צפייה בגרסה מלאה : העברת גלגל רזרבי מדלת הרכב לתחתית - לנדקרוזר 2008
שלום לכולם, אני חדש פה ומקבל "בירושה" לנדקרוזר 2008.
לרכב כרגיל גלגל רזרבי על הדלת האחורית. שני חסרונות לכך:
הגלגל נגנב פעם אחת (מהחניה במכון ווינגייט!).
המשקל הכבד על הדלת מקשה על הפתיחה שלה, במיוחד לאשה/ילדים, וכן גרם לשקיעת הצירים ולסגירה לא-חלקה של הדלת.
בהצצה מתחת לאוטו ראיתי שיש חלל גדול שהגלגל יכול להיכנס בתוכו (קראתי שזה מנוצל באוסטרליה וארגנטינה למיכל דלק כפול).
התעניינתי ב"גתוס" אם הם מבצעים החלפה כזו - השיבו בשלילה.
הבוקר נסע לפני לנדקרוזר 120 שנראה לי קצת משונה. רק אחרי כמה שניות קלטתי שהוא בלי גלגל על הדלת - הדלת שונה, עם מספר באמצע וידית פתיחת אופקית, נראה לי שהיא נפתחת כלפי מעלה אבל אני לא בטוח. עד כמה שהצלחתי לראות הגלגל היה מורכב מתחת לרכב.
הרכב היה עם ל.ז. פלסטינית.
רציתי לשאול האם ניתן לבצע את ההעברה של הגלגל לתחתית הרכב בלנדקרוזר 120 מודל 2008 רגיל, ואם כן היכן ניתן לבצע ובמה זה כרוך.
אשמח לשמוע גם אם מישהו מכיר את הסידור המקורי שראיתי עלל הרכב הפלסטיני.
תודה לעונים!
anery
לפי מה שאני מכיר יש הרבה פתרונות לא לתלות על הדלת אלא באמצעות זרוע נפרדת כמו שיש בקישור הבא:
http://www.ebay.com.au/itm/TOYOTA-LANDCRUISER-80-SEIRES-KAYMAR-SPARE-WHEEL-CARRIER-SUIT-STANDARD-/151701779840?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item2352217580
מניעת גניבות - לא באופן אבסולוטי אבל אני מכיר פתרונות כמו בורג ננעל או מנעול תליה עם ציר בודד של רב בריח וכו'.
כמובן שאחרי הגניבה הגלגל החדש (10,000 ש"ח!!!) ננעל עם בורג ננעל מקורי.
תליה על זרוע נפרדת מסורבלת בשימוש יומיומי.
התקנה תחתית קיימת כמסתבר בדגם הזה, ואני מאמין שניתן לעשות אותה גם בלי להחליף את הדלת האחורית - השאלה היא איך ומי, והאם ניתן להשיג קטי מקורי לזה.
מכרו לך גלגל יחיד ב-10,000שקל?
מכרו לביטוח. ג'נט מגנזיום מקורי + צמיג + כיסוי קשיח. משומש. גם אני התעלפתי אבל זה מה שהם שילמו...
"מקבל "בירושה" לנדקרוזר 2008"
יפה לך. אחלה ירושה...
תנסה בטויטה בירושלים. ראיתי שם 120 של האו"ם עם שני גלגלים רזביים - אחד למטה ואחד על הדלת.
לא יודע מי עשה את העבודה
עידו לוריה
29-07-15, 19:45
עם קיים בדגם זה אז ליצרן יש מק"ט לחלקים הנדרשים לכך , הרכבה עצמית או במוסך מורשה / לא מורשה .
עידו
עם קיים בדגם זה אז ליצרן יש מק"ט לחלקים הנדרשים לכך , הרכבה עצמית או במוסך מורשה / לא מורשה .
עידו
תודה, אבדוק.
- - - Updated - - -
אכן אחלה ירושה. חיים טובים וארוכים ל"מוריש" היקר.
איפה ראית את זה, בזמיר או ביחזקאל?
- - - Updated - - -
באותו עניין, ראיתי בפורומים בחו"ל ששקיעת הדלת כתוצאה ממשקל הגלגל היא בעיה מוכרת. האם מישהו כאן נתקל בבעיה זו והאם היבואן לקח אחריות ותיקן על חשבונו? האם אתם חושבים שיש סיכוי לדרוש מהיבואן לתקן מאחר ויש פה פגם בתכנון?
שאלה נוספת ברשותכם. הרדיו המקורי שהגיע עם הרכב לא קולט כלום. האם זו בעיה ספציפית במכשיר/חיבור האנטנה או משהו
בסגנוו, או שהדגם המקורי ברמה נמוכה ולא קולט?
לגבי הרדיו, האם הרכב הגיע לארצנו ביבוא אישי מארה"ב ?
אם כן, התדרים בארה"ב מוגבלים לתדרים אי זוגיים בלבד.
לכן תחנות כמו גלי צה"ל 96.6 או רדיו ללא הפסקה 103.0 לא נקלטים.
לעומת זאת תדר 95.5 יקלט היטב.
יש פיתרון מאוד פשוט של חיבור מסיט תדר בין האנטנה לרדיו
מקווה שזה עוזר
לגבי הרדיו, האם הרכב הגיע לארצנו ביבוא אישי מארה"ב ?
אם כן, התדרים בארה"ב מוגבלים לתדרים אי זוגיים בלבד.
לכן תחנות כמו גלי צה"ל 96.6 או רדיו ללא הפסקה 103.0 לא נקלטים.
לעומת זאת תדר 95.5 יקלט היטב.
יש פיתרון מאוד פשוט של חיבור מסיט תדר בין האנטנה לרדיו
מקווה שזה עוזר
הרכב סטנדרטי ביותר מיבוא רגיל של יוניון מוטורס, נרכש בטויטה יחזקאל בירושלים.
הרדיו פשוט עם קליטה גרועה (אני נוסע באיזור עם בעיות קליטה אבל בהשוואה לרכבים אחרים פשוט בקושי אפשר לקלוט משהו).
כבר הזמנתי לו מתאם aux+usb מחו"ל - בארץ רצו 550 שח כולל התקנה, באיביי זה עלה משהו כמו 30$.
הדגם קיים בשתי התצורות.
הגלגל מתחת פוגע במרווח הגחון, לכן הגלגל על הדלת עדיף.
ההעברה דורשת הרבה חלקים, תסתכל ב EPC ותראה כמה... אולי תוותר.
אסף.
הדגם קיים בשתי התצורות.
הגלגל מתחת פוגע במרווח הגחון, לכן הגלגל על הדלת עדיף.
ההעברה דורשת הרבה חלקים, תסתכל ב EPC ותראה כמה... אולי תוותר.
אסף.
אם הצלחתי להבין טוב יש 4-5 חלקים גדולים ועוד כמה ברגים (ראיתי גם שרטוט). עלות כ- 250 יורו, לא כולל משלוח ומסים.
במצב של הדלת כרגע יכול להיות שדווקא כדאי לי...
לא יותר זול להחליף את הצירים בפרוקיה?
מבחינת פרקטיקה עדיף לך אותו על הדלת..
המנגנון שידרש בשביל לגלגל אותו למטה די מורכב, ואם הוא לא בא סטנדרטי אז הוא כנראה יהיה עוד יותר מסורבל, וידרוש קדיחת חורים בפגוש..
גם מתקן בתוך הבגאז' אל תשלול. אם עושים את זה נכון זה לא תופס הרבה מקום.
מסכים.
הייתי מציע לך לשים שם מיכל מים אבל עוד לא מצאתי פתרון ראוי במחיר טוב... [emoji41]
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=93167
[emoji41]
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2008_TOYOTA_LAND+CRUISER+PRADO_GRJ12 0L-GKAEKW_5153.2.html
http://www.toyotapartsoverstock.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=512358&ukey_make=1060&ukey_model=15437&modelYear=2008&searchString=wheel
לא יותר זול להחליף את הצירים בפרוקיה?
מבחינת פרקטיקה עדיף לך אותו על הדלת..
המנגנון שידרש בשביל לגלגל אותו למטה די מורכב, ואם הוא לא בא סטנדרטי אז הוא כנראה יהיה עוד יותר מסורבל, וידרוש קדיחת חורים בפגוש..
גם מתקן בתוך הבגאז' אל תשלול. אם עושים את זה נכון זה לא תופס הרבה מקום.
כרגע בפרקטיקה אני חושב שעדיף לי לשחרר את הדלת מהמשקל. העברה למטה משמרת את האופציה למיקום על הדלת, ואז לפני יציאה לשטח אפשר להעביר את הגלגל חזרה.
שאלה נוספת ברשותכם. הרדיו המקורי שהגיע עם הרכב לא קולט כלום.
שאלה שמתאימה להודעה נפרדת. השרשור הזה ממוקד בסוגיה שבכותרת ונושאים נוספים (ולא קשורים) שתעלה בו יזכו לחשיפה מצומצמת, לאלו שנכנסו בגלל הכותרת המקורית...
שרשור נפרד לכל נושא נפרד מסייעים לך "למשוך" את האנשים היודעים לענות להיכנס ולתת תשובה וכמובן גם מסייעים לפורום כולו להוות מקום לשימור ידע, כך שמישהו אחר בעתיד יוכל בקלות למצוא תשובה לשאלות שלו (אחד היתרונות על פני רשתות חברתיות, למשל).
שאלה שמתאימה להודעה נפרדת. השרשור הזה ממוקד בסוגיה שבכותרת ונושאים נוספים (ולא קשורים) שתעלה בו יזכו לחשיפה מצומצמת, לאלו שנכנסו בגלל הכותרת המקורית...
שרשור נפרד לכל נושא נפרד מסייעים לך "למשוך" את האנשים היודעים לענות להיכנס ולתת תשובה וכמובן גם מסייעים לפורום כולו להוות מקום לשימור ידע, כך שמישהו אחר בעתיד יוכל בקלות למצוא תשובה לשאלות שלו (אחד היתרונות על פני רשתות חברתיות, למשל).
צודק. פתחתי שרשור נפרד.
הרכב סטנדרטי ביותר מיבוא רגיל של יוניון מוטורס, נרכש בטויטה יחזקאל בירושלים.
הרדיו פשוט עם קליטה גרועה (אני נוסע באיזור עם בעיות קליטה אבל בהשוואה לרכבים אחרים פשוט בקושי אפשר לקלוט משהו).
כבר הזמנתי לו מתאם aux+usb מחו"ל - בארץ רצו 550 שח כולל התקנה, באיביי זה עלה משהו כמו 30$.
אפשר קישור למתאם בבקשה?
בבקשה :
http://www.ebay.com/itm/Car-USB-Aux-in-Adapter-MP3-Player-OEM-Radio-Interface-for-Toyota-Camry-Corolla-/331384588954
יש גם דגם נוסף יקר יותר:
http://www.ebay.com/itm/271815154633?_trksid=p2055119.m1438.l264 9&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
אחרי זה אפשר לצרף את זה אם מוצאים במשלוח חינם:
http://www.ebay.com/itm/Dual-USB-Charger-Audio-Port-Interface-for-Toyota-Scion-Cars-Blank-Switch-Hole/301499809859?_trksid=p2047675.c100005.m1 851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE% 26ao%3D1%26asc%3D32765%26meid%3D8f11f72b 55954a9495ee8c199b7dd4e3%26pid%3D100005% 26rk%3D4%26rkt%3D6%26mehot%3Dpp%26sd%3D2 52010612667
או לקנות בארץ:
http://www.hanizoz.co.il/newStore/store/viewItem.asp?idProduct=18738
למרות שלא בטוח שיש בזה חיבור audio
בבקשה :
http://www.ebay.com/itm/Car-USB-Aux-in-Adapter-MP3-Player-OEM-Radio-Interface-for-Toyota-Camry-Corolla-/331384588954
יש גם דגם נוסף יקר יותר:
http://www.ebay.com/itm/271815154633?_trksid=p2055119.m1438.l264 9&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
אחרי זה אפשר לצרף את זה אם מוצאים במשלוח חינם:
http://www.ebay.com/itm/Dual-USB-Charger-Audio-Port-Interface-for-Toyota-Scion-Cars-Blank-Switch-Hole/301499809859?_trksid=p2047675.c100005.m1 851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE% 26ao%3D1%26asc%3D32765%26meid%3D8f11f72b 55954a9495ee8c199b7dd4e3%26pid%3D100005% 26rk%3D4%26rkt%3D6%26mehot%3Dpp%26sd%3D2 52010612667
או כאן יותר בזול:
http://www.ebay.com/itm/Dual-USB-Charger-Audio-Port-Interface-for-Toyota-Scion-Car-Blank-Switch-Hole-US-/371397886171?hash=item56790a00db
או לקנות בארץ:
http://www.hanizoz.co.il/newStore/store/viewItem.asp?idProduct=18738
למרות שלא בטוח שיש בזה חיבור audio
עודכן
כרגע בפרקטיקה אני חושב שעדיף לי לשחרר את הדלת מהמשקל. העברה למטה משמרת את האופציה למיקום על הדלת, ואז לפני יציאה לשטח אפשר להעביר את הגלגל חזרה.
אם עבר,
תעביר למטה בשטח, ההפסד לא כסה גדול, הרכב הסה מוצלח גם עם כלכל למטה.
המטרה שלך היתה הורדת עומס מהדלת.
בשטח בתאוצות ובעומסים גבוהים בהרבה מאשר בכביש.
אם החלטת שיש בעיה, אז נסיעה בשטח עם משקל על הדלת תאיץ משמעותית את הבלאי של הצירים.
תזכור שצירים בלויים עם חופש סובלים יותר מאשר צירים עם מעט חופש.
יכול להיות שהפתרון שלך הוא לסדר את הדלת, או ליצור חיזוק כלשהו.
אם כבר להוריד מהדלת, הייתי משקיע במתקן גלגל חיצוני ולא מוריד את הגלגל מתחת לרכב.
מקווה שלא גרמתי נזק לאף אחד, אבל מתאם ה usb/aux הגיע, ולמרות הפרסומים הוא לא מתאים לרדיו המקורי.
אחרי פירוק חצי דשבורד כדי לשלוף את הרדיו התברר ששקע הצ'יינג'ר הוא שקע 6+2 גדול ולא שקע 2*6 קטן כמו שמתאים לקיט.
בינתיים לא הצלחתי למצוא קיט עם שקע מתאים.
לגבי הגלגל הרזרבי :בחברה לא מוכנים לספק את קיט ההתקנה מתחת לרכב.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=93727
[emoji41]
יצאתי חומוס...
איפה היית לפני שבועיים? לפחות היית חוסך לי את הפירוק...;)
בכל מקרה ב"אבי אביזרים" בירושלים טענו שיש להם קיט מתאים ללנדקרוזר, במחיר "עממי" של 550 ש"ח. האמת שאחרי הניסיון שלי ושלך אני בספק רב אם הוא ידע על מה הוא מדבר (לא פתחתי את הקיט שלו בשביל לראות את התקע), אבל בכל מקרה במחיר הזה כבר עדיף להחליף את כל היחידה למולטימדיה נורמלית.
יפ. לצערי עוד לא מצאתי פתרון טוב יותר.
[emoji41]
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.