התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שיפוץ/החלפת דיפרנציאל קדמי ל GMC יוקון



Rongamliel
08-08-15, 14:14
אהלן,

ברשותי רכב מסוג GMC יוקון מודל 95, 5.7 בנזין 4X4.
לאחרונה כשיצאתי לשטח נשבר לי מתאם למוט היגוי של הרכב, לכאורה תיקון קל אך הסתבר שבאותו מקרה עקב לחץ על גלגל שמאל קדמי נשבר לי חלק של הדיפרנציאל הקדמי. הכנסתי למוסך (לא מתמחה ברכבי 4X4) ולפי מה שהבנתי הבעיה היא בדרייב פלאנג'. יכול להיות אטם שנשחק או השאפט עצמו שהתעקם ועקב זה יש לי נזילה מהחיבור של הציריה השמאלית לדיפרנציאל.
מצורפות תמונות של החלק התקול.
1. האם כדאי להסב את כל המכלול לדיפרנציאל נעול (יכול להיות שכך לא היה קורה כלום) ?
2. לחפש את החלק הספציפי ולהחליף (לא מוצא בשום מקום)
3. אשמח לקבל המלצות למוסכים שמתעסקים ברכבים כאלה בכלל ובשיפורי רכבי שטח בפרט.



100375100376100377
100378

תודה, רון.

kobiarava
08-08-15, 14:30
ממה שאני מבין, בכלל אין לך בעיה בדיפרנציאל, אז למה להחליף או לשפץ אותו? יש לך נזילה ממחזיר השמן ביציאה לפלאנג', אז קודם כל מפרקים את הפלאנג'-שאפט הזה, מחליפים מחזיר שמן ומתרשמים מאיזור החפיפה בין הציר לבין המחז"ש. אם הכל נראה תקין ואין סימנים של שחיקה ופחיתת חומר מרכיבים הכל חזרה, אם יש מעט שחיקה מצמצמים קצת את הקפיץ המהדק במחז"ש ומקווים לטוב. במידה ועם המחז"ש החדש הנזילה נמשכת מחפשים חלק כזה, אפשר גם ברשת, ועד שמחליפים מקפידים מדי פעם לבדוק את מפלס השמן בביצה.

בהצלחה-קובי

six 4 life
08-08-15, 14:35
כמו שזה נראה לא התעקם שם כלום, החלק שבור-גזור, כנראה מעומס נקודתי - קפיצה כלשהי עם רגל על הגז.
מהתמונה אני רואה שזה בצד של הציריה הקצרה אז יש לך מזל כי לשם יש גישה טובה לעבוד על החלק הזה יחסית לצד השני (לרוב זה קורה בצד של הציריה הקצרה כי בגלל האורך הקצר היא לא גמישה ומעבירה את כל העומס מהגלגל ישירות אל הפלאנג').
את החלק עצמו (הפלאנג') אני מאמין שתוכל למצוא מפירוק מדיפרנציאל תקול אולי (נסה עם דוד כהן בתור התחלה), וההחלפה שלו לא תהיה הכי פשוטה כי החלק הפנימי של הפלאנג' נשאר בפנים וצריך להוציא אותו - אבל זה בהחלט אפשרי ולא מסובך למי שיודע עם מה הוא מתעסק (כלומר לא עבודה יקרה במיוחד).
על הדרך כדאי להחליף גם את מחזיר השמן של הפלאנג' המדובר ובעיקרון סיימת.

Rongamliel
08-08-15, 23:01
מודה לכם על העזרה! מקווה שהשבוע כבר אפתור את הבעיה.

-->