PDA

צפייה בגרסה מלאה : יללה מכיון הדריישפט / סרן אחורי ג'ימני



rami80
12-08-15, 16:20
שלום חברים,


יש לי תופעה בג'ימני, כאשר אני מאיץ אני שומע יללה מכיוון הדריישפט/ סרן אחורי, וכאשר אני מוריד את הרגל מהגז הרעש פוסק.

יש כמה עובדות שצריך לדעת:

הרכב נרכש לא מזמן עם הרעש הזה, הייתי בטוח שהרעש נבע ממשהו אחר (צמיגים גמורים), הספיק לעבור טיפול גדול מלבד הסרנים/ תכננתי במשך השבוע.


1. הרכב נוסע פיקס בשטח 4X4 HI + LOW

2. הרכב נעול לוקרייט אחורה (נעילה עובדת בסדר בשטח)

3. בזמן נהיגה עירונית הנעילה מרצטת כרגיל

4. סרן + ביצה יבשים לגמרי , אין נזילות

5. דריישפט לא נוגע במיגון של הטרנספר.

חבר שמבין קצת ביצע בדיקה, מבלי לפתוח את הבקאקס קבע כי מדובר בקורונה פיניון פגום ,

ניתן לדעת זאת מבלי לפתוח את הביצה?

ובכלל כמה עולה קורונה פיניון אם בכלל צריך

תודה

רמי

six 4 life
12-08-15, 16:48
הרעש שאתה מתאר לרוב מגיע ממיסבי פיניון גמורים וניתנים להחלפה.
הבעיה היא שאם הרכב נסע ככה לא מעט ק"מ, הקורונה והפניון עבדו בזוית לא טובה שהורידה מהם חומר בצורה שלעולם לא תאפשר כיוון מחדש לרמה טובה. מאחר ואתה לא יודע כמה זמן הרכב נסע ככה סיכוי סביר שגם הקורונה והפניון נפגמו.

MMR
12-08-15, 21:13
רעש זהה בדיוק היה לי בגימני בעבר.
דריישאפט אחורי עם cv joint מתבלה עקב אובדן אטימה וכניסת לכלוך ואבק ומשמיע רעש בלתי נסבל עם העליה במהירות.
שים לב כי עלות חדש כ 2500 ש"ח ופחות מומלץ לשפץ.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

omri_t
12-08-15, 21:16
דרייבשאפט ב 2500 שח... וואלה יפה.

MMR
12-08-15, 21:21
אני שמתי לבסוף תחליפי באלפיה פלוס מינוס

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

rami80
12-08-15, 21:40
לא הבנתי מה בדיוק עולה 2500? דריישאפט בלבד?

חשבתי שרק את הקורונה פיניון ואת המיסבים צריך להחליף!

ב2500 שקל אפשר להשיג סרן שלם עם הביצה שלו!

בהנחה ואני ישיג את החלקים הדרושים אצל מי אתם ממליצים לתקן את הבעיה, אני גר באזור חיפה.

תודה
רמי

six 4 life
12-08-15, 21:47
לא הבנתי מה בדיוק עולה 2500? דריישאפט בלבד?

חשבתי שרק את הקורונה פיניון ואת המיסבים צריך להחליף!

ב2500 שקל אפשר להשיג סרן שלם עם הביצה שלו!

בהנחה ואני ישיג את החלקים הדרושים אצל מי אתם ממליצים לתקן את הבעיה, אני גר באזור חיפה.

תודה
רמי

לפני שאתה מתקן את הבעיה כדאי לדעת מה הבעיה קודם לא? לאן אתה רץ
גש למישהו שיודע לטרגט רעשים ויוכל להצביע לך באחוזים גבוהים על מקור הבעיה.

MMR
12-08-15, 23:01
פרק את הדריישאפט האחורי וסע ב 4×4 high ,זה זהה להנעה קדמית. תחוש מיד בהבדל וכן תוכל להרגיש את החופש ב cv

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

rami80
12-08-15, 23:05
ברור, הדבר הראשון הוא לקבל אבחנה מבן אדם מקצועי.

נקווה שהכל יגמר במיסב שחוק.

עדכונים בהמשך

תודה חברים

six 4 life
13-08-15, 00:27
פרק את הדריישאפט האחורי וסע ב 4×4 high ,זה זהה להנעה קדמית. תחוש מיד בהבדל וכן תוכל להרגיש את החופש ב cv

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

גם אם הרעש מגיע מהסרן הוא לא ישמע אותו ללא דרייבשאפט אחורי כי הרעש מופיע רק בעומס (רגל על הגז) כך שזו לא בדיקה שיכולה לבודד אם זה דרייבשאפט או משהו מהסרן.

MMR
13-08-15, 00:42
ידוע. אבל יקל עליו בינתיים מבחינת הרעש המציק, יוכל לבדוק ביד את תקינות הדריישאפט המפורק ולשלוח לשיפוץ במידה ונחוץ או למצוא אחד כזה מפירוק

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

rami80
14-08-15, 19:36
שלום חברים,

לאחר אבחון הבעיה אצל איש מקצוע, התברר שהקורונה פיניון נשחקה וחייבת החלפה,

ניסיתי להשיג את החלק הארור, בינתיים ללא הצלחה, אנשים מבקשים מחירים מטורפים,

האם מישהו ניסה להביא את החלק מחו״ל? אשמח ללינקים.

MMR
14-08-15, 22:39
קורונה פיניון בלאו הכי תצטרך לכוון אצל בעל מקצוע, זו לא עבודה שכיחה של מוסך רגיל. כך שלדעתי עדיף לך לרכוש ולהרכיב דרך אחד מהעוסקים בסוזוקים (מורי וכו'), הם יודעים מהיכן להשיג חלפים.

שגיא S
15-08-15, 22:17
שלום חברים,

לאחר אבחון הבעיה אצל איש מקצוע, התברר שהקורונה פיניון נשחקה וחייבת החלפה,

ניסיתי להשיג את החלק הארור, בינתיים ללא הצלחה, אנשים מבקשים מחירים מטורפים,

האם מישהו ניסה להביא את החלק מחו״ל? אשמח ללינקים.

כל ג'ימני אוטומטי מכל שנה מתאים לך... זה לא אמור להיות יקר.
איפה בדקת את הג'ימני לפני קניה שהוא לא התריע לך על קורונה פיניון גמור?

rami80
16-08-15, 14:58
עזוב איפה בדקתי, זה כבר מאוחר מדי,

רוצה למצוא את החלק הארור במחיר שפוי, אנשים מבקשים
3-4 אלף!! מה זה מנוע? גיר? כולה פין מזורגג

בינתיים סורק מגרשי חלקי חילוף,
איפה אני מוצא קיט של קורונה פיניון בחו״ל?
מה הם יחסי העברה שנמצאים אצלי ברכב? אני מניח שהם סטנדרטיים

six 4 life
16-08-15, 22:05
עזוב איפה בדקתי, זה כבר מאוחר מדי,

רוצה למצוא את החלק הארור במחיר שפוי, אנשים מבקשים
3-4 אלף!! מה זה מנוע? גיר? כולה פין מזורגג

בינתיים סורק מגרשי חלקי חילוף,
איפה אני מוצא קיט של קורונה פיניון בחו״ל?
מה הם יחסי העברה שנמצאים אצלי ברכב? אני מניח שהם סטנדרטיים

זה כמעט גיר, לא מדובר על "פין" בגלל שקוראים לזה קורונה ופיניון (סבבת וגלגל עטרה בעברית שיחה).
מדובר על 2 גלגלי שיניים שבגדול הם החלק הכי חזק ברכב והחלק שמקבל הכי הרבה עומס בכל רכבת הכח. מכאן אתה יכול להבין שהחומר יקר ועובר תהליכי הקשחה וחישול והיצור לא זול, לא מדובר על חלק זול לשום סרן בכל מצב.
על עלות החלקים תוסיף עוד 800-1500 ש"ח להתקנה שלהם בסרן עצמו ועוד כמה מאות שקלים למיסבים של הפניון בלבד במקרה הטוב (יש 4 מיסבים בסרן, 2 של הקייס ו2 של הפניון, לדעתי המיסבים בפניון שלך גמורים וגרמו לשינוי בזויות עבודה של הפיניון מול הקורונה וזה מה ששחק אותם בצורה לא אחידה והפך לך את הסרן למרוקאי (בוכה בעומס). יתכן וישתלם לך לקנות סרן שלם מפירוק במידה ויש בעלויות של פחות מהטוטאל שיוצא לך כרגע.

rami80
17-08-15, 08:20
זה בדיוק מה שאני מחפש, סרן שלם!

או הזמנת קיט קורונה פיניון מחו"ל, דרך אגב מישהו פעם הזמין? אשמח ללינקים.

ראיתי המון קיטים לסמוראי אבל לא לג'מני, האם מדובר באותו הסרן, אותם יחסי העברה?

שגיא S
17-08-15, 09:13
זה בדיוק מה שאני מחפש, סרן שלם!

או הזמנת קיט קורונה פיניון מחו"ל, דרך אגב מישהו פעם הזמין? אשמח ללינקים.

ראיתי המון קיטים לסמוראי אבל לא לג'מני, האם מדובר באותו הסרן, אותם יחסי העברה?

אתה לא יכול לשים של סמוראי.

דיברת עם עמית גלעד/סלמן/מורי/ליאור זוקילנד ואלו המחירים שהגעת אליהם? תבדוק אולי לא הבנת נכון וזה כולל עבודה..

rami80
23-08-15, 08:56
בשעה טובה ומוצלחת פתרנו את בעיית הסרן,

לאחר התלבטויות הוחלט לרכוש סרן שלם ולא לשפץ את הקורנה, הרבה יותר עדיף בעיניי,

למזלי למצוא את הסרן היה קל יחסית, חבר שלי שעובד במוסך מכובד הקיש את פרטי הרכב במערכת אונליין של מגרשי חילוף וחיפש סרן דרך המערכת ,

ואכן קפץ במחשב מגרש שיש ברשותו את הסרן המיוחל, כמה טלפונים והסרן הגיע לידיים שלנו , הסרן נקנה יחד עם כל החלקים שקשורים אליו (לא ביקשנו לקנות פשוט ככה הוא הגיע ),

מוטות סרן (עם בוקוסות הרבה יותר טובות משלי), מוט מקשר, אפילו הבלמים היו במצב טוב יותר.

לאחר בדיקה הסרן נמצא תקין, ובסוף השבוע בוצעה ההחלפה, יחד עם המוטות,

העברת הנעילה האחורית לסרן התקין עברה חלק וגם כיוון הדיפרנציאל עבר חלק.

מה שמעניין בכל הסיפור הזה, היה מה שמצאנו בתוך הביצה של הסרן המקולקל, להפתעתנו (אני וחבר שלי ) כאשר פתחנו את הביצה,

מצאנו לא פחות ולא יותר בורג בגודל אצבע שוכב בתחתית הביצה,

ככל הנראה כאשר בעל הרכב הקודם התקין נעילה בסרן לא דאגו בזמן ההתקנה לחזק את הברגים שתופסים את הקייס של הדיפרנציאל עצמו וכל העסק היה חופשי!!

בהחלט ממליץ לא לרוץ ישר ולשפץ סרן, אלא פשוט להחליף בסרן תקין מפירוק ( כמובן שלא קונים על עיוור ומבצעים בדיקה מקדימה לפני הקנייה).

המשך יום נעים

שגיא S
23-08-15, 10:07
בשעה טובה ומוצלחת פתרנו את בעיית הסרן,

לאחר התלבטויות הוחלט לרכוש סרן שלם ולא לשפץ את הקורנה, הרבה יותר עדיף בעיניי,

למזלי למצוא את הסרן היה קל יחסית, חבר שלי שעובד במוסך מכובד הקיש את פרטי הרכב במערכת אונליין של מגרשי חילוף וחיפש סרן דרך המערכת ,

ואכן קפץ במחשב מגרש שיש ברשותו את הסרן המיוחל, כמה טלפונים והסרן הגיע לידיים שלנו , הסרן נקנה יחד עם כל החלקים שקשורים אליו (לא ביקשנו לקנות פשוט ככה הוא הגיע ),

מוטות סרן (עם בוקוסות הרבה יותר טובות משלי), מוט מקשר, אפילו הבלמים היו במצב טוב יותר.

לאחר בדיקה הסרן נמצא תקין, ובסוף השבוע בוצעה ההחלפה, יחד עם המוטות,

העברת הנעילה האחורית לסרן התקין עברה חלק וגם כיוון הדיפרנציאל עבר חלק.

מה שמעניין בכל הסיפור הזה, היה מה שמצאנו בתוך הביצה של הסרן המקולקל, להפתעתנו (אני וחבר שלי ) כאשר פתחנו את הביצה,

מצאנו לא פחות ולא יותר בורג בגודל אצבע שוכב בתחתית הביצה,

ככל הנראה כאשר בעל הרכב הקודם התקין נעילה בסרן לא דאגו בזמן ההתקנה לחזק את הברגים שתופסים את הקייס של הדיפרנציאל עצמו וכל העסק היה חופשי!!

בהחלט ממליץ לא לרוץ ישר ולשפץ סרן, אלא פשוט להחליף בסרן תקין מפירוק ( כמובן שלא קונים על עיוור ומבצעים בדיקה מקדימה לפני הקנייה).

המשך יום נעים

דבר ראשון בשעה טובה!

דבר שני - בורג בתוך הסרן? אל אלוהים...מצד שני, אם היינו פותחים את הביצה היינו בשניה מזהים את הבעיה ואז יודעים להתמודד.
השיניים של הקורונה פיניון שלמות? או שהכל נפגע כתוצאה מהבורג הסורר

rami80
23-08-15, 11:29
בעיקרון על פניו הכל נראה בסדר, אך עם חופש כזה משמעותי ועוד עם בורג ענק בתוך הדפרנציאל משהו בתוך נפגע,אני מניח!

בכל אופן לא לקחתי סיכון ומאחר שכבר נרכש סרן תקין, ההחלפה בוצעה,

מה שכן נשארתי עם דפרנציאל שלם + קורונה, צריך לתת למומחה לבדוק את תקינותם.

סולי
25-08-15, 15:25
זה גם פתרון....
אבל לא לפסול שיפוץ על הסף.
לפעמים זה יותר עבודה ויותר כסף... אבל מקבל מכלול משופץ, לעומת מכלול מפירוק... שלך תדע מה הבעלים שלו עשה...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

rami80
25-08-15, 17:15
חברים ,

במקרה שלי טענו שהקורונה פיניון נדפקה, דרשו על החלפת החלק (עם כל המיסבים) 3.5 - 4 אלף כולל עבודה, דהיינו שיפוץ.

אני החלפתי סרן שלם + מוטות סרן עם בוקסות יותר טובות משלי ב2400 שקל כולל עבודה,

לגבי "מכלול מפירוק..שלך תדע מה הבעלים שלו עשה" מבצעים בדיקה לסרן לפני הקניה, לא טוב לא קונים!

לא למהר לרוץ לסדנאות כאילו ואחרות, בעיני סרן שלם מפירוק לאחר בדיקה, יותר משתלם וזול יותר משיפוץ חלק אחד בסרן.

במקרה שלי הייתה לי נעילה אחורית שהייתי צריך להעביר, אז הייתי חייב לפתוח את הביצה להתקין את הנעילה ולבצע כיוון, יותר מורכב!

במקרה של מישהו שאין לו נעילה, מפרקים את הסרן הדפוק ומחברים במקומו את הסרן שנרכש וזהוווו סע לשלום

ובנוסף נשארתי עם חלקים כספייר.

-->