התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שמן הידראולי כתוסף לסולר ??



kruvi
07-08-15, 15:17
בשיטוטיי האינטרנטים נתקלתי בכמה שירשורים על שימוש בשמן הידראולי/גיר כתוסף סולר .
האם מישהו שמע ? יודע ? ממליץ ? אוסר ?
תודה ואחלה סופ"ש

נמרוד
07-08-15, 15:25
אלוהים שבשמיים, מאיפה הגיעה המושג "תוסף"? למה צריך להוסיף משהו לסולר/לשמן/לתזונה שלנו? זו הצלחה כבירה של עולם השיווק.

asafk
07-08-15, 16:07
אני חושב שזו תהיה טעות כואבת.

אסף.

boaz avrahami
07-08-15, 16:34
אתם גם לא מצחצחים שיניים?
על אותו משקל מנקים מערכת דלק ומרססים. על מה הפליאה?

נדמה לי שגם מג׳ו שמעתי על הוספת דקסרון לדיזל לצורך תחזוקה.
לא מצליח למצוא את השרשור

JustDoB
07-08-15, 16:43
אני גם שמעתי על זה בכמה הזדמנויות.
http://www.dieselplace.com/forum/76-speciality-forums/64-maintenance-fluids/216918-transmission-fluid-fuel-tank-good-idea.html#/forumsite/20625/topics/216918
http://www.thedieselstop.com/forums/f24/adding-transmission-fluid-fuel-tank-35365/#/forumsite/20512/topics/35365

[emoji41]

אמיר ב.א
07-08-15, 17:21
הנה בועז :

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/10615-%D7%A0%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%99-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%A2-%D7%99-%D7%A1%D7%95%D7%9C%D7%A8

boaz avrahami
07-08-15, 17:26
את זה דווקא מצאתי אבל זה מדבר על פלשינג לשמן מנוע ולא לדלק

נדב ש.
07-08-15, 17:39
הנה בועז :

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/10615-%D7%A0%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%99-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%A2-%D7%99-%D7%A1%D7%95%D7%9C%D7%A8

מדברים פה על פלשינג מנוע.

לדעתי האישית שמן atf לא מתאים ולא מנקה כלום, להיפך.

במנועי דיזל ידוע שיש יותר פיח וליכלוך וכתוצאה מכך גם ממליצים על תוספים לסולר, אבל צריך לציין שרק תוסף ייעודי בשימוש קבוע כל x ק"מ יעבוד, שימוש חד פעמי(במיוחד ברכב שלא השתמשו בעבר בתוסף) עלול לעשות יותר גרוע מלהועיל כי הוא ממיס את כל הליכלוך ישירות למזרקים ואז צריך לחזור על התהליך או לבצע פעולה אחרת.

תוסף לשמן לדעתי מיותר, שמן איכותי לא צריך תוסף.

opl
07-08-15, 17:42
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/79524-%D7%90%D7%99%D7%A4%D7%94-%D7%9E%D7%95%D7%A6%D7%90%D7%99%D7%9D-%D7%A0%D7%A4%D7%98-%D7%91%D7%9E%D7%A8%D7%9B%D7%96/page3

רצתי כחצי שנה עם ATF כחצי ליטר ל50 ליטר כל 4-5 תדלוקים ומאז עברתי לK244 כל חצי שנה.

נדב ש.
07-08-15, 17:51
לא יודע אם יש קשר או לא, אבל ראיתי לפחות פעמיים שאחרי הוספת נפט לסולר המשאבה מתחילה לנזול.

K244 מצויין, משתמש בו מאז שיצא ולפני זה ב bg44. גם בפגרו וגם בטרופר שהיו.

boaz avrahami
07-08-15, 17:54
תודה.
צגובה 39 בקישור מעלי ( ומהימים שהיתה לו אישה מרוקנית)

opl
07-08-15, 17:56
אני גם לא יודע אם יש קשר או לא - שנה אחת נכשלתי פעמיים בטסט על עשן - תוצאות מעל 4 בסוף שמתי נפט -80 ק"מ נסיעה ועברתי בקושי. שנה עברה לה- חצי שנה לפני הטסט התחלתי להשתמש בATF. בטסט התוצאה הייתה 0.5 במכה הראשונה... מאז לא השתמשתי בATF וכל 7 אלף לערך אני שם K244, עוד חודשיים טסט הבא, נראה מה יהיה.

ד ו ר ו ן
07-08-15, 21:12
תודה.
צגובה 39 בקישור מעלי ( ומהימים שהיתה לו אישה מרוקנית)
ליטר שמן גיר אוטומט עם ריכוז דטרגנטים גבוה יעלה לך יותר מתוסף ייעודי איכותי של החברות המובילות שהוא כולו רק חומר ניקוי ייעודי.

לא נראה לי הגיוני לאלתר ובסוף גם לשלם יותר על פחות חומר ניקוי.

אז אין כאן יתרון בכסף, ואין יתרון בניקוי,אז למה לעשות את זה?

opl
07-08-15, 21:41
לגבי העלות - עלות של K244 היא 65 עד 80 שח בערך לליטר (תלוי בחנות)
שמני גיר יש במגוון מחירים
http://www.justmotor.co.il/store/131117/%D7%A9%D7%9E%D7%A0%D7%99-%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98
http://www.autostore.co.il/151426/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%9C%D7%AA%D7%99%D7%91%D7%94-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98%D7% 99%D7%AA

אבל הם לרוב זולים יותר ליטר לליטר.

asafk
07-08-15, 22:20
טיפול חד פעמי ונקודתי למערכת דיזל שמסוגלת לחיות עם זה... אולי. אבל בתור תוסף? למה זה טוב?
אני יודע למה זה לא טוב. ואם מדובר במערכת הזרקה מודרנית, זה אפילו רע. סולר חייב להיות נקי.

אסף.

opl
07-08-15, 22:26
בחיי שאני מבולבל... היה אז את הדיון שלי שבו גו' המציע את הפיתרון. כולם שתקו אז כמו דגים כולל כאלה שמגיבים בשרשור הזה... מה השתנה?

JustDoB
07-08-15, 22:29
מה התוסף הכי מומלץ לדיזל וכל כמה קמ מומלץ ?


[emoji41]

אמיר ב.א
07-08-15, 23:27
מה שהשתנה זה שבשירשור הזה ג'ו עדיין לא הגיב ...

הוא עסוק בכל מיני פרגיות כניראה.

boaz avrahami
08-08-15, 00:17
ליטר שמן גיר אוטומט עם ריכוז דטרגנטים גבוה יעלה לך יותר מתוסף ייעודי איכותי של החברות המובילות שהוא כולו רק חומר ניקוי ייעודי.

לא נראה לי הגיוני לאלתר ובסוף גם לשלם יותר על פחות חומר ניקוי.

אז אין כאן יתרון בכסף, ואין יתרון בניקוי,אז למה לעשות את זה?

לא עולה לי כלום כי הרכב שעליו אני משלם הוא בכלל בנזין [emoji41]

asafk
08-08-15, 00:45
ההבדל הוא שאז זה הוצע כטיפול חד פעמי וכאן השאלה היא האם זה טוב כתוסף.
כשבדיפנדר מילאתי סולר מזויף - לפי הבדיקה היה מעורבב עם שמן, הוא עישן, לא סחב, וכל המזרקים נסתמו.
קח בחשבון שסולר מעורבב עם שמן הוא לא ביודיזל. הוא סולר מקולקל.

אסף.

tzagi
08-08-15, 03:27
מה שהשתנה זה שבשירשור הזה ג'ו עדיין לא הגיב ...

הוא עסוק בכל מיני פרגיות כניראה.

עסוק...
החומר היחיד שאני ממליץ עליו זה זה
http://www.ecstuning.com/ES248347/?gclid=CjwKEAjwrpGuBRCkqeXpn-rt5hsSJAC9rxrPjUpoWCvBQ25-dSoKxLsFp6bw_CswDJAOuFKqnI7g4hoCmPTw_wcB
or
http://www.amazon.com/Liqui-Moly-2002-Diesel-Additive/dp/B002PE95ZA
כול השאר .....הייתי מוותר.
למרות שיש כאלה שנשבעים בכול מני חומרים שונים ומשונים, אישית רק החלפתי משאבה לפני פחות משנה וממש לא בא לי להחליף אותה ל14 שנים הבאות ולכן אוותר.

opl
08-08-15, 06:45
"נראה לי אני הולך לאמץ מאוד ברצינות את השיטה הזאת (ATF)...
באיזה תדירות אתה ממליץ לבצע ?"

"להזיק זה לא יזיק, יש כאלה (עם משאבות בוש רוטוריות) שמוסיפים בכול תידלוק.
אגב- האופנה האחרונה: מוסיפים שמן 2 פעימות"

JustDoB
08-08-15, 08:37
ג׳ו - באיזו תדירות ?


[emoji41]

boaz avrahami
08-08-15, 08:44
ג׳ו, תתיחס בבקשה מחדש ל ATF
כן/ לא/ מסילה משותפת וכו

ד ו ר ו ן
08-08-15, 10:45
אני אלך נגד הזרם לרגע.

אני מאד מעריך את הנסיון של גו׳, אבל להגיד ״החומר הזה וזהו״?

חוץ מליקווימולי יש בארץ חומרים של יצרנים מאד ותיקים בתחום כמו wurth, BGk244 ופולידיין.

אם ATF היה כ״כ יעיל וזול, היה כבר מי שהיה אורז את זה בבקבקים ומשווק כתוסף וגוזר רווח.

אחרי שיפסיקו את הייבוא של תוספי ניקוי נורמליים, נחשוב על לדחוף אילתורים כמו שמן גיר אוטומט (שזה לא בדיוק נוזל הדראולי כמו בשאלת המקור), נפט או כל קומבינה אחרת.

ד״א,
בשאלת המקור הוזכר שמן הידראולי, וכולם הסיקו ישר שהכוונה לנוזל ATF.
יש אנשים שמתייחסים לשמן ברקס כנוזל הידראולי (והיה כבר הגאון ששאל אם זה טוב למערכת דלק), ואני זוכר שמן הידראולי מהטרקטורים שהיה שונה מאד מ-ATF.

opl
08-08-15, 11:12
כולם הסיקו כי הוא כתב "הידראולי/גיר"

איציק - 4X6ZH
08-08-15, 11:19
לפני שאתם ממהרים להכניס נוזלי נחשים למערכת הדלק כדאי להתעמק איזה מערכת דלק יש אצלך ברכב
במנועי הדיזל הרגילים שכולנו מכירים עד תחילת שנות ה 2000+- אפשר היה להכניס כמעט כל נוזל למערכת הדלק
בפרט כל מה שהוא נוזל שמנוני ( הדיזל שראשון עבד על שמן והמנועים נקראו מנועי שמן ) עם השנים השתרש בארץ
הכינוי מנוע דיזל .
לחצי ההזרקה / לחצי העבודה במשאבה הם בתחום 80 -400 אטמוספרות ( BAR +- )
אבל אבל !!
מהרגע שנכסו מנועי מסילה משותפת ( אלה כל מנועי הדיזל המיוצרים היום )
לחצי העבודה של מערכת הדלק הם 150 עד 2000 אטמוספרות ולפעמים יותר
מערכת שימון המשאבה והמרסס הם רק הסולר בעצמו
כל נוזל אחר לא עומד בלחץ ( הוא " נגזר " ) מתפרק
וכתוצאה חלקי המתכת עובדים על יבש ומכאן המרחק לנזק כבד הוא קצר .

פעם במשאבות ההזרקה היה מעגל שימון נפרד בחלק היה קשר למעגל שמן המנוע
כל זה לא קיים היום .

יש מנועים שבמערכת הדלק קיימת מערכת קירור מיוחדת ונפרדת והכל על מנת שהסולר
ישמור על תכונות שימון מתאימות

עוד פרט חשוב
המרססים היום הם מרססים חשמלים או מרססי גביש
מרססים אלה פועלים על פולס חשמלי מה שיוצר שדה מגנטי שמפעיל מנגנון מכני המשחרר את לחץ הסולר
כל שבב מתכת שנוצר מבלאי של המערכת העבודת בשימון לא נכון עשוי למצוא את עצמו במרסס
ולגרום לסתימה

מחיר מרסס אחד וכל החיסכון אינו שווה

לא ממליץ על תוספים למערכת הדלק למאט תוספים שהמלצץ יצרן הרכב

איציק

opl
08-08-15, 11:25
תודה רבה על ההסבר המפורט

boaz avrahami
08-08-15, 12:04
מבלי להתיחס לנושא שהעלה אסף ופירט בפירוט איציק ושדעתם אמונה עלי, אני לא אתפלא אם כל תוספי הדלק מבוססים על אותו החומר וממותגים שונה.
בקיבוצים היה נהוג לפני שנים להוסיף תוספים לצובר של תחנת הדלק שהגיעו בגלונים לא תמיד ממותגים.

נקודה נוספת למחשבה, עד לפני כמה שנים חברות הדלק התהדרו בסולר מתוסף ( שהיה בהחלט מורגש בסחיבה) ופתאום זה נעלם.
גולדיזל, דלק דראגון וכו׳.
אני מעלה השערה שיש אולי קשר לעניין שאיציק פירט.
אולי?

ד ו ר ו ן
08-08-15, 12:20
הבנזין/סולר המתוסף נשרף טוב יותר=פחות משקעים ולכלוך.
לפחות לפי מה שכתוב על המשאבות, זה עדיין ממותג כגולדיזל/דראגוןדיזל וכו׳.

אני אשמח אם איציק יתייחס לזה, אבל להבנתי יש הבדל בין פחית בריכוז גבוה מאד על רבע מיכל, לבין תוסף שיפור בעירה שהוסף בריכוז נמוך לצובר.

שים לב, שהיצרנים הגדולים ממליצים על ערבוב בריכוז של 5%~.

מנסיון, פעמיים, לאחר נפילה על דלק לא נקי בתחנות רגילות, שימוש של 2-3 פחיות תוסף של ליקווימולי ו-BG, (אחת למיכל), פתרו את בעיית העישון שהתלווה לדלק המלוכלך.

מיכה100
08-08-15, 12:22
טוב נו, הגיע הזמן לצאת מהארון: אני כבר שנתיים מוסיף שמן דו"פ (הפשוט ביותר) בריכוז של בערך 0.5%
למה? חבר שזה מיקצועו שכנע אותי.. - מאז אני לא מעיז להפסיק, שמה המנוע הזקן שלי ישבוק מייד :)
אל תבקשו הוכחות, זה עניין של אמונה.

kruvi
08-08-15, 13:47
העלתי את השאלה מתוך חיפשו לפיתרון לבעיה שיש אצלי.
אני לא מתכוון כרגע לשים שמן זה או אחר כתוסף.
הבעיה שיש אצלי בקינג זה לפי מה שנאמר לי במכון דיזל לאחר בדיקה ממוחשבת זה שהמקדם של המשאבה כנראה תפוס ולכן דולקת נורת צ'ק אינג'ן.
בעל העסק הציע לי לחכות קצת ושם לי תוסף בסולר על מנת לנסות שישחרר ולא לרוץ ולהכנס לסיפור של שיפוץ משאבה

איציק - 4X6ZH
08-08-15, 15:41
בקיבוצים היה נהוג לפני שנים להוסיף תוספים לצובר של תחנת הדלק שהגיעו בגלונים לא תמיד ממותגים.


התוספים האלה קשורים לסולר חורף / סולר קייץ
הסולר במצבו הבסיסי כפי שמתקבל לאחר זיקוק מכיל הרבה מים ( לכן יש מסנני מים בכל מערכת דלק )
לכן יש ברז ניקוז למים
לכן יש מנורה בלוח השעונים התראת מים בסולר
מנורה זאת וברזי ניקוז אלה לא קימים במערכות בנזין

הסולר כאמור מכיל מים והרבה שעווה
המים נקודת הקפיאה שלהם מתחילה ב +5 צלזיוס מה שאומר קשיי התנעה וסתימות דלק
לכן יש תוספים או מראש החלפת הסולר לכזה שמתאים לעבודה בטמפרטורה נמוכה

איציק

boaz avrahami
08-08-15, 16:21
איציק, מה שעכשיו אתה מציין זה דבר שונה.
לא מדובר על האנטי פריז ואת המים היה נהוג לבדוק עם מוט מרוח במשחה שהייתה הופכת וורודה במגע עם המים.
אני מדבר על תוספי ניקוי ושיפור בעירה

kruvi
09-08-15, 20:06
בקיצור ממה שהבנתי אז ברכב כמו שלי ( קינג 2003) זה יכול רק להזיק(תקנו אותי אם אני טועה).
יש המלצה על תוסף שכןיעשה לי פלאים במשאבה ? :)
תודה
איתי

sportman
10-08-15, 09:54
אם אתה מוצא נוזל/תוסף שעושה קסם במשאבה תעדכן גם אותי:)

-->