התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בג'יפולוג יודעים הכל 7365435473#: בעיית סל"ד סרק בקטנוע.



דרור ברלי
09-08-15, 19:47
הפציינט: פיאג'ו טייפון 50 סמ"ק.
יחסית חדש אצלי (כחודש וחצי) אבל ממש לא חדש אבסולוטית - בן 13 הבחור.
למרות זאת, מתמודד בכבוד עם משקלי ובועט חזק - הפתרון האולטימטיבי לת"א הפקוקה והחפורה.
ממש לפני שהגיע אלי, הוא לא הניע. הוחלף פלאג והכל הסתדר, הבחור נסע מאז כ-250 ק"מ בלבד.

לאחרונה, כשאנחנו עוצרים ברמזור למשל, (המנוע בטמפ' עבודה רגילה), הוא לא מחזיק סל"ד סרק ופשוט כובה.
הוא מניע שוב בנגיעה ונוסע מצוין כרגיל, אבל ברמזור הבא אם לא אתן לו קצת במצערת, הוא שוב יכבה.
גם צריכת הדלק כבר לא מרשימה כמו קודם. עלתה לאיזורי 20-21 ק"מ לליטר. זה אולי נפלא בהשוואה למכוניות, על אחת כמה וכמה בהשוואה לסופה... אבל נראה לי קצת גבוה לקטנוע 50 סמ"ק.


לפני שאני יורד לחניון לפתוח ארגז כלים, לפרק פלסטיקים ולהתחיל להזיע (חם ולח שם כמו בגהינום), מה הכיוון לבדיקה? לכוונן עם בורג הסרק בקרבורטור אולי "יפתור" את הבעיה אבל סל"ד הסרק יהיה גבוה יותר ולתחושתי זה לא הפתרון.

צינורית הדלק שהולכת מהווסת (?... נראה בדיוק כמו ווסת הדלק בסופה) לקרבורטור נראית מעט לחה ומריחה מדלק. יש מצב שיש משיכת אוויר משם? בכל מקרה אחליף אותה (העלות - שקלים ספורים), השאלה אם זה הכיוון.

מסנן אוויר? מחליפים או מנקים?

נדב ש.
09-08-15, 19:58
נישמע כמו קרבורטור שצריך ניקוי וכיוון.

shmulikbg
09-08-15, 20:24
לא זוכר אם הבורג התחתון שסוגר את תא המצוף אל הקרבורטור הוא דיזה בדגם הזה...
תפרק אותו ותראה. אם כן, כנראה נסתם.

six 4 life
09-08-15, 20:39
קרבורטור מטונף.

boaz avrahami
09-08-15, 21:09
בדרך כלל יש באופנועי 2 פעימות דיזה ראשית שדרכה עוברת המחט של הגז ( התריס של הלוע).
לצידה לרוב יש דיזה קטנה לסרק.
אתה מגיע אליהן על ידי פתיחת הכוסית.

על הדרך בדוק שהמצוף סוגר את הזרימה ומכוון לגובה הנכון. במידה והוא מחובר למחט אספקת הדלק בפחית ניתן לכוון על ידי כיפוף הפחית.

סלד הסרק מכוון בדרך כלל על ידי בורג בצד שעליו קפית והוא מרים מעט את התריס גז שבלוע.
במידה ויש שם גם אוויר אז ונגעת בו בטעות אז זכור כמה סובבת ולאיזה צד.
הסרק מושפע על ידי סיבוב קל של הבורג.

אל תחפש מנוע צעדים [emoji6]

עידו לוריה
09-08-15, 21:10
דרור חוץ מניקוי צריך גם שיפוץ , החלפת חללים סרק וראשי מחטים אורינגים וכו' יש קיטים לקניה ממש לא סיפור לעשות לבד .




עידו

asypeer
09-08-15, 22:27
בדגם הזה ישנו משנק אוטומטי, ייתכן והוא נתקע במצב פתוח, מה שיגרום הצפה וצריכת דלק גבוה יותר


Sent from my Ass

asypeer
09-08-15, 22:29
בדגם הזה ישנו משנק אוטומטי, ייתכן והוא נתקע במצב פתוח, מה שיגרום הצפה וצריכת דלק גבוה יותר. 20 ק״מ לליטר זה סביר בהחלט. פילטר האויר זה מעין ספוג שחור ולא נייר, כך שאם הוא שלם
ניתן להשרות עם סבון כלים, לסחוט בעדינות ולייבש.


Sent from my Ass




Sent from my Ass

ezraiz
10-08-15, 16:36
ההימור שלי, על מחלה ידועה שלהם - ברז הדלק האוטומטי.
ביציאה ממיכל הדלק יש "ברז דלק" שעובד על ואקום.
בדוק אם הוא פעיל (מפסיק שאין ואקום) או שהוא מזרים דלק בלי סוף.

דרור ברלי
10-08-15, 16:41
מכונאי קטנועים שנתן מבט טוען שהקומפרסיה חלשה וצריך לעשות רינגים, ואם כבר עושים רינגים, אז קיט קומפלט של רינגים, בוכנה וצילינדר....
קומפרסיה חלשה? זה קצת לא מסתדר לי עם ביצועיו של הטייפון שסוחב במרץ רב את ה-100 ק"ג שלי כאילו אין מחר.

מצד שני אותו מכונאי אומר לי "עזוב את זה ככה, הוא ימשיך לנסוע ככה גם עוד 100 שנה".

נלך לקבל דיאגנוזה נוספת מרופא אחר.

עידו לוריה
10-08-15, 17:02
שיפוץ קרבורטור כמו שכתבתי בפוסט 6 .




עידו

shay1972
10-08-15, 17:14
סתם שתדע - קיט מנוע עליון, עולה ברשת כ 150 ש"ח. רק בוכנה ורינגים 50 ש"ח וכו'.

http://www.ebay.com/itm/Piston-moteur-Piaggio-Typhoon-pour-50-cc-de-NC-a-NC-246994-etat-Neuf-Kit-pisto-/201382350127?hash=item2ee352cd2f

דרור ברלי
10-08-15, 18:20
נכון, זה מה שאותו מכונאי אמר.
חלקים ב-200 שקל בערך.
טען שהוא עושה הכל ב-500-600 שקל כולל עבודה. לא בחצר אלא במוסך מורשה ואפילו בת"א היקרה.

הקיצר - הטייפון נוסע מצויין וככה הוא גם ימשיך. בינתיים לא נוגע. יצטרך תיקון, נתקן.

asypeer
10-08-15, 18:21
אם כבר אז כבר..
http://www.ebay.com/itm/Piaggio-Typhoon-80cc-Piston-Kit-46-5mm-standard-size-/360715757063?hash=item53fc55a607
(http://www.ebay.com/itm/Piaggio-Typhoon-80cc-Piston-Kit-46-5mm-standard-size-/360715757063?hash=item53fc55a607)

-->