התחברות

צפייה בגרסה מלאה : התקנת מזגן בפולקסואגן דבל קבינה 71



אמיר מ
26-07-15, 15:32
שלום לכולם,
מחפש רעיונות להתקנת מזגן ברכב, שאינו תלוי בכוח המנוע.
מדובר בפולקסוואגן דאבל קבינה משנת 71 עם מנוע 1600 מקורר אויר, המפיק כ 50 כ"ס.
התקנת מדחס במנוע אפשרית אך רוב הסיכויים שהרכב לא יזוז. גם ככה אינו פנתר.
המטרה לשלב מדחס חשמלי (גם של מזגן ביתי) או מדחס רכב, שיונע ע"י מנוע חיצוני קטן.
אפשרי באמצעות מנוע בנזין עם התנעה חשמלית, שיופעל בעת הדלקת המזגן, או מנוע חשמלי.
אין בעיה למקם גנרטור חיצוני ולכן אין מניעה שהמדחס או הנוע שיניעו אותו יעבדו על 220V.
הרכב אינו בשימוש יום יומי (אספנות).
1. האם קיים מדחס חשמלי בהספק מתאים לקירור הקבינה, העמיד בטילטולי הרכב?
2. מה הספק המנוע הנדרש להנעת מדחס של רכב המספיק לקירור הקבינה?
3. ניתן למצוא יחידות קירור קטנות בלתי תלויות עם מנוע?
תודה
אמיר

zerez
26-07-15, 15:48
אם אתה יכול למקם גנרטור אז הדבר הכי זול וזמין הוא מזגן בייתי נייד.

חנן-ג'יפולוג
26-07-15, 15:58
יש לטרמוקינג ועוד יצרנים יחידות אחודות ועצמאיות לקירור משאיות/טנדרים להובלת מזון. היחידות פועלות בעזרת מנוע דיזל או חשמל, אם יש חשמל זמין.

אומי5
26-07-15, 16:09
יש כמה וכמה מזגנים על חיפושיות 1600 שמתפקדים נהדר. נכון שהאצלך אותו מנוע צריך לעבוד קשה יותר, אבל עדיין לא הייתי פוסל על הסף.
בכל מקרה הייתי הולך להתייעץ עם בני במוסך " ד"ר באג " ביהוד.
אני די בטוח שהוא התקין כבר חשמלי אחד או שניים במקוררי אוויר.

אמיר מ
26-07-15, 16:55
דיברתי עם בני, ראיתי גם את המזגן החשמלי אצלו ברכב. צריכת הזרם הגבוהה מחייבת החלפה לאלטרנטור די גדול.
בנוסף, עוצמת הקירור לא מספיקה לדבל קבינה ואולי לחד קבינה. כנראה שמדחס 12V אינו מספיק.
מבדיקה שערכתי, זו גם הדיעה ברשת ולכן חשבתי על גנרטור חיצוני ומדחס 220V של מזגן ביתי.
השאלה אם קיים מדחס 220 שעמיד בכל הטילטולים.
חיפושית 1600 עם מזגן, סוחבת הרבה יותר טוב מהדבל שדורש הורדת הילוכים בכול עליה.
אמיר

אומי5
26-07-15, 17:17
בדיוק דיברתי עם מישהו על מה שיש לבני באוטו, ראשית אני חושב שבמקום להחליף אלטרנטור אפשר לשים מצבר נוסף כמו בקרוון (מוטען כאשר המצבר הרגיל מלא).
שנית האוטו של בני די מחורר, אם שלך אטום יותר אז יותר קור ישאר בפנים.

מכיוון שבדבל באמת יש מקום בילתי מוגבל, יחידת קירור של הובלה בקירור נשמעת די הגיונית....

boaz avrahami
26-07-15, 19:25
שים מזגן מפוצל 1 כס באלף וקצת שקל וגנרטור.
גם אם תחליף כל שנתיים מזגן יצא לך זול יותר ב 15 שנה הקרובות מכל פתרון אחר

polar bear
27-07-15, 01:01
האם הוספה של X קילוגרמים בדמות יחדת מזגן חיצונית+משהו שיפעיל אותה לא תצרוך את אותה כמות הספק שידרוש מזגן רצועה?

נמרוד
27-07-15, 07:22
ההספק הדרוש להזזת הקילוגרמים יגיע מהמנוע של הרכב, אבל ההספק שדרוש להפעלת המזגן יגיע מהמשהו שיפעיל אותה (גנרטור?)

Sent from my GT-I9301I using Tapatalk

boaz avrahami
27-07-15, 08:15
מה המשקל של גנרטור ומזגן?
60 קילו?
100 קילו?

אתה מכיר את הטרנטה,
מה דעתך?

אומי5
27-07-15, 08:48
המנוע "מזיז" את משקל הגנרטור דרך הגיר. אבל מפעיל מדחס ישירות עליו, לכן ההשפעה של כמה קילו גנרטור על המנוע היא קטנה בהרבה מאותו הספק שיירד ישירות מרצועת המנוע.
בשביל להפעיל רק מדחס לא צריך גנרטור גדול פיזית.

הבנתי מחבר שמזגן הוריד לחיפושית 10 כ"ס בבדיקה על דיינו (מנוע לחלוטין לא 1600 סטוק ...)

asafk
27-07-15, 10:04
מזגן צורך הספק פעמיים.
הספק מהעבודה של המדחס, והספק מהעבודה הנוספת של האלטרנטור.

אסף.

אמיר מ
27-07-15, 20:26
בקיצור, מהתגובות, אני מבין שכדאי לבנות מערכת שבה המדחס מבוסס על מדחס חשמלי שיונע באמצעות גנרטור. הגנרטור ישמש גם לטיולים כך שמדובר בהמאה כפולה. האם מחס חשמלי של מזגן ביתי יעמוד בויברציות ואיזה גודל מדחס כדאי?


Sent from my LG-H815 using Tapatalk

אמיר מ
27-07-15, 20:28
בקיצור, מהתגובות, אני מבין שכדאי לבנות מערכת שבה המדחס מבוסס על מדחס חשמלי שיונע באמצעות גנרטור. הגנרטור ישמש גם לטיולים כך שמדובר בהמאה כפולה. האם מחס חשמלי של מזגן ביתי יעמוד בויברציות ואיזה גודל מדחס כדאי?


Sent from my LG-H815 using Tapatalk
http://images.tapatalk-cdn.com/15/07/27/78d4597522515aea4930782fdd777032.jpg

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

opl
27-07-15, 20:43
גנרטור שמזין מצברים שמזינים מנוע חשמלי... מוכר לי מאיפשהו...

100130

100131

אמיר מ
27-07-15, 20:49
לא מזין מצברים. ישמש להזנה ישירה למדחס

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

polar bear
27-07-15, 23:30
אני לא יודע כמה שוקלת מערכת כזו, ומאחר ואין פה חישובים אני לא מנסה בכלל. מה שכן - לפיאט החמודה שלי יש 62 כ"ס, הפעלת מזגן משפיעה באופן מינורי מאד. לעומת זאת הוספת משקל מעבר לשני נוסעים, משפיעה גם משפיעה. בטמפרה 93 למשל, המזגן ממש חנק את המנוע.

לדעתי - החיפוש צריך להיות אחר מע' מיזוג שדורשת מעט מאד הספק להפעלה. נראה לי שמדחס מזגן שתוקעים ברכב עם 200 כ"ס יותר בזבזן ממדחס של סופרמיני. כנ"ל לגבי מדחס מודרני VS מיושן.

יש לך מידע כמה מע' שלמה של מזגן חיצוני שוקלת?

האירופאים האלה, לבנות מכוניות יפות יודעים, אבל לתת להם מנוע נורמאלי? עד כאן!

יונימוג אדום
28-07-15, 05:46
בסמוטנדר שלי מותקן מזגן העובד עם מדחס סכינים ( ולא בוכניות ) .
היתרונות : כמעט ולא מופעל עומס על המנוע , גודל פיזי קטן .
החסרונות : בסיבובי סרק היעילות שלו נמוכה - מורגש בעמידה ברמזור ארוך .
שווה בדיקה .

אילן

liontamer84
28-07-15, 08:55
לדעתי הבעיה לא פה...
הבעיה במנוע.

כמה קריטי נושא המנוע המקורי ברכב הזה?
זה משהו שיוריד בעיניך מהערך של הרכב כאספן? או שהיית מוכן לשקול לשים מנוע רציני יותר?

boaz avrahami
28-07-15, 09:14
אם היה לך כזה, היית שם על הארגז גנרטור ומזגן ממש בקלות [emoji41]


100132

אומי5
28-07-15, 11:42
זה הרכב של בני שהוזכר למעלה.

אמיר מ
29-07-15, 09:01
מנוע רציני יותר כבר יצריך שינוי במשרד הרישוי, אם בכלל יאשרו. כרגע מעדיף להשאר צמוד למקור ולהתקין מזגן במינימום השפעה על העומס הישיר על המנוע, אבל שיקרר. מה זה מדחס סכינים? היכן ניתן למצוא מדחס כזה?

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

-->