התחברות

צפייה בגרסה מלאה : פריצה אלחוטית על ידי אקרים לג'יפ נוסע



נימי
22-07-15, 09:55
http://www.wired.com/2015/07/hackers-remotely-kill-jeep-highway/

"שיחקו" בהיגוי, ברדיו, תיבת הילוכים, כיבוי מנוע ועוד הרבה

קצת מפחיד ....

אמיר ב.א
22-07-15, 10:32
אכן מבאס , אבל זה הכיוון שכל הדברים הולכים אליו ,
בעתיד הכל יהיה מחובר לאינטרנט,
העניין עם הרכבים כבר בוצע לפני יותר משנה לגבי רכבים אחרים,
ויש דברים הרבה יותר גרועים מזה ... תחשוב בכיוון של אביזרים אלקטרוניים אחרים שאחראים ישירות על בריאות של אנשים.

shachar
22-07-15, 14:39
100060


http://www.wired.com/2015/07/hackers-remotely-kill-jeep-highway/

"שיחקו" בהיגוי, ברדיו, תיבת הילוכים, כיבוי מנוע ועוד הרבה

אני מבין מהלינק שהם ניסו להכריח גיפ לרדת לשטח.... אבל מה שכתבת מתאים ללנדרובר


Sent from my SM-G900F using Tapatalk

yoni_0000
22-07-15, 14:56
אני עדיין לא מבין איך יכולים לשחק בברקסים ובהגה... הכל מכאני, במקסימום מתוגבר ומחויישן על ידי מחשב.

raanan
22-07-15, 15:49
אני עדיין לא מבין איך יכולים לשחק בברקסים ובהגה... הכל מכאני, במקסימום מתוגבר ומחויישן על ידי מחשב.

ESP - מערכת בקרת היציבות עצמאית ולא נידרש כול פעולה בהפעלתה ופעולתה ע"י הנהג .
מוצאי מע' ה ESP זה שליטה על בלימת כול גלגל וגלגל בנפרד.
כך אפשר בקלות לגרום לסטייה מנתיב ואפילו התהפכות הרכב (ע"י משחק של העברת משקל מצד לצד בבלימה).

רענן

A r i
22-07-15, 19:29
ESP - מערכת בקרת היציבות עצמאית ולא נידרש כול פעולה בהפעלתה ופעולתה ע"י הנהג .
מוצאי מע' ה ESP זה שליטה על בלימת כול גלגל וגלגל בנפרד.
כך אפשר בקלות לגרום לסטייה מנתיב ואפילו התהפכות הרכב (ע"י משחק של העברת משקל מצד לצד בבלימה).

רענן

לצ'ירוקי החדש יש גם מערכת עזר לחנייה ברוורס שמסובבת את ההגה באמצעות סרוואים חשמליים - נראה שעל הנ"ל יש יותר הגנות ולכן גם בפריצה המדוברת השליטה בהגה היתה אפשרית רק בנסיעה לאחור

יונימוג אדום
22-07-15, 21:02
http://www.wired.com/2015/07/hackers-remotely-kill-jeep-highway/

"שיחקו" בהיגוי, ברדיו, תיבת הילוכים, כיבוי מנוע ועוד הרבה

קצת מפחיד ....

נימי , זה קרה בג'יפ שלך :confused:

חנן-ג'יפולוג
23-07-15, 11:25
דיברנו על זה פעם:

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/82860-%D7%A1%D7%99%D7%99%D7%91%D7%A8-%D7%90%D7%A6%D7%9C%D7%A0%D7%95-%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%91





מה שכן, תרחיש אחר שהוצג שם נראה על פניו אפשרי גם ברכבים הקיימים: מחבל מדביק את מחשבי הרכב שלו בעדכון תוכנה שיגרום, נגיד בשמונה בבוקר, ניין אלאבן 2020 לסל"ד מנוע מקסימלי, נטרול בלמים והפעלת כריות אוויר (לסבר את האוזן: כבר היום יכול כל מאבחן בכל מוסך, לפחות בחלק מהמותגים, לבצע את שתי הפעולות הראשונות, כך שברמת הפקודה בקאנבאס, מדובר ביישום קיים) . כשיש ברשת היבואן קמפיין לעדכון תוכנה הוא מגיע עם הרכב למרכז השירות, מדביק את מחשב האבחון של מרכז השירות בוירוס הנ"ל שמדביק בתורו את כל מחשבי הדגם הנ"ל בכל ישראל. כמוהו עושים מחבלים בכל ארצות העולם החופשי.



עכשיו תפעילו את הדמיון...



ולמי שדיבר על ילדים האקרים, למה לחשוב בקטן? יש גם מדינות עם אינטרסים זדוניים.



צריך לזכור שפעם וירוס במחשב נשמע דמיוני והיום מדובר בנושא שפוגע מאוד בכולנו כולל חברות ענק עם משאבי אבטחה גדולים. צריך לזכור גם שהוירוסים הנוכחיים מהווים "רק" מטרד ונזק. כאן מדובר על סיכון חיי אדם, אולי בקנה מידה שעוד לא נראה כמוהו. לכן, זה נושא שראוי לעניות דעתי לדיונים כבדי ראש ולא לנפנוף קל דעת.





מאז הדיון ההוא, הרבה יותר דגמים עולים על הכביש עם יכולת היגוי אקטיבית מופעלת מחשב (LKS וכן PARKING ASSIST ) , וחיבור לאינטרנט סלולארי, ישירות מהיצרן או היבואן.

polar bear
23-07-15, 19:39
אם אני מבין נכון, החיבור לרשת נועד בשביל כל מני דברים שקשורים למע' המולטימדיה . למה זה מחובר גם למחשב הרכב? במקום לנסות להגן על המחשב מפריצה - לא יותר חכם ליצר את הרכב ללא תקשורת בינה לבין המולטימדיה?

חנן-ג'יפולוג
23-07-15, 19:49
אתה לא רוצה לראות את ערוץ הרדיו שבחרת על לוח השעונים?
ומה עם דיווח למוקד צי הרכב על תקלות נהיגה? על תקלות ברכב? על צורך בטיפול שוטף? ודיווח על תאונה ומיקומה למוקדי החירום?

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

raanan
23-07-15, 19:52
אם אני מבין נכון, החיבור לרשת נועד בשביל כל מני דברים שקשורים למע' המולטימדיה . למה זה מחובר גם למחשב הרכב? במקום לנסות להגן על המחשב מפריצה - לא יותר חכם ליצר את הרכב ללא תקשורת בינה לבין המולטימדיה?
אני מנחש
לחסוך הגעה למוסכים לריקול עדכון תוכנה עתידי אם יידרש.
יותר דמיוני, למידת הרגלי הנהיגה ודרישת הביצועים מהרכב,
אפשר בהתאם לתכנן ולפתח רכבים יותר מותאמים לצרכנים.

רענן

אמיר ב.א
23-07-15, 20:17
אין לכם מספיק דימיון...

בתור מי שעובד בתחום ,

הדבר ששווה היום הכי הרבה כסף זה מידע גולמי ,

תחשבו על הרגלי הנהיגה שלכם , שמרוכזים ונישלחים בצורה אנונימית למחשבי החברה ,

בצירוף לנתוני GPS , אפשר לראות ליד איזה מקום בילוי אתם חונים , באיזה קניון אתם מרכזים את הקניות שלכם , וכו' וכו'

הנתונים האלה נימכרים לחברות צד שלישי , ובגלל שזה בצורה מרוכזת אנונימית - כביכול אין פגיעה בפרטיות.

זה לא בעתיד , זה קורה כבר היום לגבי כל מיני מכשירים שאתם משתמשים בהם.

polar bear
23-07-15, 21:07
אם לראות תחנות על לוח השעונים אומר שכל ילד יכול להרוג אותי - אז תודה לא. דיווח לצי הרכב ותאונה וכו' - לא צריך להיות מחובר למחשב הרכב, אז לא ידעו באיזה הילוך היתי כשנסעתי 100 בתוך העיר - לא נורא. יש מוצר כזה שמדווח הכל למחשב אחר, אבל אין קשר בינו לבין מחשב הרכב. על צרכים בטיפול שוטף מחשב הרכב יודע להזהיר וגם להטיל סנקציות על הנהג על מנת לשכנעו לגשת למוסך { או כל ענין אחר } , כל שאר המידע האגור במחשב הרכב יכול להיות מורד למחשב המוסך בזמן הגעה לטיפול.

אם יש שתי אפשרויות - אחת מחשב מרכזי אחד ברכב החשוף לכל מני התעסקויות, או ניתוק אינטנרטי מחלק אחד של השליטה ברכב , וכך איסוף המידע נהיה יותר מסורבל - האפשרות השניה נראת לי יותר הגיונית .

אבל, זה רק אני, ואני עדיין לא מיצר מכוניות.

חנן-ג'יפולוג
23-07-15, 22:12
המשפט האחרון ממצה את העניין האמיתי. זה אתה. (וגם אני, אבל מי שואל היום מהנדסים? שואלים אנשי מכירות ושיווק) .


אני הייתי ציני בקשר להערה על תחנת הרדיו בלוח השעונים וגם שאר הפונקציות שהזכרתי לא מעניינות אותי כמשתמש, אבל להרבה לקוחות זה כן חשוב, וכל הנושא של פיקוח מרחוק חשוב מאוד לבעלי ציי רכב, שהם בפועל רוב רוכשי הרכב.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

-->