צפייה בגרסה מלאה : נורת מפלס שמן מנוע נדלקת ונכבת מספר שאלות
שלום לכולם,
אתמול בערב חזרתי הביתה ובמהלך העליה על כביש פרויד בחיפה
נדלקה נורת מפלס השמן לשתי שניות ואז כבתה.
היום בבוקר בדקתי את מפלס השמן לפני ההתנעה ואכן מפלס השמן הגיע לנקודה התחתונה.
השאלות שלי הן:
1. למה הנורה נדלקה ואז נכבתה? למה היא לא נשארה דולקת?
2. כנראה ששיש איבוד שמן , אבל אני לא ראיתי שום טפטוף מתחת לגיפ.
מאיפה הנזילה יכולה להיות ולמה עלי לצפות כשאגיע למוסך?
3. איזה סוג שמן למלא ? האם 15W-40 CF הינו מתאים?
ניצן
- - - Updated - - -
שכתי לציין יש לי קינג ארוך 2003
1 הנורה יכולה להדלק ולהכבות , כי בשלב מסויים לא היה מספיק לחץ שמן .
2 הנזילה יכולה להיות לתוך תא השריפה למשל - ואז השמן פשוט נישרף ולא תראה מבחוץ נזילה , מה שכן העשן יכול להראות יותר לבן או סמיך
3 עבור מנוע דיזל הסוג שנתת מתאים.
אגב צריך לעקוב אחרי מפלס השמן - לא אמרת כמה זמן לקח לשמן להגיע למפלס התחתון שלו
כל כמה זמן אתה ממלא שמן ?
אם זה הגיע למפלס התחתון ופעם אחרונה הייתה בטיפול האחרון , ומאז נסעת הרבה - יכול להיות שזה לא נורא.
לשמן לקח בדיוק שנה מאז הטיפול האחרון להגיע למפלס התחתון.
ואני לא ממלא שמן בכלל.
לא נסעתי הרבה עם הרכב בערך 7000 ק"מ בשנה.
האם נזילה לתוך תא השריפה זה דבר "נורמלי" ? אני מתאר לעצמי שלא.
נכון לעכשיו אני לא רואה שום עשן לבן או סמיך שיוצא מהאגזוז.
במידה ואכן יש נזילה לתא השריפה, כיצד מטפלים בזה?
תתחיל משתיית מים קרים
תמלא שמן לרמה הנדרשת
תעקוב מעת לעת
שנה בין טיפול לטיפול זה לא מעט
תשקול לעשות טיפול שנתי ולא לפי קילומטראז
השאלה הראשונה היא מה מייצגת הנורה;
מפלס או לחץ.
אח מפלס בוודאות, אז יש להן נטייה להידלק (בצדק..), בזויות כאשר יש מעט שמן באגן.
שלפי תיאור הכמות במדיד זה מתאים.
חסר לך שמן במנוע מסיבה זו או אחרת, מה שאומר שבזויות מסויימות יורד מתחת למינימום של המדיד המפלס, והמורה נדלקת.
לשמן לקח בדיוק שנה מאז הטיפול האחרון להגיע למפלס התחתון.
ואני לא ממלא שמן בכלל.
בד"כ בין קו מינימום לקו מקסימום במדיד יש 1 ק"ג שמן.
זה כלל האצבע, אלא אם רשום אחרת אצלך בספר רכב.
צריכה של 1 ק"ג שמן ל-7000ק"מ זה במסגרת הסביר בהחלט.
כמו שכתבו לך, אם אתה נוסע כ"כ מעט, כדאי שתעבור למשטר טיפולים לפי זמן ולא ק"מ.
בגדול, השמן מתחמצן ומאבד הרבה מהתכונות שלו כחצי שנה מפתיחת המיכל ותחילת השימוש.
זה אומר שגם רכב שעומד ולא זז מחייב החלפת נוזלים במרווחים זמן מוגדרים.
אם אתה נוסע עם הרכב בעיקר בשטח עירוני, אז 7000ק"מ כאלו שקולים למעל 10,000 בינעירוני משולב, והנה עוד סיבה לצריכת שמן וצורך בטיפול לרכב.
אנשים שוכחים/לא מודעים שכימות פעילות המנוע היא אמנם נפוצה דרך ק"מ, אבל אם מתייחסים לשעות מנוע בהתחשב באופי השימוש פתאום המספרים מסתדרים אחרת.
קודם כל תודה רבה לכל המגיבים.
אני עובד לפי כלל אצבע של טיפול שנתי או טיפול כל 10-15 אלף ק"מ.
נכון לעכשיו הטיפול השנתי שלי הוא בדיוק שבוע הבא.
אני אמלא שמן היום ואעשה ניסוי ואבדוק האם זה באמת 1 ליטר.
ולשאלתו של דורון הנורה ציינה את חוסר בשמן ולא לחץ שמן.
בכל מקרה לפי מה שאני מבין איבוד שמן הוא דבר נורמלי ואין לי סיבה לעלות
את ה"בעיה" הזאת כמשהו שיש לבדוק בטיפול השנתי .
בכל מקרה לפי מה שאני מבין איבוד שמן הוא דבר נורמלי ואין לי סיבה לעלות
את ה"בעיה" הזאת כמשהו שיש לבדוק בטיפול השנתי .
זה בהתייחס לחו"ד אינטרנטי לפי מה שכתבת..
אם אתה הולך לבצע טיפול במוסך, כדאי שתתאר להם במקום, כשאיש מקצוע רואה את המנוע לפניו.
לפי מה שאתה מתאר, אתה לא בודק מפלס שמן במנוע בין טיפולים?
אני אכן לא בדקתי שמן בין הטיפולים, היית חובבן ומעתה אקפיד לבדוק.
לא הבנתי כל כך מה שכתבת דורון.
אני אכן הולך לבצע טיפול עשרת אלפים במוסך שבוע הבא.
לפי מה שאתה אומר , אני צריך להעלות בפניהם את הבעיה.
קיבלת תשובה באינטרנט על סמך מה שתיארת.
לא ראינו את הרכב ולא מכירים את היכולות הטכניות שלך.
אל תעלב. אבל בדיקת מפלס שמן תקופתית היא אחד הדברים הכי בסיסיים בתחזוקת רכב, וזה משהו שלא בוצע כמעט שנה לדבריך.
אז אין דרך לדעת מה עוד עבר על הרכב.
אם אתה כבר במוסך, שווה שמישהו יעיף מבט אמיתי ברכב מול תיאור התופעה שתיארת.
כמו שנאמר - זה לא ממש בעיה , אבל בשביל וידוי הריגה - כדאי להגיד את זה גם למוסכניק שיטפל ברכב שיבדוק אם אין איזה משהו יוצא דופן.
לא נעלבתי , להפך מעריך מאוד את העזרה ואת הכנות.
לא קרעתי את הרכב בשטח כי אני עדין נהג די מתחיל בנהיגת שטח,
אבל אני לומד ולומד וזה מה שחשוב.
אבקש מהמוסך להעיף מבט.
שוב מודה לכולם ותודה מיוחדת לך דורון.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.