופעה כזו: לעתים כשאני עובר במפר מופיעה רעידה ברכב ורעש של חיכוך מכאני. התופעה נעלמת לאחר מספר שניות כשאני נותן לרכב לעמוד בטורים נמוכים. התופעה עשויה להופיע גם בפניה חזקה או כביש משובש.
אני חושד שישנו חופש מסוים בפאן קלאצ' שיוצא מאיזון במצבים מסוימים ורועד קשות.
בדקתי את האזור ויזואלית והכל נראה תקין אך כשאני דוחף את הפאן ישנו חופש קטן מאוד.
מה דעתכם ?

לא ככ נשמע לי כמו פאן קלאץ'. לדעתי אם הייתה לו נטייה/אפשרות לצאת מאיזון הוא היה עושה את זה כל הזמן.

אולי אני לא בכיוון, אבל שאלה - מאיזו שנה הרכב? מ-2006 יש בקרת יציבות/משיכה כסטנדרט.

פעולה תקינה (או הפעלה לא רצויה) של המערכת תתבטא ברעידות שנובעות מהפולסים שניתנים לבלמים ע"י המערכת, ולאחר מכן ייתכן רעש מכני מחוספס של מספר שניות של משאבת ה-ABS שבונה מחדש לחץ במערכת. נסה לכבות את המערכת לגמרי ע"י לחיצה של 10 שניות על הכפתור הקטן שעל ידית ההילוכים, ולראות אם התופעה חוזרת. כדאי גם לבדוק קודי תקלות במחשב, אולי בגלל בעיית מגע כלשהו המנוע עובד לא עגול למשך זמן מסוים ולכן הרעידות - למרות שלא ככ מתאים לתיאור הבעיה.

תוספת: גם אם אין מערכת בקרת יציבות ברכב שלך, אולי עדיין מדובר בהפעלה לא תקינה של ה-ABS גם כשדוושת הבלם לא לחוצה בפועל. כדאי גם לבדוק את החיישן שמעל דוושת הבלם שמדווח למחשב אם הדוושה לחוצה. אפשר גם להוציא את הפיוז של ה-ABS ולראות אם זה עדיין קורה.

Saar
19-07-15, 23:03
הייתי מתחיל דווקא מהבסיס - בדיקת תושבות ובושינגים

כפיר c2
20-07-15, 20:43
ראשית, תודה למשבים אנסה את הרעיונות שהועלו. היום הורדתי את החגורה ובדקתי את כל הגלגלות והמייסבים . לא מצאתי שום חופש מיוחד.
לפני כחודש הייתה לי נזילה ממשאבת המים. המשאבה הוחלפה והמכונאי אמר לי להחליף גם את החגורה כיוון שהייתה ספוגה בנוזל קירור.
לא החלפתי עד עכשיו את החגורה. עלה לי רעיון שאולי בגלל שהחגורה הייתה ספוגה בנוזל הקירור היא נפגמה (כמו שהמכונאי אמר) ובמצבים מסוימים היא יוצאת מאיזון . מה דעתכם?

אורי79
20-07-15, 22:18
ראשית, תודה למשבים אנסה את הרעיונות שהועלו. היום הורדתי את החגורה ובדקתי את כל הגלגלות והמייסבים . לא מצאתי שום חופש מיוחד.
לפני כחודש הייתה לי נזילה ממשאבת המים. המשאבה הוחלפה והמכונאי אמר לי להחליף גם את החגורה כיוון שהייתה ספוגה בנוזל קירור.
לא החלפתי עד עכשיו את החגורה. עלה לי רעיון שאולי בגלל שהחגורה הייתה ספוגה בנוזל הקירור היא נפגמה (כמו שהמכונאי אמר) ובמצבים מסוימים היא יוצאת מאיזון . מה דעתכם?

לא נשמע מתאים לסימפטומים. חגורה לא יוצאת מאיזון, היא מחליקה/נופלת/נמתחת/נקרעת, וזה לא דומה לבעיה שאתה מתאר, זה לא יתחיל ויפסיק בצורה הזו.

היו לי כבר 3 טריילבלייזרים בעבר (כן, אני יודע שזה הזוי), אם אתה באיזור המרכז ורוצה שניפגש ואנסה לעזור לך לאבחן את זה אני אשמח. תכתוב לי כאן טלפון או מייל וניצור קשר. יש לי גם סורק תקלות.

כפיר c2
25-07-15, 21:54
טוב ביום ה' העלו את האוטו על ליפט במוסך כשאני בתוכו, שילבתי ל4*4 ונסעתי כ-80 קמ"ש במקום. המייסב הימני הקדמי הרעיש בבירור. למחרת החלפתי את המייסב (נאבה) האוטו נסע שקט לחלוטין עד שהגעתי כ-100 מ' מהבית ולפתע הרעש של החיכוך המכאני הופיע שוב.
המכונאי אומר, שבצד ימין ישנו חלק שמנתק את השילוב של 4*4 וכנראה שיש בו כשל.
איך בודקים את הרכיב והאם יש עוד אפשרויות ?

-->