צפייה בגרסה מלאה : אישתי התחדשה ב JEEP CHEROKEE XJ 2001 - אשמח לקצת עזרה
לאישתי מגיע "מברוק"- היא התחדשה ב צ'ירוקי XJ 2001- לבקשתה.
הרכב על פניו במצב סביר.
להערכתי עשה מעט שטח ונשמר בצורה יפה.
הרכב מוגבה 2.5" OME נועל צמיגי GEOLANDER במידה מקורית שכבר צריכים להאסף לאבותיהם.
בשלב זה נעשה יישור קו, נארגן את האוטו לשימוש יומיומי של אישתי.
צריך לטפל במפגעי צבע, לעשות גילוח לתוספות על מערכת החשמל שיש ברכב ואני שונא וכמובן מכאניקה ליישר כמו שצריך.
הרכב ינסע כ 25 ק"מ ביום לעבודה. אני מניח שיראה פה ושם שטח קל ונסיעות לחופשים פה ושם שגם יביאו אותו לשטח כזה או אחר- לא בטירוף.
בחנייה חונה סופה מדוגמת, ככה שרכב לטיולים כמו שצריך יש בבית.
(וזה גם כבר תחילתה של הפנמה... כואבת... שאני עובד ומדחיק)
מספר דברים שאשמח להכוונה ועצה:
1. צמיגים- כאמור הרכב עם המידה המקורית (225/70/16 אם אני לא מתבלבל) על הג'אנט המקורי.
הרכב זריז ונוסע היטב, והייתי שמח להמשיך ככה.
אין לי כוונה כרגע להיכנס להגבהה של הרכב ולכן לא חושב שיש הגיון במעבר מידה- האם אני צודק? כמה נפוצה המידה הזו?
הייתי שמח להמלצה- איזה צמיג יכול להתאים שישמור על נסיעת כביש נעימה, אבל יוכל לתת טיפה שטח לא קשה פה ושם.
2. איזון פרונט, ההגה טיפה לא במרכז, ועל הצמיגים רואים סימני שחיקה לא אחידים.
האם פשוט ללכת לאיזון פרונט? או שיש פרוצדורה פשוטה לעשות לבד?
3. רדאטור\מערכת קירור- האם ה XJ רגיש כמו אחריו הגדולים (הגרנדים) בנושאי התחממות?
בכל מקרה, אני רוצה להחליף את הרדיאטור ורדיאטור הגיר (כרגע מפוצל לשני רדיאטורים)
מה כדאי להזמין? איביי? או בארץ?
בעיקרון אני מעדיף לקנות רדיאטורים נחושת כמו שצריך, לא יודע אם יש.
אלומניום עדיפות שניה.
4. בושינגים למניהם, האוטו מעט "יבש" ואני רוצה לעשות החלפה ייזומה.
האם להזמין באיביי? או שיש בארץ?
זו עבודה שהייתי מעדיף לעשות אצל בעל מקצוע, אין לי ליפט. מצד שני צריך לשלם בגבול ההגיון- אשמח לעצה מה כדאי לעשות.
5. רעידה קלה ב 80 קמש, שנעלמת במהירות גבוה יותר- דרייבשאפט? או משהו אחר?
6. פה ושם אני מרגיש מכה קטנה מהגיר- בעיקר כשנעמד ברמזור בעצירה.
כשלב ראשון להחליף שמן גיר ולראות מה יוצא? עוד משהו לבדוק?
זהו בגדול,
יש תקלה אחת שמטריפה אותי.
רעש מהמנוע.
גם בנסיעה בשיוט ובעיקר שלוחצים על הדוושה...
ררר... איזה כיף לנהוג באוטו הזה!!!
תודה.
עידו לוריה
09-08-15, 13:57
תתחדש .
עידו
תתחדשו.
1. צמיגים - אם אתה לא מתכוון לטייל איתו, השאר עם המידה המקורית.
אתה יכול לעבור ל 235/75/15 ולהשאר עם אותה זריזות ויותר מבחר (תאלץ להחליף ג׳נטים)
2. מריכוז ההגה יכול להיעשות לבד. די בקלות, לא יודע לגבי אכילת הצמיגים, לזה כדאי להעזר באיש מקצוע.
3. רדיאטור מאיביי. נחושת מלא של csf או אלומניום סיני. Xjתקין לא מתחמם.
4. תזמין מחו״ל , לא צריך ליפט. צריך פרס. העבודה פשוטה.
אם אתה עם הזרועות המקוריות, בדוק אצל ינוביץ עלות זרוע חדשה עם הבושינגים, למיטב זכרוני המחיר היה כדאי.
לגבי המכות והרעידות, בדוק חופשים, תחליף בושינגים וצמיגים ואז תמשיך...
תתחדש, מברוק.
הכל אפשר לעשות לבד, זה רכב יחסית פשוט. בכל עניין של כמה אתה סומך על החוש הטכני שלך וכמה בא לך לעשות את זה.
אני הייתי שם 245/75R16 או אם כבר להחליף ג'אנטים ל-15 הייתי הולך על 31". זה לא מאוד כבד על הרכב ומעבר לעדיפות בשטח זה פשוט נראה הרבה יותר מתאים וטוב.
בכל מקרה הייתי ממליץ לך בפעם הראשונה להיכנס למוסך שמבין כדי שלפחות ייתן מבט ששום דבר אקוטי לא קיים.
תלוי איפה השיבר המטפטף שלך... נוכל להמליץ על מוסך כזה בסביבה.
איל
0. מברוק!
1. מצטרף להמלצה על 245/75R16. מבחר גדול של צמיגים מכל הסוגים והחתכים, אתה לא צריך להחליף ג'אנט, הקוטר והרוחב קצת פחות מ31 ויסתדר יפה עם ההגבהה הנוכחית שלך.
2. את ההגה אתה ממרכז בקלות על ידי שינוי אורך הדדראגלינק. תתכופף מתחת לחזית עם זוג מפתחות 9/16" (למיטב זכרוני) שחרר את אום האבטחה וסובב את הדראגלינק קצת ביד. לדעתי לא שונה מאשר בסופה?
מעבר לזה כיווני פרונט זה שפור שאתה מכוון לבד, וקסטר שאתה גם יכול לכוון לבד, אם אתה על זרועות מקוריות אז תסתכל על תושבת שלדה של הזרוע התחתונה.
3. רדיאטור, איביי, CSF נחושת מלא: http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/81674 ויש עוד שרשורים בנושא.
4.יש לקנות בארץ, אצל המתלם, אאוטבק, וכמובן שאין שום בעייה להזמין באיביי.
5. קצת יותר פרטים יעזרו לאתר את הרעידה, האם זה בתדר גלגלים או מהיר יותר, בתאוצה בלבד, וכדומה... יש את כל האפשרויות הרגילות כמו בכל ג'יפ.
6. ואללה לא יודע...
7. תגיד לאשתך שתפתח שרשור בReader rides, כי
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=62873
245 יכנס רק עם הגבהה של 3.5״
מתחת לזה יהיו נגיעות ושפשופים.( מניסיון)
הגבהה כזו תפגע קשות באיכות הנסיעה.
לדעתי, השאר עם 2״ ואם צריך תחליף צמיגים וגנטים
boaz avrahami
09-08-15, 17:27
+1 לסער בנוגע להגבהה.
תתחדש ושים תמונות.
אני נוטה להישאר במידה ועם החישוקים הקיימים- המצאי מצומצם? מה כן קיים ועונה לצרכים שציינתי?
אני כרגע לא רוצה "לברוח" לרוחב- מה שיגרור אותי לצורך בכנפונים וכו'...
רדיאטור אני אזמין באיביי, לא זול אבל חייב לטפל כמו שצריך.
מה עושים לגבי רדיאטור גיר?
האם המשולב של CSF נותן מענה הולם בנושא? זה בטוח?
boaz avrahami
09-08-15, 18:49
לי יש סט במידה שלך שאני מרכיב אותו פעם בשנה.
יוקהומה 50/50 שזה תכלס די כביש.
דופן רגישה במיוחד.
לא ממש היה הצע גדול במידה הזו במיוחד לא שטח.
בגלל שזה רכב יומיומי עם נטיות שטח מוגבלות שמור על הגובה- לא מעל 2 אינץ באקולונים.
צמיגי יומיום במידה המקורית בחתך כביש.
אם תרצה תוכל להחזיק בצד סט לטיולים במידה שונה וחתך יותר קרבי.
לגבי הפרונט.
מעבר להסבר של נמרוד, אם אתה ניגש למכון פרונטים תעשה את זה רק לאחר שבדקת שאין חופשים בזרועות ובפנהרד.
במידה ופירקת זרועות תבצע כיוון פרונט מלא.
אם לא נגעת ואתה צריך לתקן את אכילת הצמיגים תבקש כיוון ״שפור״ בלבד שעולה כחמישים שח בלבד ובסיומו תוודא שממרכזים לך את ההגה.
שמן הגיר עובר בטור בין הרדיאטור היעודי ובין הרדיאטור "הרגיל".
קירור השמן מתבצע למעשה בשני הרדיאטורים במקביל.
שמור על התצורה הזו לדעתי.
אני נוטה להישאר במידה ועם החישוקים הקיימים- המצאי מצומצם? מה כן קיים ועונה לצרכים שציינתי?
אני כרגע לא רוצה "לברוח" לרוחב- מה שיגרור אותי לצורך בכנפונים וכו'...
עם 235 או 245 על החישוקים המקוריים אין שום בריחה ברוחב. אפילו 31 על ג'אנט מקורי 15X7 בקושי בולט מעבר לכנפונים המקוריים, וגם 31 על ג'אנט 15X8 עם אופסט בולט רק מעט ולא בעייתי בטסט.
המידה המקורית לא נפוצה, בוודאי אם אתה מחפש צמיג שטח או AT כלשהו. 235/75R15 זו מידה שיש בה מגוון ואם קצת מזל אתה יכול למצוא ג'אנטים 15X7 מקוריים של סופה, צ'רוקי או גראנד צ'רוקי במחיר סמלי או אפילו בחינם, אין להם הרבה ביקוש (אני זרקתי את המקוריים שלי לפני שנים, אחרי שפרסמתי כמובן בפורום).
רדיאטור אני אזמין באיביי, לא זול אבל חייב לטפל כמו שצריך.
מה עושים לגבי רדיאטור גיר?
האם המשולב של CSF נותן מענה הולם בנושא? זה בטוח?
אצלי בג'יפ יש קולר שמן מקורי שמחובר בטור למצנן המשולב ברדיאטור, הרכב הגיע עם חבילת גרירה מקורית. בכל מקרה, אני לא הייתי מוטרד מהעניין במקומך, תחליף לרדיאטור נחושת חדש בתצורה המקורית ואתה יכול להיות שקט. הרכב כעיקרון לא מתחמם, אם הוא מתחמם יש מישהו עייף וישן שצריך להחליף - רדיאטור/משאבת מים/פאן קלאץ'/טרמוסטט, או שיש נזילה מצנרת/מערכת חימום/פקקי מנוע. ברכב שלי החלפתי את כל הנ"ל בהדרגה מהרגע שהוא התחיל להתחמם, שזה בערך בגיל 17.
בוקר טוב.
1. אשמח כדי לעשות לעצמי סדר- איזה מידות "מאושרות" (ע"פ אוטודטה?) לצירוקי XJ?
2. שלט הפתיחה, ממה שראיתי בחלק מהמקומות רשום שניתן לתכנת לבד, ובחלק מצויין שעושים דרך DRBIII- בשנתון שלי, מישהו התנסה בנושא?
3. במפתח יש צ'יפ? או שזה מפתח טיפש? לא מצאתי מידע סופי בנושא...
תודה.
1. אין אף מידה שתהיה מרוצה ממנה :) (לא זוכר במדוייק, אבל כולן של אופניים)
2. איזה שלט פתיחה יש לך??
3. יש צ'יפ במפתח.
אופניים זה אחלה :)
יש שלט רחוק לא על המפתח, שני לחצנים עם כיתוב JEEP
הרכב בגירסת קלאסיק וממה שראיתי מודול הפתיחה יושב מעל מנורת הראש.
יכול להיות שקל יותר להעיף ולשים יחידה אוניברסאלית שם... למרות שמעדיף שלא.
http://ecx.images-amazon.com/images/I/5188SNXB5QL.gif
כזה, רק ללא הלחצן האדום.
אם לא עובד, לא הייתי חושב פעמיים והייתי שם סט אוניברסלי. במחיר של חצי שלט בארץ לכל היותר אתה קונה ברשת מודול עם זוג שלטים, פשוט ואמין, אני לא רואה שום חשיבות בשמירה על המקוריות בחלק כזה
קובי
אני הייתי מעיף הכל. פחות חשמל פחות בעיות.
אסף.
גם היית מסב אותו לקרבורטור? (-; אני לא רואה שם בעייה במעט הנוחות שמספקת נעילה מרכזית בשלט רחוק. במקרה הכי גרוע, אם האלקטרוניקה כשלה ואינה מתפקדת, תמיד אפשר לפתוח את הדלת במפתח...
קובי
השלטים באיביי עולים 19 שקל בערך...
אבל לך תדע אם זה יקודד אותם. וגם ככה הטווח עלוב.
אזמין אוניברסלי וזהו.
להחליף זה 3 דקות במנורה שבתקרת הרכב.
התחלתי לפרק את פנים הרכב לטובת ניקוי ייסודי.
זה סוג של פטיש שלי. כמו לחפור בהיסטוריה.
מעבר לשנאי 9v שחובר בצורה ממש משונה.
גיליתי שמתחת להגה, מאחורי הפלסטיק שסוגר את החלל יש מכסה פח לא קטן עובי 2 ממ ממש תאבון מוכן לשטח.
לאישתי מגיע "מברוק"- היא התחדשה ב צ'ירוקי XJ 2001- לבקשתה.
הרכב על פניו במצב סביר.
להערכתי עשה מעט שטח ונשמר בצורה יפה.
הרכב מוגבה 2.5" OME נועל צמיגי GEOLANDER במידה מקורית שכבר צריכים להאסף לאבותיהם.
בשלב זה נעשה יישור קו, נארגן את האוטו לשימוש יומיומי של אישתי.
צריך לטפל במפגעי צבע, לעשות גילוח לתוספות על מערכת החשמל שיש ברכב ואני שונא וכמובן מכאניקה ליישר כמו שצריך.
הרכב ינסע כ 25 ק"מ ביום לעבודה. אני מניח שיראה פה ושם שטח קל ונסיעות לחופשים פה ושם שגם יביאו אותו לשטח כזה או אחר- לא בטירוף.
בחנייה חונה סופה מדוגמת, ככה שרכב לטיולים כמו שצריך יש בבית.
(וזה גם כבר תחילתה של הפנמה... כואבת... שאני עובד ומדחיק)
...
זהו בגדול,
יש תקלה אחת שמטריפה אותי.
רעש מהמנוע.
גם בנסיעה בשיוט ובעיקר שלוחצים על הדוושה...
ררר... איזה כיף לנהוג באוטו הזה!!!
תודה.
השלטים באיביי עולים 19 שקל בערך...
אבל לך תדע אם זה יקודד אותם. וגם ככה הטווח עלוב.
אזמין אוניברסלי וזהו.
להחליף זה 3 דקות במנורה שבתקרת הרכב.
התחלתי לפרק את פנים הרכב לטובת ניקוי ייסודי.
זה סוג של פטיש שלי. כמו לחפור בהיסטוריה.
מעבר לשנאי 9v שחובר בצורה ממש משונה.
גיליתי שמתחת להגה, מאחורי הפלסטיק שסוגר את החלל יש מכסה פח לא קטן עובי 2 ממ ממש תאבון מוכן לשטח.
הנה.
התחלנו.
התאפקתי עד עכשיו אבל...
נראה לי שבעתיד (הקרוב?) אפשר יהיה לראות בחנייה XJ מדוגם , במקום הסופה המדוגמת...
מה שמה של אישתך, שתחייה?
צריך להודיעה לה שהיא צריכה לחפש רכב אחר...
boaz avrahami
10-08-15, 22:18
אין כמו לקנות לאישה מתנות שמשדרגות אותך...
גיפ
מדיח
מיבש כביסה
מקרן למשחקי כדורגל
[emoji56]
עידו לוריה
10-08-15, 22:27
פרגולה , מחסן + סדנה לג'יפ
עידו
boaz avrahami
10-08-15, 22:28
פרגולה , מחסן + סדנה לג'יפ
עידו
היי, אתה יורה בתוך הנגמש
עידו לוריה
10-08-15, 22:32
"אני שומעת יירים אני מתכופפת "
עידו
"אני שומעת יירים אני מתכופפת "
עידו
לא.
זה אחי כל הזמן היה אומר "יי-רים.. אני נשייכבת"...
לפני 3-4 שנים נאלצתי לקנות לה פליסטיישן מתנה כי עבדתי בטירוף והגעתי כל יום הביתה ב 2330...
כן... אין כמו לפצות את האישה. .
עברנו איזה שנה וחצי.
האוטו נהדר.
כמו לא מעט תכנון לחוד ומציאות לחוד.
מעבר להחלפת רדיאטור וקצת תחזוקה עצמית עוד לא שיפרנו כלום.
האוטו מסיע את האידה והילדים ביומיום.
מטייל מעט מעט.
האישה מרוצה.
האוטו מרוצה.
אני מרוצה.
התחזוקה פשוטה.
החלפים זולים.
העלויות לא גבוהות.
החיוך כל בוקר בחניה וגם מחוץ לגן עם הילדים.
באמת מתכון לבריאות.
רק שהאישה לא תגביר את התדירות של הדיבור על רוביקון...
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.