צפייה בגרסה מלאה : עזרה במדידת שילדה למציאת עיוותים
אהלן,
יש לי שלדת סמוראי טנדר.
לפני שאני משקיע בשיפוץ השלדה אני רוצה לוודא שאין בה עיוותים.
כיצד בודקים שהשלדה ישרה?
האם אפשר לעשות זאת באמצעים ביתיים?
השלדה ניידת ואם יש מישהו שיוכל לסייע אשמח להגיע אליו (אזור המרכז +-).
תודה!
עימרי
Sent from my iPhone using Tapatalk
איציק - 4X6ZH
11-08-15, 15:20
מעמידים את השילדה על משטח ישר ומפולס
מורידים אנכים ( פיונים חוט וקונוס ברזל בקצה ) מכמה מקומות
מעתיקים מסמנים את הנקודות על הריצפה ( עם גיר )
ואז מודדים דיאגונלים ( קווים אלכסונים )
במידה ויש לך את נתוני היצרן של השילדה אתה משווה נתונים
במידה ואין לך נתוני יצרן אתה מודד מקומות שידוע שהם חייבים להיות מקבילים
בהצלחה זה לא מסובך
איציק
GodsFather
11-08-15, 16:49
איזה שיפוץ אתה רוצה להסב לה ? ולמה כל כך חשוב לך שהיא תהיה מפולסת ?
מצרף הסבר מפורט למה שאיציק הציע מתוך ספר רכב של ויליס100479
אמיר, אני מתכנן לשייף ולצבוע (עדיין שוקל חול ואבץ).
אם יש עיוותים אני רוצה לדעת ואולי ליישר לפני שאני מתחיל.
מצאתי את המידות מהספר רכב (מצורף).
השאלה איפה מוצאים עכשיו רצפה מפולסת ;)
100481
השלדה שלך חשופה, נכון? אז מצבך הרבה יותר טוב. אתה לא צריך להוריד חוטים כי אין בודי על השלדה. קח מטר ותתחיל למדוד אלכסונים וסימטריות איפה שאתה יכול, זה יתן לך תחושה האם בכלל יש בעייה או שאתה סתם היפוכנדר מוטורי.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
רצפה מפולסת לא מוצאים, רצפה(הכוונה לנקודת יחס משותפת) בונים.
אני חושב שכדאי לך לבנות שולחן מסגרים נמוך. שולחן מפולס שעליו אתה שם את השלדה ועובד עליה.
השלדה שלך חשופה, נכון? אז מצבך הרבה יותר טוב. אתה לא צריך להוריד חוטים כי אין בודי על השלדה. קח מטר ותתחיל למדוד אלכסונים וסימטריות איפה שאתה יכול, זה יתן לך תחושה האם בכלל יש בעייה או שאתה סתם היפוכנדר מוטורי.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
אכן חשופה. אתחיל בלמדוד לפי התרשים.
- - - Updated - - -
רצפה מפולסת לא מוצאים, רצפה(הכוונה לנקודת יחס משותפת) בונים.
אני חושב שכדאי לך לבנות שולחן מסגרים נמוך. שולחן מפולס שעליו אתה שם את השלדה ועובד עליה.
מוגזם מבחינתי לבנות שולחן מסגרים. בניתי לשלדה 2 חמורים עם גלגלים.
שיהיה לך בהצלחה, אל תצפה למדידות איכותיות. יש לי הרגשה שאתה לא יודע מה זה שולחן מסגרים.
יכול לתאר לעצמי שזו מסגרת פשוטה שעומדת על רצפה לא מפולסת ומתקנת את הפילוס.
בשלב זה אני רוצה לראות אם יש עיוות קל, זה יהיה אינדיקציה מספיק טובה אם צריך לקחת למכון ולהמשיך לבדוק.
איך אמר נמרוד, היפוכונדר מוטורי שרוצה לדעת שהוא בוחר בשלדה הנכונה.
צודק, מסגרת מאוד פשוטה. אני חושב שעיוותים קלים אתה לא תצליח למדוד ללא משטח מדוייק. השאלה היא מה נחשב לעיוות ומה בגדר תקין. כי בטוח שהשלדה לא סימטרית, מהמפעל היא יוצאת לא סימטרית. מה היצרן מגדיר כעיוות? בכל מקרה, לדעתי אל תתקרב לשום מכון. עוד יפסלו לך את השלדה על שטויות.
צודק, מסגרת מאוד פשוטה. אני חושב שעיוותים קלים אתה לא תצליח למדוד ללא משטח מדוייק. השאלה היא מה נחשב לעיוות ומה בגדר תקין. כי בטוח שהשלדה לא סימטרית, מהמפעל היא יוצאת לא סימטרית. מה היצרן מגדיר כעיוות? בכל מקרה, לדעתי אל תתקרב לשום מכון. עוד יפסלו לך את השלדה על שטויות.
נקודה מעניינת מאוד.
חומר למחשבה, שלדות רוק באגיז, בעיקר אלו עם סרן חי מקדימה לא סימטריות בכלל. מה שחשוב באמת זה המרחקים בין הגלגלים והדיאגונל בניהם.
בקיצור אתה אומר שאין מה להתעסק בזה אלא אם אני יודע שהרכב עבר תאונה רצינית.
אגב, בגלל שהשלדה ערומה לחלוטין, אני לא חושב שלפילוס המשטח יש כזו משמעות. אם היה עליה משקל גדול של כל הרכיבים זה אולי היה יוצר סטייה במדידה על משטח לא ישר. אבל ככה כמו שהיא, מונחת על הרצפה , נראה לי שחוט, מטר ועץ ישר יעשו את העבודה.
המטרה של השולחן היא שתהיה לך נקודת ייחוס ישרה ומדוייקת לכל אורך השלדה. הורדת אנך באורך x, אבל בנקודה אחת הרצפה גבוהה בסמ מנקודה אחרת, בטח שבקצוות השלדה. או שתראה שיש עיוות שלא באמת קיים או שלא יראה לך עיוות שכן קיים. הבעיה היא בנקודת ייחוס.
גם השולחן עצמו חייב להיות פלס מדוייק וחזק מאוד שלא יזוז כשתשים עליו את השלדה, לא פשוט לבנות כזה שולחן.
בתכל'ס, כמו שכתבת, אלא אם אתה יודע על בעיה ספציפית או חושד בבעייה כלשהי, אין לך מה להתעסק עם זה.
כשאתה מרכיב את הבודי תראה אם יש סטיות בין התושבות על הבודי לתושבות על השלדה. אם תגלה סטיות חמורות, תתחיל לעשות מדידות ולגלות ממה זה נובע.
אם בבודי יש קרעים, תבדוק את האיזור של הקרעים בשלדה, קרעים בבודי מסמלים בדרך כלל עיוותים בשלדה. תעבור על פתחי הביקורת ותראה אם הם מעוותים. אתה יכול לקחת פלס ארוך או סרגל אלומיניום(זה פרופיל אלומיניום מלבני מאוד מדוייק שמשמש כסרגל) כדי לבדוק הבדלים בקורות שלדה לאורך.
מעבר לזה, אם אין סימנים חשודים, לא הייתי משקיע כסף ויותר מידי זמן בזה.
בהצלחה
השלדה ערומה לחלוטין מתגלגלת על 4 גלגלים שבניתי לה.
נבדקו אלכסונים מכל כיוון אפשרי והיא נמצאה ישרה - השוואתי כל אלכסון לאלכסון הנגדי והתוצאה הייתה זהה (פחות או יותר עד דיוק של מילימטר מילימטר וחצי - בכל זאת יש משחק קטן לחוט המדידה).
ממשיכים לניקוי וצביעה.
הבדלים של מ"מ-מ"מ וחצי הם זניחים.
טוב שבדקת ברצינות ושללת עיקומים ועיוותים - שילדה קרוסה (נפוץ מאוד בטנדרים בגלל העמסות יתר) או סתם מעוותת/לא ישרה היא מתכון לרכב שעומד עקום ואי אפשר לישר אותו, לבלאי צמיגים לא אחיד, לשברים במרכב ועוד.
לעתיד - ברכב מסחרי ומדידה בלי לייזרים ועניינים, עד 3 ממ הפרש בדיאגונלים הכי ארוכים נחשב סביר. לשלדה של סמוראי הייתי יורד ל2 מ״מ. בכל מקרה נשמע שמצבך טוב.
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.